Jump to content

Johan Djourou


Guest Young Gun

Recommended Posts

  • Replies 343
  • Created
  • Last Reply

Så akkurat straffesituasjonen om igjen og det der er ALDRI i livet en straffe! Dessverre vanvittig billig. Isolert sett (hvis man tar vekk straffesituasjonen) så var Djourou trolig vår beste forsvarsspiller, men allikevel var han som resten av laget latterlig svak.

 

Skulle virkelig hatt Mertesacker i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Så akkurat straffesituasjonen om igjen og det der er ALDRI i livet en straffe! Dessverre vanvittig billig. Isolert sett (hvis man tar vekk straffesituasjonen) så var Djourou trolig vår beste forsvarsspiller, men allikevel var han som resten av laget latterlig svak.

 

Skulle virkelig hatt Mertesacker i kveld.

 

Se den et par ganger til da isåfall, Stefan. Knærne kolliderer og Djourou lener seg over Zlatan, klar straffe. Klønete og særdeles unødvendig gjort. Han selger seg også et par ganger i dueller med Zlatan, og taper vell alt av andre dueller i dag. Djourou var ikke vår beste forsvarsspiller i dag, det var Koscielny. Vermaelen og Sagna var skrekkelige, Gibbs dårlig.

Link to comment
Share on other sites

 

Se den et par ganger til da isåfall, Stefan. Knærne kolliderer og Djourou lener seg over Zlatan, klar straffe. Klønete og særdeles unødvendig gjort. Han selger seg også et par ganger i dueller med Zlatan, og taper vell alt av andre dueller i dag. Djourou var ikke vår beste forsvarsspiller i dag, det var Koscielny. Vermaelen og Sagna var skrekkelige, Gibbs dårlig.

 

Zlatan er på vei ned lenge før knærne har noe som helst kontakt og det er faktisk Zlatan som har høyre armen sin rundt Djourou. Klønete er jeg enig i at det er av Djourou, men jeg syntes det er en særdeles billig straffe og en klar konstruksjon av Zlatan for å få lurt til seg en straffe.

 

Syntes ikke han tapte så mange dueller i dag. Ikke noe mer enn Koscielny (som forøvrig tapte nærmest alle duellene sine sammen med Vermaelen) og han spilte også lenger enn det Koscielny gjorde. Sagna og Vermaelen som du sier var skrekkelige. Gibbs var ikke akkurat på topp, men det var hans første kamp tilbake siden september og vi vet alle at han sliter noe jævlig i forsvar. Song derimot tok seg opp mange hakk når han ble konvertert til midtstopper.

Link to comment
Share on other sites

Straffen var smart gjort av Zlatan og det er ikke noe å protestere på. Klønete av Djourou. Hadde en av våre spillere skaffet straffe på samme måte ville det blitt unisom hyllest her inne.

 

Det kan jeg love deg at det ikke ville blitt. Jeg ville syntes det var flott at vi fikk en straffe, men jeg ville ikke hyllet en Arsenal spiller for noe som dette.

Link to comment
Share on other sites

God filming av Zlatan, spesielt den delen der han fikk det til å se ut som om Djourou holdt fast rundt kroppen hans, før han fikk det til å se ut som om han sparket ham ned med kneet sitt. Soleklar straffe, og meget klønete gjort. Hadde også mange andre livsfarlige situasjoner som oppsto av kløneri. Dessverre har han mange arsenalkamper igjen i seg, siden ingen andre klubber er dumme nok til å gi ham det han får hos oss.

Link to comment
Share on other sites

Kva begrunner du dette med? Denne sesongen har han jo omtrent berre spelt høgreback.. Mot Milan gjorde han det heilt OK i midtforsvaret..

Begrunner det med? Har du sett Djourou spille etter han kom tilbake fra skulderskaden ifjor? Mannen har vært en katastrofe.

Link to comment
Share on other sites

Djorou spiller helt uten selvtillit om dagen og er rævva form akkurat nå! Det er synd for han var god i starten av forrige sesong, var god til å bryte foran, god i duellene og spilte enkle pasninger som faktisk traff medspillerne sine! Håper han kan komme tilbake dit, da er han et greit fjerdevalg etter Kos, Per og Vermaelen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Djourou aldri har hatt nivået til en klubb, som sloss i toppen av PL. I noen enkeltkamper har han vært god, men det var også Stepanovs for å nevne det......

