Jump to content

Denílson Pereira Neves


Dr. Phil

Recommended Posts

Denilson er vår mest nøyaktige pasningslegger, her er lista for PL hittil i år:

 

OPTA:

9. Alexandre Song, Arsenal. 645 (87,91)

8. Michael Essien, Chelsea. 879 (88,05)

7. William Gallas, Arsenal. 484 (88,64)

6. Ashley Cole, Chelsea. 508 (88,98)

5. Jermain Jenas, Tottenham. 384 (89,06)

4. Denilson, Arsenal. 296 (89,19)

3. John Terry, Chelsea. 709 (89,94)

2. John Obi Mikel, Chelsea. 354 (90,40)

1. Paul Scholes, Manchester United 501 (92,22)

 

3 mann fra Arsenal blant topp 9 er svært bra.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 480
  • Created
  • Last Reply

Denilson er vår mest nøyaktige pasningslegger, her er lista for PL hittil i år:

3 mann fra Arsenal blant topp 9 er svært bra.

Her er vel fellesnevneren at det går i støttepassninger og/eller korte "sikre" passninger. Legg merke til at verken Fabregas, Arshavin, Lampard eller Gerrard er der for å nevne noen. Og de er vel kjent som de beste passningsspillerene i Pl.

Link to comment
Share on other sites

Her er vel fellesnevneren at det går i støttepassninger og/eller korte "sikre" passninger. Legg merke til at verken Fabregas, Arshavin, Lampard eller Gerrard er der for å nevne noen. Og de er vel kjent som de beste passningsspillerene i Pl.

Ting som dette her har ingenting å si. tror Denilson har toppet den listen før også...

Link to comment
Share on other sites

Ting som dette her har ingenting å si. tror Denilson har toppet den listen før også...

Her regnes det med støttepasninger på en meters hold og lignende. Slike har han en del av hver kamp. Hadde vært interessant å sett en statistikk over pasningene hans fremover på banen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Her regnes det med støttepasninger på en meters hold og lignende. Slike har han en del av hver kamp. Hadde vært interessant å sett en statistikk over pasningene hans fremover på banen. ;)

 

 

Usansett så har Denilson en god prosent og er sikker på pasningsfoten sin. Men han tar ikke de spetalkulere pasningene, på likhet med andre defansive midtbanespillere, presset på pasningslegger er også mindre i forhold til de som spiller offensivt.

De som spiller offensivt har ofte et større tempo på pasningene og mer press fra motspiller, derfor havner ikke de på toppen av lista. Det er rett og slett en vanskeligere oppgave å slå en passning for en offensivspiller enn en som har en mer defansiv rolle.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Denilson gikk av banen idag, noen som har peiling på hva som skjedde?

 

Wenger:

 

on Denilson's injury...

"I have just seen him in the dressing room and he can walk quite normally. We will have to see, is it a broken rib or a deeper problem with his lungs? We don't know."

Link to comment
Share on other sites

Wenger:

 

on Denilson's injury...

"I have just seen him in the dressing room and he can walk quite normally. We will have to see, is it a broken rib or a deeper problem with his lungs? We don't know."

 

Var det ikke Denilson som fikk seg en trøkk av søster Neville litt tidligere i kampen? Mulig noe skjedde da..

Forøvrig en av flere taklinger jeg mener Everton-spillerne slapp unna med. Dommer'n la linja for høyt og holdt gulkortene stort sett i lomma.

Link to comment
Share on other sites

Var det ikke Denilson som fikk seg en trøkk av søster Neville litt tidligere i kampen? Mulig noe skjedde da..

Forøvrig en av flere taklinger jeg mener Everton-spillerne slapp unna med. Dommer'n la linja for høyt og holdt gulkortene stort sett i lomma.

 

Ja det er vel mulig. ganske sannsynlig, at disse hendelsene hang sammen.

Link to comment
Share on other sites

"I don't remember what happened. I was just running with the ball and I felt a pain in my side. I couldn't run or stop the ball, but I feel okay now," he highlighted.

