Jump to content

William Gallas


9Reyes

Recommended Posts

  • Replies 687
  • Created
  • Last Reply

Det er nok ingen tvil om hvem spilleren han snakker om er.

Det er bare 3 spillere dette kan være snakk om

 

- Sagna

- Eboue

- vPersie

 

 

Tror ikke det er Eboue, ettersom han er ofte den som holder humøret oppe i gjengen.

Det kan kanskje være Sagna, for han er ny og har vært/er ute av form

Men tror det er vPersie det er snakk om. Kan jo tenkes at Gallas a noen ord til han i Stoke-kampen, og at det neste vPersie gjorde da var å dytte ned Thomas Sørensen...

Link to comment
Share on other sites

Det er nok ingen tvil om hvem spilleren han snakker om er.

Det er bare 3 spillere dette kan være snakk om

 

- Sagna

- Eboue

- vPersie

 

 

Tror ikke det er Eboue, ettersom han er ofte den som holder humøret oppe i gjengen.

Det kan kanskje være Sagna, for han er ny og har vært/er ute av form

Men tror det er vPersie det er snakk om. Kan jo tenkes at Gallas a noen ord til han i Stoke-kampen, og at det neste vPersie gjorde da var å dytte ned Thomas Sørensen...

 

Han sa jo også at det var en offensiv spiller. Man trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at det er VanPersie det er snakk om her

Men jeg tror ikke dette har noe med Van Persie sin dytt på Sørensen å gjøre

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Føler på en måte at Gallas har et poeng i det han sier, men at det også burde vært tatt hånd om innad i klubben og ikke for hele verden!

 

Gallas har en vinnermentalitet fra en annen verden, og det er kanskje noe som burde ha smittet over på flere andre spillere i litt større grad. Enkelte ser ut til å ta litt lett på ting av og til, og det ender med at vi går på en smell, kamp etter kamp. Spesielt mot de "små" lagene.

 

VG sin overskrift er at Gallas vil hjem, og begynner man å lese så kommer man frem til at han vil ta en eller to sesonger i Frankrike før han legger opp. Han vil altså ikke hjem nå, men altså avslutte karrieren på den samme måten som de aller fleste toppspillere. Nok en herlig overskrift!

 

Blir han satt ut av kampen mot City kan vi nok vente oss et satans mas fremover, og vil det slå positivt ut? Blir han satt ut av laget kommer han neppe til å være lenge, forståelig nok. Hvem blir erstatteren? Et urutinert supertalent i starten av 20-åra?

Må til slutt legge til at jeg er stor fan av Gallas og den han er på banen. Skjedde mye rart i Birmingham som noen helt sikkert tenker på, men la oss stryke det nå...

Link to comment
Share on other sites

William Gallas har vel hatt friske uttalelser siden han kom til klubben. Men nå begynner

det kanskje å bli litt mye? Selvfølgelig kan utsagn ha blitt tatt ut av sammenhengen, men

dette er alikevel ganske alvorlig. Å ta opp interne problemer eksternt er ganske håpløst.

 

Nå blir det spennende å se om Wenger gjør noe i det hele tatt. Men hvis han ikke reagerer

når klubbens kaptein tar opp en konflikt fra spillergruppa i media, da begynner jeg å bli

skeptisk. Nå må du vise at du ikke er konfliktsky, Wenger! Forutsatt at det er noe i denne

historien vel og merke..

 

Blir spennende å se

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk litt overraska over støtten Gallas får fra innskriverne her. Selv sitter det utrolig langt inne å ønske en spiller vekk fra favorittlaget mitt, men der er altså Gallas havna nå.

 

I mine øyne oppfører han seg, og har oppført seg siden ting begynte å butte imot i januar i år, som en klovn. En egoistisk klovn. En korttenkt egoistisk klovn. Min første reaksjon da jeg leste de siste uttalelsene var at han skyver andre de andre foran seg og ikke tar noe som helst ansvar for situasjonen vi er oppe i.

 

Slike uttalelser SKAL IKKE ut i offentligheten! Det MÅ tas internt. Uansett. Og i alle fall når man er kaptein. Om enkelte spillere har mangla respekt for Gallas før, blir det i alle fall ikke bedre nå!

