Jump to content

William Gallas


9Reyes

Recommended Posts

  • Replies 687
  • Created
  • Last Reply

Jeg fatter ikke at folk her kan unnskylde det Gallas har vært ute å sagt i media, med at han har fightervilje "og i det minste prøver".

 

Hva vet vi om Wenger ikke gjør noe med det i det hele tatt? Det er vel derfor det taes INTERNT i laget - nettopp fordi media og andre bedrevitere ikke skal få snusen i det.

 

Det Gallas har vist, er direkte barnslig og uproffesjonelt - og det er godt å se at Wenger nå gjør jobben som må gjøre, Bort med kapteinsbinder, og vraking i neste kamp. Akkurat nå håper jeg vi slipper å se han i Arsenaldrakta igjen. Send han på første fly tilbake til Frankrike, og gi Djourou den tilliten han fortjener.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer dette er det er trolig Gallas ferdig som spiller i Arsenal, forståelig nok fra hans side. Komplett skandale spør du meg! Hvem er erstatteren, og når kommer han? Vet egentlig ikke hvem jeg håper på heller!

 

Om det skulle være hold i det, så vet jeg egentlig ikke hvem som burde tatt over båndet, men for guds skyld ikke gi det til Cesc enda! Kolo eller Manu?

 

Og NEI, jeg ber ingen være enige med meg. Det var bare min mening!

Link to comment
Share on other sites

Håper egentlig på Clichy pga han kjemper som en gud! Men klarer ikke helt å se for meg han stå der å gi ordre, eller gjør jeg?

 

Det er inne på noe av det samme som jeg hadde i tankene. Tror Clichy blir for stille, mens Fabregas har nok med seg selv. Almunia som kaptein klinger litt feil. Da står vi igjen med Toure. :) Han rykker vel en plass lenger frem i køen nå som Gallas får (varig?) hvile?

Link to comment
Share on other sites

Hangeland + Djourou FTW

Hehe, den tanken har faktisk streifet meg også! Tror Hangeland kunne gjort det bra i Arsenal. Høy, god i lufta, gode taklinger, og er også en ganske spillende stopper. Nei, Hangeland inn for Gallas! Selv om det aldri skjer...

Link to comment
Share on other sites

Will er en glimrede spiller, men en elendig diplomat. Kanskje kan han finne tilbake til sitt gamle jeg nå når han slipper å være kaptein.

 

Cesc er den eneste naturlige lederulven. Lite vet jeg om hans personlige egenskaper, men han er den eneste som kan oppvise magi som Henry, Pires og Bergkamp. Han er rett og slett det store forbildet i gruppa. Mannen som skaper trygghet og balanse.

Link to comment
Share on other sites

http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_4531574,00.html

Her står det også på skysports. Og som vi alle visste så kommer ikke Gallas til å være med i troppen mot City...

Leste også at Winterburn sa at viss Gallas mista kapteinbåndet så var det stor sjangs at han er ferdig i klubben.. Dette kan fort være det siste vi ser fra Gallas i Arsenaltrøya..

 

Sansynligheten er vell stor for at Almunia er kaptein mot City.. personlig så har jeg ingen favoritt til å bli kaptein. Vi har jo ikke akkurat en kapteinstype som Viera lenger :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lenge håpet at Wenger skulle manne seg opp og ta det bråket en degradering av Gallas skulle medføre. Nå kan det se ut som Gallas selv trykket på utløserknappen.

Kun èn mann som er aktuell som erstatter i mine øyne; Cesc.

Han har stor respekt blandt medspillere, mottspillere, fans og media. Han kødder ikke med sleivete uttalelser i hytt og pine, tvert i mot er han en svært reflektert ung mann. Nettop alderen er det man kan bruke mot ham, men Cesc er ingen gjennomsnittlig 21-åring, han har skuldre til å bære dette. Dessuten holder det ham i klubben i 2-3 år til..

For å sitere arseblogger: Cesc for Master of the Universe!!

Link to comment
Share on other sites

Personlig tror jeg ingen skal dra noen forhastede konklusjoner. Her velger jeg å vnete på en offisiell uttalelse på Arsenal.com først.

 

Almunia som kaptein høres ut som et svært skremmende scenario.

Pr. i dag har vi ingen kaptein kandidater i det hele tatt. Den som kommer nærmest er Silvestre (jeg sier ikke at han skal få kapteinsbindet. Jeg sier heller ikke at han bør få det).

Jeg klarer ikke å se for meg Clichy som en kaptein. Han virker som om en som ikke eier autoritet i det hele tatt.

Fagregas tipper jeg forsvinner innen 10 måneder og slik som han spiller ser jeg ingen grunn til at han skal få kapteinsbindet.

Van Persie er utelukket da han har for store disiplinær problemer.

Adebayor er litt for "spesiell".

Rosicky kunne også ha vært en kandidat, desverre er han invalid.

Da er det bare Fabianski igjen (dette var en spøk).

 

intill jeg hører noe annet så er Gallas kaptein.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

En mann skal fremheves i denne saken om det som står skrevet stemmer.

Arsene Wenger.

