Jump to content

Denílson Pereira Neves


Dr. Phil

Recommended Posts

Jeg syns han gjør det bra, han jobber hard og gir det han kan.

 

Det kunne jeg også gjort, men det gjør meg ikke til noen god midtbanespiller for det. Dessuten er jeg uenig. Jeg har fulgt med en del på den defensive delen av spillet til Denilson i år, og det er særlig et par ting jeg har irritert meg over. For det første er han altfor enkel å passere 1 mot 1 sentralt i banen, og når spillere kan gå forbi han så lett, kan de fosse mot forsvaret vårt med ballen i beina. For det andre har han altfor ofte halvhjerta returløp. Han jogger hjem, og følger ikke motstanderens midtbanespillere inn i egen boks. Det kostet oss f.eks. et mål mot Everton hjemme. Han og Nasri er de store synderne på det punktet.

 

Så nei, jeg er ikke enig i at han gir alt. Det er selvfølgelig lett (og naturlig) å sammenligne med Flamini, og disse to punktene (returløp og 1 mot 1) var hans aller største styrker. Der mangler rett og slett Denilson mye.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 480
  • Created
  • Last Reply

Denilson må ut på lån med engang vi har fått en ny DM, vist det skjer. Alle ser jo det at han ikke er god nok for første lags fotball for Arsenal. Gjør mange dumme valg og slår ofte feil pastninger. Og han filmer . Herregud kor trist det e å sjå på ! Hater folk som filmer ! Og forstår ikke hva som skjer hver gang jeg ser Denilson er stilt opp på DM isteden for Song. Klart Song ikke er det beste valget, men han er 3 ganger bedre deffansiv en hva denilson er. Tviler på att jeg er den eneste som hadde satt Song som stopper eller i steden for Denilson. :lol:

Link to comment
Share on other sites

.. enda ikke er god nok for Arsenal mente du vel?

Eventuelt. Tror han kunne hatt godt av et utlån, men siden vi ikke har bedre så må vi nesten bare la det stå til.

for å ikke glemme at almunia er dårlig, ade er ræva, persie suger, gallas vet ikke hva fotball er, osv osv....

Denilson har absolutt gjort en god jobb, slutt å klag :lol:

Nå er du usaklig.

Denilson har i sine beste kamper vært ok, men ikke noe mer.

At han ble kåret til månedens spiller er for meg et mysterium, for han har ikke vært skikkelig god en eneste kamp. Han slår horrible feilpasninger hver eneste kamp, og lager altfor mange unødvendige frispark. I tillegg gjør han altfor mange opplagte feilvurderinger. Denilson har i mine øyne vært vår svakeste faste midtbanespiller siden Gilles Grimandi.

 

Hvem er usaklig, Tusmo?

 

OPTA stats:

 

# Two goals this season - that’s double Cesc’s tally

# Four assists - which is behind only Malbranque, Berbatov, Malouda and Arteta

# 11th most fouled player in the entire league, winning plenty of free-kicks

# 45 tackles won - 7th highest in the league - higher than Butt, Clichy, Diarra, Kompany, Reo-Coker, Barry et al

# 991 passes attempted - behind only Lampard and Mikel

# 849 completed passes, behind only Mikel

 

Statistikk lyver ofte, og det er nettop det OPTA er, statistikk.

 

To mål scoret Cygan i løpet av en eneste kamp, det betyr ikke at han var bedre enn Henry, selv om han ikke puttet den kampen.

 

For å slå så mange komplette pasninger for eksempel, så er det ytterst få som som har blitt assist. Derfor spørs det om det er en haug støttepasninger som kommer opp i statistikken, som også andre har påpekt.

 

Blir taklet mye, men ytterst få av disse er i farlig scoringsposisjon.

 

Var årsbeste mot Ch€£$ki, men det spørs om han klarer å holde dette nivået over tid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns han gjør det bra, han jobber hard og gir det han kan.

 

Det kunne jeg også gjort, men det gjør meg ikke til noen god midtbanespiller for det. Dessuten er jeg uenig. Jeg har fulgt med en del på den defensive delen av spillet til Denilson i år, og det er særlig et par ting jeg har irritert meg over. For det første er han altfor enkel å passere 1 mot 1 sentralt i banen, og når spillere kan gå forbi han så lett, kan de fosse mot forsvaret vårt med ballen i beina. For det andre har han altfor ofte halvhjerta returløp. Han jogger hjem, og følger ikke motstanderens midtbanespillere inn i egen boks. Det kostet oss f.eks. et mål mot Everton hjemme. Han og Nasri er de store synderne på det punktet.

