Jump to content

Denílson Pereira Neves


Dr. Phil

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 480
  • Created
  • Last Reply

Da Deadline Day tråden ble stengt, og jeg regner med, og forventer, et svar på et spørsmål jeg stilte der, så stiller jeg det her, siden det handler om Denilson (Og Almunia for den saks skyld)

 

For de som vil få "tråden" i diskusjonen kan sjekke: http://www.arsenalnorway.no/forum/index.php?showtopic=4763&st=880&gopid=236473&&do=findComment&comment=236473

 

Så metoden BE har kritisert Almunia på, er verre enn måten 90% av forumet hetser Denilson på? Jeg ser ingen som "beskytter" Denilson i særlig grad? Jeg gleder meg til å høre om noen på forumet her som beskytter Almunia kan komme med en god forklaring på akkurat det.

 

PS: Han er fortsatt Arsenal-spiller, bare for å "drepe" det argumentet før det kommer, han er kun utleid.

Link to comment
Share on other sites

Så metoden BE har kritisert Almunia på, er verre enn måten 90% av forumet hetser Denilson på? Jeg ser ingen som "beskytter" Denilson i særlig grad? Jeg gleder meg til å høre om noen på forumet her som beskytter Almunia kan komme med en god forklaring på akkurat det.

 

PS: Han er fortsatt Arsenal-spiller, bare for å "drepe" det argumentet før det kommer, han er kun utleid.

 

For det første så syns jeg lille Grimms kritikk av Almunia er helt ok og til tider riktig så underholdende å lese. For det andre har jeg og andre (Kim og RP7 bla.) støttet Denilson flere ganger. Han er en solid indreløper, en god kriger, passningssikker og har et godt skudd.

 

Jeg er enig i at han ikke har fungert godt som vikar for Song og den store svakheten i troppen vår er at vi fortsatt mangler skikkelig backup for ham.

Link to comment
Share on other sites

For det første så syns jeg lille Grimms kritikk av Almunia er helt ok og til tider riktig så underholdende å lese. For det andre har jeg og andre (Kim og RP7 bla.) støttet Denilson flere ganger. Han er en solid indreløper, en god kriger, passningssikker og har et godt skudd.

 

Jeg er enig i at han ikke har fungert godt som vikar for Song og den store svakheten i troppen vår er at vi fortsatt mangler skikkelig backup for ham.

Dere går under de 10% som da faktisk støtter han. Jeg hæ selv også støttet Denilson, spesielt fordi han ofte ble spilt ute av posisjon. Jeg er dog spent på å høre forklaringen på dobbelt-moralen til enkelte her inne

Link to comment
Share on other sites

Dere går under de 10% som da faktisk støtter han. Jeg hæ selv også støttet Denilson, spesielt fordi han ofte ble spilt ute av posisjon. Jeg er dog spent på å høre forklaringen på dobbelt-moralen til enkelte her inne

 

Jeg har støttet Denilson tidligere på bakgrunn av at han spiller på en posisjon som ikke passer han. Dog syns jeg ikke han holder mål på defensiv midtbane. Her blir han for veik og lite besluttsom, han har også en uvane med å miste fokus i perioder i kamper, noe som straffes alt for hardt når man spiller i en så sårbar posisjon.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Ikke tidenes kilde akkurat, om de tar store deler av lønna så er det vel greit, mtp hvor mye han tjener blir det vel vanskelig å få generert en overgangssum for gutten i tillegg. Vanskelig å tro at han en gang var en av spillerne våre som spilte "alt" av kamper.

Link to comment
Share on other sites

Ikke optimalt å fortsatt ha han på bøkene våre, men til syvende og sist er det nok kanskje den løsningen som passer best for Arsenal, Sao Paulo og Denilson selv.

Det ryktes at vi betaler deler av lønna hans (og Bendtners) når de er på utlån.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Sukk. Denilson... enno ein spelar som ikkje makta det Wenger så gjerne ville med han. Openberre kvalitetar, men også store svakheiter. Spelt for mykje, for tidlig og for dårlig. Øydelagt.

Link to comment
Share on other sites

Denilson fikk mye tyn, men han var en ekstremt lovende spiller i sin tid og gjorde mye av den jobben som Arteta gjør nå. God posisjonering boks til boks, god på dytte ballen videre og holde posession. Frekk høyrefot har han også, han hadde et par susere fra relativt lang distanse. Men som Paddy sier, han spilte for mye og for tidlig. Gilberto, Flamini, Diarra dro alle i løpet av kort tid og Denilson måtte ta noen steg opp lenge før modningstid. Det var han ikke god nok til.

Link to comment
Share on other sites

Apropos det så frykta eg lenge at det same skulle skje Aaron Ramsey. (Og gjer det delvis enno.) For mykje ansvar på unge skuldrar, veke ut og veke inn.. Ikkje alle som tar det like lett.

