Jump to content

Johan Djourou


Guest Young Gun

Recommended Posts

Guest Young Gun

Johan Djourou er 19 år i dag! Gratulerer med det=)

Vår unge sveitser begynner virkelig å puste sin landsmann Philippe i nakken;)

Godt å se at man har bra dekning bakover.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 343
  • Created
  • Last Reply

Gratulerer med dagen Djourou...

 

Djourou er en spiller som jeg bare har fått sett i aksjon en gang.. men allerede den gangen så er jeg sikker på at han kommer til å bli fast midtstopper, hvis ikke midtbanespiller på A-laget til Arsenal en dag...

 

Som jeg sier over her så tror jeg at denne karen, i likhet med Eboue, egner seg best som midtbanespillere grunnet den offensive spillestilen deres!

 

Kanskje denne karen kan spille side for side med Cesc en dag, og Eboue på høyre og Reyes på venstre... EN KLASSEMIDTBANE! ;)

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med dagen Djourou...

 

Djourou er en spiller som jeg bare har fått sett i aksjon en gang.. men allerede den gangen så er jeg sikker på at han kommer til å bli fast midtstopper, hvis ikke midtbanespiller på A-laget til Arsenal en dag...

 

Som jeg sier over her så tror jeg at denne karen, i likhet med Eboue, egner seg best som midtbanespillere grunnet den offensive spillestilen deres!

 

Kanskje denne karen kan spille side for side med Cesc en dag, og Eboue på høyre og Reyes på venstre... EN KLASSEMIDTBANE! :P

36222[/snapback]

 

 

Hvor har du tengt å gjøre av Diaby? ;) Han er vel kanskje ett enda større talent enn godeste Djourou.

 

Tror Djourou`s framtid ligger i midtforsvaret. Skal bli spennende å følge utviklingen hans i forhold til Senderos, som etter min mening er en svakere "spillende" stopper.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Syns det er på tide å gi denne karen noen rosende ord.. :P

Etter å ha sett Djorou i noen kamper nå, virker det som Wenger har fått fram en kommende stopperkjempe.

 

- Sterk i duellene og trår til skikkelig.

- Er konsentrert og har roen

- Sikre og greie pasninger og har bra hurtighet.

- God hodespiller.

 

Må si jeg har sansen for spillestilen hans og for meg virker han mer trygg enn sin landsmann Senderos allerede.

I tillegg får man en følelse at f.eks. Cygan blir enda mer uaktuell for neste sesong.

 

Pr. i dag er han vel kanskje 4. valg, men håper han får flere sjanser utover våren.

Link to comment
Share on other sites

Dette her minner meg veldig om hvordan vi hyllet Philippe Senderos i forrige sesong. La oss ta det litt med ro. Vente å se litt? Alle skjer hva som har skjedd med Phil.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Jeg må bare si at jeg er full av beundring av denne atletiske spilleren. 19 år og fast midtstopper på verdens desidert beste lag :D Slik jeg ser det, har Djourou et større potensial enn Senderos. Klart Senderos er et fantastisk talent han óg, men det som skiller de i mine øyne er fart, ro, og teknikk. Der mener jeg Djourou overgår Senderos. Djourou har potensialet til å bli den komplette midtstopper: god vurderingsevne, ro, taklings- og duellstyrke, fart og teknikk.

 

Som 19-åring kan han enda utvikle seg mye på alle områder, spesielt styrke. I tillegg vil han kamp for kamp få mer og mer erfaring. Som Toure sier trenger han bare å spille kamper regelmessig.

 

Håper han beholder plassen sin så lenge så mulig, for prestasjonene hans denne sessongen har vært bra, og mot Man Utd var han intet mindre enn imponerende. Med Wenger til å finslipe denne diamanten og Keown til å lære han et tjuvtriks eller to, tror jeg Djourou vil bli en av de beste midtstopperne i verden.

 

Edit: Jeg er også sjeleglad for at vi verken signet Kompany eller den overprisede Davies.

