Jump to content

William Gallas


9Reyes

Recommended Posts

Når man trodde det ikke kunne bli mer pinlig så skjer dette!

 

Gallas er en av de få spillerene som har vunnet en pokal i England før slik at vi mister en viktig bidragsyter der. Det som er litt ironisk er at jeg mener at Gallas har mange gode poenger:

 

- Det er for få etablerte spillere i klubben.

- Mange av de unge som er der er rett og slett ikke gode nok.

- Laget skriker etter stablitet, kvalitet og mentalitet.

 

Måten han har gjort dette på er jo helt klart ikke akseptabel, men han har passert 30 og jeg tipper han har fått de samme lovnadene som oss supportere om nye stjernespillere som aldri dukker opp. Gallas må helt klart ta sin straff, men skylden for dette henger på en mann, Arsene Wenger.

 

Arsene Wenger har sviktet sine unge spillere ved at han ikke har gitt dem den kvaliteten de trenger rundt seg for å etablere seg på dette nivået. Han har hengt dem ut til tørk og latt dem skape sin egen nedtur.

 

Arsene Wenger har sviktet de etablerte og servert dem det ene "prospektet" etter det andre med juniorer som KANSKJE slår til om 7-8 år.

 

Dersom Gallas skal sendes på dør mener jeg at Wenger bør følge hakk i hel.

 

Det er naturligvis synd å miste enda mer rutine, og naturligvis har Gallas flere poeng her. Men selv om Wengers disposisjoner indirekte er medvirkende årsak til at man har havnet i denne situasjonen er fremgangsmåten til Gallas helt uakseptabel, og bare han må ta konsekvensen for det. Gallas har brutt kanskje den eneste "hellige" loven for en fotballkaptein, nemlig å ta ting som skjer internt i laget ut i offentligheten.

 

Fremgangsmåten er helt uakseptabel, helt enig!

 

Spekulasjon:

 

Gallas kommer til klubben og blir lovet stjenespillere slik Wenger har lovet oss supportere. Ingen kommer den sommeren, ingen sommeren etter osv. Han er omringet av spillere som skal gjøre og gå gjennom alle barnesykodommer som sent innsluppne mål, dumme utvisninger, mål imot på dødballer OG IKKE MINST SVÆRT VARIABLE I PRESTASJONENE.

Gallas vil vinne noe og han har forstått han er på helt feil sted, derfor forlater han nå det synkende skipet som Henry, Hleb, Flamini, Vieira og som Adebayor ønsket før Arsenal doblet lønnen.

 

William Gallas, jeg er enig med deg og det kan godt være dette var eneste utvei fordi sjefen din er et stabeist som er i ferd med å miste grepet, bigtime!!

 

Theres only one Willy Gallas!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 687
  • Created
  • Last Reply

Når man trodde det ikke kunne bli mer pinlig så skjer dette!

 

Gallas er en av de få spillerene som har vunnet en pokal i England før slik at vi mister en viktig bidragsyter der. Det som er litt ironisk er at jeg mener at Gallas har mange gode poenger:

 

- Det er for få etablerte spillere i klubben.

- Mange av de unge som er der er rett og slett ikke gode nok.

- Laget skriker etter stablitet, kvalitet og mentalitet.

 

Måten han har gjort dette på er jo helt klart ikke akseptabel, men han har passert 30 og jeg tipper han har fått de samme lovnadene som oss supportere om nye stjernespillere som aldri dukker opp. Gallas må helt klart ta sin straff, men skylden for dette henger på en mann, Arsene Wenger.

 

Arsene Wenger har sviktet sine unge spillere ved at han ikke har gitt dem den kvaliteten de trenger rundt seg for å etablere seg på dette nivået. Han har hengt dem ut til tørk og latt dem skape sin egen nedtur.

 

Arsene Wenger har sviktet de etablerte og servert dem det ene "prospektet" etter det andre med juniorer som KANSKJE slår til om 7-8 år.

 

Dersom Gallas skal sendes på dør mener jeg at Wenger bør følge hakk i hel.