Link to comment
Share on other sites

Apropos det så frykta eg lenge at det same skulle skje Aaron Ramsey. (Og gjer det delvis enno.) For mykje ansvar på unge skuldrar, veke ut og veke inn.. Ikkje alle som tar det like lett.

 

Akkurat det her har jeg også sagt gjentatte ganger. Det samme med Wilshere i fjor også.. Wilshere derimot (som Fabregas) virket som om han mentalt tålte det (i motsetning til Denilson og til dels Ramsey), men fysisk så ser vi klart at han ble overbelastet. Ufattelig synd mtp. at vi virkelig kunne trengt han denne sesongen. Særlig fra august til midten av februar før Rosicky plutselig skjøt seg tilbake i form.

 

Denilson er en tapt sak nå og vil trolig aldri bli den spilleren vi håpet på. 08/09 var hans beste sesong, men på slutten av sesongen og hele veien etter det har det bare gått nedover.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dårlige nyheter folkens. Denilson returnerer visstnok til Arsenal 30. juni etter at samtalene om et forlenget opphold med São Paulo gikk skeis skal man tro hva man hører. Visstnok så er det Arsenal som har sagt nei til et utlån. Vil heller kanskje selge han fremfor å låne han ut håper jeg?

 

Worst case er vel at Song forsvinner og Denilson tar plassen hans. Wenger style.

Link to comment
Share on other sites

Denilson var en knallgod spiller på sitt beste, gleder meg til å se han igjen i pre-season, sjansen for at han forlater klubben er nok ikke liten, men om alternativet er å ikke hente en midtbanespiller, men ha en mindre i stallen så velger jeg Denilson, slet med mye av det samme som Ramsey før utlånet, men statistikkene hans i Sao Paulo var gode sist jeg sjekket.

Link to comment
Share on other sites

Denilson var en knallgod spiller på sitt beste, gleder meg til å se han igjen i pre-season, sjansen for at han forlater klubben er nok ikke liten, men om alternativet er å ikke hente en midtbanespiller, men ha en mindre i stallen så velger jeg Denilson, slet med mye av det samme som Ramsey før utlånet, men statistikkene hans i Sao Paulo var gode sist jeg sjekket.

 

Da har han offisielt senket baren for å gå innenfor den kategorien. Denilson hadde en god halvsesong (høsten 08) og etter det virket han giddalaus og var generelt langt under pari. Mistet etterhvert plassen sin til Song, men grunnet skader på Fabregas, Diaby og Rosicky så måtte han spille uansett prestasjoner. Hadde noen gode kamper i 09/10 og 10/11, men har aldri vært i nærheten av den høstsesongen han hadde i 2008 og er på det beste en reserve i Arsenal. En som kanskje kan sitte på benken av mangel på andre alternativer. Hadde han muligens gått inn for å vise seg skikkelig frem og jobbet knallhardt så kunne jeg muligens tilgitt han. 100% innsats med returløp og generell innsats, litt "smartere" defensivt og litt bedre fysikk så kunne han vært en meget god spiller.. tror bare ikke han har den mentale kapasiteten til å gjennomføre det.

 

Tror at vi fikk bekreftet at Denilson sine dager var talte når Chamberlain fikk nummer 15 drakta hans. Ditto det samme med Santos, Vela og nummer 11.

 

Forøvrig: Finner ingen statistikker på Denilson i Brasil, men den disiplinære statistikken hans er hvertfall temmelig elendig..

Link to comment
Share on other sites

Denilson er ikke lenger en spiller jeg tror kan løfte laget, men akkurat denne sesongen med alle skadene hadde han vært en nyttig squadplayer å ha. Til neste sesong må man vel håpe og tro at Wilshere og Diaby er tilbake. Da er det neppe rom for Denilson på vår midtbane.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok et salg av Denilson er best med mindre han har blitt atskillig bedre et år i Brasil (noe jeg tviler sterkt på).

Kan være ok på sitt beste og jobber greit, men samtidig har jeg nesten aldri sett en midtbanespiller som er så hjelpeløs på defensiv jobbing i visse situasjoner. Og da spesielt på kontringer imot.

Jogging i sånne situasjoner er uakseptabelt.Pasningene på tvers og bakover irriterer også veldig. Litt av det samme vi har sett hos Ramsey i enkelte kamper.

 

Pr. i dag er han vår svakeste midtbanespiller og kommer det nye spillere i tillegg til Wilshere er tilbake blir det lite fotball på Denilson.

Foreslår vi casher inn de få millonene vi kan få for han og kan bruke lønna hans på noen som er bedre.

Han er ikke god nok!

Link to comment
Share on other sites

Jamie Sanders aka @Younggunsblog er på saken...

 

Denílson's agent says he fuming with Arsenal, as player wants to stay in Brazil. São Paulo can't afford a fee and wages.

 

Arsenal have broken off talks with São Paulo over extending Denílson's loan. He'll return this summer. #AFC want a quick sale.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...