Link to comment
Share on other sites

Etter nok en imponerende forestilling på lørdag er Djorou i mine øyne i ferd med å komme opp i ryggen til sin landsmann Senderos! Djorou var etter min mening man of the match, og samarbeidet med Kolo blir bare bedre og bedre! Var i utgangspunktet litt skeptisk til dette samarbeidet. Toure har som kjent spilt sammen med Campbell og Senderos hovedsaklig. To relativt stasjonære midtstoppere uten den store farten, men med enorm taktisk kløkt og god plasseringsevne som har vært livsviktige når Kolo har gått på offensive løp, og har hatt helt feil lokalisering på banen!

 

Når Toure har spilt sammen med spillere som har manglet tryggheten til de overnevnte herrer, eller kjemper om du vil, så har det ofte gått litt på "tverke"! Tenker da på spillere som Cygan, og den yngre utgaven av Djorou! Da det gjelder nettopp Djorou så trodde jeg kanskje han var litt for lik Toure fordi begge er meget atletiske midtstoppere med stor fart, og bevegelighet! Nå ser det imidlertid ut som om min teori kan bli gjort til skamme. Djorou og Toure har tilsynelatende utviklet en fantastisk forståelse, og hvis vi får to stoppere med fantastisk fart og offensive kvaliteter til å fungere optimalt så passer dette veldig godt inn i Wengers visjoner! Kampen mot United var et godt eksempel, og en styrkeprøve de to besto med toppkarakter, samme kan sies om kampen mot Shef. United!

Et eksempel på det fine samarbeidet mellom to ganske like midtstoppere er de offensive løpene begge foretok ved flere anledninger i kampen mot SU. Da den ene gikk på løp så man tydelig at den andre oppfattet dette og holdt igjen og dekket opp rommet!

 

Djorou kan med den utviklingen har har vist bli en av verdens absolutt beste midtstoppere. Hvis han utvikler den taktiske kløkten som Senderos har, noe som ikke er helt utenkelig sett utfra denne sesongens prestasjoner, så er han i mine øyne et klart større talent enn sin landsmann når du tenker på Djorous atletiske fysikk og fart som Senderos helt klart ikke innehar!

Blir spennende å se om han greier å følge opp, for dette er svært, svært lovende!

Link to comment
Share on other sites

Positiv lesning,men fart er ikke alt baki der som mange nevner.Vi har hatt noen av de beste stopperne opp igjennom tidene i Adams,Bould og O'Leary.Ingen av dem kan beskyldesd for å ha superfart,men alle hadde en plasseringevne,hodeduellspill og tacklingsevne som var fantastisk.

 

Ikke misforstå,Djorou har overbevist stort og imponert,men ikke avskriv Senderos helt.Han har sålangt en langt bedre duellstyrke og

plasseringevne enn Djorou.

 

Som det ser ut nå har vi 4 fantastiske midtstoppere.Det er lenge siden vi har vært så godt rustet med midtstoppere som nå.

Meget positivt.

Link to comment
Share on other sites

Positiv lesning,men fart er ikke alt baki der som mange nevner.Vi har hatt noen av de beste stopperne opp igjennom tidene i Adams,Bould og O'Leary.Ingen av dem kan beskyldesd for å ha superfart,men alle hadde en plasseringevne,hodeduellspill og tacklingsevne som var fantastisk.

 

Ikke misforstå,Djorou har overbevist stort og imponert,men ikke avskriv Senderos helt.Han har sålangt en langt bedre duellstyrke og

plasseringevne enn Djorou.

 

Som det ser ut nå har vi 4 fantastiske midtstoppere.Det er lenge siden vi har vært så godt rustet med midtstoppere som nå.

Meget positivt.

 

Verken adams,bould eller o`leary hadde blitt like gode spillere idag som di var den gang.

I dag må du ha fart,om ikke veldig mye så må du ha mer enn disse spillerene hadde.

Gamet har forandret seg di siste årene,og fart er blitt enormt viktig for forsvarspillerene også.

