Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

Absolutt! Håper inderlig at Abou blir en av årets overaskelser i PL. Han har hvertfall gjort så godt han kan i sommer og ved de anledningene han har fått i år.

Har alltid vist puttet noen mål i ny og ne Diaby, og da ofte flere i samme kamp, slik som i helgen. Håper han blir mer stabil og klare og få et høyere bunnpunkt viss vi kan kalle det de. For når han er dårlig så er han ræva! Men håper såklart han får en kjempe sesong med mange mål og at han klare og holde seg skadefri.

 

Bunnivå ;)

 

Men ja er enig med deg, fantastisk når han spiller på sitt beste, og rett og slett helt ræva på sitt verste. Holder han et stabilt høyt nivå har han absolutt noe i Arsenal å gjøre, men fortsetter det som de andre sesongene er det vel på tide å la andre talenter få sjansen..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 26 2009, 07:31 PM) 175192[/snapback]

Absolutt! Håper inderlig at Abou blir en av årets overaskelser i PL. Han har hvertfall gjort så godt han kan i sommer og ved de anledningene han har fått i år.

Har alltid vist puttet noen mål i ny og ne Diaby, og da ofte flere i samme kamp, slik som i helgen. Håper han blir mer stabil og klare og få et høyere bunnpunkt viss vi kan kalle det de. For når han er dårlig så er han ræva! Men håper såklart han får en kjempe sesong med mange mål og at han klare og holde seg skadefri.

 

Bunnivå ;)

 

Men ja er enig med deg, fantastisk når han spiller på sitt beste, og rett og slett helt ræva på sitt verste. Holder han et stabilt høyt nivå har han absolutt noe i Arsenal å gjøre, men fortsetter det som de andre sesongene er det vel på tide å la andre talenter få sjansen..

Bunnivå var ordet eg lette etter ;) Blir spennende å se om han får til noe ikveld.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 26 2009, 09:34 PM) 175207[/snapback]

For å si det sånn, ser ikke ut som Diaby klarer å opprettholde et høyt nivå to kamper på rad, ennå. Får håpe han tar seg litt opp i andre omgangen, men han har ikke imponert særlig i kveld..

Enig, har ikke sett noe til det drivet han har i enkelte kamper. Men enda en omgang å gjøre det på.

Link to comment
Share on other sites

Synes egentlig ikke han var spesielt god med unntak av målene i helga heller. Treg med ball, og mange dårlige avleveringer og valg.

Faktisk ganske enig, med Atald, han hadde også noen håpløse langskudd fra 16+ men at han gjorde det ok mot Celtic, var veldig god til å presse motstanderen

Link to comment
Share on other sites

Problemet med Diaby er at han kan være veldig god når han har dagen, men også veldig svak når han ikke har dagen og dessverre skjer det som oftest. Hans største mål sånn jeg ser det må være å stabilisere seg til å kunne spille såpass godt som han kan på sitt beste over tid. Hadde han bare klart det, så kunne det blitt veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes faktisk ikke at Diaby var så dårlig i går som folk skal ha det til. Han har blitt mye flinkere til å spille fra seg ballen. At det finnes enkeltsituasjoner der han dribler seg bort, greier jeg faktisk å leve med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes faktisk ikke at Diaby var så dårlig i går som folk skal ha det til. Han har blitt mye flinkere til å spille fra seg ballen. At det finnes enkeltsituasjoner der han dribler seg bort, greier jeg faktisk å leve med.

 

Diaby gjør en utrolig god jobb både fremover og bakover i går. Mye usynlig arbeid og veldig god som førsteforsvarer. Veksler ofte med både Bendtner, Eboue, Song og Denilson i posisjonsspillet og frigjør da andre spillere til å gå i rom.

Noen ballmiss trekker ned, men hadde noen glimrende løsninger i trange situasjoner hvor han rett og slett spaserer ut av vanskligheter med ballen i bena. Også mange gode stikkere til Eboue som igjen viste hvor god han er til å løpe riktig uten ball.

