Jump to content

Johan Djourou


Guest Young Gun

Recommended Posts

Er redd Wenger ser det på den måten også og derfor ikke forsterker stopperplassen, selv om begge franskmennene forsvinner...

Ja det skal ikke forundre meg. Har også Nordtveit som kommer tilbake, usikker på hvilket nivå han holder, men sannsynligvis en mann for framtiden.

Om Djourou er god nok er det ingen tvil om, men han trenger en del kamper for å komme i form etter det lange skadeoppholdet.

Om Yaya Toure kommer så har vi også Song som en potensiel forsvarsspiller. Han har vist at han mestrer den rollen godt også.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 343
  • Created
  • Last Reply

Djourou vil bli som en ny signering for oss neste sesong, mark my words :)

 

 

Det stemmer jo godt, all den tid han ikke spilte denne sesongen.

Han kommer i tillegg til Vermaelen og Sol.

Dere kan bare glemme tanken om at det blir våre eneste tre stoppere neste sesong, det kommer ikke til å skje.

I verste fall kommer Silvestre eller Senderos til å gå på en ny sesong, jeg håper inderlig det heller ikke kommer til å skje...

Jeg har lansert tanken om at Song kan bli omskolert men det er bare hvis vi kommer ut for en enda bedre defensiv midtbanespiller til en anstendig pris, noe som slett ikke er selvsagt.

Mener det er mest sannsynlig at Wenger gjør et nytt super-kjøp ala Vermaelen til neste sesong, mark my words :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 7 2010, 03:45 PM) 201167[/snapback]

Problemet til Djourou er dessverre at han er skadeplaget. Hadde nok vært en knallgod stopper hvis det ikke hadde vært for dette. Han har alle kvalitetene som trengs for å bli en klassestopper, dog skulle jeg gjerne sett at han hadde hatt litt mer råskap/faenskap i seg. Han er rett og slett for snill.

 

Kanskje fortsette den diskusjonen i denne tråden?

 

Det er klart at en skadeplaget spiller ikke vil kunne gjøre like mye godt for laget, som en som alltid er tilgjengelig. For egen del tror jeg at JD kommer til å bli årets store positive overraskelse. Gleder meg :P

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jul 7 2010, 03:45 PM) 201167[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Problemet til Djourou er dessverre at han er skadeplaget. Hadde nok vært en knallgod stopper hvis det ikke hadde vært for dette. Han har alle kvalitetene som trengs for å bli en klassestopper, dog skulle jeg gjerne sett at han hadde hatt litt mer råskap/faenskap i seg. Han er rett og slett for snill.

Kanskje fortsette den diskusjonen i denne tråden?

 

Det er klart at en skadeplaget spiller ikke vil kunne gjøre like mye godt for laget, som en som alltid er tilgjengelig. For egen del tror jeg at JD kommer til å bli årets store positive overraskelse. Gleder meg :P

 

Ja er kanskje lurt det RastaPinky ;)

 

Selv har jeg alltid hatt troen på Djourou, og jeg var bombesikker på at han kom til å være fantastisk i 09/10 sesongen. Dessverre ble det et vanvittig langt skadeabrekk for vår unge sveitser. Og det etter at han fikk beskjeden av Wenger om at han solgte Touré fordi han hadde så stor tro på Djourou.

 

Som sagt så har Djourou alt man vil ha av en midtstopper. Han er høy og sterk, veldig god i lufta, sikker med ballen i beina (kanskje for sikker), rask og ganske flink til å posisjonere seg.

 

Håper Djourou holder seg skadefri og danner et flott samarbeid med både Koscielny og Vermaelen og selvfølgelig vica versa. For ferdighetene til Djourou har det aldri vært noen tvil om!

Link to comment
Share on other sites

Djourou må lære seg å holde konsentrasjonen oppe i hele 90 min. I den tiden han spilte mye, gjorde han sine saker godt, bortsett fra at han hadde en eller annen sløvhet som til tider kostet oss dyrt.

 

For en angrepsspiller kan man tåle en konsentrasjonsglipp i ny og ne, for en forsvarsspiller (og keeper) er det ikke akseptabelt i det hele tatt. For meg er det Djourous store svakhet og jeg føler meg ikke helt overbevist om at han klarer dette. Kanskje han må omskoleres til back eller defensiv midtbanespiller i stedet?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Etter Koscielnys røde kort passet det bra at Johan er skadefri igjen. Han får nå en sjanse til å vise seg frem.

 

En hel verden av Arsenalsupportere vil følge ham med argusøyne. Jeg håper han gjør en kjempekamp. Det håper jeg i grunnen alle Arsenalspillere gjør, i alle kamper.

 

Allikevel tviler jeg på at han klarer å vise sitt fulle potensiale mot Blackpool, rett og slett fordi det er veldig lenge siden han har startet en ordentlig kamp. Jeg frykter at han kommer til å bli seig utover i andreomgangen og at konsentrasjonen glipper.

