Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

Diaby er en kjempespiller, men ett problem jeg ser ved han er at han holder ballen litt for lenge. Han kan jo komme seg ut av de verste situasjoner, men når det er på tide å sende ballen videre vil han gjerne dra av en eller to spillere til, dette funker sjelden og han mister ballen, hadde han spilt ballen litt tidligere hadde han vært konge. Men, jeg ser gjerne at han får spille mer framover og kan klare å etablere seg. Han er nok mest en offensiv midtbane så inntil videre trenger han en ved siden av seg som kan takle og være et defensivt anker på midtbanen!

Ser kampen mot Cardiff i opptak på SportN nå, og der er Diaby lite venn med ballen, særlig når han skal gi fra seg ballen. Trur nesten ikke han truffet på en kortpassning. Og innleggene har vert forferdelige.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Diaby er en kjempespiller, men ett problem jeg ser ved han er at han holder ballen litt for lenge. Han kan jo komme seg ut av de verste situasjoner, men når det er på tide å sende ballen videre vil han gjerne dra av en eller to spillere til, dette funker sjelden og han mister ballen, hadde han spilt ballen litt tidligere hadde han vært konge. Men, jeg ser gjerne at han får spille mer framover og kan klare å etablere seg. Han er nok mest en offensiv midtbane så inntil videre trenger han en ved siden av seg som kan takle og være et defensivt anker på midtbanen!

Ser kampen mot Cardiff i opptak på SportN nå, og der er Diaby lite venn med ballen, særlig når han skal gi fra seg ballen. Trur nesten ikke han truffet på en kortpassning. Og innleggene har vert forferdelige.

Alle må jo ha en dårlig dag på jobben. Man ser jo ikke at Kaká gjør det så bra hele tiden. Jeg har nesten ikke hørt noe om han denne sesongen (bortsett fra ryktene)

Etter min mening så er Diaby en meget god spiller.

Link to comment
Share on other sites

Diaby har potensialet til å bli en klassespiller. Men han er 23 år i år og bør begynne å prestere mer jevnt om han skal ha muligheten til å slå igjennom for oss. Viser altfor mye av potensialet sitt kun i glimt, og da er han genial.

 

Dessverre for Diaby har han fått altfor lite jevnt over med spilletid, noe jeg håper han får mer av nå, og forhåpentligvis sammen med Song på midten.

Link to comment
Share on other sites

Diaby har potensialet til å bli en klassespiller. Men han er 23 år i år og bør begynne å prestere mer jevnt om han skal ha muligheten til å slå igjennom for oss. Viser altfor mye av potensialet sitt kun i glimt, og da er han genial.

 

Dessverre for Diaby har han fått altfor lite jevnt over med spilletid, noe jeg håper han får mer av nå, og forhåpentligvis sammen med Song på midten.

 

Jeg tror så absolutt han kan få en meget god karriere, men klarer ikke se at skal skje hos oss. Han passer ikke inn i vår måte å spille på og jeg klarer ikke å se at han kan legge fra seg alle unotene sine. Jeg håper virkelig jeg tar feil :)

 

Det er kun tre spillere i troppen vår jeg er grunnleggende skeptisk til. I tillegg til Diaby, så er jeg veldig skeptisk til Walcott og Almunia.

 

Håper jeg tar feil om samtlige og at de imponerer i Arsenaltrøya.

Link to comment
Share on other sites

Diaby har potensialet til å bli en klassespiller. Men han er 23 år i år og bør begynne å prestere mer jevnt om han skal ha muligheten til å slå igjennom for oss. Viser altfor mye av potensialet sitt kun i glimt, og da er han genial.

 

Dessverre for Diaby har han fått altfor lite jevnt over med spilletid, noe jeg håper han får mer av nå, og forhåpentligvis sammen med Song på midten.

 

Jeg tror så absolutt han kan få en meget god karriere, men klarer ikke se at skal skje hos oss. Han passer ikke inn i vår måte å spille på og jeg klarer ikke å se at han kan legge fra seg alle unotene sine. Jeg håper virkelig jeg tar feil :)

 

Det er kun tre spillere i troppen vår jeg er grunnleggende skeptisk til. I tillegg til Diaby, så er jeg veldig skeptisk til Walcott og Almunia.

