Jump to content

Johan Djourou


Guest Young Gun

Recommended Posts

  • Replies 343
  • Created
  • Last Reply

Som fjerdevalg er han forsåvidt ok nok på papiret. Problemet er at vi i praksis aldri har noen reelle fjerdevalg med tanke på våre konstante massive skadeproblemer vi sliter med til en hver tid. Og med tanke på alt som kreves syns jeg ikke Djourou er god nok dessverre. Men stopperplass er ingen høy prioritet for meg - vi er godt besatt med Vermaelen, Koscielny, Mertesacker, Djourou, Miquel, Bartley og *grøss* Squillaci. Vi bør heller konsentrere oss om backplassene så vi slipper å dytte spillere som Djourou ut i en posisjon som han overhodet ikke mestrer. For min del kan vi gjerne beholde han, man får litt perspektiv på hva "dårlig" egentlig er når spillere som Silvestre og Squillaci er på banen. Djourou er heldigvis langt unna den standarden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke Djourou er god nok som 4.valg i en klubb, som skal sloss om gull og glitter. Iallefall i en klubb, som har en slik skadehistorikk. - Joda, "gutten" er sympatisk både på og utenfor banen, og har mye Arsenal-blod i seg etter mange år i klubben. Men, andre hensyn må tas for at klubben skal ta nye steg.

 

+ Han gir mye innsats underveis i kampene, og gjør så godt han kan.

+ Sympatisk.

+ Hodestyrke

 

- Kan "sovne" i markeringen, slik at han kommer på etterskudd.

- Selger seg "ofte", som gjør at angriperen får fordelen.

- Slurver litt for ofte på egen banehalvdel (personlige feil).

- Overblikk

 

Djourou kunne absolutt vært en habil spiller på et lag med helt andre ambisjoner. Han må nok antakelig ned en divisjon, for å få være en av to stopper i lagoppstillingen. Det sier kanskje litt.

Link to comment
Share on other sites

Takk for fakta Rastamann. Det stopper nok kritikerne i en dag eller to, deretter er det nok pån igjen. Jeg syns Djourou er en meget god stopper mht at han er vårt fjerdevalg.

 

Sagt dette hele veien, men virker som om ingen har ment det samme. Er innehaver av alle de fysiske aspektene man skulle ønske en midtstopper hadde, men som er typisk med Arsenal spillere så skorter det dessverre litt på den mentale delen, men jeg har fortsatt stor tro på han. Håper Bouldie og muligens Keown i fremtiden kan banke litt råskap inn i skallen på Johan. Da tror jeg vi har en av Premier Leagues aller beste midtstoppere i sveitseren.

Link to comment
Share on other sites

 

Sagt dette hele veien, men virker som om ingen har ment det samme. Er innehaver av alle de fysiske aspektene man skulle ønske en midtstopper hadde, men som er typisk med Arsenal spillere så skorter det dessverre litt på den mentale delen, men jeg har fortsatt stor tro på han. Håper Bouldie og muligens Keown i fremtiden kan banke litt råskap inn i skallen på Johan. Da tror jeg vi har en av Premier Leagues aller beste midtstoppere i sveitseren.

Sagt det samme selv, bortsett fra at jeg mener det dreier seg mer om selvtillit enn råskap, har ved flere anledninger vist hva som bor i han og regner emd at råskapen ikke forsvinner fra kamp til kamp.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal: Mertesacker, Vermaelen, Koscielny, og Djourou.

Utd: Vidic, Ferdinand, Evans, Jones og Smalling.

 

Min mening; så har Utd to reservestoppere (4. og 5.valg i Utd), som er bedre enn vårt 4.valg Djourou. En sympatisk spiller og person, men har mangler på dette nivået. Et nivå Arsenal som klubb trenger, for å nærme seg en pokal. Mangler, som ikke har blitt luket vekk etter flere år i klubben. Nivået har "stagnert", og det kan ha noe med at han kanskje ikke har så mye mer å gå på.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Djourou åpner for å forlate Arsenal hvis det kommer noen interessante tilbud.

 

“My situation at Arsenal is not easy,” he’s quoted as saying in 20min.ch, “I’ve never played so little, and especially not in my own position.”

 

“If an interesting offer comes, I’ll look at it for sure.”

 

http://news.arseblog.com/2012/05/djourou-open-to-offers/

Link to comment
Share on other sites

Og erstatteren blir: Bartley!

 

Djourou eller Bartely. Same shit. Bartley har hatt to år i Rangers uten å bemerke seg spesielt og uten å tilrive seg sin posisjon i laget. Har spilt litt her og litt der slik at det er blitt noen kamper ut av det.

Forhåpentligvis har Bartley halvparten av Djourou i lønn. Slik sett penger spart. Gjør byttet.

Link to comment
Share on other sites

 

Djourou eller Bartely. Same shit. Bartley har hatt to år i Rangers uten å bemerke seg spesielt og uten å tilrive seg sin posisjon i laget. Har spilt litt her og litt der slik at det er blitt noen kamper ut av det.

Forhåpentligvis har Bartley halvparten av Djourou i lønn. Slik sett penger spart. Gjør byttet.

