Jump to content

Johan Djourou


Guest Young Gun

Recommended Posts

Dette er den første ''dårlige'' kampen Djourou spiller på lenge nå. Men han kunna hadd godt av en pause snart ja, tipper Wenger henter inn en stopper. Kanskje vi får se Miquel mot Leeds.

Så "dårlig" var ikke Djourou i dag. Spiller på marginer, ønsker være kreativ og ikke bare mæle ballen unna. Dette betyr at vi kan få bygge opp fra egen halvdel oftere enn lag som har "et-spark"-filosofi.

Litt farligere kan det enkelte ganger være, men gevinstene er større.

Nødvendig med forsvarsspillere med selvtillitt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 343
  • Created
  • Last Reply

Så "dårlig" var ikke Djourou i dag. Spiller på marginer, ønsker være kreativ og ikke bare mæle ballen unna. Dette betyr at vi kan få bygge opp fra egen halvdel oftere enn lag som har "et-spark"-filosofi.

Litt farligere kan det enkelte ganger være, men gevinstene er større.

Nødvendig med forsvarsspillere med selvtillitt.

 

Jeg mener da helt klart at det er sånn en stopper skal spille. Koscielny er akkurat samme typen vil jeg påstå. Det jeg sa var at alt ikke funket like godt for Johan idag, men for all del, fortsett å prøve og være en spillende stopper! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

http://www.arsenal.com/news/news-archive/d...%28News+Feed%29

 

Fantastisk..

Vedder på minst 4 uker, men at skaden holder han ute resten av sesongen.

 

Wenger sa at vi ikke kan skylde på at vi ikke vinner noe hvis vi får flere skader denne sesongen. Nei det stemmer det, men vi kan legge skylden på deg Arséne fordi du ikke valgte å forsterke en bakre firer hvor det var klart at vi kun hadde 2 spillere tilgjengelige som holdt nivået. Jeg GRØSSER av å tenke på å møte Barcelona med Squillaci og Koscielny.

 

Jeg ser kun et alternativ nå og det er å hente tilbake Kyle Bartley.

Link to comment
Share on other sites

Hvor god er egentlig Kyle Bartley da?

 

Sikkert ikke god nok for å spille fast i PL eller CL, men det er heller ikke Squillaci. Bartley er en spiller som liker å sjefe litt rundt i forsvaret og vil uansett bidra til at vi får et bedre forsvar enn hva vi får med Squillaci - Koscielny. Er helt horribelt å se på de to.

 

Det verste er jo at Koscielny går fra knallgod til knalldårlig med en gang han spiller ved siden av Squillaci. Og i dag fikk vel hele laget denne Squillaci-effekten.

Link to comment
Share on other sites

Foretrekker Song i forsvaret foran drittspilleren Squillaci ANY DAY.

 

(Og ja, vet jeg er skikkelig stygg og "dårlig supporter" som kaller en av våre egne for noe sånt, men såpass dårlig er han faktisk. Katastrofalt. Stepanovs, Cygan, Senderos all over again...)

 

Så sant så sant. Vi burde heller beholdt Silvestre enn å kjøpe Squi, kaste bort penger på noe som er dårligere enn det vi har. Meningsløst.

Link to comment
Share on other sites

En kan snu litt på flisa og. Seb er faktisk ok ved siden av Djorou.

Vi har sett det i en del kamper nå. I kampen borte mot ulvene spilte både Djorou og Seb glimrende sammen og holdt nullen. De spilte igjen en god kamp borte mot Everton og vi vant 2-1. Kampen etterpå vet vi alle hva som skjedde. Djorou spilte ikke og Kos kom inn.

 

Så som vi så igår. Totalkollaps mot Tottenham.

Problemet er at hverken Seb eller Kos er autoritære nok.

Det er et stort problem når vi ser disse 2 rote det sammen i kamp etter kamp.

Tror ikke problemet alene er Seb. Problemet er total mangel på autoritet hos både Kos og Seb.

 

Hvis Djorou er lenge ute må enten Sagna eller Song inn som midtstopper. Vi trenger desperat en sjef baki der.

Link to comment
Share on other sites

En kan snu litt på flisa og. Seb er faktisk ok ved siden av Djorou.

Vi har sett det i en del kamper nå. I kampen borte mot ulvene spilte både Djorou og Seb glimrende sammen og holdt nullen. De spilte igjen en god kamp borte mot Everton og vi vant 2-1. Kampen etterpå vet vi alle hva som skjedde. Djorou spilte ikke og Kos kom inn.

 

Så som vi så igår. Totalkollaps mot Tottenham.

Problemet er at hverken Seb eller Kos er autoritære nok.

Det er et stort problem når vi ser disse 2 rote det sammen i kamp etter kamp.

Tror ikke problemet alene er Seb. Problemet er total mangel på autoritet hos både Kos og Seb.

 

Hvis Djorou er lenge ute må enten Sagna eller Song inn som midtstopper. Vi trenger desperat en sjef baki der.

 

Jeg tror problemet er at Squillaci og Koscielny er for like spillertyper. Begge to er best langs bakken og liker best å falle av og plukke opp ballen etter at den andre stopperen har gått i duellen.