 

Alle skal ha stor kredit for enorm arbeidsvilje i forsvarsjobbingen og press av ballfører i går.

Link to comment
Share on other sites

Diaby er en spiller som på topp er helt fantastisk, men fryktelig, fryktelig ustabil. Jeg tror han kommer til å bli en fantastisk spiller, selv om jeg akkurat nå er hårreisende forbanna på han...

 

Han hadde spilt fast på alle PL-lag utenom topp 4!

Link to comment
Share on other sites

Helt seriøst Ravenghost. Du sier at du forventer saklige svar og kaller deg en Arsenal-supporter, men å kalle egne spillere for idioter og for å "trenge ekstrem oppussing innvendig" syns jeg går over grenser. Hva godt kommer ut av at supporterne skal sitte og hetse sine egne spillere på denne måten?

 

Å være supporter handler om å støtte laget og spillerne i både motgang og medgang - ikke sitte å hetse spillerne på en slik måte.

Link to comment
Share on other sites

Helt seriøst Ravenghost. Du sier at du forventer saklige svar og kaller deg en Arsenal-supporter, men å kalle egne spillere for idioter og for å "trenge ekstrem oppussing innvendig" syns jeg går over grenser. Hva godt kommer ut av at supporterne skal sitte og hetse sine egne spillere på denne måten?

 

Å være supporter handler om å støtte laget og spillerne i både motgang og medgang - ikke sitte å hetse spillerne på en slik måte.

Det med ekstrem oppussing var et bilde (men det skjønte du ikke) på at han må lære seg de mentale og fotballhjernemessige delene av spillet!

Man skal støtte spillere, men er de for dårlige så er de for dårlige. Hvis man ikke kan si fra, ville man endt opp med flere hundre spillere, fordi at man aldri solgte spillere.

Link to comment
Share on other sites

Synes Diaby var vår beste sammen med Vermaelen i dag. Punktum.

 

???? Deg om det..

Synes Diaby leverte ein frykteleg kamp, altfor lite glad i medspelarane sine!

 

Syntes at Diaby er litt for "ego". Sentrer ikke fra seg ballen ofte nok. Prøver altfor ofte å tråkle seg gjennom. Får det til av og til, men mister også ballen altfor ofte. Dette har jeg ofte sett i flere kamper. Gang på gang.

Syntes at han også var veldig uheldig med selvmålet sitt.

 

Vermalen var god, det er jeg enig i.

Link to comment
Share on other sites

Synes Diaby var vår beste sammen med Vermaelen i dag. Punktum.

 

???? Deg om det..

Synes Diaby leverte ein frykteleg kamp, altfor lite glad i medspelarane sine!

En av de eneste som faktisk ikke rotet bort ballen. Flink til å bringe ballen fremover på banen, åpner rom for andre spillere, får frispark i farlige posisjoner. Han er uheldig på målet, og klart, jeg også lurer på hva han tenker med. Men jeg synes ikke den hendelsen reflekterer kampen til Diaby. Hvis kampen hadde endt 1-1, hadde sannsynligvis mange vært enig i at han hadde spilt en bra kamp.

Link to comment
Share on other sites

Synes Diaby var vår beste sammen med Vermaelen i dag. Punktum.

 

???? Deg om det..

Synes Diaby leverte ein frykteleg kamp, altfor lite glad i medspelarane sine!

 

Syntes at Diaby er litt for "ego". Sentrer ikke fra seg ballen ofte nok. Prøver altfor ofte å tråkle seg gjennom. Får det til av og til, men mister også ballen altfor ofte. Dette har jeg ofte sett i flere kamper. Gang på gang.

Syntes at han også var veldig uheldig med selvmålet sitt.

 

Vermalen var god, det er jeg enig i.

Uheldig? Han sto helt alene, det kaller jeg ikke uheldig, det heter udyktighet....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...