 

Dersom han ikke gjør en kjempekamp, er jeg redd et kresent, kritisk og utålmodig Arsenalpublikum vil gjøre JD til syndebukk. Jeg ønsker ham lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Etter Koscielnys røde kort passet det bra at Johan er skadefri igjen. Han får nå en sjanse til å vise seg frem.

 

En hel verden av Arsenalsupportere vil følge ham med argusøyne. Jeg håper han gjør en kjempekamp. Det håper jeg i grunnen alle Arsenalspillere gjør, i alle kamper.

 

Allikevel tviler jeg på at han klarer å vise sitt fulle potensiale mot Blackpool, rett og slett fordi det er veldig lenge siden han har startet en ordentlig kamp. Jeg frykter at han kommer til å bli seig utover i andreomgangen og at konsentrasjonen glipper.

 

Dersom han ikke gjør en kjempekamp, er jeg redd et kresent, kritisk og utålmodig Arsenalpublikum vil gjøre JD til syndebukk. Jeg ønsker ham lykke til!

 

Helt ærlig håpa jeg at nettopp derfor skulle Nordtveit få spille denne kampen. Debut pga skader, folk ville vært "snillere" mot han - men samtidig kunne han ha vist seg frem, og få verdifull erfaring. Men siden han er plukket ut til kamp for reservelaget i morra, så er det vel ikke aktuelt at han spiller til helga. Så da blir det Djourou, og jeg er redd du har rett.. han kan fort bli en syndebukk. Med mindre en ny en kommer i morra.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

 

Det er klart at en skadeplaget spiller ikke vil kunne gjøre like mye godt for laget, som en som alltid er tilgjengelig. For egen del tror jeg at JD kommer til å bli årets store positive overraskelse. Gleder meg :)

 

Njaa. Jeg må nok moderere meg litt angående Johan. Årets store overraskelse? Tviler litt på det nå, gitt. Veien til førstelagsspill har blitt lang for ham nå. SS18, LK6 og TV5 er nok klart foran i rekkefølgen. Kanskje Song også.

 

Jeg så sammendraget fra reservelagskampen mot Blackburn, og Johan var mer eller mindre skyld i to av baklengsmålene. Den første bommer han på demping av ballen og den spretter under foten hans, og Blackburnspissen har klar bane mot mål. Den andre er en litt unødvendig straffe han gir bort. Bruker alt for mye muskler mot en feilvendt spiss som egentlig ikke er i scoringsposisjon. Jeg liker tett press i forsvarsarbeidet, men her var det godt over grensen.

 

Tja, skal vi bruke ham som hoggestabbe da? Uffameg så dårlig han er. Burde aldri vært i klubben. Send ham hjem. Kløne! Pudding!

 

Neei, jeg er som alltid optimist. Tror fortsatt han kan få karrieren på rett kjøl, rett og slett fordi han innehar masse kvalitet. Slik jeg ser det nå er han et godt stykke unna førstelagsplass, og det vil han fortsatt være en stund. Helt til han finner kampform igjen. Begynner å bli fryktelig lenge siden han spilte uke inn og uke ut. Kanskje han burde lånes ut? Kanskje den nye reserveligaen er god nok til at han finner tilbake til sitt beste - og kanskje utvikler seg ytterligere. Uansett ønsker jeg ham lykke til! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tja, skal vi bruke ham som hoggestabbe da? Uffameg så dårlig han er. Burde aldri vært i klubben. Send ham hjem. Kløne! Pudding!

Ingen blir hoggestabber uten å gjøre seg "fortjent" til det. DJ har tidligere vist glimt av storhet, men har vært mye plaget av skader. Jeg tror de fleste vil ha det i mente før han blir brukt til å hugge opptenningsved på.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det er gledelig å se at Johan blir bedre og bedre for hver kamp. Etter en skuffende preseason og noen blemmer for reservelaget virker det som han har en sterkt stigende kurve. Mot Shaktar i går var han også involvert i to av målene. Song hadde neppe fått inn ballen dersom ikke JD hadde ofret seg i kaoset, og straffen han skaffer viser fysisk styrke. Som jeg leste i en eller annen blogg "You know you have to give away a penalty if you want to bring down The Human Mountain known as Johan Djorou"

 

Defensivt synes jeg han har kommet veldig langt i rent duellspill og hodespill. Enkelte ganger savner jeg at han er kvikkere i både føtter og hodet. Blir veldig spennende å se om han kan holde seg skadefri og fortsette utviklingen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Med innkjøpene av Kos og Squillachi trodde jeg JD skulle få lite med sårt tiltrengt spilletid. Vermaelens skade og Kos' suspensjoner har gitt ham 8 kamper til nå, og det er trolig at han får den niende borte mot Everton i dag.

 

Hvordan har dette gått?

