Jump to content

Johan Djourou


Guest Young Gun

Recommended Posts

  • Replies 343
  • Created
  • Last Reply

Sikkert en kjempeopplevelse for JD :P

 

http://www.dagbladet.no/sport/2007/06/09/503049.html

 

ja morsomt det der:D

 

btt: Håper virkelig Djourou blir i klubben, om det behøves så kan Senderos finne seg en ny klubb. Djourou har mange virkelig gode ferdigheter og jeg tror at han neste år vil gjøre nye gode kamper i Arsenal-trøyen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

The Times melder at Portsmouth og Birmingham er intressert i å låne JD. Nei sier jeg. Han kan bli viktig alereie denne sesongen. Personlig foretrekker jeg han foran Gallas.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

http://www.clubcall.com/index.jsp?storyID=322264

 

Har vel dukket opp igjen spekulasjonene om at B'ham vil låne Djourou nå.

Jeg mener vi trenger han kommende sesong og liker ikke tanken på utlån nå selv om han kanskje trenger erfaringen.

Hva hvis Senderos selges og Djourou lånes ut? Jo, tynt besatt defensivt..

 

Begynner å bli irritert på Steve Bruce som hele tider skal snappe alle talentene våre...først på lån og deretter dra fordel av det og prøver å kjøpe dem.

Vi vil vel ikke være noe melkeku for Birmingham?? ;)

 

Fingra av fatet sier jeg. De har fått nok!

Link to comment
Share on other sites

Hvis man skulle finne på å selge Senderos, hvilket jeg er litt skeptisk til men ikke utelukkende negativ, så bør man ihvertfall unngå å låne ut Djorou. Arsenal trenger tilstrekkelig backup bakover. Jeg anser dessuten Djorou å være et større talent, og en mer moderne midtstopper enn Senderos, og mener han står foran sin landsmann i køen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg anser dessuten Djorou å være et større talent, og en mer moderne midtstopper enn Senderos, og mener han står foran sin landsmann i køen.

 

Enig der! Om eg skulle måtte velge mellom desse to, hadde det blitt Djourou, utan tvil! Han er raskare og meir bevegeleg enn Senderos, og har også betre teknikk. Han slit litt med plasseringsevna, og delvis med duellstyrken, men gjer vesentleg mindre feil enn Senderos!

Link to comment
Share on other sites

Djourou er en klasse-stopper. Jeg blir svært irritert vis Wenger låner han ut. Om to sesonger er Djourou

fast for Arsenal og per dags dato er han et verdifullt medlem av troppen..

 

Nei som sagt tidliger Steve Bruce: Hold fingerene av fatet!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nå er altså Djorou utlånt til Birmingham fram til januar. Han er i det minste tilbake når gjengen stikker av til Afrika, men jeg synes godt han kunne vært i Arsenal hele sesongen. I mine den tredje beste stopperen i klubben, bedre enn Senderos og langt bedre enn Hoyte, som nå muligens er fjerdevalg på stopperen fram til januar..

 

Ikke bra Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Liker det ikke jeg heller. Syns det blir for tynt uten Djourou der.

ok, vi har Sagna, men skal jeg tippe så har ikke han spilt alt for mye som midtstopper i sin karriere..

 

En skade eller to blant stopperne i høst så er det krise vi jeg si.. :)

Link to comment
Share on other sites

Denne låneavtalen av JD liker jeg særs dårlig.Som Anabole sier

er JD den 3 beste stopperen og en merkelig avgjørelse.

Nå er definitivt styrken bakover svekket i midtstopperleddet....

Link to comment
Share on other sites

Vi har jo Nordtveit. :) Neida, dette var litt rart, men Wenger har antagelig rokeringsalternativene i bakhodet (selv om de ikke alltid fungerer like bra). Senderos får nok litt mer spilletid, da. Det synes jeg er greit. Men.. Hvorfor skal Birmingham drive og snylte på oss? Joda, begge parter har som regel nytte av lånehandler, men jeg liker ikke Birmingham, så jeg er lei av det.

Link to comment
Share on other sites

Stussa først veldig, men synes egentlig det gir god mening når man tenker litt over det. I januar vil vi få tilbake en spiller som har fått verdifull jevnlig premier league-erfaring, noe som sterkt vil kompensere for tapet av Kolo til Afrika. Eneste aberet er det som påpekes før her; skulle vi være ekstremt uheldig med skader bak der til høsten, blir det fort veeldig tynt. Men alt i alt virker det som en kalkulert risiko som uansett vil gagne Djorou, og dermed Arsenal på lang sikt (og heller ikke så utrolig lang sikt, tross alt bare til januar!)