 

Det er naturligvis synd å miste enda mer rutine, og naturligvis har Gallas flere poeng her. Men selv om Wengers disposisjoner indirekte er medvirkende årsak til at man har havnet i denne situasjonen er fremgangsmåten til Gallas helt uakseptabel, og bare han må ta konsekvensen for det. Gallas har brutt kanskje den eneste "hellige" loven for en fotballkaptein, nemlig å ta ting som skjer internt i laget ut i offentligheten.

 

Fremgangsmåten er helt uakseptabel, helt enig!

 

Spekulasjon:

 

Gallas kommer til klubben og blir lovet stjenespillere slik Wenger har lovet oss supportere. Ingen kommer den sommeren, ingen sommeren etter osv. Han er omringet av spillere som skal gjøre og gå gjennom alle barnesykodommer som sent innsluppne mål, dumme utvisninger, mål imot på dødballer OG IKKE MINST SVÆRT VARIABLE I PRESTASJONENE.

Gallas vil vinne noe og han har forstått han er på helt feil sted, derfor forlater han nå det synkende skipet som Henry, Hleb, Flamini, Vieira og som Adebayor ønsket før Arsenal doblet lønnen.

 

William Gallas, jeg er enig med deg og det kan godt være dette var eneste utvei fordi sjefen din er et stabeist som er i ferd med å miste grepet, bigtime!!

 

Theres only one Willy Gallas!

Kunne faktisk ikke vært mer enig med deg i det siste innlegget her, Rocky. Greit, Gallas valgte feil fremgangsmåte, men han har poeng så det holder. Vi har ikke et god nok stall til å vinne noe, og jeg er enig med han i at vi ikke har noen typisk vinnere! Mister vi Gallas nå i tillegg så er det utrolig tynt med rutine. Hvis ikke Wenger ser dette, begynner jeg virkelig å tvile på han. Virker som han lever i sin egen lille boble, hvor han mener at et lag kun bestående av 17 år gamle balltalenter kan vinne PL og CL. Han må få inn noe rutine snart, hvis ikke frykter jeg stjernespillerene flykter, med god grunn.

Link to comment
Share on other sites

Alt tyder på at Gallas er tilbake igjen i morgen, på hjemmebane. Hvordan blir han tatt i mot tro? Jeg frykter han blir buet på av våre egne, men håper folk har vett nok i skallen til å gå videre.

 

Gallas på sitt beste er en spiller vi absolutt trenger, så vi trenger ikke gjøre livet hans vanskeligere med å bue han ut.

 

Hvordan tror dere han blir tatt i mot på Ashburton Grove i morra?

Link to comment
Share on other sites

Bare en tanke:

Tror dere at Gallas kunne ha passet som vårt defensive midtbaneanker? Han god nok på hodet, i taklinger, i løpsdueller og med ballen i beina. Dessuten er han meget målfarlig på innlegg etc?

Er det noen som har noen tanker om dette?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Bare en tanke:

Tror dere at Gallas kunne ha passet som vårt defensive midtbaneanker? Han god nok på hodet, i taklinger, i løpsdueller og med ballen i beina. Dessuten er han meget målfarlig på innlegg etc?

Er det noen som har noen tanker om dette?

 

BE

 

Ja, dette er noe jeg har prøvd å si lenge. Han minner på mange måter om Makelele og Senna. Det store spørsmålet er om han orker å løpe så mye.

 

Og så har han vel sterke synspunkter selv på hvor han ønsker å spille er jeg redd...

Link to comment
Share on other sites

Bare en tanke:

Tror dere at Gallas kunne ha passet som vårt defensive midtbaneanker? Han god nok på hodet, i taklinger, i løpsdueller og med ballen i beina. Dessuten er han meget målfarlig på innlegg etc?

Er det noen som har noen tanker om dette?

 

BE

 

Ja, dette er noe jeg har prøvd å si lenge. Han minner på mange måter om Makelele og Senna. Det store spørsmålet er om han orker å løpe så mye.

 

Og så har han vel sterke synspunkter selv på hvor han ønsker å spille er jeg redd...