 

"I am going to have a scan and then I will know how long I will be injured, but I think I will be ready for Sunday (at Bolton)."

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_5851939,00.html

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Endelig var Denilson tilbake. Han fikk sine første 20 minutter på mange måneder. Og jeg synes han så veldig frisk ut. Jeg har bare sett kampen én gang, og var ikke helt edru, men jeg ble overrasket over hvordan han tok tak i spillet.

 

På 20 minutter rakk brasilianeren 46 suksessfulle pasninger, og bare en feilpasning. Til sammenligning hadde unge Jack i samme posisjon på sine 59 minutter, 23 gode pasninger og 4 feilpasninger.

 

Jeg synes ikke Wilshere hadde en dårlig kamp, men det ble en helt annen intensitet med Denilson på midten. Godt for laget å få ham i gang, og jeg tror ikke vi har sett det beste av Denilson ennå. More to come!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også Denilson viste seg meget frisk. Nesten overraskende frisk med så lite kamptrening. Sikker i pasningsspillet, uten at han er den mest kreative, men stabil og god, og tok et bra tak i midtbanen.

Også har han en bra skuddfot som flere på midtbanen bør lære av. Tror vi kommer til å se en veldig god Denilson denne sesongen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også Denilson viste seg meget frisk. Nesten overraskende frisk med så lite kamptrening. Sikker i pasningsspillet, uten at han er den mest kreative, men stabil og god, og tok et bra tak i midtbanen.

Også har han en bra skuddfot som flere på midtbanen bør lære av. Tror vi kommer til å se en veldig god Denilson denne sesongen...

 

Ja, vi får håpe han endelig stiger et par hakk opp denne sesongen. Syns han har stått litt på stedet hvil de siste to sesongene.

Hadde et friskt innhopp mot Bolton, men jeg er fortsatt litt skeptisk om han klarer å ta steget ytterligere.

Sliter med fysikken syns jeg, men det er derimot herlig å se at skuddene hans har blitt langt bedre siste året. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Denilsondiskusjon etter West Ham

 

 

Så tilbake til min kritikk av Denilson, så står jeg ved den. Men jeg ar absolutt enig med med deg i at dette ikke nødvendigvis skyldes bare spilleren men også manageren og den rollen som Denilson blir tiltenkt i en kamp. For å være litt mer konkret så følte jeg meg ikke komfortabel med Denilsons rolle/spill i kampen mot West Ham. Jeg reagerte faktisk under kampen av at Denilson såg ut til å ha fått rollen som defensivt anker, mens Song samtidig virket som å være den mest offensive på den sentrale midtbane. Det er ingen tvil om at jeg føler meg mye mer komfortabel med Song i den defensive rollen enn jeg gjør med Denilson på den plassen. Man kan selvsagt si at rollen han fikk gjorde at han ikke viser en fantasktisk spektakuler fotball, men fra min side så mener jeg oppriktig at jeg ikke synes at han er rette man i den aktuelle posisjonen, men det betyr ikke at jeg mener at han er en dårlig fotballspiller.

 

Jeg synes ikke Denilson har glitret, men han er heller ikke i mine øyne inoen dårlig fotballspiller. Han har hatt minimalt med spilletid det siste halve året. Er han 22 år? Han har spilt 130 kamper for klubben. 22 år? Jeg tør ikke dømme han hverken opp eller ned. Han har alle muligheter til å bli en stor fotballspiller, tror jeg.

 

Noen er allergiske mot statistikk, men denne plansjen sier noe om hvor gode pasningsspillere vi har som holding midfielders. Husk at Denilson brukte 67 på banen, mens Song sto kampen ut.

 

http://www.guardian.co.uk/football/chalkbo...z3461QRhM9Nk3H7

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Denilson har vært/er en veldig viktig spiller. Denilson gir frihet til de mer offansive spillerne på laget. Jeg sier ikke at Denilson er den eneste grunnen til at vi har gått 3 kamper med clean sheet, men jeg vil påstå at han er en stor grunn til dette. Så meningen min er at vi ikke skal slakte Denilson etter hver kamp, han spiller faktisk en viktig rolle.

