Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Man kunne vel ærlig talt ikke forvente noe annet enn at han skulle være rusten.. 9 mnd ute , er lenge.. Husk at han heller ikke fikk spilt seg varm før han ble skadet..

Ja det e heilt forventet. Han trenger matching, men det er viktig at Wenger bytter tidligst mulig når han ser at feilpassningene blir for mange. Har stor tro på at Diaby blir bra, og vi ser i dag at han gjør noe brukbart.

Link to comment
Share on other sites

Tykkjer Diaby gjorde ein godkjend førsteomgang. Spesielt tatt i betraktning at han var feilposisjonert. Det blei litt verre i andre omgang, og byttet var lykksalig, men det er ikkje Diaby sin feil at Hleb er betre enn han på vingen.

Link to comment
Share on other sites

Synd at Diaby ikke fikk spilt sentralt i går, men det er uansett verdifull kamptrening og det får han i hvertfall ta med seg. Vi begynner å få mange som kan spille sentralt på midtbanen nå og det er bra! Denilson var knakande god og jeg tror han kommer til å bli litt av en spiller fremover. Og når Diaby finner tilbake til formen så har vi to gode backupere til Cesc og Gilberto. I tillegg har vi også Flamini B)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Etter at Diaby hadde en flott kamp på onsdag, er også han skadet.

Et kneproblem visstnok. Under injury news på arsenal.com har vi nå 9 spillere. Dette er jo like ille som i fjor... Frustrende!

 

Ikke noe langvarig vell?

 

Trist med så mange spillere ute, men tro det eller ei så har vi rimelig grei dekning overalt på banen. B)

Link to comment
Share on other sites

Noe nytt om skaden til Diaby? Håper det ikke er noe langvarig, da synes jeg synd på gutten!

 

Fra Arsenal.com:

Abou Diaby

 

The knee injury sustained by Abou against Tottenham is not as bad as first feared. "We have lost Diaby, but it will be for a short time — only a week. I was scared it could be longer," said Arsène Wenger. The French midfielder will miss the trip to Middlesbrough.

 

Dette var bra. Jeg syns denne gutten går Flamini en høy gang!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Guest kellex

Det er noe spesielt med Diaby, hver gang han har ballen får jeg en følelse av storhet! Fikk samme følelse av Fabregas noen år tilbake og nå har det faktisk blitt slik at Diaby er den som gjør at det å se på de siste arsenal kampene kan bli ekstra "morsomt" for meg. Det spesielle er nok at han minner skummelt om legenden nr 4. Det jeg frykter er at han må vike for Gilberto i tiden som kommer og Wenger vil heller gi han lite spilletid og da gjerne bruke han som ving.. Gilberto for meg er en god arsenal spiller men er etter min mening ikke god nok for et evt lag som skal utfordre for gull i div cuper og ligaen. Alt for ustabil og latterlige feilpassninger i så si hver eneste kamp. Og han har blitt bare halvparten av den "ballvinneren" han var før. Diaby er fremtiden og håper Wenger satser på et Fabregas/Diaby samarbeid neste sesong, men er nok redd det blir Fabregas og Gilberto da også. Jeg er en av de som mener at det er en dårlig kombinasjon og en av mange problemer som gjør at arsenal har stått stille de siste sesongene. La Diaby lære av Gilberto når det gjelder defansiv jobbing men la han få sjansen for fullt neste sesong! Han er veldig sterk i luften, flink med ball i presset situasjoner, har vist at han er veldig fysisk og er veldig go i å vinne ballen tilbake også har han en fantastisk vri og rykk med ballen når han er feilvendt, noe som er det første store steg i counter attack når vi skal angripe et lag som ligger lavt. Fabregas vil da heller ikke være helt avhengig av å ha Hleb eller Rosicky rundt seg for å spille ball da Diaby er veldig god teknisk og kan faktisk utfordre motstandere(motsetning til Gilberto)

Håper Wenger starter med han mot West Ham og kanskje lar han spille kampen ut denne gangen, det vil vi tjene på! Hva synes dere? Er jeg helt på bærtur eller er det Fabregas/Diaby som vil gi oss det vi mangler på den sentrale delen? Eller er Gilberto den soleklare eneren sesongen 07/08 også..?

Link to comment
Share on other sites

Gilberto burde få spille fast så lenge han er i form. Han har hatt en helt super sesong. Scoret 10-11 (?) mål og fremstått som en veldig god leder i Henrys hyppige fravær denne sesongen. Han er også viktig for at Fabregas kan blomstre offensivt. Med Gilberto på banenhar vi en mye større defensiv trygghet. Tror vi blir litt blendet av øyeblikks magi av talentene våre og trur de kan gjøre slikt hver kamp. Diaby er ikke god nok til å ta over Gilbertos defensive ansvar enda, og han burde få en sesong til å vokse på.

 

Det tar ikke bort det faktum at jeg digger Diaby, han er en fantastisk spiller og kommer til å bli god for oss i fremtiden.

 

We bought him from Auxrerre

He's fukcin' everywhere

Diaby, oh oh

Diaby, oh oh oh oh

Link to comment
Share on other sites

Diaby er en spiller for seg selv :huh: Vet ikke hvorfor, men vør gang han gjør noe så får jeg en følese av stolt inni meg ! :P Han er den perfekte mannen for Arsenal :P Han kommer rett og slett til og bli en tor spiller når han blir eldre :P

Link to comment
Share on other sites

Diaby er svær som er udyr, men han er likevel så god og koselig at man får lyst til å gi han en skikkelig bamseklem :huh:. Diaby sliter litt på defensive dødballer, både i år og i fjor har vi sluppet inn mål pga han ikke er så god som høyden desverre skulle tilsi. Men han er fantastisk god til å drible og det skjer ofte at jeg tror det er Henry som dribler siden de begge har veldig lik eleganse og flyt når de danser seg framover å banen. Diaby har ikke det beste skuddet, men han er først og fremst defensiv midtbane, så da går det vel greit. Til sammenligning , så har Makelele klart seg greit selv om han ikke er den store målscoreren :P. Styrken til Diaby er noe vi virkelig har manglet når Gilberto ikke har vært tilstede, og det virker som om den lange skaden ikke har gitt han noen sperre for å gå inn i dueller. Offensivt er han allerede mil foran Gilberto (med unntak av offensive dødballer). Defensivt har han, i likhet med alle fotballspillere med unntak av Makelele, noe å lære. I tette kamper mot Man U og Chelsea er Gilberto den klart viktigste spilleren. Det er veldig viktig at Diaby blir resveren for Gilberto, siden Fabregas og Denilson blir for like i spillestilen ala Gerrard og Lampard på landslaget.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wenger om Diaby:"He started very bright, he was very bright from the start and I feel in that position he can do well.

 

kunne ikke blitt mer enig, tror han kan bli meget bra i den rollen også, synes jeg så forskjeld på Arsenal med en gang han ble tatt av banen..

 

Diaby er en bedre hengende spiss enn baptista før han i det hele tatt har fått spilt seg varm i trøyen der :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...