 

Her må Wenger rett og slett spise litt humlepai og innse at eksperimentet med Gallas som kaptein er mislykket. Dessverre tyder staheten han har vist det siste året ved å ikke hente inn noen rutinerte spillere for å supplere de talentfulle spillerne han selv (i alle fall i stor grad) har utviklet på at den paien kommer til å stå trygt forvart i kjøleskapet :blink:

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde ikke hatt så store intriger innad i laget om Wenger hadde vært flinkere på transfer markedet!

Det virker som at stjernene våre generelt begynner å bli lei.

Vi har hørt det fra Fabregas før, vi har hørt det fra Gallas (som nå har mistet beherskelsen helt).

Nå har vi igjen fått et par skader, noe vi også visste kom til å skje i sommer,og stallen er allerede synlig svekket.

Hvem som nå skal ta over kapteins bandet etter Gallas er for meg et stort sp.mål.

En kaptein må ha vinner vilje!

Link to comment
Share on other sites

Det Gallas forteller er nok sant og jeg kan forstå hans frustrasjon. MEN som kaptein så går du bare ikke ut i media med skittentøyvasken. Det tar du internt sammen med spillere og støtteaparat.

Gallas har med dette siste utspillet gravd sin egen grav i Arsenal, det er jeg sikker på. Valg av han som kaptein har vist seg å være en mega miss.

 

Nå må Wenger raskest mulig rydde opp i egne rekker. Han må få spillere til klubben med vinnermentalitet. I dag framstår Arsenal som ett lag fullt av unge egoister som sannsyligvis aldri har måttet slite for noe. Rydd gratispasasjerene bort fra Arsenal. Det hjelper ikke å være talentfull hvis du ikke har rett instilling.

 

Helt enig. Gallas har det tydeligvis i kjeften! Men det han viser på banen holder ikke mål...

 

Jeg forstår ikke mye av kritikken mot Gallas. Han lyser vinnervilje lang vei og jeg kan desverre ikke si det om alle på laget.

 

Word, word, word!!

 

Gallas gjør det Wenger ikke tør, nemlig å si fra. Vi trenger en leder i troppen som tar tak i problemer, og har baller nok til å gjøre noe med dem. Wenger virker dumsnill og naiv, og da er en type som Gallas god å ha, en som tar seg av mye både på og utenfor banen. Å skjelle ut Gallas på denne måten bare for det synes jeg er tåpelig.

 

Greit at han kan ta det internt, men jeg liker vinnerviljen han viser gang på gang. Som du sier Tatapa, er dette noe de aller fleste andre i laget mangler, så å ha en så sterk personlighet med haugevis av dette synes jeg er veldig positivt.

 

Det å være ute i media å ta ''skittentøy-vasken'' hver gang det er noe, har det virkelig noe med å ta ansvar og ''å ha baller'' å gjøre? Slik oppførsel er absolutt ikke en kaptein verdig. Alt slikt bør tas INTERNT som flere andre påpeker! Nei håper for guds skyld hans tid som kaptein er over. Kan ikke la han fortsette slik, og henge ut medspillere..

Link to comment
Share on other sites

Det Gallas forteller er nok sant og jeg kan forstå hans frustrasjon. MEN som kaptein så går du bare ikke ut i media med skittentøyvasken. Det tar du internt sammen med spillere og støtteaparat.

Gallas har med dette siste utspillet gravd sin egen grav i Arsenal, det er jeg sikker på. Valg av han som kaptein har vist seg å være en mega miss.

 

Nå må Wenger raskest mulig rydde opp i egne rekker. Han må få spillere til klubben med vinnermentalitet. I dag framstår Arsenal som ett lag fullt av unge egoister som sannsyligvis aldri har måttet slite for noe. Rydd gratispasasjerene bort fra Arsenal. Det hjelper ikke å være talentfull hvis du ikke har rett instilling.

 

Helt enig. Gallas har det tydeligvis i kjeften! Men det han viser på banen holder ikke mål...

 

Jeg forstår ikke mye av kritikken mot Gallas. Han lyser vinnervilje lang vei og jeg kan desverre ikke si det om alle på laget.

 

Word, word, word!!

 

Gallas gjør det Wenger ikke tør, nemlig å si fra. Vi trenger en leder i troppen som tar tak i problemer, og har baller nok til å gjøre noe med dem. Wenger virker dumsnill og naiv, og da er en type som Gallas god å ha, en som tar seg av mye både på og utenfor banen. Å skjelle ut Gallas på denne måten bare for det synes jeg er tåpelig.