Er bare å nevne di 10 midstopperene som du synes er blandt verdens beste idag,føler meg rimelig sikker

på at nesten alle av di har stor fart.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dette er spilleren jeg ha blitt KJEMPE imponert over!! Han har virkelig blitt en av min store favoritter og nyheten at han har signert ny kontrakt var som musikk i mine ører. Håper ikke han må vike ut av første oppstillingen etter hvert, skulle det bli Eboue, Toure, Gallas og Clichy i forsvar. Da kunne jeg tenkt meg å få flyttet han litt opp på banen og erstatte Gilberto på fast basis! Han har spillt litt midtbane før og jeg har full tro på at han kunne gjort en kjempe jobb som defensiv midtbane.

Link to comment
Share on other sites

Er jeg den eneste som egentlig ikke er så imponert over sveitser nummer 2?

 

Jeg syns han virker veldig klønete til tider. Lettere nervøs fremtreden med ballen i beina. Jeg rangerer ham fremdeles som svakere enn en Senderos i form, da Senderos er en enormt sterk duellspiller. Djorou er også høvelig i duellspillet, men ingen Senderos. Jeg syns ikke Djourous fysiske ferdigheter veier opp for at han er så lite spillende som han faktisk er.

 

I tillegg ser jeg visse plasseringsproblemer, men det kan selvsagt skrives på kontoen for lite erfaring og rutine. Ikke kommuniserer han optimalt med Toure heller. Jeg kan ikke se for meg Djourou som en fremtidig fast brikke i Arsenal. Gallas har mange år igjen, og innen han er ferdig vil nok Djourou være vekk. Jeg tror en skadefri Senderos vil stå foran ham i rekken.

 

En god spiller å ha i stallen, men det stopper liksom der. Dessuten er det litt synd at veien frem blir enda lenger for Connolly, men er han god nok så takler han det.

Link to comment
Share on other sites

Er jeg den eneste som egentlig ikke er så imponert over sveitser nummer 2?

 

Jeg syns han virker veldig klønete til tider. Lettere nervøs fremtreden med ballen i beina. Jeg rangerer ham fremdeles som svakere enn en Senderos i form, da Senderos er en enormt sterk duellspiller. Djorou er også høvelig i duellspillet, men ingen Senderos. Jeg syns ikke Djourous fysiske ferdigheter veier opp for at han er så lite spillende som han faktisk er.

 

I tillegg ser jeg visse plasseringsproblemer, men det kan selvsagt skrives på kontoen for lite erfaring og rutine. Ikke kommuniserer han optimalt med Toure heller. Jeg kan ikke se for meg Djourou som en fremtidig fast brikke i Arsenal. Gallas har mange år igjen, og innen han er ferdig vil nok Djourou være vekk. Jeg tror en skadefri Senderos vil stå foran ham i rekken.

 

En god spiller å ha i stallen, men det stopper liksom der. Dessuten er det litt synd at veien frem blir enda lenger for Connolly, men er han god nok så takler han det.

 

Hvis du sier at Djourou ikke er en spillende spiller, hva sier du da om Senderos? Djourou er har flere og bedre offensive intiativ enn Senderos. I tilegg har Djourou mye bedre pasninger enn Senderos. Djourou kan ikke sammenlignes med Senderos når det kommer til taklinger og hodestyrke, men når det kommer til fart er det enorm forskjell på de to. Jeg synes også at Djourou gjør færre dabber enn det Senderos gjør, og viktig av alt: Det at Djourou er så rask som han er gjør at han kan rett opp feilen ved å løpe opp spilleren, Senderos rekker bare å takle siden han blir fraløpt. Men jeg kan være enig med deg om at Djourou kan ha litt problemer med plasseringsevnen til tider, noe alderen må ta sin skyld for. Kommunikasjonen mellom Toure og Djourou var et lite problem i de første kampene i år, men jeg kan ikke huske noen spesielle situasjoner i det siste der dette har vært tilfelle.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...