 

Så nei, jeg er ikke enig i at han gir alt. Det er selvfølgelig lett (og naturlig) å sammenligne med Flamini, og disse to punktene (returløp og 1 mot 1) var hans aller største styrker. Der mangler rett og slett Denilson mye.

 

Helt enig i det du skriver Evju. Denilson har mye bra i seg, men mangler den "fandenivoldske" innstillingen Flamini hadde.

 

Hva syns du om plasseringen til Almunia på den scoringen. Jeg mener han står feil, han dekker for mye området som allerede er dekket av våre stopper og etterlater et stort rom ved nærmeste stolpe som Everton spilleren enkelt utnytter.

Link to comment
Share on other sites

Hva syns du om plasseringen til Almunia på den scoringen. Jeg mener han står feil, han dekker for mye området som allerede er dekket av våre stopper og etterlater et stort rom ved nærmeste stolpe som Everton spilleren enkelt utnytter.

Dra ikke Almunia inn her også. På det målet kan jo alle og en se at Denilson glemmer av å følge mannen sin. Så enkelt er det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Denilson får mer pepper enn han fortjener. Det tar tid å venne seg til nye posisjon og han gjør det helt allright. Jeg synes ikke han skal få kritikk for jobben han gjør, kritikker bør i tilefelle gå til wenger som spiller en mann på feil posisjon.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Denilson får mer pepper enn han fortjener. Det tar tid å venne seg til nye posisjon og han gjør det helt allright. Jeg synes ikke han skal få kritikk for jobben han gjør, kritikker bør i tilefelle gå til wenger som spiller en mann på feil posisjon.

 

BE

 

I dette tilfellet er jeg faktisk veldig enig med deg BE. Spillere som Diaby, og i det siste Denilson blir spillt ute av posisjon, og da kan man ikke forvente at de skal levere prestasjoner i verdenstoppen.

 

Jeg synes Denilson har gjort det beste han kan utifra at han har spillt i en posisjon som ikke er hans posisjon. Faktisk kan man si at Denilson har blitt spillt ut av posisjon hele sesongen. Ja, han er en sentral midtbanespiller, men han er ingen deffensiv midtbanespiller. Han kan kanskje bli det, men dette er ikke hans styrke pr. dags dato

Link to comment
Share on other sites

Når skal Denilson begynne å følge løp?! Jeg skjønner ikke at ikke Wenger tar tak i det :blink: Eller er det meningen at det skal være sånn...? Ok, han spiller kanskje ikke der han er best, men å være med på defensiven må han jo uansett. Og da er han NØDT til å følge mannen sin! Det skjer kamp etter kamp og bli livssfarlige situasjoner. Mot Everton førte det til mål. Wenger sier han er en effektiv spiller. Det skjønner jeg veldig lite av. I tillegg blir han altfor ofte avslørt på fysikken.

 

Denne kritikken er hard, men jeg mener den er rettferdig. Vi trenger en bedre spiller enn Denilson, men de forhåpningene vi har.

Link to comment
Share on other sites

Men neimen om det er mange som jobber like hardt generelt som han har gjort de siste kampene. At han glipper avogtil, so be it - men han er veldig ung - og har veldig stort press på seg.

 

Ja vi trenger en bedre spiller, men kritikken over fortjener han ikke.

Link to comment
Share on other sites

Men neimen om det er mange som jobber like hardt generelt som han har gjort de siste kampene. At han glipper avogtil, so be it - men han er veldig ung - og har veldig stort press på seg.

 

Ja vi trenger en bedre spiller, men kritikken over fortjener han ikke.

 

Jo, han har ok løpskraft og dekker bra med område. MEN... I de avgjørende fasene er han direkte svak . Gang på gang er han i press på en spiller - spilleren går på et løp etter å ha spilt fra seg ballen - Denilson lunter etter - farlige situasjoner oppstår. Det kan man bare ikke gjøre på det nivået. Og det sier jeg, det skjer absolutt ikke bare av og til.

