Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

Guest northbank

Wenger...on Diaby's half-time substitution

I felt he suffered a little bit with the pace of the game, that's why I took him off.

 

 

Hva har dere andre å si om hans første kamp fra start for klubben?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply
Wenger...on Diaby's half-time substitution

I felt he suffered a little bit with the pace of the game, that's why I took him off.

 

 

Hva har dere andre å si om hans første kamp fra start for klubben?

37332[/snapback]

 

Han gjorde en bedre figur enn Gilberto, og burde absolutt få fortsatt. Det burde ikke Gilberto.

Link to comment
Share on other sites

Wenger...on Diaby's half-time substitution

I felt he suffered a little bit with the pace of the game, that's why I took him off.

 

 

Hva har dere andre å si om hans første kamp fra start for klubben?

37332[/snapback]

 

Han virka bra med ball. Dro av 1 spiller et par ganger. Virka og som han hadde relativt greit blikk for spillet. Takla jo ikke en eneste gang tror jeg... ;) Vanskelig å si så altfor mye om han siden han ikke var altfor delaktig.

Link to comment
Share on other sites

Står endel fint om ham i TheMirror i dag...Wenger's Diaby Bounty...

 

Strong in the tackle, he was poleaxed 12 minutes before half-time by two Wigan players - yet got up without even a whimper.

Before that Diaby had found space impressively and switched play well to look as though he had been at the club for longer than the 11 days since he joined.

Chelsea wanted him, Arsene Wenger got him and although it is clearly early days, Vassiriki Abou Diaby could be a very big name.

 

Håper han klarer å skyve ut Gilberto. Vi har kalt Gilberto vaktmesteren vår, og nå avslører han seg virkelig at han er en ekte vaktmester. Overlater alle arbeidsoppgaver til andre, og hvis han gjør noe, blir resultatet elendig.

 

Håper virkelig Wenger har "struck gold" med Diaby!

Link to comment
Share on other sites

Diaby gjorde ein svært positiv figur i går, dei minutta han spelte. Somme plasseringsfeil, og somme pasningsfeil, men jamnt over godkjent. Ein fysisk tilstedeværelse, taklingssterk og med eit herlig driv framover. Minner mistenkelig om Vieira det.

 

Gilberto var også bedre med Diaby ved sin side. Han må dog snart forstå at hans oppgave er ikkje å fordele ballar på midten, men å vinne den igjen i mellomrommet. Det gjorde han fortreffelig eit par gongar i første omgang, medan han i andre verka totalt malplassert. Gilberto ynskjer nok å ta meir ansvar - også offensivt - men manglar diverre repertoaret til det.

Link to comment
Share on other sites

Diaby gjorde ein svært positiv figur i går, dei minutta han spelte. Somme plasseringsfeil, og somme pasningsfeil, men jamnt over godkjent. Ein fysisk tilstedeværelse, taklingssterk og med eit herlig driv framover. Minner mistenkelig om Vieira det.

 

Gilberto var også bedre med Diaby ved sin side. Han må dog snart forstå at hans oppgave er ikkje å fordele ballar på midten, men å vinne den igjen i mellomrommet. Det gjorde han fortreffelig eit par gongar i første omgang, medan han i andre verka totalt malplassert. Gilberto ynskjer nok å ta meir ansvar - også offensivt - men manglar diverre repertoaret til det.

37412[/snapback]

 

Jeg måtte nøye meg med streaming i går kveld, så det var vanskelig å skille de to herrene fra hverandre ved enkelte anledninger. Men hadde ikke Diaby litt plasseringsvansker? Syntes han viste glimt av hva han kan, men at han plasserte seg litt bort til tider?

 

Uansett er det ikke vanskelig å se at karen har noe... Så gjenstår det å se om han kan ta det umiddelbare steget!

Link to comment
Share on other sites

Diaby gjorde ein svært positiv figur i går, dei minutta han spelte. Somme plasseringsfeil, og somme pasningsfeil, men jamnt over godkjent. Ein fysisk tilstedeværelse, taklingssterk og med eit herlig driv framover. Minner mistenkelig om Vieira det.

 

Gilberto var også bedre med Diaby ved sin side. Han må dog snart forstå at hans oppgave er ikkje å fordele ballar på midten, men å vinne den igjen i mellomrommet. Det gjorde han fortreffelig eit par gongar i første omgang, medan han i andre verka totalt malplassert. Gilberto ynskjer nok å ta meir ansvar - også offensivt - men manglar diverre repertoaret til det.

37412[/snapback]

 

Jeg måtte nøye meg med streaming i går kveld, så det var vanskelig å skille de to herrene fra hverandre ved enkelte anledninger. Men hadde ikke Diaby litt plasseringsvansker? Syntes han viste glimt av hva han kan, men at han plasserte seg litt bort til tider?

 

Uansett er det ikke vanskelig å se at karen har noe... Så gjenstår det å se om han kan ta det umiddelbare steget!