 

Greit at han kan ta det internt, men jeg liker vinnerviljen han viser gang på gang. Som du sier Tatapa, er dette noe de aller fleste andre i laget mangler, så å ha en så sterk personlighet med haugevis av dette synes jeg er veldig positivt.

 

Det å være ute i media å ta ''skittentøy-vasken'' hver gang det er noe, har det virkelig noe med å ta ansvar og ''å ha baller'' å gjøre? Slik oppførsel er absolutt ikke en kaptein verdig. Alt slikt bør tas INTERNT som flere andre påpeker! Nei håper for guds skyld hans tid som kaptein er over. Kan ikke la han fortsette slik, og henge ut medspillere..

 

For min del, slik situasjonen i klubben er, er det bedre at det blir tatt offentlig i media enn at det ikke skjer noe i det hele tatt - slik det virker som Wenger-metoden fungerer.

 

Jeg synes Gallas virker som en større ledertype i disse trøblete tider, enn det Wenger gjør. Wenger forsvarer alle spillerne, og har intet negativt å si til enhver tid, mens Gallas tør å si fra. Om det krever baller eller ikke kan vel diskuteres, men jeg mener det.

Link to comment
Share on other sites

Gallas har rett i det han sier om manglende vinnermentalitet i laget. Den generelle arbeidskapasiteten og bevegelsene i laget har vært fryktelig skufffende de siste kampene med unntak av Man U kampen. Problemet er hvordan Gallas fremstår i media. Han virker sutrete og står ikke fram som en kaptein bør gjøre. Clichy er derimot kroneksempelet på hvordan man skal uttale seg til media!

 

Den seneste uttalelsen til Gallas er nok rettet mot van Persie. Nederlenderen er ikke den som løper mest rundt på banen (likevel har han vært mye bedre enn Ade og særlig Bendtner) og har historie som bråkmaker. Jeg kan absolutt forstå at Gallas blir frustrert over at spillerne ikke vil høre på kapteinen. De fleste av oss har vel opplev hvor frustrerende det er å prøve å styre / lede noen som ikke er samarbeidsvillige. Spillerne skal respektere kapteinen og må innse at det kapteinen sier er det ofte noe fornuft i siden en kaptein i utgangspunktet skal være en av de mest spillersmarte og rutinerte i troppen.

 

Likevel må det sies at Gallas også gjør mange feil. Man orker ikke å la seg lede av en som ikke presterer selv. Jeg slår meg f.eks. helt vrang hvis jeg skal bli ledet av en jeg føler ikke har mer kunnskap og erfaring enn meg selv. Gallas har innrømmet at han ikke har vært i sin beste form, men jeg føler han likevel er veldig arrogant. Som spiller i Arsenal ville jeg neppe gptt bort å prøvd å diskutere med Gallas, for Gallas virker som en arrogant og sinna person når han er stressa. Kroppsspråket hans kan også være veldig avvisende. For det hjelper lite å ha en skikkelig vinnermentalitet når man ikke klarer å bruke all energi til noe godt. Franskmannen har scort flere viktige mål for oss, noe som viser vinnerviljen hans. Men når vi er inne i perioder hvor vi må for all del unngå å slippe inn mål, virker Gallas ofte stressa, sur og surrete. Når vi allerede har en Toure ved siden av som trenger en taktisk god partner, er det klart at det vil gå galt.

 

Ut fra den andre artikkelen jeg la ut som link, virket det som at Gallas også kom i krangler med andre landslagsspillere. Kapteinen kom også i krangler i sin tidligere klubb Chelsea. At en spiller ikke lar seg tråkke på er ofte positivt tegn, da man viser at man har selvtillit og vet hva man vil og hvor man står. Problemet er at på et fotballag må alt fungere utenfor banen for at spillet skal fungere optimalt på banen. Og vi kan ikke akkurat si at Frankrike gjorde det bra i sist mesterskap. På et lag må man gi og ta. Ingen er perfekte, så man må kunne tåle konstruktiv kritikk.