 

Spennende tanke dette. Hvis Wenger og Gallas selv vil kan jo dette ihvertfall bli en god nødløsning resten av sesongen. Men du har jo et poeng når du stiller spørsmål ved løpskapasiteten Marinello. Men jeg tror at Gallas uansett vil være en bedre løsning enn Denilson ved siden av Cesc. Da får dessuten Cesc frigitt ressurser til å engasjere seg mer i det offensive og kreative delen av spillet. Det vil utvilsomt være en fordel. For øvrig er det skuffende å se at Diaby ikke har klart å fungere bedre sentralt på midten (med unntak av et par kamper). Både han og Denilson er for offensivt orienterte, og i så henseende vil jo Gallas kunne være en klar forsterking, og fylle om ikke annet noe av tomrommet etter Flamini.

Link to comment
Share on other sites

Veldig spennende tanke det der. Han kunne fungert som en Gilberto, altså en usynlig vegg med tanke på rutine og posisjoneringa si. Hadde vært gøy om Wenger turte prøve dette. Men hvis det er løpskapasitet vi er ute etter, ville jeg valgt Toure istedet. Selv om han mangler en del mer på posisjonering tar han igjen mye på arbeidskapasitet og hurtighet,

Link to comment
Share on other sites

Veldig spennende tanke det der. Han kunne fungert som en Gilberto, altså en usynlig vegg med tanke på rutine og posisjoneringa si. Hadde vært gøy om Wenger turte prøve dette. Men hvis det er løpskapasitet vi er ute etter, ville jeg valgt Toure istedet. Selv om han mangler en del mer på posisjonering tar han igjen mye på arbeidskapasitet og hurtighet,

 

Kanskje stammen i laget derfor bør være som følger fremover;

 

Almunia/Fabianski - Sagna - Djorou - Silvestre - Clichy - Vela - Toure/Gallas - Cesc - Nasri - van Persie - Adebayor?

Link to comment
Share on other sites

Bare en tanke:

Tror dere at Gallas kunne ha passet som vårt defensive midtbaneanker? Han god nok på hodet, i taklinger, i løpsdueller og med ballen i beina. Dessuten er han meget målfarlig på innlegg etc?

Er det noen som har noen tanker om dette?

 

BE

 

Ja, dette er noe jeg har prøvd å si lenge. Han minner på mange måter om Makelele og Senna. Det store spørsmålet er om han orker å løpe så mye.

 

Og så har han vel sterke synspunkter selv på hvor han ønsker å spille er jeg redd...

 

Mulig han har litt for dårlig kondis til det (personlig tror jeg ikke det men) alternativet da er jo å bytte ham ut etter ca en time eller når det måtte være nødvendig. Denilson evt. Ramsey kan jo komme inn mot slutten av kampene.

 

Kanskje blir mange av våre store problemer løst hvis vi gjør følgende.

A, gir Cesc kapteinsbindet

B, plasserer Almunia der han hører hjemme (les: benken)

C, Setter Djourou inn sammen med Silvestre i midtforsvaret (mange savner høyde der)

D, Plasserer Gallas sentralt på midten sammen med Cesc

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Bare en tanke:

Tror dere at Gallas kunne ha passet som vårt defensive midtbaneanker? Han god nok på hodet, i taklinger, i løpsdueller og med ballen i beina. Dessuten er han meget målfarlig på innlegg etc?

Er det noen som har noen tanker om dette?

 

BE

 

Ja, dette er noe jeg har prøvd å si lenge. Han minner på mange måter om Makelele og Senna. Det store spørsmålet er om han orker å løpe så mye.

 

Og så har han vel sterke synspunkter selv på hvor han ønsker å spille er jeg redd...

 

Mulig han har litt for dårlig kondis til det (personlig tror jeg ikke det men) alternativet da er jo å bytte ham ut etter ca en time eller når det måtte være nødvendig. Denilson evt. Ramsey kan jo komme inn mot slutten av kampene.

 

Kanskje blir mange av våre store problemer løst hvis vi gjør følgende.