 

Håper jeg tar feil om samtlige og at de imponerer i Arsenaltrøya.

Hvorfor er du skeptisk til Walcott egentlig jeg syntes han passer fint inn i spillestilen vist det er det du mener?

Link to comment
Share on other sites

Tipper det er den totale mangelen på fotballintelligens. Han har vist stort sett 1 ting, og det er full speed fremover også rote seg bort. Men gutten har potensiale, hvis han bare lærer seg kunsten å slippe ballen i rett tidspunkt.

Off Topic: Litt rart at du har Walcott-bilde på profilen hvis du mener han er såpass dårlig da... :)

Link to comment
Share on other sites

Tipper det er den totale mangelen på fotballintelligens. Han har vist stort sett 1 ting, og det er full speed fremover også rote seg bort. Men gutten har potensiale, hvis han bare lærer seg kunsten å slippe ballen i rett tidspunkt.

 

Du er absolutt inne på noe, er du et orakel i virkeligheten også <_<

 

Legg til at han har en tendens til å gjemme seg bort, ikke klarer å gå i kroppen på noen, minimal taklingsstyrke og at ha koker så snart han får en målsjanse så har du sammenfattet min kritikk av ham.

 

Jeg er imidlertid ikke helt enig at han har en total mangel på fotballintelligens. Han er flink til å beregne sine løp slik at han ikke løper i offside, men hva gutten gjør når han er på egen banehalvdel måtte gudene vite... :)

 

Jeg håper jeg tar feil og han blir en legende i Arsenal. Desverre tror jeg ikke det.

Link to comment
Share on other sites

Diaby har skuffet meg skikkelig i år, jeg har hatt kjempetro på den gutten, men nå når Fabregas har vært skadet og han har fått muligheten til å vise seg fram og spille seg til en fast plass på laget. Den sjansen har han defintivt ikke benyttet seg av etter min mening. Nå begynner det å bli endel kamper på rad også og noe å bedømme ut fra. Kan hende noe av den dårlige formen har med lagets form å gjøre også.

Link to comment
Share on other sites

Tipper det er den totale mangelen på fotballintelligens. Han har vist stort sett 1 ting, og det er full speed fremover også rote seg bort. Men gutten har potensiale, hvis han bare lærer seg kunsten å slippe ballen i rett tidspunkt.

Off Topic: Litt rart at du har Walcott-bilde på profilen hvis du mener han er såpass dårlig da... :)

 

 

Jeg mener fortsatt at gutten har potensiale. Han er ung, og har en manager som vet å få frem det beste i sine unggutter. Men han har stagnert en smule siden han kom. Og det var da jeg fikk denne signaturen.

Link to comment
Share on other sites

Diaby har skuffet meg skikkelig i år, jeg har hatt kjempetro på den gutten, men nå når Fabregas har vært skadet og han har fått muligheten til å vise seg fram og spille seg til en fast plass på laget. Den sjansen har han defintivt ikke benyttet seg av etter min mening. Nå begynner det å bli endel kamper på rad også og noe å bedømme ut fra. Kan hende noe av den dårlige formen har med lagets form å gjøre også.

Har nok en del med lagets form å gjøre ja, men det er da man forventer at han tar enda litt mer ansvar siden han faktisk var den eldste på midtbanen vår mot Everton. Hvis ikke han snart begynner å vise mer innsats håper jeg Ramsey overtar om ikke mange kampene.

Link to comment
Share on other sites

Diaby har skuffet meg skikkelig i år, jeg har hatt kjempetro på den gutten, men nå når Fabregas har vært skadet og han har fått muligheten til å vise seg fram og spille seg til en fast plass på laget. Den sjansen har han defintivt ikke benyttet seg av etter min mening. Nå begynner det å bli endel kamper på rad også og noe å bedømme ut fra. Kan hende noe av den dårlige formen har med lagets form å gjøre også.

