Jump to content

Johan Djourou


Guest Young Gun

Recommended Posts

  • Replies 343
  • Created
  • Last Reply

Er jeg den eneste som egentlig ikke er så imponert over sveitser nummer 2?

 

Jeg syns han virker veldig klønete til tider. Lettere nervøs fremtreden med ballen i beina. Jeg rangerer ham fremdeles som svakere enn en Senderos i form, da Senderos er en enormt sterk duellspiller. Djorou er også høvelig i duellspillet, men ingen Senderos. Jeg syns ikke Djourous fysiske ferdigheter veier opp for at han er så lite spillende som han faktisk er.

Det er vel Senderos som har ekstreme fysiske ferdigheter, samanlikna med Djorou? Djorou er langt meir teknisk, og langt meir spelande enn Senderos, i alle fall er det mitt inntrykk. Senderos spelar jo ikkje i det heile! Djorou er raskare, betre plasseringsmessig og betre med ballen i beina enn Senderos. Det er kun duellspelet Senderos er betre på. Er blitt langt meir imponert over Djorou enn Senderos som eg tykkjer har hatt langt fleire tabbar og juniorfeil enn DJ.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du sier at Djourou ikke er en spillende spiller, hva sier du da om Senderos? Djourou er har flere og bedre offensive intiativ enn Senderos. I tilegg har Djourou mye bedre pasninger enn Senderos. Djourou kan ikke sammenlignes med Senderos når det kommer til taklinger og hodestyrke, men når det kommer til fart er det enorm forskjell på de to. Jeg synes også at Djourou gjør færre dabber enn det Senderos gjør, og viktig av alt: Det at Djourou er så rask som han er gjør at han kan rett opp feilen ved å løpe opp spilleren, Senderos rekker bare å takle siden han blir fraløpt. Men jeg kan være enig med deg om at Djourou kan ha litt problemer med plasseringsevnen til tider, noe alderen må ta sin skyld for. Kommunikasjonen mellom Toure og Djourou var et lite problem i de første kampene i år, men jeg kan ikke huske noen spesielle situasjoner i det siste der dette har vært tilfelle.

 

 

Djourou er helt klart en mer spillende spiller enn Senderos. Lehmann er mer spillende enn Senderos. Det jeg mener er at Senderos har fortrinn i duellspillet som overgår Djourous fortrinn med ballen i beina. Senderos har en dimensjon ingen andre stoppere i Arsenal egentlig har, ved at han kan matche de største monstrene i lufta. Toure er enorm skulder mot skulder, men i de hardeste luftduellene mangler han fortsatt litt. Der har Senderos noe å tilføre, og således rangerer jeg ham høyere enn Djourou.

 

Nei, Djourou er habil, og en flott spiller å ha i stallen, men jeg klarer ikke se for meg han klare å spille seg til fast plass.

 

Det er vel Senderos som har ekstreme fysiske ferdigheter, samanlikna med Djorou? Djorou er langt meir teknisk, og langt meir spelande enn Senderos, i alle fall er det mitt inntrykk. Senderos spelar jo ikkje i det heile!

 

Det var det jeg prøvde å få fram ja, om det kunne tolkes annerledes.

 

Ellers er jeg uenig i at Djourou er bedre enn Senderos plasseringsmessig. Djourou redder seg riktignok inn en del ganger med hurtigheten sin, men jeg syns jeg ser litt for mange plasseringsfeil. Det kan som sagt ha mye med lite rutine å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

På de fysiske ferdighetene (Fart, styrke, kondis, balanse, spenst) er Djourou overlegen sammenlagt. Men i DUELLSPILLET (taklinger, hodespill, skulder mot skulder, mann mot mann) er Senderos overlegen. Nå er vi vel enige? :D

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg har sett denne sesongen, så må jeg forøvrig si meg enig med det Paddy skriver ovenfor.

 

-Vågalt, da jeg vil tro at også du har sett relativt lite av Senderos inneværende sesong. Det virker for meg som om mange har glemt den Senderos som tok fra Campbell plassen på laget i avslutningen av 04/05-sesongen. Senderos var i den perioden langt bedre enn hva Djorou har vært i den lille perioden han har "imponert"(anførselstegn fordi jeg er uenig, ikke fordi det er feil.).

