Jump to content

Johan Djourou


Guest Young Gun

Recommended Posts

Arsenal defender Johan Djourou will be missing for six months, L’Équipe has revealed.

 

The 22-year-old Swiss international was expected to return later to the squad later month, but Djourou has been forced to get his troublesome knee cartilage problem operated on which means he will be on the sidelines for six months.

 

Djourou out for 6 MONTHS!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 343
  • Created
  • Last Reply

Arsenal defender Johan Djourou will be missing for six months, L’Équipe has revealed.

 

The 22-year-old Swiss international was expected to return later to the squad later month, but Djourou has been forced to get his troublesome knee cartilage problem operated on which means he will be on the sidelines for six months.

 

Djourou out for 6 MONTHS!

Hvis dette stemmer skal vi være VELDIG glade for at Wenger ikke solgte Sendros som mange her inne mente han burde...

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Hvis dette stemmer er det virkelig synd. Seks måneder er virkelig mye. Men heldigvis har vi Senderos, Silvestre og til nøds Song som kan gjøre en grei jobb hvis vi skulle bli ytterligere svekket på midtstopperplass.

Link to comment
Share on other sites

Mulig en liten ildfakkel fra min side!

 

Men er dette kanskje hell i uhell?! Nå må vi jo faktisk gå til anskaffelse av en ny stopper, sorry folkens men Senderos er ikke god nok!! Jeg ser mitt snitt til at Hangeland kommer når overgangsvinduet åpner igjen...

 

Djorou ute i 8 mnd bruker minst 2-3 mnd å komme tilbake i toppslag, med andre ord dette ser stygt ut!! Synes han er mye skadet også sånn generelt til å være så ung...

 

"en manns død er en annen mans brød"

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

http://www.sport.co.uk/news/Football/34938..._six_weeks.aspx

 

Godt å høre at han snart er tilbake i trening. Gleder meg virkelig til Djourou blir kvitt disse skadeproblemene og får en del spilletid i løpet av preseason og neste sesong. Ganske sikker på at Djourou - Vermaelen kan bli et stopperpar i verdensklasse etterhvert hvis Djourou er skadefri (er vel ikke tvil om at Vermaelen er verdensklasse allerede).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Etter at Sol Campbell har overbevist siden overgangen, har jeg blitt minnet på hvor deilig det er å ha en schwæær hardhaus der bakerst. Hva kan vi forvente av JD foran neste sesong? Eller håpe på?

 

Han har jo allerede høyden (192 cm) og etter hele denne sesongen i fitnessrommet håper jeg virkelig at han har blitt litt "butch".

 

Mange Arsenalfans er bekymret over både bredde og kvalitet på midtstopperne våre. Vermaelen er vel egentlig vårt eneste sikre kort. Campbell, Silvestre og Gallas er 32-35 år og ingen av dem har signert kontrakt for neste sesong. Kontrakten til Senderos går vel også ut denne sesongen, og når han ikke får spille for Everton ser jeg ingen grunn til at han skal spille for oss.

 

Dersom de 4 kontraktsløse er ute av porten før neste sesong sitter vi igjen med følgende mulig midtstoppere:

Vermaelen

Djorou

Song

Nordtveit

Bartley

Ayling

 

Ganske dårlig bredde, spør du meg.

 

Tilbake til Johan Djorou. Kan han være et førstevalg for oss allerede neste sesong?

 

Han har en imponerende CV, JD. Det er som oftest offensive spillere som slår igjennom i veldig ung alder. Midtstoppere og spesielt keepere har ofte størst suksess sent i karrieren.

 

Spilte DM i sveitsisk andredivisjon da han var 15 år.

Spilte Carling Cup for oss som 17-åring.

Var med Sveits U-19 i EM som 17-åring.

Debuterte i PL som 18-åring.

Spilte i VM som 19-åring.

 

Hadde spilt over 100 kamper i England før skaden i August 09, da han altså var 22 år.

Har 23 landskamper for Sveits.

 

Johan håper å være i full trening om et par uker og jeg håper han har en fin utvikling. Jeg tror nemlig det er en sjanse for at han er i førsteelleveren neste sesong. A hero in the making?

Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært virkelig deilig hvis JD hadde slått gjennom neste sesong! Virker som Wenger tenker litt sånn også, siden han ikke signerer ny kontrakt med noen av stopperne våre!

Eneste betenkelighet jeg har er at han er litt for mye skadet, dessuten vet jeg ikke hvor stabil han greier å være på toppnivå... Vi trenger en ny midtstopper uansett om JD slår gjennom eller ei, evt. kan vi håpe Gallas er villig til å signere et års kontrakten og være med på en rullering blant stopperne! Begge delene virker lite sannsynlig, så jeg er spent på hva som kommer til å skje i sommer!

Men ingenting hadde vært mer morsomt enn at Johan slo gjennom neste sesong :D

Link to comment
Share on other sites

Mitt inntrykk av JD er at han er en pudding. Jeg personlig har ikke trua på ham, men håper jeg tar grundig feil. Jeg ser for meg at Silvstre og Gallas forsvinner og Sol forlenger kontrakten med ett år i sommer. Jeg håper iallefall det skjer (at Sol blir altså, jeg håper også Gallas blir). Jeg kan ikke forstå noe annet enn at vi kjøper inn minst en midtstopper til i sommer.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg, BE. Gallas er en mann vi må beholde, og samme med campbell. Da kan JD være nr. 4 i rekken, og det passer han nok fint for neste seong - så mister vi vel campbell året etter. Så kan man håpe på en nordmann?

