Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

Står visstnok som en "free agent" på Premier League sine "retained"-lister.

 

Ikke et sekund for tidlig. Blitt brukt som en unnskyldning i et tiår for å ikke handle på midtbanen samt blitt hyllet som en frelser hver gang han har vært på vei tilbake.

 

Ikke at jeg ikke kommer til å savne Diaby de få gangene han faktisk spilte. For han kunne virkelig være magisk, men når man er så mye skadet som det han er så er det ikke en spiller å beholde dessverre.

 

Lykke til videre Abou!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Står visstnok som en "free agent" på Premier League sine "retained"-lister.

 

Ikke et sekund for tidlig. Blitt brukt som en unnskyldning i et tiår for å ikke handle på midtbanen samt blitt hyllet som en frelser hver gang han har vært på vei tilbake.

 

Ikke at jeg ikke kommer til å savne Diaby de få gangene han faktisk spilte. For han kunne virkelig være magisk, men når man er så mye skadet som det han er så er det ikke en spiller å beholde dessverre.

 

Lykke til videre Abou!

 

Nå må du ikke juble for tidlig da. Free agent betyr bare at kontrakten hans har gått ut. For alt vi vet så signerer han en ny kontrakt med oss snart. Jeg anser hans karrière i Arsenal som over når det står på Arsenals hjemmeside og ingen ting hadde gledet meg mer enn at klubben anså han for å være frisk nok til å få en ny kontrakt...

Link to comment
Share on other sites

Nå må du ikke juble for tidlig da. Free agent betyr bare at kontrakten hans har gått ut. For alt vi vet så signerer han en ny kontrakt med oss snart. Jeg anser hans karrière i Arsenal som over når det står på Arsenals hjemmeside og ingen ting hadde gledet meg mer enn at klubben anså han for å være frisk nok til å få en ny kontrakt...

 

Gledesdreper.

 

Ellers tviler jeg sterkt på at Arsenal gir han en ny kontrakt nå, men hvem vet? Jeg har dog håp om at klubben ikke er så dumme at de gir han en vanlig kontrakt i så fall. Da må det være "play for pay" i så fall. Står jo med hele 2 kamper de siste 2 sesongene for klubben. Og tallene fra årene før er ikke akkurat gode de heller for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Virker som en fin fyr, men håper virkelig han ikke får noen form for tilbud. Selv med en pay-as-you-play-kontrakt så vil han ta en plass i 25-mannstroppen vår.

God nok? Ja, men aldri tilgjengelig. Var vel heller ikke blant de som tjente minst i klubben akkurat..

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår nostalgien rundt Diaby, for den deler tildels også jeg. Men når det gjelder ny kontrakt om det er en "vanlig" kontrakt eller "pay-as-you-play" så er min holdning at det er jeg negativ til.

 

Som det sies i posten over så vil han i så fall ta en plass i 25-mannstroppen og jeg tviler sterkt på at vi noengang, selv skadefri, vil få se en Diaby av den kaliber som han engang hadde inne.

Som sagt jeg forstår nostalgien, men det er på¨tide å se fremover (og ikke bare bakover) og Diaby har rett og slett ikke noe i Arsenal å gjøre i kommende sesonger..

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noe galt i å ta vare på spillerne i klubben, men samtidig så finnes det et punkt der man må si "nok er nok".

 

En spillebasert kontrakt vil selvsagt ikke koste så mye og hvis Diaby holdes utenfor 25 mannstroppen i CL så tar han forsåvidt ikke plassen til noen, men det er nå på tide å avslutte "forholdet" og takke Diaby for tiden i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ein ser ofte reknestykke på til dømes Falcao når han ikkje innfridde forventningane i United kor mykje han kosta pr mål. Det hadde vore artig å sett eit reknestykke på kostnad knytta Diaby pr kamp. Eg trur om ein har ein kostnadspost som han i ein vanleg bedrift hadde det vert kroken på døra for lenge sidan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Former Arsenal midfielder Abou Diaby left out of Marseille’s Europa League squad

 

Ikke noe sjokk at Diaby fortsatt er skadet for å si det slik, men som jeg har sagt i 5-6 år nå. Han kan ikke "fikses". Som Ledley King så er problemene hans vedvarende dessverre, men i motsetning til King så er Diaby ved siden av også plaget av uflaks som ødelegger ovenpå dette igjen.

 

Han kom også på det helt smigrende "the most injured Premier League XI of the 21st century". Med nesten dobbelt så mange dager som nestemann på listen. Hele 2156 dager kontra King sine 1318. Owen Hargreaves hadde til gjengjeld "bare" 1179 dager. :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...