A, gir Cesc kapteinsbindet

B, plasserer Almunia der han hører hjemme (les: benken)

C, Setter Djourou inn sammen med Silvestre i midtforsvaret (mange savner høyde der)

D, Plasserer Gallas sentralt på midten sammen med Cesc

 

BE

Støttes! En Gallas ved siden av Cesc er på ingen måte noen fremmed tanke. Tror det kunne fungert som en god løsning, for er det en posisjon vi trenger rutine, defensiv styrke og ikke minst luftstyrke så er det ved siden av Cesc. Cesc har ikke vært sitt vante jeg denne sesongen, og jeg mener det er mye fordi han ikke får den friheten han trenger og bør ha. Han er en offensiv playmaker, ikke en defensiv sliter. Dette må Wenger se, samtidig som han må se at verken Denilson eller Song er gode nok i den posisjonen....ennå!

 

Håper forøvrig at Gallas blir tatt i mot på en god måte i kveld. Det har ingen hensikt å bue han ut eller dytte han lenger ned i søla. Han har gjort en feil som han har tatt konsekvensen av, og jeg er sikker på at han har unnskyldt seg ovenfor Wenger og laget. Hvis ikke tror jeg ikke han ville fått tillit verken i dag eller fremover.

Vi trenger virkelig Gallas!

Link to comment
Share on other sites

 

Mulig han har litt for dårlig kondis til det (personlig tror jeg ikke det men) alternativet da er jo å bytte ham ut etter ca en time eller når det måtte være nødvendig. Denilson evt. Ramsey kan jo komme inn mot slutten av kampene.

 

 

Hvor mye målbar kondis kan har aner jeg ikke. Tipper han har problemer med å motivere seg for å tilbakelegge enormt mange km. Han er ingen naturlig propell sånn som Flamini, men mye kan kompenseres med god posisjonering.

Link to comment
Share on other sites

Veldig spennende tanke det der. Han kunne fungert som en Gilberto, altså en usynlig vegg med tanke på rutine og posisjoneringa si. Hadde vært gøy om Wenger turte prøve dette. Men hvis det er løpskapasitet vi er ute etter, ville jeg valgt Toure istedet. Selv om han mangler en del mer på posisjonering tar han igjen mye på arbeidskapasitet og hurtighet,

 

Kanskje stammen i laget derfor bør være som følger fremover;

 

Almunia/Fabianski - Sagna - Djorou - Silvestre - Clichy - Vela - Toure/Gallas - Cesc - Nasri - van Persie - Adebayor?

Jepp. Tror det laget der, med en slags rotasjonspolitikk mellom Tore og Gallas på midten hadde vært flinkere til å krige. De to er muligens de to med størst vinnervilje i laget. (Men ikke kapteinsemner)

 

Problemet til Wenger da ville vært å finne ut når vi trenger løpsstyrke på midten, og når vi trenger posisjonsevne og rutine på midten.

 

Og jeg antar du satte Vela inn pga skaden til Walcott, og ikke fordi du rangerer ham foran ham som starter av kamper enda?

Link to comment
Share on other sites

Og jeg antar du satte Vela inn pga skaden til Walcott, og ikke fordi du rangerer ham foran ham som starter av kamper enda?

 

Ja, men Walcott er jo dessverre ute på ubestemt tid, og dette bør være en mulighet for Vela både til å spille seg inn i førsteelveren, og til å vise frem sitt potensiale. Fotball handler jo i stor grad om å kjenne sin besøkelsestid. Sånn må det jo være alle muligheter i Arsenal nå! :D

 

For øvrig, hvis ikke Adebayor snart fungerer i motgang er jeg også tilbøyelig til å degradere ham til benken, og la Eduardo få muligheten så snart han er klar. Bendtner er jeg egentlig i ferd med å miste litt troen på, dessverre. Han har på ingen måte levert varene i høst, enda han har fått mer enn nok sjanser. Han jobber bra, bevares, men er for lite venn med ballen, er for lett å takle (på tross av hans gode fysikk), han skaper for få sjanser, og scorer for lite mål på de sjansene han får.

Link to comment
Share on other sites

Tror Bendtner kan komme tilbake jeg. Han trenger bare litt bedre samarbeid med resten av laget, i tillegg til nok støtte der fremme. Er en grunn til at han er så å si fast på danske landslaget for tiden.