Djourou har etter min mening store svakheter i spillet, og da mener jeg bl.a:

 

* Leser spillet dårlig, og havner ofte på etterskudd.

* Havner ofte på "feil" side i dueller, også når han skal prøve å bryte et angrep. Det gir motstanderlaget åpninger i farlig sone i neste ledd.

* Ikke bestemt nok.

* Mange personlige feil (pasning, slurvete avklaringer, osv)

 

Djourou virker som en sympatisk spiller, og er aldri i negativ fokus utenfor banen. Grei som et 4.valg, selv om jeg mener dette burde være en rolle for et talent som kan ta steget. Djoruou er 25år, og har ikke mer å gå på. Et ungt stoppertalent på 18-21 år burde ha denne rollen i laget, slik at det er lettere å se hvilken fremtid stoppertalentet har. Har han det som skal til for å havne høyere opp på stopperlista, eller er det et salgsobjekt?

Link to comment
Share on other sites

Man skulle i det minste tro at en forlenget kontrakt med alt det fører med seg (lønnsøkning, tillitserklæring etc) ville gi han en boost og litt selvtillit men neida. Dessverre viser den fine formen han hadde forrige sesong å være unntaket mens de begredelige prestasjonene han har nå er normen. Det er forbløffende å se hvordan middelmådighet til stadighet blir belønnet i denne klubben.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Man skulle i det minste tro at en forlenget kontrakt med alt det fører med seg (lønnsøkning, tillitserklæring etc) ville gi han en boost og litt selvtillit men neida. Dessverre viser den fine formen han hadde forrige sesong å være unntaket mens de begredelige prestasjonene han har nå er normen. Det er forbløffende å se hvordan middelmådighet til stadighet blir belønnet i denne klubben.

 

Ja, det er synd at denne mannen tar opp deler av budsjettet til klubben. Hadde håpet, og faktisk forventet et salg av han til sommeren. Men ettersom han har undertegnet ny kontrakt tviler jeg på dette..

Link to comment
Share on other sites

Nevner det igjen jeg gutter, han har visstnok 50 000 pund i uken... Trodde han skulle ta steget etter jeg var over på Fulham-kampen i desember i fjor og han spilte fantastisk frem til han ble skadet, men etter skaden har han aldri vært i nærheten. (Og dette var en liten skade så handler nok mest om selvtillit..)

Link to comment
Share on other sites

Nevner det igjen jeg gutter, han har visstnok 50 000 pund i uken... Trodde han skulle ta steget etter jeg var over på Fulham-kampen i desember i fjor og han spilte fantastisk frem til han ble skadet, men etter skaden har han aldri vært i nærheten. (Og dette var en liten skade så handler nok mest om selvtillit..)

 

Ingen tvil om det dessverre. Ufattelig kjedelig at det ligger i hodet. For Djourou har alle de fysiske og tekniske kvalitetene som skal til for å være en midtstopper i verdensklasse. Dessverre gjør mentaliteten hans at jeg faktisk rangerer han som dårligere enn Miquel og Squillaci pdd.

Link to comment
Share on other sites

Synd Sveits ikke kvalifiserte seg for CL, tror det kunne hjulpet selvtilliten hans(Uten at det hadde trengt å gå utover oss i alle fall)

Hadde sikkert vært morsomt å sett Sveits i Champions League, men tror det hadde vært mer realistisk å følge dem i et evt. EM/VM/OL-sluttspill ;)

Link to comment
Share on other sites

Men Djourou var ikke død. Synes han hadde en meget god kamp i går mot Aston Villa. Han er ingen stor fanfavoritt, men i mine øyne er dette en spiller jeg gjerne vil ha med videre. Han har vært med på de fleste 'clean sheets' de siste årene. Mer enn noen annen midtstopper i laget vårt. Dette er kun min påstand - jeg har ikke sjekket det opp :)

:shades:

Link to comment
Share on other sites

Men Djourou var ikke død. Synes han hadde en meget god kamp i går mot Aston Villa. Han er ingen stor fanfavoritt, men i mine øyne er dette en spiller jeg gjerne vil ha med videre. Han har vært med på de fleste 'clean sheets' de siste årene. Mer enn noen annen midtstopper i laget vårt. Dette er kun min påstand - jeg har ikke sjekket det opp :)

:shades:

Djourou gjorde en god figur i går. Noe smårusk (selger seg lett, og litt på etterskudd i blant) men dette ble mindre synlig med en dominant stoppermakker som Vermaelen. Nå har han jo signert ny kontrakt, så da er det jo bare å ha han med. Han er jo tross alt ett bra fjerdevalg.

