Jump to content

Denílson Pereira Neves


Dr. Phil

Recommended Posts

  • Replies 480
  • Created
  • Last Reply
  • 3 weeks later...

Litt av det Denilson kan:

 

 

Personlig har jeg alltid vært blant de som har forsvart fotballspilleren Denilson, jeg har sett kvalitetene hans, og jeg har sett at han kan prestere stabilt på et veldig høyt nivå (noe 37 av 38 mulige ligakamper i 09-sesongen tilsier). Denne sesongen har dessverre vært katastrofal for han, med alle skadeproblemene og at han aldri har funnet godformen, og ikke minst, konstant blitt hetset og kritisert av egne supportere. Blir ikke overrasket om han forlater oss i sommer. Ønsker han i alle fall alt godt i framtiden, tror han kan bli stor i en litt mindre klubb med mer tillit fra supporterne.

Link to comment
Share on other sites

Hater egentlig å bruke frasen, men jeg skal gjøre ett unntak: Denne gutten kommer til å bli stor! Ser så mye Cesc, Rosicky og Gilberto i denne gutten. Er det mulig!?

 

Er det noe han ikke kan? Han takler som en gud, løper som en slave, skyter som en hest, leser spillet og fanger opp mange baller, gjør de rette valgene både med og uten ball, har en herlig teknikk, steg og pasningsfot. Jeg er målløs! 18 år, Cesc 19! For en sentral midtbane vi vil få.

 

Denne gutten kommer vi til å få MYE glede av i årene som kommer.

 

Beklager et rotete innlegg, og glemte jeg å si det? Wenger; jeg elsker deg. Opptur på opptur og livet er herlig. Takk og god natt.

 

Artig å se tilbake, synd Denilson aldri ble den spilleren man håpte på en stund. Er nok liten tvil om at Denilson har utspilt sin rolle i Arsenal, kan ikke se at han vil bli eller at det er et ønske fra ledelsen i klubben å beholde han. Eneste argumentet må være at han er billig i drift, og så godt som aldri på landslaget. Forsåvidt en helt grei backup spiller.

Link to comment
Share on other sites

At det skulle være problematisk å finne 8 minutter "cremé de la cremé" av når du har minst 10000 minutter å ta av skulle bare mangle.

 

Nå skal en ikke svartmale Denilson fullstendig heller, lista ligger høyt. Denilson er en spiller som ikke er spesielt dårlig til noe, men heller ikke spesielt god til noe. Defensivt er hans største mangler arbeidsmoral og en til en situasjoner. Hans sterke sider i så måte kan jeg ikke komme på. Offensivet er han bedre rustet med pasningsferdigheter og skuddstyrke, men han er alikevel bare en skygge av våre andre offensive midtbanespillere. Desverre for han har han blitt brukt som en av to holdende midtbanespillere etter at Wenger fant ut at den formasjonen skulle kamuflere en forsvarsfirer som går på selvstyr. For Denilson var det det værste som kunne skje, og veien ut av laget og ut av klubben var lagt. Jeg er overbevist om at Denilson kan være en meget viktig spiller for en klubb i Premier League, bare ikke innenfor topp-4. For Denilsons egen skyld håper jeg han havner i Italia. Litt lansommere og litt større rom, så kan han være en god midtbanespiller med hovedstyrken i det offensive.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

http://www.ashburtongrove.co.uk/2011/07/brazilian-storms-down-tunnel-after.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+AshburtonGrove+%28AshburtonGrove.co.uk%29

 

Kan for all del hende, at Denilson har beklaget seg ovenfor Wenger ved første anledning etter kampslutt. Det kan redde han, men dette burde likevel få konsekvenser med tanke på hva som har skjedd tidligere i sommmer.

Om dette hadde vært tilfellet i en klubb med en manager som f.eks Ferguson, så hadde han nok allerede vært på flyet hjem. Eller; med de ordene Denilson har brukt i sommer, så hadde han neppe vært med på flyet til Asia i det hele tatt.

 

Det var spørsmål om hvorfor han ble valgt i troppen til denne "turen", siden han var så klar på nye utfordringer. Med en slik opptreden både på banen og ved utbytte, så kan det nok hende at enkelte angrer på det valget i disse timer.......

Link to comment
Share on other sites

Forsvart Denílson, men om han oppfører seg dårlig kan han like gjerne dra, han er ikke uerstattelig og en av grunnene til at jeg har forsvart han er at han har virket ytterst proff, rett gjennom.

 

Jeg har også hatt det intrykket av Denilson i alle år, at han virker sympatisk og fornuftig. Aldri vært noe tull, rett og slett profesjonell. Ble noe overrasket over hvilke ord han brukte i sommer på det "offentlige rom", og må si at jeg nå er sjokkert. Denilson er en av få spillere i klubben, som jeg ikke trodde ville gjøre noe slikt som idag. Men; alt kan være et storm i vannglass. Kanskje han måtte på det "hellige hjørnet"?

Link to comment
Share on other sites

Alltid virket som en hyggelig og snill gutt, dette senker både markedsverdien hans og minnet vårt av han.

Man må få lov til "å si i fra" når man blir så skuffet. Det er ikke ok av en manager å ta ut igjen en han har byttet inn, så sant det ikke er skade. Det kan oppleves krenkende. Og reaksjonen kan ofte bære preg av det.

Link to comment
Share on other sites

I følge Wenger hadde han fått en smell på trening i går, og 20 minutter var nok i dag. Det var i utgangspunktet ikke meningen han skulle spille i det hele tatt.

Og, i følge det vi vet kan det godt hende Denilson var misfornøyd med sin egen innsats(eller slo opp en skade og at det var det som gjorde at han reagerte som han gjorde... Står jo ingenting om at han sa noe til Wenger eller viste sin misnøye på annen måte enn at han stormet ned i spillertunnelen misfornøyd....

Link to comment
Share on other sites

I følge Wenger hadde han fått en smell på trening i går, og 20 minutter var nok i dag. Det var i utgangspunktet ikke meningen han skulle spille i det hele tatt.

OK, men da kunne han spilt de tyve siste minuttene.

Så ville vi sluppet unna alle spekulasjoner.

Link to comment
Share on other sites

YoungGunsBlog Jamie Sanderson

ESPN Brazil reporting Arsenal have agreed to loan Denílson to São Paulo, and he'll arrive on Monday for further talks.

 

GoonerTalk | Denilson expected to secure São Paulo loan move

 

 

Ingen som vet om det er et låneopphold med "option to buy" for São Paulo, men uansett så er det gode nyheter. Spilletid vil uansett bare gjøre han bedre og hvis han imponerer i Brasil så setter han også seg selv i vinduet vdr. neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sliter med logikken om at hans markedsverdi synker av at han spiller i Brasil. Det er da mange spillere fra den brasilianske ligaen som selges for store summer. Det som kommer til å avgjøre hans markedsverdi er hvordan han presterer når han spiller.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...