Har troa på at Nicklas vil vokse. Han er fortsatt ung og har tid på seg.

Link to comment
Share on other sites

Sånn bare til ettertanke....

 

William Gallas might not have been such a bad captain after all

Pundits and ex-pros alike were falling over themselves to heap scorn, opprobrium and anything else nasty that they could get their hands on onto William Gallas in the wake of his outburst last week.

 

The general consensus seemed to be that he was a useless captain anyway, and that Arsenal would be much better without him.

 

It’s funny, then, that so many observers chose to describe the Gunners’ Gallas-less performance at Eastlands on Saturday as 'leaderless'.

 

Perhaps our French friend wasn't doing such a bad job on that front after all…

 

http://www.mirror.co.uk/sport/columnists/d...15875-20923533/

Link to comment
Share on other sites

Bare en tanke:

Tror dere at Gallas kunne ha passet som vårt defensive midtbaneanker? Han god nok på hodet, i taklinger, i løpsdueller og med ballen i beina. Dessuten er han meget målfarlig på innlegg etc?

Er det noen som har noen tanker om dette?

 

BE

En spennende tanke ben elfen. Du har noen av dem.

Skal jeg være skeptisk må det være farten. Syntes han blir en del løpt fra, men kompenserer kanskje med plasseringsevne og spilleforståelse.

Link to comment
Share on other sites

Sånn bare til ettertanke....

 

William Gallas might not have been such a bad captain after all

Pundits and ex-pros alike were falling over themselves to heap scorn, opprobrium and anything else nasty that they could get their hands on onto William Gallas in the wake of his outburst last week.

 

The general consensus seemed to be that he was a useless captain anyway, and that Arsenal would be much better without him.

 

It’s funny, then, that so many observers chose to describe the Gunners’ Gallas-less performance at Eastlands on Saturday as 'leaderless'.

 

Perhaps our French friend wasn't doing such a bad job on that front after all…

 

http://www.mirror.co.uk/sport/columnists/d...15875-20923533/

Blir helt feil å si det der. Spesielt når de andre spillerne som var i neste rekke for å ta over kapteinsbindet (Cesc, Kolo) heller ikke spilte denne kampen, og når vi i tillegg manglet en del andre spillere. Enda en ting å ta med er at vi jo flere ganger har sagt på dette forumet at vi mangler ledertyper i laget...

 

Som kaptein mener jeg Gallas floppet. Likevel er han en god spiller men som har mistet en del av farten, noe som var hans største styrke tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Altså... der går faen meg grensa.

 

Men jeg håper han får spille mot Chelsea i dag, for jeg tror ikke han vil legge noe imellom i taklingene. Tror han vil gjøre en god figur om han får tillitt :)

Det gjorde han. En stor kamp av Gallas i dag. Riktig plassert, godt med i situasjonene, kald og rolig.

Og en takk til Chelseafansen som lot han være i fred, så vidt jeg hørte da, voksent gjort.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Nov 30 2008, 10:25 PM) 149781[/snapback]

Tviler på at Gallas går til Tottenham uansett, hvis han drar fra Arsenal nå blir det til den franske ligaen.. ikke Tottenham ;)

Det har du nok rett i, men kan jo hende han blir også. Jeg tror det var sunt for han å konsentrere seg på eget spill og slippe kapteinsutfordringene.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Nov 30 2008, 10:25 PM) 149781[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Tviler på at Gallas går til Tottenham uansett, hvis han drar fra Arsenal nå blir det til den franske ligaen.. ikke Tottenham ;)

Det har du nok rett i, men kan jo hende han blir også. Jeg tror det var sunt for han å konsentrere seg på eget spill og slippe kapteinsutfordringene.

 

Selv håper jeg at han blir, han og Djourou kan nok forme et solid partnerskap.. Gallas har kanskje mistet mye av farten sin, men han er fortsatt en rask stopper (ikke like rask som Kolo), men han tar igjen mye av dette på posisjonering og lesing av spillet.. mens Kolo tar igjen på posisjonering ved hjelp av fart og rå styrke.

 

Men spørsmålet for meg er egentlig hvem som passer best med Djourou, og det tror jeg er Gallas..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...