 

På de fysiske ferdighetene (Fart, styrke, kondis, balanse, spenst) er Djourou overlegen sammenlagt. Men i DUELLSPILLET (taklinger, hodespill, skulder mot skulder, mann mot mann) er Senderos overlegen. Nå er vi vel enige? :D

 

Ikke enig. Hvordan vil du argumentere for at Senderos har bedre duellferdigheter enn Djourou om Djourou har bedre fysiske ferdigheter? I duellspillet betyr tross alt fysiske forutsetninger minst like mye som teknikk. Er Djourou da uten evne til å utnytte sine fysiske fortrinn? I så fall hjelper det lite med fysiske fortrinn, om man ikke klarer å utnytte dem.

Link to comment
Share on other sites

Skal sei denne diskusjonen tar litt av. Føler meg for min del tryggere med Djorou enn Senderos i midten. Grunnen til det har med at Djorou har fart, og så høyt som vi ofte står i banen er det ekstremt viktig. I tillegg meiner eg Senderos gjør ein del enkle feil, og det sprer utrygghet. Ja Senderos er bedre i lufta, og han er sterk og plasseringssikker, men føler likevel potensialet til Djorou er større. Ikkje det, Senderos er ein god midtstopper og ein skikkelig leder bak der, og han vil sikkert bli enda bedre viss han ikkje fortsetter med skadeproblemer framover. Uansett er dette ett luksusproblem å ha 2 så gode unge midtstoppere bak 2 av verdens beste...

Link to comment
Share on other sites

Å sammenligne disse to er vanskelig da begge har sine styrker,men må ærlig innrømme at jeg foretrekker Senderos på sitt beste enn Djorou foreløpig.

Jeg syns ennå Djorou har mye å gå på plasseringsmessig og spesielt i duellspillet.

Nå har vi ikke blitt så enormt presset i noen kamper ennå men at Djorou har imponert og har et enormt potensiale er det liten tvil om,men jeg vil ha muskler ved siden av Toure.Enten Gallas eller Senderos.Først da kan vi legge frykten bak oss ved cornere og frispark mot oss.

Link to comment
Share on other sites

Cornere og frispark mot vil vi alltid være sårbare på så lenge vi har en midtbane bestående av Fabregas, Hleb og Rosicky. Men det er prisen å betale for å spille den fotballen vi gjør. Og den prisen betaler jeg gjerne.

 

Djourou har vel heller ikke vært vårt svakeste punkt på defensiv dødball. Av stopperne er det toure som oftest glipper markeringen. Men han har også så mange andre kvaliteter at det veier opp. Djourou er en mere komplett spiller enn Senderos. Senderos er en god duellspiller, men har sine klare begrensninger. Men begge to er gode, og kan ha en lovende fremtid. Pr dato har vi 2 verdensklassestoppere, samt 2 som kan komme i den kategorien. Problemet vårt er ikke det defensive, men at vi scorer alt for lite mål. Vi er vel det laget som har sluppet inn minst i hele PL om jeg ikke husker feil i farten. Så om vi spiller med den ene eller andre har ikke så stor betydning.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut til at det blir til å måle viktigheten av hurtighet som egenskap ved høyt spill med stort bakrom opp mot viktigheten av duellferdigheter som egenskap ved dødballer og luftspill i egen boks.

 

Da det er viktig for meg at et forsvar innehar komplementære ferdigheter mener jeg en Senderos er viktigere enn en Djourou, da Djourous ferdigheter allerede eksisterer i midtforsvaret i en forbedret utgave i Toure og/eller Gallas.

Link to comment
Share on other sites

Komplementære ferdigheiter er viktig, men så lenge den eine gjer fleire feil enn den andre, som eg meiner, så fell dette argumentet bort. Det Djorou har vist er at han passer mykje bedre inn i Arsenal sin stil, enn den ikkje-spelande Senderos. Ein skal ikkje undervurdere betydninga av igongsetting heller. Når det er sagt er det ikkje mykje som skiller, og dette er vel heller eit luksusproblem enn noko anna??

 

Etter mi meining har ikkje Djorou vore noko dårligare no, enn så god som Senderos har vore på noko tidspunkt i Arsenal...Mogleg eg har eit "det siste er det du huskar best-syndrom", men vi har då vert bunnsolide bakover, bortsett frå manglande konsentrasjon, som vel så ofte har vore Toure (les: målet til Everton) som Djorou.

