Jump to content

Johan Djourou


Guest Young Gun

Recommended Posts

  • Replies 343
  • Created
  • Last Reply

Litt mer talltull på søndagsmorgenen.

 

De 8 kampene Johan Djorou har spilt denne sesongen har altså endt slik:

7-0-1 24-6

 

Hva med de 10 kampene han ikke har spilt?

5-2-3 23-10

 

Tilfeldig? Jeg tror ikke vi skal trekke sterke konklusjoner ut av disse tallene, men når man ser lignende tall fra tidligere sesonger (kun PL) er det fristende å si at han er meget viktig for lagets resultater.

 

2008-09:

Han spilte 15 kamper hvor vi kapret 36 poeng.

På de resterende 23 kampene fikk vi også 36 poeng.

 

2006-07:

Han spile 21 kamper hvor vi fikk 45 poeng.

På de øvrige 17 kampene fikk vi bare 23 poeng!

 

Dette er jo ganske oppsiktsvekkende.

Jeg synte Johan var veldig god før skaden.

Klart det tar tid å komme tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Tror kampen om stopperplassene i Arsenal kommer til å bli beinhard fremover. Djourou blir bedre og bedre. Squillaci er trygg og god. Koscielny litt varierende, men tror han har et stort potensiale. Og sist men ikke minst Vermaelen er jo en vinnerskalle av dimensjoner....

Håper og tror Djourou kommer til å få flere sjanser fremover...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ja, da har vi altså vunnet alle de 6 PL-kampene Johan har vært involvert i. Jeg lar meg imponere. Da Koscielny ble bært ut på båre etter en halvtime, tok Fulham kontroll på kampen siste kvarteret av førsteomgang. I andre omgang synes jeg JD vokste seg stor og var sjef i vårt forsvar. Gleder meg til fortsettelsen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, da har vi altså vunnet alle de 6 PL-kampene Johan har vært involvert i. Jeg lar meg imponere. Da Koscielny ble bært ut på båre etter en halvtime, tok Fulham kontroll på kampen siste kvarteret av førsteomgang. I andre omgang synes jeg JD vokste seg stor og var sjef i vårt forsvar. Gleder meg til fortsettelsen.

Han har virkelig begynt å gi Vermaelen knallhard konkurranse om hvem som er sjefen baki der. Djourou har virkelig vokst i det siste, og virker mer aggressiv og villig til å gå i dueller enn noen gang før...

Link to comment
Share on other sites

Han har virkelig begynt å gi Vermaelen knallhard konkurranse om hvem som er sjefen baki der. Djourou har virkelig vokst i det siste, og virker mer aggressiv og villig til å gå i dueller enn noen gang før...

 

Helt klart at Djourou har lagt til litt mer styrke og aggressivitet i spillet sitt. I går var han helt rå i lufta og langs bakken. Tror Djourou - Vermaelen er vårt sterkeste forsvar hvis bare sveitseren klarer å legge av seg disse skadene som har plaget han.

Link to comment
Share on other sites

Bra å se at Djourou gjør det bra nå og har vel vist at han er bedre enn Koscielny de siste kampene han har spilt. Koscielny ser desverre ut til å kløne litt for mye og minner meg litt om en hurtigere Senderos. Har også gode kamper, men blir ujevn. Vil vel si Squallaci har klart seg omtrent like bra som Djourou hittil, men har vel ikke den dominante luftstyrken som sveitseren har. Selv om Djourou kanskje opptrer litt som leder nå tror jeg Vermaelen likevel vil sjefe mest når han er tilbake.

Tross for en god sesong så langt for Djourou ser jeg likevel at han sliter med tempo og er litt nonchalant med ballen. Wenger matcher han fornuftig, men nå er det få alternativ med Kos ute og han må spille hver kamp så lenge Vermaelen ikke er tilbake.

I utgangspunktet tror jeg ikke Wenger ønsker å bruke Song som stopper og jeg også håper vi slipper å flytte han ned.

 

Er ikke heeelt overbevist om at forsvaret vi har holder enda, spesielt når det kommer til tempo og samhandling, men vi får vel en solid test på det på Old Trafford.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

 

De 8 kampene Johan Djorou har spilt denne sesongen har altså endt slik:

7-0-1 24-6

 

Hva med de 10 kampene han ikke har spilt?

5-2-3 23-10

 

 

10 kamper har blitt spilt siden denne posten. På tide å oppdatere. Johan har spilt 5 av disse kampene: tre seiere i PL, en seier i CC og ett tap i CL. Dette gir denne oversikten:

 

De 13 kampene Johan Djourou har spilt denne sesongen:

11-0-2 33-11

 

De 15 kampene han IKKE har spilt:

7-3-5 34-19

 

Jeg lar meg imponere! ;)

Link to comment
Share on other sites

Djorou fortsetter å imponere.

 

Han er uten tvil vår beste stopper og viser klasse.

Måten han løser ting på er rett og slett imponerende.

 

ja, han har åpenbart tatt noen syvmilssteg denne sesongen. Nå har han begynt å få ut det potensialet vi så tidlig. Alle skadene har utvilsomt bremset utviklingen, men desto mer gledelig det vi nå ser.