Djourou er uten tvil best av de tre stopperne vi har hatt tilgjengelig nå og det virker som hans trygghet og krigementalitet smitter over på de to andre. Når Kos og Squill spiller sammen virker de i motsetning usikre, både på sg selv og hverandre. Ingen av dem vil krige og da går det dårlig.

Hvis Djourou blir lenge ute ser jeg helst at vi flytter ned Song. Desverre har Diaby karantene og vi vet jo ikke helt når Song er tilbake... det begynner å lukte defensive problemer her :(

Link to comment
Share on other sites

Det er vel noen regler med tanke på lån mellom PL klubber? Men dette er jeg neggu ikke sikker på. Her kan sikkert noen av de gamle reva belyse oss..

 

Tror det kun er lov å hente spillere som ikke er under kontrakt.

Eventuelt et lån med spesiell tillatelse hvis det er skikkelig keeperkrise i en klubb.

 

Wenger burda nok hentet en i januar. Med skadene vi har trenger vi fem etablerte stoppere i troppen.

 

Djourou er kanskje ute lenge nå og med Squllaci-Koscielny som fungerer ikke sammen kan det rakne fullstendig defensivt. Vermaelen er jo fortsatt ute i 5-6 uker og langt ifra matchform.

En stopperskade til så er krisen definitivt et faktum.

Link to comment
Share on other sites

Kos har driti seg ut i flere kamper i år han også, ofte går han i dueller som enner i rødekort, flere takklinger som siste man og laget flere staffer som vi har fått i mot oss. PL er litt for høyt nivå til tider, ser ut som han trenger dette året helt ut for å bli vant til tempoet i PL. Men uannsett så har vi det dårligste forsvaret av alle topplagene i PL, Wenger har ikke klart å finne en onkelig erstatter etter Adams gidde seg, det har vi sett i flere år nå at vi slepper inn alt for mye mål de siste 5-6 åra.

Link to comment
Share on other sites

Kos har driti seg ut i flere kamper i år han også, ofte går han i dueller som enner i rødekort, flere takklinger som siste man og laget flere staffer som vi har fått i mot oss. PL er litt for høyt nivå til tider, ser ut som han trenger dette året helt ut for å bli vant til tempoet i PL. Men uannsett så har vi det dårligste forsvaret av alle topplagene i PL, Wenger har ikke klart å finne en onkelig erstatter etter Adams gidde seg, det har vi sett i flere år nå at vi slepper inn alt for mye mål de siste 5-6 åra.

Tja, før helgas flause mot Newcastle var vi det langet som hadde sluppet in færrest mål borte. Når man tar i betraktning måten vi spiller på så kan man ikke laste forsvarsfireren alene for at vi slipper inn mål heller. Vi står så høyt med laget at forsvarsarbeidet begynner i samme sekund som vi mister ballen. Det er det som ofte svikter når vi får mål imot. Vi makter ikke legge press på motstanderens forsvar når vi mister ballen. Det blir da et langt oppspill i bakrom, møtende spiss eller kantspillere som får boltre seg mot Clichy/Sagna uten sikring

Link to comment
Share on other sites

For øvrig var det Squillacis drittpassning mot Newcastle som utløste hele disputen mellom Diaby og Barton. Just sayin...

 

Edit; var kanskje å ta litt hardt i, men hvis han hadde gjort noe ordentlig for en gangs skyld hadde ikke Barton meiet ned Diaby på den måten.

 

Er enig i at Squillaci ikke her god nok, og jeg mener Koscielny ligger langt foran den aldrende franskmannen ferdighetsmessig. Men å skylde på Squillaci for at Diaby mistet hodet blir for dumt. Diaby skal ene og alene ta ansvaret for det røde kortet, taklingen fra Barton var hard, men slike taklinger oppstår i alle kamper uansett lag. Venter fortsatt på en unnskyldning fra Diaby, reaksjonen hans var nær utilgivelig.

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at Squillaci ikke her god nok, og jeg mener Koscielny ligger langt foran den aldrende franskmannen ferdighetsmessig. Men å skylde på Squillaci for at Diaby mistet hodet blir for dumt. Diaby skal ene og alene ta ansvaret for det røde kortet, taklingen fra Barton var hard, men slike taklinger oppstår i alle kamper uansett lag. Venter fortsatt på en unnskyldning fra Diaby, reaksjonen hans var nær utilgivelig.

Trodde han allerede hadde gitt ut en offisiell unnskyldning via Twitter?

Link to comment
Share on other sites

Aah. Det har gått meg hus forbi, beklager. :P Da var det vell bare å legge til Diaby på en lang liste over Arsenalspillere å følge på twitter!

Hehe:) Ikke noe å beklage for. Kan jo ikke vite alt her i livet heller;)

 

Uansett, kanskje på tide å tilbake til topic som er Djourou;

 

Ser det går rykter om at han kan bli klar for Barca-kampen til tross for kneskaden. Håper han spiller, men ønsker likevel ikke at han skal "ofres" ved å kastes utpå der uten å være hundre prosent. Heller ofre CL fremfor at muligheten for at vi mister Djourou resten av sesongen er tilstede...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...