Har nok en del med lagets form å gjøre ja, men det er da man forventer at han tar enda litt mer ansvar siden han faktisk var den eldste på midtbanen vår mot Everton. Hvis ikke han snart begynner å vise mer innsats håper jeg Ramsey overtar om ikke mange kampene.

Synd med Diaby, jeg også hadde tro på at han i år kunne ta steget.. Men han er fortsatt like varierende, fra det fantastiske til det dårlige.. Dette er noe Diaby må jobbe med, det hjelper ikke å imponere i kamper når du er dårlig i den neste.. Og han begynner å bli så erfaren at vi kan kreve bra spill over en lengre periode...

 

Men jeg er redd dette viser at Diaby ikke er mer enn en middels spiller som trenger gode spillere rundt seg for å spille godt..

Link to comment
Share on other sites

Synd med Diaby, jeg også hadde tro på at han i år kunne ta steget.. Men han er fortsatt like varierende, fra det fantastiske til det dårlige.. Dette er noe Diaby må jobbe med, det hjelper ikke å imponere i kamper når du er dårlig i den neste.. Og han begynner å bli så erfaren at vi kan kreve bra spill over en lengre periode...

 

Men jeg er redd dette viser at Diaby ikke er mer enn en middels spiller som trenger gode spillere rundt seg for å spille godt..

 

Jeg også hadde virkelig trodd dette. Men det har vært langt fra tilfelle. Og det er utrolig synd, for som alle sier,

han har et kjempepotensiale. Så jeg er ikke i tvil om at han vil få en brukbar karriere, men i øyeblikket løfter

han ikke laget i det hele tatt. Og det er nå han må gripen sjansen, med skade på kreative, sentrale spillere. Slik er fotballen blitt, det er utrolig mange om beinet!

Link to comment
Share on other sites

Vi må også huske at Diaby har hatt en karriere truende skade for en tid tilbake siden, det er riktignok en tid siden, men det sitter nok i bakhuet ennå. Diaby har ferdigheter og nok kreativitet til å forsvare en plass på laget, la gutten få tid på seg. Husk også på en ting at han 90% av tiden i Arsenal har spilt "out of position". Ja han har ikke vært spesielt god den siste tiden, men det er et fenomen som resten av laget også lider av.

Det er ikke lett å være kreativt skapende når du har en spiss som Adebayor og den formen han er i for tiden, og som igjen viser en "genial" passning blir en "horribel" passning, fordi mottakeren var mer opptatt av å vifte med armene, enn å faktisk jobbe etter ballen, som faktisk kunne resultert i noe. Bare så det er sagt, så har heller ikke vår kjære Fabregas vært spesielt god denne sesongen. Samtlige spillere har underprestert i år, velger i hvertfall å tro det.

 

Men tilbake til Diaby, jeg mener at han har ferdigheter som er verdt å satse på, men da må man satse helhjertet på han, ikke sette han ut på vingen, da kan man heller selge han. Han er en sentral midtbanespiller og han bør og skal spille der. Han er vel en av de få som virkelig vil blomstre etter et klubbskifte, men jeg ser heller at Denilson forsvinner.

 

Så bare en liten kommentar til de som har skyhøye forhåpninger til Arshavin, så kan man jo tenke på en ting hvordan skal vi spille? Når alle er tilbake etter skade? Og en annen ting som kan være verdt å ta med seg, han vil sannsynligvis bruke 6måneders tid til å tilpasse seg premier league. Og da er plutselig sesongen over og vi er like langt denne sesongen. Det inntrykket jeg har av Arshavin så er han veldig vekslende i prestasjonene han også, så der er vi jo like langt der også.

 

Bruk penga på noen andre mr Wenger, vi trenger det mye mere serr jevnt over. Få forsvaret opp å gå først, så bygger du resten etterpå, ikke motsatt!!

Link to comment
Share on other sites

Diaby viste med pasningen han hadde til van Persie i går, at han absolutt har potensialet til å være en klassespiller. Pasningen til van Persie som resulterte i målet, var det faktisk Fabregasklasse over.

 

Diaby mangler rett og slett selvtillit, noe som gjelder hele laget. Diaby fullproppet av selvtillit, er faktisk en meget god spiller. Han har ett driv med ballen vi ikke har sett siden Vieira var i klubben.