 

Akkurat der tar du nok feil Sir J. Bartley bemerket seg godt under oppholdende i Rangers og startet så og si samtlige kamper etter at han kom inn i varmen, men han har hatt ekstremt mange skader. Ligamentene i kneet røyk første sesongen og det har vel blant annet vært en temmelig alvorlig lyskeskade som holdt han ute nesten halve sesongen nå sist.

 

Det jeg ikke er spesielt hypp på er at vi bytter ut Djourou med Bartley og får et fjerdevalg som ofte/alltid er skadet og de få gangene han er tilgjengelig så er han helt ute av form mtp. at han akkurat har blitt skadefri igjen.

 

Det beste ville vært om vi kvittet oss med Squillaci og lot Bartley få plassen hans som femtevalg.

Link to comment
Share on other sites

 

Akkurat der tar du nok feil Sir J. Bartley bemerket seg godt under oppholdende i Rangers og startet så og si samtlige kamper etter at han kom inn i varmen, men han har hatt ekstremt mange skader. Ligamentene i kneet røyk første sesongen og det har vel blant annet vært en temmelig alvorlig lyskeskade som holdt han ute nesten halve sesongen nå sist.

 

Det jeg ikke er spesielt hypp på er at vi bytter ut Djourou med Bartley og får et fjerdevalg som ofte/alltid er skadet og de få gangene han er tilgjengelig så er han helt ute av form mtp. at han akkurat har blitt skadefri igjen.

 

Det beste ville vært om vi kvittet oss med Squillaci og lot Bartley få plassen hans som femtevalg.

 

Tja, det kommer nå alt an på hvor du legger lista. Kyle Bartley er en ærlig hardtarbeidende spiller som har sin styrke i akkurat det, tacklingsvillig og brukbar i lufta. En typisk god gammeldags engelsk forsvarsspiller på godt og vondt. De største overskriftene i sin Rangerstid har han fått for en "engelsk tackling" og en twittermelding fra en rasistisk Celtic supporter. Forøvrig har han som du sier hatt en del skadeavbrekk, likevel har han fått en del kamper selv om han aldri gjorde en spesiell posisjon til sin. Faktsik har han spilt de fleste av sine kamper i andre posisjoner enn som midtstopper. Først som defensiv midtbanespiller deretter som høyre back. Tatt i betraktning hans rykte som heller klønete i boksen er det kanskje en grunn til det. Å få Bartley til å innordne seg som et 5. valg (Squillaci) skjer ikke. Som 4. valg (Djourou) kanskje. Når det er sagt tar jeg gjerne et bytte med Djourou av to grunner. For det første fordi han sansynligvis koster vesentlig mindre enn den overbetalte Djourou i lønn (ryktene sier £15K vs £50K) og for det andre fordi det gir oss et alternativ til Jenkinson (som i alle fall ikke jeg er overbevist over ennå) som back-up for Sagna (noe Djourou overhodet ikke er).

Link to comment
Share on other sites

Sa aldri jeg ville ha Bartley som et fjerdevalg, mannen er en av de mest skadeutsatte stopperne jeg vet om.. Poenget er at Djourou muligens drar og at jeg tviler på at vi henter inn en ny stopper i tillegg til Koscielny,Vermaelen og Mertesacker, kjenner jeg Wenger rett så vii uttalelsen bli omtrent slik: "We already have Miquel and Bartley and Song can play there aswell"

Link to comment
Share on other sites

Har sett noen rykter rundt om kring på nettet de siste dagene om at West Ham snuser på Djoruou. Tror dette ville vært en mye bedre klubb for Johan, hvor han faktisk får mye spilletid og vil komme inn i en spillestil som ikke etterlater han en mot en så ofte som i Arsenal. Kommer det et akseptabelt bud så sier jeg takk for alt til sveitseren for de årene han har vært her, og lykke til videre. Om det noe sannhet i ryktene får tiden vise...

Link to comment
Share on other sites

Agenten til Djourou sier at det kun er aktuelt med spill i italia eller spania hvis han forlater Arsenal, og nevner Napoli som et alternativ. Regner med Johans dager i Arsenal er så godt som over når agenten er såpass åpen om prosessen i å finne han en ny klubb.

 

http://www.football-italia.net/19740/arsenals-djourou-has-italian-meetings

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Takk til Djourou som har vært i klubben lenge og vært med på både oppturer og nedturer. Han har fremstått profesjonell selv om Wenger handlet inn to stoppere som gikk rett forbi han i rekken, med Koscielny og Mertesacker. Hadde dessverre ikke det siste lille som skulle til for å ta steget opp til klubbens/supporternes forventninger. La oss håpe Wenger med dette frigjorde plass til et innkjøp av Yanga-Mbiwa, eller en annen defensiv potet.

Link to comment
Share on other sites

Syns dette er veldig trist. Alltid likt fyren, og Wenger har lagt ned mye arbeid i han, så det er synd at han aldri tok det siste steget opp til Arsenal-nivået. Var ekstremt god en periode om våren 2011, men det handler om stabiliet og der har han sviktet dessverre. Ønsker han all mulig lykke i fremtiden, fortjener det. Fin fyr.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...