Jump to content

Johan Djourou


Guest Young Gun

Recommended Posts

  • Replies 343
  • Created
  • Last Reply

Vi har sluppet inn 27 mål hittil i årets PL.

 

Noen som har oversikt over hvordan fordelingen av disse

 

- Totalt Per stopper

- Totalt Per stopperkombinasjon

- Snitt per kamp spilt per stopper

- Snitt per kamp spilt per stopperkombinasjon

 

Litt usikker på hvordan man skal måle Newc kampen, da vi slapp inn 0 med Djourou/Koz og slapp inn 4 med Squil/Koz.

 

Er vel rimelig klart at Djourou har færrest baklengs/snitt og tror også at Djourou/Koz også er best her, men er faktisk ikke sikker. Djourou/Squid har vel noen kamper sammen og har vel ikke så værst snitt?

Link to comment
Share on other sites

Vi har sluppet inn 27 mål hittil i årets PL.

 

Noen som har oversikt over hvordan fordelingen av disse

 

- Totalt Per stopper

- Totalt Per stopperkombinasjon

- Snitt per kamp spilt per stopper

- Snitt per kamp spilt per stopperkombinasjon

 

Litt usikker på hvordan man skal måle Newc kampen, da vi slapp inn 0 med Djourou/Koz og slapp inn 4 med Squil/Koz.

 

Er vel rimelig klart at Djourou har færrest baklengs/snitt og tror også at Djourou/Koz også er best her, men er faktisk ikke sikker. Djourou/Squid har vel noen kamper sammen og har vel ikke så værst snitt?

 

Under følger statistikk for stopperparene, har regnet ut hvem som har spilt når mål er sluppet inn. Så feks i N`castle kampen blir alle målene tellende i Koc/Squ sin statistikk:

 

Kocileny Vermalen 2 innslupne

Kocielny Djorou 2 innslupne

Squilacci Djorou 2 innslupne

Kocielny Squilacci 21 innslupne

 

Tar forbehold om at det kan være små feil i disse tallene da jeg har klikket med gjennom "match report" på Arsenal.com i full fart.

Tallene til Squi/Koc er enda mer skremmende en jeg hadde trodd.

Link to comment
Share on other sites

Under følger statistikk for stopperparene, har regnet ut hvem som har spilt når mål er sluppet inn. Så feks i N`castle kampen blir alle målene tellende i Koc/Squ sin statistikk:

 

Kocileny Vermalen 2 innslupne

Kocielny Djorou 2 innslupne

Squilacci Djorou 2 innslupne

Kocielny Squilacci 21 innslupne

 

Tar forbehold om at det kan være små feil i disse tallene da jeg har klikket med gjennom "match report" på Arsenal.com i full fart.

Tallene til Squi/Koc er enda mer skremmende en jeg hadde trodd.

 

For at dette skal vere interessant, må ein nesten oppgi kor mange kampar desse måla er fordelt på..

Link to comment
Share on other sites

For a det skal bli enda mer interessant må vi få vite hvor mange kamper stopperne har sammen, i mitt hode er hvertfall det som er interessant snittene og hvor mange mål per kamp. Konklusjon på det vi leser av tallene til nå: JD er best, Vermaelen har ikke så god statistikk i år, til tross for kun 3 kamper og de to andre har elendige statistikker.

Link to comment
Share on other sites

For a det skal bli enda mer interessant må vi få vite hvor mange kamper stopperne har sammen, i mitt hode er hvertfall det som er interessant snittene og hvor mange mål per kamp. Konklusjon på det vi leser av tallene til nå: JD er best, Vermaelen har ikke så god statistikk i år, til tross for kun 3 kamper og de to andre har elendige statistikker.

 

Koscielny/Vermaelen 2

Koscielny/Squalacci 14

Squalacci/Djorou 2

Djorou/Koscielny 7

 

I 6-0 kampen mot Blackpool i 2. serierundet dannet Song stopperpar med Vermaelen så vidt jeg husker?

Link to comment
Share on other sites

Tallene viser vel nettopp det de fleste som følger Arsenal har observert i løpet av sesongen. Squillaci og Koscielny er nærmest katastrofale sammen. Hvorfor?

Djorou og Kocielny derimot har fremstått, som også tallene viser som ett av PLs beste stopperpar.

Link to comment
Share on other sites

Tallene viser vel nettopp det de fleste som følger Arsenal har observert i løpet av sesongen. Squillaci og Koscielny er nærmest katastrofale sammen. Hvorfor?

Djorou og Kocielny derimot har fremstått, som også tallene viser som ett av PLs beste stopperpar.

 

Jepp

 

Snitt innslupne mål per kamp bekrefter dette.

 

Djourou 0,33

Kocielny 1,19

Squilacci 1,53

Vermaelen 0,67

 

Kocileny Vermalen 1,0

Kocielny Djorou 0,29

Squilacci Djorou 1,0

Kocielny Squilacci 1,5

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

http://www.arsenal.com/news/news-archive/d...t-of-the-season

 

Ikke akkurat nyheter, men tenkte jeg bare skulle slenge det inn her.

 

Uheldige Djourou og uheldige Arsenal. Vært vår klart beste midtstopper denne sesongen og jeg frykter en kollaps med Koscielny - Squillaci i midtforsvaret med Almunia bak.

 

Får håpe jeg våkner til en nyhet i morgen om at Vermaelen mirakuløst (som van Persie) er klar for førstelaget igjen. Hvis ikke krysser jeg fingrene for at Squillaci og Koscielny finner tonen sammen.

Link to comment
Share on other sites

Johan var vel ubeseiret i PL denne sesongen, mens vi med Koc og Squil knapt har vunnet en kamp. Det er vel noen som har tall på dette. Tror vi nå må begynne å se oss tilbake. Tror nå et worst case scenario der vi havner utenfor topp 4 fort kan bli en realitet. Vi er helt avhengig av at Theo Van Nasregas snart er tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Helvete. For et mareritt.....

 

Der får du for å være en gjerrigknark Wenger :(

 

Vinner vi PL nå skjønner jeg INGENTING. Hadde god tro på gull før denne nyheten. Stygt redd for at BølerUlf kan ha rett i at dette nå

kan utvikle seg til en kamp for å klamre til seg 4 plassen. Hørt det før?

 

DEPPA...

Link to comment
Share on other sites

At Djourou kan komme tilbake fra skade fortere enn først antatt er meget gode nyhter. Johan har etter min mening vært en av Arsenal aller beste spillere denne sesongen, dette fremkommer også tydelig i diverse statistikker som viser at vi slipper inn få mål med JD på banen.

Jeg må ærlig inrømme at jeg gruer meg til kampene de kommende ukene med Squi og Kosc som stopperpar, men neste sesong kan bli meget spennede med JD og Vermaelen som våre bakerste, har stor tro på at de kan utfylle hverandre meget godt!

Link to comment
Share on other sites

Hehe nå kommer mest sannsynlig en eller annen besserwisser til å pirke meg i siden å kommentere at humøret mitt og optimismen svinger, men jeg fikk et lite snev av tro tilbake nå. Hvis vi klarer å holde avstanden til United frem til Djourou kommer tilbake, ja da kan alt skje :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...