 

Diabys største problem slik jeg ser det, er at han må bli flinkere til å vite når han skal drible, og når han skal slå pasning.

 

Jeg er iallefall overbevist om at Diaby kommer til å være en viktig del av fremtiden til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Diaby, du har alt for mange ufyslige taklinger. Taklingen i dag var forferdelig og den føyer seg i rekken av mange stygge fra deg. Skjerp deg!

 

BE

 

Taklingen i dag var faktisk fordi han mistet fotfestet da, ser jo helt klart at han tryner i det han prøver å trekke seg fra duellen, men er enig med deg at han burde skjerpe seg fordi han ofte har mange stygge taklinger.

Link to comment
Share on other sites

Diaby, du har alt for mange ufyslige taklinger. Taklingen i dag var forferdelig og den føyer seg i rekken av mange stygge fra deg. Skjerp deg!

 

BE

 

Den idag var vel mere at han sklei en at den var stygg da. Synes ikke den var så stygg jeg, hadde ikke blitt så ille om han ikke hadde sklidd...

 

Men at han bør skjerpe seg, det er jeg enig i, men da helst spillemessig...

Link to comment
Share on other sites

Ny svak kamp av Diaby! Rett og slett pinlig. Treffer omtrent ikke med en eneste pasning. Setter ned fart på spillet og spiller på grensen til stygt.

 

Kanskje like greit at han får en pause?

 

Sant, men Denilson var pinadø like ille, minst.

Begge er gode eksempler på spillere som trenger gode spillere rundt seg, for å spille godt..

Link to comment
Share on other sites

Ny svak kamp av Diaby! Rett og slett pinlig. Treffer omtrent ikke med en eneste pasning. Setter ned fart på spillet og spiller på grensen til stygt.

 

Kanskje like greit at han får en pause?

 

Sant, men Denilson var pinadø like ille, minst.

 

Denilson var faktisk hakket dårligere, men jeg blir muggen når Diaby også denne kampen trår til med en mindre fin takling.

Link to comment
Share on other sites

Ny svak kamp av Diaby! Rett og slett pinlig. Treffer omtrent ikke med en eneste pasning. Setter ned fart på spillet og spiller på grensen til stygt.

 

Kanskje like greit at han får en pause?

 

Sant, men Denilson var pinadø like ille, minst.

 

Denilson var faktisk hakket dårligere, men jeg blir muggen når Diaby også denne kampen trår til med en mindre fin takling.

 

Diaby sklir i det han sette inn tacklingen. Uflaks at han treffer som han gjør.

 

Forøvrig så jeg kampen med 3 Liverpool og 2 Man U kompiser og de var begge mektig imponert over både Denilson og Diaby. De dominerte midten 100%. Så noen Scott Parker i det hele tatt¨?

Syns det er merkelig at disse to får refs i dag. I mine øyne var de begge gode og gjorde jobben de var satt til å gjøre.

 

Simbad: Å være fornøyd med at egne spillere blir skadet er helt forkastlig

Link to comment
Share on other sites

Ny svak kamp av Diaby! Rett og slett pinlig. Treffer omtrent ikke med en eneste pasning. Setter ned fart på spillet og spiller på grensen til stygt.

 

Kanskje like greit at han får en pause?

 

Sant, men Denilson var pinadø like ille, minst.

 

Denilson var faktisk hakket dårligere, men jeg blir muggen når Diaby også denne kampen trår til med en mindre fin takling.

 

Diaby sklir i det han sette inn tacklingen. Uflaks at han treffer som han gjør.

 

Forøvrig så jeg kampen med 3 Liverpool og 2 Man U kompiser og de var begge mektig imponert over både Denilson og Diaby. De dominerte midten 100%. Så noen Scott Parker i det hele tatt¨?

Syns det er merkelig at disse to får refs i dag. I mine øyne var de begge gode og gjorde jobben de var satt til å gjøre.

 

omed at egne spillere blir skadet er helt forkastlig

 

Takk for noen fornuftens ord RP7, jeg syns også de klarte seg bra og da spesielt Diaby .

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...