 

I Carling Cup har han vært med på begge de imponerende seirene. 4-1 over tottene og 4-0 over et svekket Newcastle.

 

I CL har han spilt 3 kamper. Storseiren over Shaktar (5-1) og bortekampene i øst-europa mot Partizan (3-1) og Shaktar (1-2).

 

I PL har det også blitt tre kamper. Og tre seire! Birmingham H (2-1), City B (3-0) og Wolves B (2-0)

 

I de 8 kampene Johan har spilt har vi scoret 24 mål (snitt 3,00) og vi har sluppet inn 6 mål (snitt 0,75). Sterke tall, men selvfølgelig skal han ikke ha hele æren for dette.

 

Naturlig nok virket han rufsete i de første kampene. Mangel på spilletid de siste 18 månedene har helt klart vært et problem for hans utvikling og karriere. I de siste kampene mener jeg han har spilt seg kraftig opp. Fryktinngydende som duellspiller, større autoritet i feltet, klokere i posisjoneringen og jeg synes også han har blitt litt kjappere i føttene og hodet.

 

Jeg har store problemer med å rangere våre 4 midtstoppere, og jeg er veldig fornøyd med at alle 4 har nivået inne. Noen som savner Gallas og Campbell? Ikke jeg.

 

Etter at Squillachi signerte var vel konsensus at Johan var vårt fjerdevalg. Jeg hevdet litt bråkjekt at han ville bli et første-, andre- eller tredjevalg denne sesongen. Jeg modererte min optimisme for Johan da det virket som han fikk problemer med spilletid, men nå sitter jeg igjen med godfølelsen. Fortsetter han slik, kommer det til å bli et rotterace når alle 4 er tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

 

I de 8 kampene Johan har spilt har vi scoret 24 mål (snitt 3,00) og vi har sluppet inn 6 mål (snitt 0,75). Sterke tall, men selvfølgelig skal han ikke ha hele æren for dette.

 

 

Litt mer talltull på søndagsmorgenen.

 

De 8 kampene Johan Djorou har spilt denne sesongen har altså endt slik:

7-0-1 24-6

 

Hva med de 10 kampene han ikke har spilt?

5-2-3 23-10

 

Tilfeldig? Jeg tror ikke vi skal trekke sterke konklusjoner ut av disse tallene, men når man ser lignende tall fra tidligere sesonger (kun PL) er det fristende å si at han er meget viktig for lagets resultater.

 

2008-09:

Han spilte 15 kamper hvor vi kapret 36 poeng.

På de resterende 23 kampene fikk vi også 36 poeng.

 

2006-07:

Han spile 21 kamper hvor vi fikk 45 poeng.

På de øvrige 17 kampene fikk vi bare 23 poeng!

Link to comment
Share on other sites

Litt mer talltull på søndagsmorgenen.

 

De 8 kampene Johan Djorou har spilt denne sesongen har altså endt slik:

7-0-1 24-6

 

Hva med de 10 kampene han ikke har spilt?

5-2-3 23-10

 

Tilfeldig? Jeg tror ikke vi skal trekke sterke konklusjoner ut av disse tallene, men når man ser lignende tall fra tidligere sesonger (kun PL) er det fristende å si at han er meget viktig for lagets resultater.

 

2008-09:

Han spilte 15 kamper hvor vi kapret 36 poeng.

På de resterende 23 kampene fikk vi også 36 poeng.

 

2006-07:

Han spile 21 kamper hvor vi fikk 45 poeng.

På de øvrige 17 kampene fikk vi bare 23 poeng!

 

Sterke tall!

 

Jeg tror Sci - DJ er bedre enn Sci - Kos. Rangerer også Sci som bedre enn Kos.

 

Vermealen e savnet, men er et rotteres bak han som du sier. DJ starter nok idag uansett, håper han opprettholde sin gode statestikk

Link to comment
Share on other sites

Håper han blir en solid spiller for oss,men av en eller annen grunn så er jeg nervøs hver eneste gang han har ballen.

Kanskje ikke så ille som når Senderos spilte,men likavel føles det ubehagelig :angry:

 

Akkurat den følelsen har jeg og! Men jeg har kjempe tro på Djourou, men han må bedre ball kontrollen og pasningene.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg er av dem som har vært veldig skeptisk til Johan Djourou... Men jeg spiser galdelig hatten min og sier som sant er: Særdeles god midtstopper, med stigende form!

 

Hver eneste form er det 1-2 unge spillere som mange av oss supportere dømmer nord og ned som endelig slår skikkelig gjennom. Denne sesongen ser det ut til at Fabianski og Djourou er disse to. Før sesongen var det mange som var kritiske til Djourou, men nå overbeviser han virkelig (og det gjør polakken også)

 

Dette er meget gledelig! Og tallene som RastaPinky m.f. kommer med her, virker jo som for overbevisende til å være rene tilfeldigheter........

 

Jeg gleder meg over mine feiltakelser!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...