Link to comment
Share on other sites

Det Djorou har bevisst i løpet av denne sesongen og spesielt de siste kampene er vanvittig bra. Om han klarer å holde nivået oppe og unngå skader, kan vi når Vermaelen kommer tilbake endelig ha ett av de aller beste stopperparene i ligaen.

JD er på mange måter alt vi har manglet i forsvaret i flere år, han er ekstremt duell og hodesterk, noe vi for alvor fikk se mot Chelsea hvor han regelrett kledde av Drogba. At han i tillegg virker meget trygg med ball i beina og i pasningsspillet kan gjøre han til den perfekte stopper for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

I tillegg har han nærteknikk nok til å komme seg ut av mange farlige situasjoner.

Og måten du ser han hele tiden dirigerer forsvarsrekka på er fantastisk å se, han veiver og roper og dirigerer de andre i forsvaret hele tiden. Klassestopper.

Link to comment
Share on other sites

I tillegg har han nærteknikk nok til å komme seg ut av mange farlige situasjoner.

Og måten du ser han hele tiden dirigerer forsvarsrekka på er fantastisk å se, han veiver og roper og dirigerer de andre i forsvaret hele tiden. Klassestopper.

 

Tenker du på den situasjonen hvor han driblet seg forbi et par mann med noen lekre finter få stoppere

gjør etter han....

Lenge siden vi har hatt en stopper som har kledd av spillere som Drogba og Tevez.

Djorou har en autoritet og en ro som vi har manglet en stund.

Må rett og slett si at Djorou er en stopper jeg virkelig har sansen for.

Link to comment
Share on other sites

Tenker du på den situasjonen hvor han driblet seg forbi et par mann med noen lekre finter få stoppere

gjør etter han....

Lenge siden vi har hatt en stopper som har kledd av spillere som Drogba og Tevez.

Djorou har en autoritet og en ro som vi har manglet en stund.

Må rett og slett si at Djorou er en stopper jeg virkelig har sansen for.

 

Tenker på den situasjonen der ja :blink:

Blir glad inni meg når jeg ser en stopper gjøre sånt.

 

Får bare inderlig håpe han holder seg skadefri nå, når vi da får Vermaelen tilbake har vi et av de beste stopperparene i ligaen.

Link to comment
Share on other sites

http://www.sport.co.uk/news/Football/48798...k_like_him.aspx

 

Fabregas er tydeligvis også fornøyd med Djourou. Fantastisk at JD endelig får vist seg frem etter å ha mottatt en del kritikk de senere sesongene. Krysser fingrene på at denne mannen holder seg skadefri og fortsetter akkurat der han slapp mot Chelsea, Birmingham og Shitty.

 

Forøvrig hadde vi på de siste 14 kampene hvor Djourou var involvert i PL hele 14 seiere (ville hatt 15 hvis vi hadde hadde en brøkdel med flaks i går). Det kan vel ikke akkurat være tilfeldig? ;)

Link to comment
Share on other sites

For en stopper!! Savner ikke Vermaelen lenger, Kos har også gjort det bra i det siste :)

 

Kos har gjort det litt bedre fordi han er "løpegutt" for Djourou som er dirigenten. :D

Denne balansen og samkjøringen er veldig viktig hos et stopperpar. Adams-Keown var jo et godt eksempel på det. En sjef og en grovarbeider. Kos og Squallaci er mer like spillertyper og ingen av dem ser ut som noen ledertyper og derfor kløner de og det blir mer kaotisk når de spiller sammen.

Vermaelen er også en ledertype, men pr. i dag ser det vel ut til at Djourou styrer og dirigerer forsvarsslinja best. Bør vel bare bli bedre da når Verminator er tilbake. ;)

 

Nå får vi bare inderlig håpe at Djourou holder seg skadefri da..er jo en del av kjekspakken han også.. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Man kan nå se på Djourou at han har spilt mange kamper i det siste. Litt ufokusert og gjorde en del rart i dag, men heldigvis er det 4 dager til neste kamp. Forhåpentligvis blir det en kamp hvor han får forholdsvis lite å gjøre så lenge resten av laget går ut på banen for å vinne så tror jeg JD skal få en forholdsvis grei kamp.

 

Har selvfølgelig et håp om at vi får inn en midtstopper til de kommende dagene slik at Djourou får seg litt hvile, men ser ikke akkurat på det som sannsynlig. Vil heller ikke se at Song blir trukket ned på stopperplass og at Denilson tar rollen som DM..

Link to comment
Share on other sites

Tredje CLEAN SHEET på rad i PL, og det for første gang siden februar 2009 - når vi spilte 0-0 fire kamper på rad og Toure/Gallas var i storform! Idag trodde dessverre Djourou han var en bedre utgave av Franz Beckenbauer, og heldigvis straffet det seg ikke resultatmessig. Neste PL kamp er hjemme mot Wigan og er vel en av kampene vi overhodet ikke skal slippe inn mål - så er spent på å se hvor lenge denne rekken varer. Med dagens Arsenal vet man aldri...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...