Link to comment
Share on other sites

Johan Djourou var en spiller jeg hadde virkelig troa på for et par år siden. Så på han som et mye bedre alternativ enn Senderos på den tiden. Han spilte meget bra når vi hadde mange stoppere ute med skade forrige sesong. Da trodde jeg han hadde tatt steget opp og skulle virkelig kjempe om en plass i første 11'ern. Han er 2 år yngre enn Koscielny og Vermaelen, han må begynne å vise seg som den gode stopperen han kan være føler jeg. Han er en god back-up, men jeg hadde virkelig troa på noe mer. Vi har jo store krav til Walcott som faktisk er 2 år yngre enn Djourou. Han må begynne å vise seg frem mener nå jeg.

Link to comment
Share on other sites

Djourou gjorde en god figur i går. Noe smårusk (selger seg lett, og litt på etterskudd i blant) men dette ble mindre synlig med en dominant stoppermakker som Vermaelen. Nå har han jo signert ny kontrakt, så da er det jo bare å ha han med. Han er jo tross alt ett bra fjerdevalg.

 

Jeg synes Johan gjorde en bedre kamp enn Thomas i går. Jeg vet at mange synes Vermaelen er vår udiskutabelt beste midtstopper. Jeg er en av de som av og til ser endel svakheter i belgierens spill. I går var det lite å utsette etter min mening.

 

Litt statistikk fra kampen i går:

 

Johan vs Thomas

 

Pasningssikkerhet 90% - 89%

Key passes 1 - 2

Clearences 6 - 2

Tackles 0 - 0

Offside won 2 - 0

Shots Blocked 1 - 0

Accurate crosses 1 - 0

Accurate long balls 4 - 7

Accurate through balls 0 - 1

Touches 76 - 74

Arial Duels won 2 - 1

Won freekick 3 - 0

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Johan gjorde en bedre kamp enn Thomas i går. Jeg vet at mange synes Vermaelen er vår udiskutabelt beste midtstopper. Jeg er en av de som av og til ser endel svakheter i belgierens spill. I går var det lite å utsette etter min mening.

Personlig synes jeg at Per og Laurent er bedre enn Thomas, men at vi bør kunne tilpasse forsvaret vårt etter motstanderen nå som vi har fire gode stoppere. Synes Djourou er en god spiller, selv om han har mye svakheter ved dødballer og noen konsentrasjonssvikter, men saken er at vi må vende oss til han siden han har lang kontrakt og en lønn ingen andre sannsynligvis vil betale han(50 000 pund i uka)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg leser titt og ofte på dette forumet at vi må bli kvitt daukjøttet i stallen. I sesongen 2011/12 benyttet vi 32 spillere i PL og 38 spillere hvis man regner med alle turneringene. Det er ikke usannsynlig at vi kommer til å bruke like mange spillere neste sesong. I PL har vi mulighet til å benytte (kort og upresist oppsummert):

 

8 homegrown spillere

17 internasjonale spillere over 21 år

ubegrenset antall spillere under 21 år.

 

I kategorien homegrown har vi ikke fylt opp kvoten vår. Spillere som er homegrown tar ikke opp plassen til noen andre spillere. Johan Djourou er homegrown.

 

Han er en kontinuitetsbærer som har vært i klubben siden 2003. Han gjorde en viktig jobb for laget allerede i 06/07-sesongen da han spilte 30 kamper. Han fylte 20 år den sesongen. I 08/09 sesongen endte han på 29 kamper. Hans beste sesong var nok 2010/11-sesongen hvor han spilte totalt 37 kamper i alle turneringer. Den sesongen var han kanskje vår beste defensive spiller. En lang periode slapp vi nesten ikke inn mål så lenge Johan var på banen. Han toppet listen over færrest innslupne pr kamp av alle Arsenalspillere med 0,77 innslupne pr kamp.

 

Han er i mine øyne en meget solid midtstopper, men har i år vist at han har noen mangler som høyreback.

 

Å nevne Djourou i samme setning som daukjøtt er en fornærmelse mot en lojal og profesjonell Arsenal-gutt. Å ønske ham ut av klubben skjønner jeg ingenting av.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...