Link to comment
Share on other sites

Denilsondiskusjon etter West Ham

Jeg synes ikke Denilson har glitret, men han er heller ikke i mine øyne inoen dårlig fotballspiller. Han har hatt minimalt med spilletid det siste halve året. Er han 22 år? Han har spilt 130 kamper for klubben. 22 år? Jeg tør ikke dømme han hverken opp eller ned. Han har alle muligheter til å bli en stor fotballspiller, tror jeg.

 

Noen er allergiske mot statistikk, men denne plansjen sier noe om hvor gode pasningsspillere vi har som holding midfielders. Husk at Denilson brukte 67 på banen, mens Song sto kampen ut.

 

http://www.guardian.co.uk/football/chalkbo...z3461QRhM9Nk3H7

Synes Denilson er en helt ok squad player, men han har ikke utviklet seg særlig de senere år. Synes han her på stedet hvil. Synes han er på det jevne for det meste. Han mangler mye i spillet sitt for å være på det nivået hans spillertype bør være. Skulle gjerne sett han langt mer aggressiv samt at jeg synes han blir for svak i duellspill. Løpskapasitet har han plenty av og teknikken er ok den også, men synes han er for mye "grå mus", han har liksom ikke noe som gjør at han stikker seg ut hverken i positiv eller negativ retning.

 

Når det gjelder statistikken mot West Ham så kan det nevnes at mesteparten var pasninger på tvers, og så er det de to av de røde som var direkte farlige. Samt at det var to kontringer der han mistet ballen når han hadde den i beina. Song mistet til sammenligning ballen mye høyere i banen, noe som forsåvidt er naturlig dat det er mye mindre rom å spille på. Synes som sagt Denilson var uhyre svak mot West Ham.

 

"And for the record" så gjelder det kun West Ham kampen. Har ikke klaget på innsatsen hans ved andre anledninger, så det er ikke for å hakke på ham!

Link to comment
Share on other sites

Synes Denilson er en helt ok squad player, men han har ikke utviklet seg særlig de senere år. Synes han her på stedet hvil. Synes han er på det jevne for det meste. Han mangler mye i spillet sitt for å være på det nivået hans spillertype bør være. Skulle gjerne sett han langt mer aggressiv samt at jeg synes han blir for svak i duellspill. Løpskapasitet har han plenty av og teknikken er ok den også, men synes han er for mye "grå mus", han har liksom ikke noe som gjør at han stikker seg ut hverken i positiv eller negativ retning.

 

Når det gjelder statistikken mot West Ham så kan det nevnes at mesteparten var pasninger på tvers, og så er det de to av de røde som var direkte farlige. Samt at det var to kontringer der han mistet ballen når han hadde den i beina. Song mistet til sammenligning ballen mye høyere i banen, noe som forsåvidt er naturlig dat det er mye mindre rom å spille på. Synes som sagt Denilson var uhyre svak mot West Ham.

 

"And for the record" så gjelder det kun West Ham kampen. Har ikke klaget på innsatsen hans ved andre anledninger, så det er ikke for å hakke på ham!

 

Må egentlig si meg enig i mye. Som sagt er Denilson en helt OK lagspiller, men er han virkelig så mye mer? Jeg syns ikke det. Han gjør mye usynlig nyttig arbeid, men etter min mening blir han dessverre litt for veik når det gjelder, og ja, som sagt, jeg er ingen fan av spillere som ikke har snev av kreativitet i seg.

 

Men gir han ikke opp ennå, han skal få denne sesongen også. Og det må jo også bety noe at Wenger har så klokketro på denne lille brasilianeren.

Link to comment
Share on other sites

PLUSS: Stor løpskapasitet. Antageligvis nokså god til å ligge riktig defensivt (bare delvis i mine øyne) og i omstillingsfasen.

 

PLUSS: Godt skuddben

 

PLUSS: Spiller ikke over evne. Gjør det enkelt (men..)