Han går her inn og viser at det er han som er sjef. Og det er helt nødvendig i den situasjonen vi er inne i. Han kan også benytte anledningen til å kjøre inn nye spillere og det håper jeg han vil gjøre. Vi har en stor manager og jeg har tillit til at han vil ta nødvendige grep - nå og i neste overgangsvindu.

Link to comment
Share on other sites

Når man trodde det ikke kunne bli mer pinlig så skjer dette!

 

Gallas er en av de få spillerene som har vunnet en pokal i England før slik at vi mister en viktig bidragsyter der. Det som er litt ironisk er at jeg mener at Gallas har mange gode poenger:

 

- Det er for få etablerte spillere i klubben.

- Mange av de unge som er der er rett og slett ikke gode nok.

- Laget skriker etter stablitet, kvalitet og mentalitet.

 

Måten han har gjort dette på er jo helt klart ikke akseptabel, men han har passert 30 og jeg tipper han har fått de samme lovnadene som oss supportere om nye stjernespillere som aldri dukker opp. Gallas må helt klart ta sin straff, men skylden for dette henger på en mann, Arsene Wenger.

 

Arsene Wenger har sviktet sine unge spillere ved at han ikke har gitt dem den kvaliteten de trenger rundt seg for å etablere seg på dette nivået. Han har hengt dem ut til tørk og latt dem skape sin egen nedtur.

 

Arsene Wenger har sviktet de etablerte og servert dem det ene "prospektet" etter det andre med juniorer som KANSKJE slår til om 7-8 år.

 

Dersom Gallas skal sendes på dør mener jeg at Wenger bør følge hakk i hel.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har hele tiden trodd på sin fotballfilosofi og han har støttet spillerne og gitt mye tillit. Han har aldri gått ut i media og tatt oppgjørene. Om det stemmer det vi leser om Gallas sine utspill gjør han det motsatte. Og det er alvorlig, han velger det motsatte av tilslutning, han velger å gå ut av helheten og enigheten og kjøre egne solospill. Det er alltid alvorlig i en organisasjon. Hadde han vært en vanlig arbeider, les; spiller, kunne han blitt irettesatt og innlemmet i helheten igjen, som en sau som har kommet bort fra flokken sin.

Men han er en leder og han velger ikke ta ansvar for situasjonen klubben er i på en troverdig og tilstrekkelig måte. Han sender regningen til spillerne, flokken, som sliter veldig nå med selvtillit og form. Dette er jo uakseptabelt av en leder å gjøre offentlig. Det er greit å vise vinnervilje og en fin egenskap jeg alltid har prissatt hos Gallas, men man har som leder noen lederplikter. Sier man ja til lederansvar på forespørsel fra leder over forventes at spilleregler blir fulgt. Her er det ikke tilfelle, om det stemmer det som står, og noen tiltak må leder over gjøre.

Hva det blir er spennende å følge, kanskje det handler om utelatelse noen kamper, tap av kapteinsansvar eller avvikling av arbeidsforholdet. Fortsettelse følger.

Link to comment
Share on other sites

Når man trodde det ikke kunne bli mer pinlig så skjer dette!

 

Gallas er en av de få spillerene som har vunnet en pokal i England før slik at vi mister en viktig bidragsyter der. Det som er litt ironisk er at jeg mener at Gallas har mange gode poenger:

 

- Det er for få etablerte spillere i klubben.

- Mange av de unge som er der er rett og slett ikke gode nok.

- Laget skriker etter stablitet, kvalitet og mentalitet.

 

Måten han har gjort dette på er jo helt klart ikke akseptabel, men han har passert 30 og jeg tipper han har fått de samme lovnadene som oss supportere om nye stjernespillere som aldri dukker opp. Gallas må helt klart ta sin straff, men skylden for dette henger på en mann, Arsene Wenger.

 

Arsene Wenger har sviktet sine unge spillere ved at han ikke har gitt dem den kvaliteten de trenger rundt seg for å etablere seg på dette nivået. Han har hengt dem ut til tørk og latt dem skape sin egen nedtur.

 

Arsene Wenger har sviktet de etablerte og servert dem det ene "prospektet" etter det andre med juniorer som KANSKJE slår til om 7-8 år.

 

Dersom Gallas skal sendes på dør mener jeg at Wenger bør følge hakk i hel.

 

Det er naturligvis synd å miste enda mer rutine, og naturligvis har Gallas flere poeng her. Men selv om Wengers disposisjoner indirekte er medvirkende årsak til at man har havnet i denne situasjonen er fremgangsmåten til Gallas helt uakseptabel, og bare han må ta konsekvensen for det. Gallas har brutt kanskje den eneste "hellige" loven for en fotballkaptein, nemlig å ta ting som skjer internt i laget ut i offentligheten.

Link to comment
Share on other sites

Ian Wright sin kolonne om Gallas:

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...icle1959377.ece

 

Selv syns jeg Gallas har håndtert dette elendig. Han skal vel ha en bok

ut idag og trodde han var smart.

Helt idiotisk av Gallas. Dette burde vært tatt internt...for poengene til Gallas er jeg helt enig.

Dette var vel også noe av årsaken til at Thierry forsvant.

 

Behovet for en leder i denne klubben er skrikende nå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...