 

I mine øyne trenger vi en ny kaptein. Ekstremt med vinnervilje til tross, Gallas er ikke den fødte kaptein. Problemet er at vi ikke har noen skikkelige kapteinstyper i laget. Her er mine kriterer for å være en skikkelig god kaptein:

- En kaptein er lederen på laget og det viktigste leddet mellom spillerne og treneren. Da er det utrolig viktig at han er høyt respektert av andre, og aller helst være en av de mest likte i spillergruppen. Det er også en fordel at han er en av spillerne som har vært lengst i klubben.

- Som kaptein for a-laget er han også forbilet til de yngre spillerne. Han skal beskytte dem og hjelpe dem til å tilpasse seg laget.

- En kaptein spiller flest mulig kamper. Da er det så klart viktig at han må være en av de beste spillerne på laget, noe som også henger med det å være et forbilde for de andre.

- Videre er det viktig med gode taktiske ferdigheter og karisma. En kaptein skal organisere laget på banen og lede laget til seier. Han skal klare å motivere laget til og under kamp - både mot små og store lag.

- En kaptein må være god til å kommunisere. Han må gi tydelige beskjeder, gi kritikk og ros på riktig måte og ikke minst uttale seg riktig i media. Skandaler / uro i klubben skal holdes internt!

- En kaptein skal være en hardtarbeidende spiller som skal gå fram som eksempel. Andre spillere på laget gidder ikke å jobbe ræva av seg hvis ikke kaptein gjør det heller.

- En kaptein må være rutinert og gjerne da være over en viss alder.

- Ikke minst er posisjon viktig. En spiss fungere dårlig som kaptein, mens en stopper eller midtbane er klart det beste.

 

Adams, Gerrard og Terry er alle meget gode eksempler på kapteiner som oppfyller disse kravene. I dagens stall er det nå 3 personer som skiller seg ut med tanke på nye kapteinsemner:

Clichy: Stor vilje, har vært nest lengst i laget, en av de beste, godt likt og god med media. Spørsmålet er om han har god nok karisma og andre generelle lederegenskaper som kreves.Det blir ganske rart å se lille Clichy skrike til store spillere som Diaby, Djourou og Toure. Dessuten er ikke back den beste posisjonn for en som skal være kaptein.

Fabregas: - Mye det samme som Clichy. Problemet i år har vært at Cesc ikke har vært på det verdensklasse-nivået han har vært på de siste årene. Dessuten er han ikke særlig gammel, dog med mye rutine. Vil kapteinsbindet gi han den motivasjonen han har sett til å mangle til tider i år?

Toure - har vært lengst i klubben, og er en skikkelig okse som ser ut som en ledertype. Problemet med Toure er at han ikke er på det nivået han en gang vår på (kan også skyldes de rundt han?) og at han stresser i viktige situasjoner. I viktige kamper kan man ikke ha en kaptein som blir utvist eller som lager unødvendige straffer. Toure er heller ikke så god til å lede forsvarslinja som en stopperkaptein bør være.

 

Som sagt er det ingen av disse som er den perfekte kaptein, men jeg tror det i alle fall vil være en bedre valg enn Gallas.

Link to comment
Share on other sites

Håper dette gir Djourou sjansen til å spille seg inn på laget. Gallas har bare gjort seg mindre og mindre populær hos meg og de fleste Arsenalfans i det siste, og han må virkelig gå i seg selv for at jeg skal tillate at han skal fortsette i klubben. Både i media og på banen

 

Kanskje Senderos kan ha vokst i Italia? Ny storstopper på vei inn?

Link to comment
Share on other sites

Nytt tråkk i salaten av kaptein Gallas! Dette er rett og slett imponerende fra hans side. Nok en gang! Hadde virkelig trodd og håpet at Gallas hadde lært av tidligere flauser.

 

Wenger tar det grepet han må. Arsenal er ikke tjent med en kaptein som ikke klarer å fremstå som samlende når det stormer som verst. At spillergruppa ikke fungerer hundre prosent kan man jo forstå etter en ganske så middelmådig start på sesongen. Men uroen kan da ikke være større enn at dette kunne ha vært ordnet på kammerset? Utrolig lite gjennomtenkt av Gallas.

 

Er spent på veien videre. Føler at Gallas graver sin egen grav på Emirates. Ingen vil bli overrasket om han forsvinner. Ingen tvil om at han er en god spiller, men det er en rekke forhold som trekker ned helhetsinntrykket.

 

Og hvem kan bli vår neste kaptein? Det er jaggu ikke mange kandidater. :) Holder en knapp på Kolo.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...