 

 

MINUS : Duellspillet. For puslete.

 

MINUS : Fart (viktig for et Arsenal som er sårbare for kontringer. Denilson blir gang etter gang parkert av spillere MED ball)

 

MINUS : "Dreper" farten i angrepsspillet? Dette er noe som har irritert meg lenge. Noe av grunnen til at Denilson scorer så høyt på pasningsspillet tror JEG er fordi Denilson spiller VELDIG safe. Misforstå meg rett, safe er ofte bra, men jeg har irritert meg knallrød over pasningene til den unge brassen når vi skal rulle opp angrepene, og som alle vet er vi avhengige av TEMPO, TEMPO, TEMPO. Ofte synes jeg Denilson dreper litt av flyten i angrepsspillet ved trege pasninger. Trege pasninger i form av at de fysisk går langsomt, men også at pasningene ofte havner BAK spillerne og dermed bremser spillet vårt og tillater motstanderen og komme i posisjon. Noen flere som har fått med seg dette?

 

MINUS : For lite orientert. Og her komme årsaken til hvorfor jeg bare mener han delvis er god på den defensive biten som jeg skrev ovenfor. Jeg mener han er for lite orientert/pliktoppfyllende i dype løp gjort av motstanderen.

 

Jeg må innrømme jeg aldri har vært noen stor fan av Denilson og selvsagt er innlegget mitt preget av dette, men jeg synes ikke jeg jeg er heelt urimelig i punktene mine. Alle, nei nå skal jeg ikke snakke for alle, de fleste goonere vil jeg påstå har 1,2,3 spillere man rett og slett ikke er så begeistret for. Sånn er det bare. Og da blir det nesten automatisk slik at en oppfatter feil fra denne spilleren i større grad enn andre spillere og lagrer dem i minnet. Urettferdig, men " thats life". Denilson er en av de ytterst få i stallen og tidligere staller JEG ikke har (har hatt) kjempesansen for. Og heller ikke har kjempetro på kan bli en klassespiller. Per dags dato er min mening at Denilson har litt for mange mangler, for å bruke det ordet, for å spille fast for et Arsenal-lag som vil vinne ligaen.

 

Men! Det praktfulle er at Wenger er fantastisk god på å gjøre kritikk til skamme. På flere området selvsagt, men kanskje spesielt når det gjelder mishagsytringer mot spillere. Song og Diaby er gode eksempler på spillere som har tatt kjempesteg på kort tid og stilnet til dels harde kritikere. Skal ærlig innrømme jeg var noe skeptisk til at disse skulle bli kvalitetsspillere på et Arsenal-lag jeg også. Nå er jeg kjempefan av begge! Og det samme skjer forhåpentligvis med Denilson. Gutten spiller mye, men jeg håper det er mer i vente. Som sagt, og for å konkludere, personlig synes jeg fortsatt det er litt mange mangler hos Denilson (pdd!)

Link to comment
Share on other sites

Vi holdt nullen tre kamper på rad med Denilson på banen. I går spillte ikke Denilson, og vi gikk på ett tap mot ett sterkt Shaktar lag i Ukraina. Er dette bare tilfeldigheter, eller er jobben Denilson gjør på banen viktigere enn vi tror?

Link to comment
Share on other sites

Vi holdt nullen tre kamper på rad med Denilson på banen. I går spillte ikke Denilson, og vi gikk på ett tap mot ett sterkt Shaktar lag i Ukraina. Er dette bare tilfeldigheter, eller er jobben Denilson gjør på banen viktigere enn vi tror?

Jeg er en av de som ser viktigheten av Denilsons jobbing på midtbanen vår. Men det blir litt feil å sammenligne en midtbane som så å si aldri har spilt sammen før(Wilshere-Eastmond-Rosicky), i tillegg til at det var bortekamp i Ukraina, når man skal framheve Denilson som spiller.

 

Blir derimot spennende å se om Denilson starter til helja og om vi holder nullen da...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...