Link to comment
Share on other sites

Det første jeg tenkte var at dette er dømt til å være negativt for oss, men etter å ha tenkt meg litt om tror jeg ikke dette er så dumt likevel. Hvis dette betyr at Djourou får spille Premier League fotball hver helg, noe han trolig er avhengig av hvis han noengang skal nå sitt enorme potensiale, er jeg fornøyd med avtalen. Det store minuset med dette er at vi mister en meget god stopper, og står igjen med kun tre skikkelige stoppere, Gallas, Toure og Senderos, og selv om alle (hvertfall de to førstnevnte) er svært solide, blir det for tynt. Vet ikke om Sagna er noen god stopper, det ble jo sagt at Eboue også kunne spille stopper da han kom til klubben, så jeg vet ikke... Jeg tror at dette er bra for Djourou sin utvikling, men litt sjansespill fra Wengers side mtp resten av laget.

Link to comment
Share on other sites

Dette trur eg vil gå heilt fint, men det avhenger av at Djourou får spele alle kampane for Birmingham der han er tilgjengeleg..

Birmingham vil nok sannsynlegvis streve på nedre halvdel, og Djourou vil nok få køyrt seg i forsvaret! Men den erfaringa vil vere gull verdt når han skal ikle seg Arsenal-trøya seinare i år og neste år.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Sist sesong dro alle vi lånte ut med unntak av Bendtner. Det er ikke e t godt tegn. Nå har dog Djourou en større sjanse for å nå førstelaget enn de vi lånte ut, men det at man er fast på et førstelag og får spille på et høyt nivå frister mange framfor å kun få spille noen få kamper i året på arsenal. Djourou har et mye større potensiale enn Senderos ettersom han har bedre grunnfysikk og teknikk. Det Djourou mangler for å bli en stor stopper er lettere å lære enn det Senderos mangler. Dersom Djourou blir, som jeg er temmelig sikker på at han gjør, vil dette låne gjøre han godt. Han vil bli fast på et førstelaget uke inn og ut i PL, noe som vil være godt for utviklingen hans.

Link to comment
Share on other sites

Sist sesong dro alle vi lånte ut med unntak av Bendtner. Det er ikke e t godt tegn. Nå har dog Djourou en større sjanse for å nå førstelaget enn de vi lånte ut, men det at man er fast på et førstelag og får spille på et høyt nivå frister mange framfor å kun få spille noen få kamper i året på arsenal. Djourou har et mye større potensiale enn Senderos ettersom han har bedre grunnfysikk og teknikk. Det Djourou mangler for å bli en stor stopper er lettere å lære enn det Senderos mangler. Dersom Djourou blir, som jeg er temmelig sikker på at han gjør, vil dette låne gjøre han godt. Han vil bli fast på et førstelaget uke inn og ut i PL, noe som vil være godt for utviklingen hans.

song kom da tilbake fra lån til charlton.

 

nå synes jeg virkelig det er på tide med en ny stopper inn i klubben med DJ på utlån og senderos et dårligere alternativ en DJ.

 

Jeg synes Kompany er en bra spiller som hadde kommret til å gjort en bra jobb i drakta :P

Link to comment
Share on other sites

1 - 1 CHOPRA. Michael Chopra får fatt i en svak klarering fra Djourou, og Sunderland-spissen dundrer ballen nydelig i mål.

 

Wupps..

Djourou er i Birmingham for å lære, og forhåpentligvis lærer han noe av dette :D

Satser på at han får et like bra år i B'Ham som Hoyte hadde i S'land, erfaringsmessig mener jeg da.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om Djourou er skadet? Er i verken elveren eller på benken mot West Ham hjemme.

Dumt hvis denne muligheten til å spille på høyeste nivå fast skal ødelegges av skader.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om Djourou er skadet? Er i verken elveren eller på benken mot West Ham hjemme.

Dumt hvis denne muligheten til å spille på høyeste nivå fast skal ødelegges av skader.

Tror det er skade, for han har ifølge spillebørsen vært med best på birmingham med sine 7,0 på 2 kamper. Men han står i alle fall ikke oppført på skadelista på http://www.physioroom.com/news/english_pre...njury_table.php

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

"Liam Ridgewell and Johan Djourou were outstanding at the back and Rafa Benitez has still to register a league win over Bruce's men after five attempts. " Skysports

 

Djourou hjelper Arsenal mot ligagull. Tydeligvis ikkje så dumt å låne ut Johan likevel ;-)

 

Wenger knows.... Everything. Skål!

Link to comment
Share on other sites

Herlig å lese dagbladets referat fra liverpoolkampen :D

Spesielt Arsenal-utlånte Johan Djourou spilte en meget solid kamp i Birmingham-forsvaret.

 

- Vi prøvde å skape sjanser, men det ble vanskeligere etterhvert da de lå så dypt. vi er nødt til å være mer presise for å åpne opp forsvaret til motstanderen, sa Liverpool-manager Rafael Benitez etter kampen.

 

Steve Bruce ville ikke trekke frem enkeltspillere etter forsvarskampen.

 

- Jeg synes både keeper og hele forsvarsrekka gjør en strålende jobb, smilte Bruce på Anfield etter kampslutt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...