37417[/snapback]

Jo, litt plasseringsvansker, og dekka litt for ofte samme rommet som Gilberto - men det kan jo igjen vere at det er vår brasilianske verdsmeister som løper feil, for å ta "ansvar", som han heile tida snakkar om.

Link to comment
Share on other sites

Syns gutten gjorde mye bra i går. Som tidligere nevnt noen plasseringsfeil og noen litt vanskelige avleveringer, men han vant mange hodedueller og brøt fint flere ganger. Virker trygg med ballen i bena og er ikke redd for å forsere gjennom første pressledd med ball. Gode vendinger og relativt hurtig. Skjønner godt sammenligningen med en annen franskmann..

 

Gleder meg til fortsettelsen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

mulig jeg ser med "ønske"øyne, men her synes jeg at vi ser en spiller med storhet.... jeg tror at her har vi vår nye vieira

 

klart han er veldig uslepen enda,men med Wenger som pådriver, tror jeg at her har vi en ny stor stjerne

 

jeg tror vi her har vår nye Vieira...

Diaby--oohoho

 

gleder meg til å se han videre, diaby-fabregas eller diaby-gilberto tror jeg er fremtidens sentrale midtbane

 

 

tror gilberto kommer sterkere tilbake

Link to comment
Share on other sites

Så Diaby for første gang mot Bolton igår. Ble vel ikke så mye klokere på han. Ian Wright uttalte i pausen at den eneste likheten med Vieira er høyden og fargen...

Uansett så gjorde Diaby endel positive ting og endel noe mindre positivt. Han har et veldig veldig bra driv med kula og virker oppofrende defensivt. Ser ganske uinteressert ut til tider.

Med tanke på at dette var Diabys andre kamp for Arsenal, hans alder og det faktum at dette ikke var Arsenals beste kamp så håper at Diaby kan vokse seg stor i Arsenal trøya

Link to comment
Share on other sites

Guest northbank

Jeg ble til tider imponert av Diaby mot bolton! Han var god til å vende opp, og vri spillet, gikk hardt inn i mange taklinger.. Ser potensialet i denne gutten! Skal bli veldig moro å se han fremover..

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Virker som om denne karen har spilt i klubben i 5 sesonger alt! Virker svært trygg med ball, har et herlig driv fremover, og spiller sjeldent feil. Blir nesten skremt av hvor lik han er Vieira i spillestilen. Enormt potensiale!

 

Artig å høre "Diaby oooh-ooh Diaby oooooh-ooh.." over stadion mot B'ham i dag:D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hvordan går det egentlig med Abou?

Bedrer han seg? Jeg vet at han mister sesongstarten, men hvordan er det?

 

[Jeg har selvfølgelig selv tilgang til Arsenal.com så dere trenger ikke skrive noe fra "Injury News" der..]

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Hører av Arsenal.com at Diaby er på vei tilbake på nyåret! Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg noe helt ekstremt til det! Skaper konkurranse på den sentrale midtbanen, spesiellt mellom Gilberto og Diaby, og så kommer vel Denilson også inn, om han ikke skal bli god nok til å kjempe om plassen ved siden da, med Fabregas.

 

Men uansett.. gleder meg veldig mye til Abou er tilbake! Har vært fan av ham helt til jeg så ham første gang.

Skal ikke være lenge til han er tilbake, om det vi hører er sant!

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper at Diaby får sitt comeback i en hjemmekamp og får stående applaus når han kommer inn. En stund var det slik at legene fryktet at Diaby måtte legge opp pga skaden. Heldigvis er han tilbake fra den stygge skaden hans. Denne unggutten er en spiller jeg har veldig sansen for og som jeg er sikker på at kommer til å bli stor (ikke det at det mangler noe på fysikken hans :P)

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper at Diaby får sitt comeback i en hjemmekamp og får stående applaus når han kommer inn. En stund var det slik at legene fryktet at Diaby måtte legge opp pga skaden. Heldigvis er han tilbake fra den stygge skaden hans. Denne unggutten er en spiller jeg har veldig sansen for og som jeg er sikker på at kommer til å bli stor (ikke det at det mangler noe på fysikken hans :P)

Hadde vært herlig med 60.000 publikum, som klappet stående for Diaby og Lauren i deres comeback ja! Gleder meg til å se dem igjen.. Spennende å se hvor god Diaby kan bli, hater enna Dan Smith, han kan ha ødelagt Abou's Arsenal karriere :P Tror ikke Lauren kommer tilbake for fullt, skal veldig mye til, om han gjør det melder jeg meg ut av Eboue vs. Lauren diskusjonen og overlater den til Arsene! Gleder meg til å se dem igjen og håper de fortsatt er der de var!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg håper at skaden ikke gjør at han blir redd for å gå inn i dueller. Forhåpentlig blir han ikke rushet tilbake igjen, for det vil være veldig leit med tilbakefall. Kom i tilbake i form og du vil komme foran Flamini i køen :blink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...