 

Det er uhyre skjeldent jeg kritiserer egne spillere på den måten. Men det virker som Denilson rett og slett ikke gidder bryderiet med å følge løpene. Og det er det som er provoserende og grunnen til at jeg ordlegger meg som jeg gjør. Alle,nesten hvertfall, som har spilt fotball(hovedsaklig forsvar og midtbane) veit at å følge de løpene er møkkkjedelig, men en del av lagspillet og POKKERS nødvendig! At han som du sier er ung og har mye ansvar er helt rett og det er forståelig han kan ha svake kamper. Men det jeg er misfornøyd med kan ikke feies under manglende rutine-teppet. Det er giddalaushet

Link to comment
Share on other sites

Det som kanskje er mer skummelt, og mer kritikkverdig, er at det er han som har best pasnings% i laget, og det er han stadig flere trekker frem som den som jobber mest i laget. Så da kan man kanskje være enda krassere i kritikken mot Adebayor, Fabregas, Gallas, Clichy, Walcott, RvP, Bendtner, Song, Nasri osv. osv.

 

Men de er kanskje for gode for tilsvarende kritikk?

Link to comment
Share on other sites

Det er da rart at en spiller som "kun" slår støttepasninger har klart å få 4 assist? I tillegg til 10 skudd på mål før kampen mot Wigan...

 

Denilson slår nok noen støttepasninger, men synes oftest han gjør det samme som Fabregas(som jo også selvfølgelig slår noen støttepasninger i løpet av en kamp), nemlig vender og prøver å finne pasningsalternativ fremover i tillegg til noen ganger å forsere.

 

Er ikke enig i at Denilson skal annet enn berømmes for pasningskvaliteten sin, selv om han ikke kan sammenlignes med Fabregas som oftere prøver på vanskeligere pasninger. Likevel er Denilson også en viktig faktor fremover for oss i år, noe 4 assist sier mye om. (Den ene var klar offside på RvP, men likefullt en assist når dommeren lar det gå).

 

Denilson er 20 år gammel, kaptein på juniorlandslaget til Brasil og har fått mye spilletid i år. Det han sliter mest med er å jobbe tilbake når vi mister ballen i angrep, men i tillegg er han kanskje flinkere enn flere til å jobbe i press. Likte veldig det jeg så av ham mot Wigan hvor han kunne overlate jobbinga hjem til en Song som er mye mer defensiv anlagt enn både Cesc og Denilson. Likevel ser jeg forbedringer også i det defensive spille til vår unge brasilianer og ser ikke bort fra at han om noen år kanskje kan klare å danne et supert midtbanepar med Cesc.

 

Husk, han er fortsatt ung og lærer...

Link to comment
Share on other sites

Det som kanskje er mer skummelt, og mer kritikkverdig, er at det er han som har best pasnings% i laget, og det er han stadig flere trekker frem som den som jobber mest i laget. Så da kan man kanskje være enda krassere i kritikken mot Adebayor, Fabregas, Gallas, Clichy, Walcott, RvP, Bendtner, Song, Nasri osv. osv.

 

Men de er kanskje for gode for tilsvarende kritikk?

 

På ingen måte. At han har best pasningsprosent i ligaen betyr jo igrunn VELDIG lite spør du meg. Det er naturligvis forsåvidt bra, men når du tenker over hvordan vi spiller, så tar jeg betydningen av slike statistikker med ro. Vi veit vell alle at vi til tider nesten overdriver småspill før presseledd 2? Jeg sier ikke at det er negativt at vi gjør det, men pasninger som blir spilt til siden og bakover har vi enormt mange av og i tillegg er det nesten alltid Cesc som skal slå den avgjørende pasningen, ikke Denilson.

 

Uansett var det ikke pasningsprosenten hans jeg setter spørsmåltegn ved. Det er viljen hans til å gjøre deler av "drittjobben", blant annet å fotfølge spilleren han MÅ følge, på vei inn i boksen. Og også agressivitet på motspillere på 20-30 meter. Der synes jeg han ikke er god. Og dette går ikke på arbeidskapasitet, noe jeg er enig han er ok på.

Link to comment
Share on other sites

:(-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 16 2008, 01:24 PM) 151675[/snapback]

 

"He and Fabregas can play together, all the good players can play together."