 

Elles einig med ans.red om duellspelet på dødballar og så vidare. Dei to stopparane er ikkje problemet i seg sjølv.

Link to comment
Share on other sites

Når det er sagt er det ikkje mykje som skiller, og dette er vel heller eit luksusproblem enn noko anna??

 

Herlig å sitte og diskutere knallgode 3. og 4. valg i steden for å bekymre seg for Cygan'er og Stepanovs'er og Tavlaridis'er og det som verre er, ja.

Link to comment
Share on other sites

Enig med dere begge 2.Vi er heldige som har den luksussituasjonen vi har idag.

Misforstå meg rett.Jeg har ingen problemer med Djorou baki der da han er en glitrende midtstopper som Senderos.

Det heller rett og slett på en smakssak fra min side,men når det

er sagt så har Djorou virkelig overasket meg positivt,men jeg glemmer heller ikke Senderos på sitt beste.Da var han knakende god.

Det er utrolig lenge siden vi har hatt så solide midtstoppere og det takker jeg Wenger for.

 

Defensivt har vi et luksusproblem vi aldri har hatt før ang. midtstoppere.

Link to comment
Share on other sites

Senderos er vel en av de få som likner på det gode gamle Arsenal..Ikke misforstå.. Dagens Arsenal er bedre! Men Phillip har litt av den engelske good old Arsenal spiriten..Minner på en måte om legendene Adams, keown og Bould! Jeg er da nødt til å innrømme at jeg er litt svak for spillestilen hans.. Selv om han av og til gjør feil. Han er jo bare 21 år.. En stopper når vel ikke toppen før om en del år.. Djourou er jo to år yngre og har kanskje et enda større potensiale..Men spillere utvikler seg i forskjellig tempo.. Uansett må jeg som mange andre bøye meg i støvet for den innsatsen og spillforståelsen som den unge sveitseren har vist. Absolutt en mann som fortjener en 6 års kontrakt!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

dette er bortimot det dummeste jeg har lest på lenge:

Blues eye Arsenal defender

By Christopher Evans for PlanetBlues.co.uk

 

BIRMINGHAM CITY are ready to move for Arsenal defender Johan Djourou, according to the Sunday Mirror.

 

Bruce has previously raided the Gunners for Sebastian Larsson and Fabrice Muamba in the past year which has set the Blues back £3.2million.

 

20-year-old Djourou, featured for Switzerland in the World Cup last year and has found himself behind William Gallas, Phillippe Senderos and Kolo Toure in the pecking order at the Emirates.

 

Arsenal value the defender at around £3.2million and Djourou could be tempted at the prospect of regular Premiership football.

 

http://birminghamcity.rivals.net/default.a...=2&stid=8447264

 

arsenal er ikke så dum at det skjer..

 

synes DJ fortjener og være 3 valg på stopper plassen etter det han har vist i år, og tipper at eneste grunnen til at han ikke er det er for at wenger ikke har lyst og knuse selvtiliten til senderos som ikke tåler sånn alt for mye fra før

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at DJ kommer te å gå på lån..

Viss ryktene i at Senderos er på vei vekk, så er DJ vårt 3 valg... kansje han allerede er det nå også.

Meget talentfull spiller som kommer te å bli en dominerende midtstopper for oss framover. Må også si at jeg var meget meget imponert over når han spillte som anker på midtbanen mot Portsmouth..

Det var jo der han pleide så spille tideliger.. godt å vite han kan håndtere to posisjoner..

Link to comment
Share on other sites

Vil raide Arsenal igjen Birmingham-manager Steve Bruce er på jakt etter en ny unggutt fra Arsenal.

 

Av Stig Nygård Birmingham-manager Steve Bruce har innsett at han valgte helt feil strategi sist klubben var i Premier League.

 

Den gangen satset han på aldrende stjerner som skulle gi klubben ekstra erfaring i kampen mot nedrykk.

 

Høy snittalder

Det viste seg å slå feil ut.