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på JD sin skade-historikk så bør vi prøve å beholde Campbell en sesong til. Gallas håper jeg også forblir i klubben. Allikevel føler jeg at vi har behov for en ny stopper i sommer for å forsterke posisjonen og for å utfordre Gallas om den andre midtstopperplassen.

 

JD og Campbell anser jeg bare som backup inntil videre til evt JD klarer å holde seg skadefri og klarer å slå igjennom og bli en reell utfordrer til en av midtstopperplassene.

Link to comment
Share on other sites

Nå synes jeg dere er lite positive, guttær! ;)

 

Jeg synes det han har vist har vært veldig positivt. Første halvdel av forrige sesong var han stor i mine øyne. Da var han 21 og Gallas 30 og stemningen her på forumet var at JD var mest ønsket av de to. Neste sesong er JD 24 og Gallas 33. Normalt burde Johan ha større positiv utvikling enn Billy.

 

Har han virkelig en historie som skadeutsatt? Mulig min hukommelse er litt dårlig der :(

 

Jo, detta har jeg tru på...

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg først er i gang fant jeg litt spennende stats:

http://www.premierleague.com/page/PlayerPr...02~2009,00.html

Statistikken gjelder kun Premier League.

 

JD har vært involvert i 45 PL-kamper for Arsenal (38 fra start).

I disse 45 kampene har laget 29 seire, 12 uavgjort og bare 4 tap. Målforskjellen 73-28!

 

2008-09:

Han spilte 15 kamper hvor vi kapret 36 poeng.

På de resterende 23 kampene fikk vi også 36 poeng.

 

2006-07:

Han spile 21 kamper hvor vi fikk 45 poeng.

På de øvrige 17 kampene fikk vi bare 23 poeng!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Djorou er som i likhet med våre andre unggutter veldig lovende.

Han er vel fylt 23 år og må begynne å spille fast på laget hvis han skal bli en stor Arsenal-spiller.

Jeg ser imidlertid for meg at vi må kjøpe en ny stopper pga at Silvestre og sannsynligvis Gallas forsvinner.

Vi står da igjen med Vermaelen, Djorou og Sol, i tillegg til youth-spillere.

Det betyr enten en omskolering av Song og da innkjøp av en ny balansespiller på midtbanen, eller innkjøp av en klasse-stopper.

Da tror jeg Djorou kjapt havner som benke-sliter også neste sesong...

Link to comment
Share on other sites

Djorou er som i likhet med våre andre unggutter veldig lovende.

Han er vel fylt 23 år og må begynne å spille fast på laget hvis han skal bli en stor Arsenal-spiller.

Jeg ser imidlertid for meg at vi må kjøpe en ny stopper pga at Silvestre og sannsynligvis Gallas forsvinner.

Vi står da igjen med Vermaelen, Djorou og Sol, i tillegg til youth-spillere.

Det betyr enten en omskolering av Song og da innkjøp av en ny balansespiller på midtbanen, eller innkjøp av en klasse-stopper.

Da tror jeg Djorou kjapt havner som benke-sliter også neste sesong...

Song er ingen stopper...enda, ihht sjefen sjoel. Potensialet er der, men mangler reaksjonsevner visstnok.

Link to comment
Share on other sites

Song er ingen stopper...enda, ihht sjefen sjoel. Potensialet er der, men mangler reaksjonsevner visstnok.

 

 

Song har blitt brukt mye som stopper, blant annet på det kamerunske landslaget.

Mannen mangler ingenting på reaksjonen som jeg kan se, derimot mangler han selvfølgelig skolering på det å spille stopper i PL, noe som krever mye av hver enkelt, og som nok gjør at reaksjonene bedrer seg.

Jeg er ikke overbevist om at han blir omskolert men tror det kunne blitt en god løsning.

Det må imidlertid sees i sammenheng med nye spillere inn på laget.

Hvis Yaya Toure eller spillere på hans nivå er tilgjengelige for en fornuftig penge ser jeg ikke bort fra at Wenger kan se nytteverdien av å ha Song som cover som balanse-spiller samtidig som at han slipper å bruke store penger på ny stopper.

Men det er kanskje mere sannsynlig at han går for en klasse-stopper rett inn på laget, vi har jo tross alt et super-talent i Eastmond i bakhånd.

Cover på defensiv midtbane har imidlertid vist seg å være en nødvendighet og jeg er ganske sikker på at Wenger tenker på bl.a denne plassen når han uttaler at vi skal styrkes defensivt i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Djourou vil bli som en ny signering for oss neste sesong, mark my words :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Djourou vil bli som en ny signering for oss neste sesong, mark my words :unsure:

Er redd Wenger ser det på den måten også og derfor ikke forsterker stopperplassen, selv om begge franskmennene forsvinner...

Link to comment
Share on other sites

Er redd Wenger ser det på den måten også og derfor ikke forsterker stopperplassen, selv om begge franskmennene forsvinner...

 

Redd for det jeg også. Selv om jeg så gjerne skulle sett Djourou holde seg så godt som skadefri de neste 3-5 sesongene og få ut hele potensialet sitt mener jeg at dette er noe Wenger ikke kan forvente av Djourou. Det vi kan forvente er at han mest sannsynlig er skadeplaget som han har vært tidligere, og dermed sitter vi igjen med Vermaelen og Campbell, og kanskje Nordtveit?

 

Kan ikke akkurat si at det er en situasjon vi vil være i, men heldigvis har Wenger sagt at hvis Gallas forsvinner så skal det komme inn en forsterkning i forsvaret. Personlig håper jeg på Gary Cahill.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...