 

Tror ikke Vieira har sett så mange Arsenal kamper i år. Fabregas og Denilson passer vel ikke alt for godt sammen på midtbanen. Iallefall ikke per dags dato.

Link to comment
Share on other sites

jeg synes denilson var veldig positiv i fjor og i starten på sesongen og hadde stor tro på han, men dette tror jeg var fordi han hadde bedre spillere rundt seg. Med fabregas, Hleb, Rosicky rundt seg var Denilson på et mye høyere nivå enn han er når han skal prøve å etablere seg som et førstevalg (etter Fab) på midtbanen. Synes det er grusomt å se Denilson om dagen, spillet består stort sett av støttepasninger eller på tvers. Ikke mye initiativ på egen hånd og utfordring av backer, men han er jo en sentral midtbane så det er kanskje ikke så mye å forvente når han spiller på kanten.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I dag igjen ser vi at Denilson ikke følger mann fra midtbanen på andre målet. Denilson burde vært mye nærmere Knight når han setter inn utligningen, resten av forsvaret er opptatt med andre.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Faen, Roma kommer til å pisse på oss:

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...le-against-roma

 

 

Patetisk ordbruk, og totalt mangel på innsikt. Det hersker vel liten tvil om at Denilson er viktig del av laget, og kan hvis han spiller over gjennomsnittet bidra til å skjerpe Arsenal defensivt så vel som offensivt.

Så her kan man trygt si at manageren under enhver omstendighet vil ha sine ord i behold.

 

Ja, helt enig egentlig, hver gang Denilson ikke spiller savner jeg den fantastiske evnen hans til å stoppe opp kontringer, så vidt klare å dempe en ball og de vanvittige (dårlige) passningene hans!

Link to comment
Share on other sites

Squad-spiller. Han eier ikke kreativitet, passningene går alt for lite i lengeretningen, og som unitedfan...NOT sier så stopper flyten i spillet opp når han mottar ballen, det blir spillt for mye på støtte og sikre valg.

 

Når det er sagt har han et ganske godt skuddben som blir brukt alt for lite, men det er også den enseste kvaliteten han har. Tror ikke han hadde gått rett inn på laget hos Man u, Chelsea eller Liverpool, og da skal han heller ikke være god nok for oss heller.

Link to comment
Share on other sites

tror denilson vil være ganske mye bedre siste delen av sesongen, i går så vi denilson på sitt beste, jeg har troen på at han har noe på gang..

 

denilson- diaby ser i hvert fall møe bedre ut en denilson- song

 

håper virkelig at det ikke er noe alvårlig med diaby

Link to comment
Share on other sites

Faen, Roma kommer til å pisse på oss:

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...le-against-roma

 

Bomskudd for åpent mål!

Ikke akkurat noen spåmann!! :P Heldigvis! :)

 

Arsene knows...better!

Så var han ikke så verst heller da Denilson denne gangen.

Problemet er vel mer sannsynlig Song BeNotLong. ;)

 

Eller kanskje Arsene knows better også når det gjelder Song ;)

Link to comment
Share on other sites

Merkelig skrue denne Denilson. Oppover på banen er han fantastisk god til å bryte og skaper mange overganger for oss. Likevel er han desverre en av de som oftest pleier å være skyld i baklengsmål siden han ikke følger mannen sin. Tidligere så vi på han som en mer offensiv midtbanespiller maed fine langpasninger og at han derfor ikke ville passe med Fabregas. Denne sesongen har det derimot vært få "forsvarsåpnere," og viste seg i går fra en fabelaktig side, da han lot en annen midtbanespiller ta seg av det offensive isteden. Det er tydelig at han har blitt drillet mye på det defenisve.

 

I spann med Fabregas har det derimot ikke gått bra nok denne sesongen. De har en tendens til å løpe i de samme rommene og være i veien for hverandre. Kan det plutselig løsne for de to når Fabregas kommer tilbake, slik som skjedde med Flamini? Dersom Fabregas føler seg mer trygg på Denilson sitt defensive bidrag, er jeg helt sikker på at Fabregas vil briljere igjen. Var gårsdagens kamp et hint på hva vi kan forvente oss av Denilson framover? Til tross for ustabilitet og visse mangler, er det ingen tvil om at gutten har et stort potensiale.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...