 

- Da vi rykket ned for ett år siden, var gjennomsnittsalderen i stallen rundt 31-32 år. Det var latterlig og vi gjør ikke den feilen igjen. Vi hadde for mange spillere i feil alder, på feil sted i karrieren sin og det var ikke til stor hjelp. Vi lot 18-20 spillere gå og hentet inn en helt ny stall som fikk oss opp igjen. Majoriteten av spillerne her nå er sultne og fortjener å få prøve seg i Premier League, sier Bruce ifølge Sportinglife.

 

Tre av dem som bidro sterkt til at det ble opprykk, var de tre Arsenal-ungguttene Nicklas Bendtner, Fabrice Muamba og Sebastian Larsson.

 

Vil ha Djourou

Bendtner er den eneste av trioen som er funnet god nok til en plass i A-stallen til The Gunners. Derfor er avtalene med de to øvrige gjort permanente.

 

Nå vil Bruce bruke suksessresepten nok en gang.

 

Han vil igjen raide Arsenal for en unggutt.

 

Den sveitsiske landslagsspilleren Johan Djourou er i øyeblikket et fjerdevalg som midtstopper hos The Gunners. Nå håper Birmingham-manageren å få leie ham hele neste sesong slik at han får god kamptrening på høyest mulig nivå.

 

nå er nettavisen og begynt og mase om dette, liker det dårlig

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle1062185.ece

Link to comment
Share on other sites

Ser helst at vi beholder JD og ikke låner han ut. Greit nok at han trenger kamptrening på høyeste nivå, men vi trenger også gode backup muligheter i midtforsvaret. Tror JD uansett vil få spille mye neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det ender med at vi kjøper Micah Richards til sommeren, og Senderos ikke blir solgt, så ser jeg ikke store problemer med å la Djourou få en hel sesong med kamptrening.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det ender med at vi kjøper Micah Richards til sommeren, og Senderos ikke blir solgt, så ser jeg ikke store problemer med å la Djourou få en hel sesong med kamptrening.

Helt enig der,men tror ikke det skjer.

Ser ikke Micah Richards i fremmtidsplanene som Wenger sikkert har...Forsvaret er greit nå mener jeg.

Vi har DJ,Senderos og Traore som noen gode backuper. Pluss at vi har Eboue,Gallas,Toure og Clichy. Og i tilegg har vi også noen på gang som Joe O'Cearuil (liten usikker på stave måten). Så behold JD,og kanskje kjøp en ving(Ribery tenker jeg på da). Som kan bidera skikkelig i angrepet. Det er det vi trenger,mener jeg :huh:

Link to comment
Share on other sites

Djourou blir nok i Arsenal. Tipper han blir bedre neste sesong og kan bli viktig for oss. Vi får sikkert skader i forsvaret som vanlig og da er han bra å ha. Pr. i dag syns jeg han er bedre enn Senderos.

 

Så nå må det bli slutt på at Birmingham og "Big Nose" Bruce støvsuger oss for unge talenter bare fordi de har et udugelig ungdomsakademi selv. Fingra av fatet! De har fått kjøpe to og låne en...det får holde.

Et utlån tror jeg også er uaktuelt.

 

Hvis en stopper blir solgt i Arsenal tror jeg Senderos er først ut døra, men jeg tror Wenger vil ha det sånn som nå.

Micah Richards...ja, takk, men det spørs om det blir noe av..

Link to comment
Share on other sites

Hvis det ender med at vi kjøper Micah Richards til sommeren, og Senderos ikke blir solgt, så ser jeg ikke store problemer med å la Djourou få en hel sesong med kamptrening.

 

Optimist Kim? Hadde vært en grei deal å gjøre det men ser heller ikke at det skjer.

Djorou er en spiller jeg tror har en stor framtid i Arsenal,så tviler på

at Wenger lar han gå...som han har gjort med Sidwell og Muamba..

Link to comment
Share on other sites

Hvis det ender med at vi kjøper Micah Richards til sommeren, og Senderos ikke blir solgt, så ser jeg ikke store problemer med å la Djourou få en hel sesong med kamptrening.

 

Optimist Kim? Hadde vært en grei deal å gjøre det men ser heller ikke at det skjer.

Djorou er en spiller jeg tror har en stor framtid i Arsenal,så tviler på

at Wenger lar han gå...som han har gjort med Sidwell og Muamba..

 

Må jo være optimist innimellom også :)

 

Har vel ikke den store trua på det, men det er jo lov å drømme ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...