Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

Vil bare si jeg er uenig i at Diaby har et større potensiale enn Ramsey, Ramsey er nok et av de 3-4 største talentene våre per dags dato, mye fordi han er tøff, har gode pasninger, langskudd, er alltid motivert og ganske stabil (Utrolig stabil i forhold til Diaby)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Vil bare si jeg er uenig i at Diaby har et større potensiale enn Ramsey, Ramsey er nok et av de 3-4 største talentene våre per dags dato, mye fordi han er tøff, har gode pasninger, langskudd, er alltid motivert og ganske stabil (Utrolig stabil i forhold til Diaby)

 

Forstår ikke helt hvordan du kan si Ramsay er mer stabil enn Diaby. Ramsay har variert mye i prestasjonene sine i de få minuttene han har spilt. Noe som ikke er uvanlig i det hele tatt.

Diaby har etter min mening hatt en meget solid utvikling denne sesongen. Mest pga av at han nå spiller i en

posisjon han kommer bedre til sin rett, og ikke minst tillitt og spilletid.

Ellers har stor tro på både Ramsay og Diaby. Det viser bare at arbeidet Wenger gjør er

fornuftig og lovende for framtiden.

Begynner å bli en del Wengerboys som slår til nå;-)

Link to comment
Share on other sites

Han er ganske stabil, og veldig stabil i forhold til Abou som ikke klarer treffe en pasning en gang

 

Her var vi i gang med en ganske artig og velformulert debatt, hvor meningsmotstandere respekterer hverandre - også kommer du opp med dette?

 

For det første har Ramsey alt for liten spilletid til at noen kan bedømme hvorvidt han er stabil eller ei. For det andre blir det helt usaklig å hevde at Abou ikke kan 'treffe en pasning'. Han traff med 29 av 32 i førsteomgangen mot Olympiakos.

 

Jeg har slutta å røyke i dag og er en anelse amper <_<

Link to comment
Share on other sites

Jeg har slutta å røyke i dag og er en anelse amper <_<

 

Jeg har aldri røyket, men merker at jeg blir en smule amper når jeg lesert innlegget til 1Bergkamp0 jeg også.

 

Her har vi en debatt som er iferd med å bli en meget god debatt der motpartene leverer saklige argumenter for sine synspunkt, så blir dette fullstendig ødelagt av ett innlegg som er så usaklig som det går an å få det.

 

Har man ikke noe bedre å komme med, så får man heller la være å skrive på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Beklager at dere ser det sånn, kunne muligens formulert meg bedre, men jeg synes ikke at Diaby er et større talent enn Ramsey, jeg er en tilhenger av Diaby, men jeg ser ikke at han noensinne kan bli en verdensstjerne, for å bli det mangler han stabiliteten, det taktiske og med at jeg syns pasningene til Ramsey mente jeg ikke mot Olympiakos da han var på noe av det bedre han har gjort, men han har generelt for mange dårlige støttepasninger til å være en effektiv offensiv midtbanespiller (Noe Wenger bruker han som) etter min mening. Dette har helt klart en bra virkning mot lag som Manure der han har spilt meget bra, men fungerer ikke alltid like bra mot mindre lag.

 

Da trekker jeg meg ut av denne diskusjonen og håper dere får rett om Diaby, for en Diaby som hadde prestert som det vi vet han kan så hadde han vært en av verdens mest ettertraktede spillere i dag. Kan også legge til at jeg aldri hadde troen på at Song skulle klare å prestere på et så godt nivå som han gjør nå heller. Noe som er ulempen med å være kritisk.

Link to comment
Share on other sites

Beklager at dere ser det sånn, kunne muligens formulert meg bedre, men jeg synes ikke at Diaby er et større talent enn Ramsey, jeg er en tilhenger av Diaby, men jeg ser ikke at han noensinne kan bli en verdensstjerne, for å bli det mangler han stabiliteten, det taktiske og med at jeg syns pasningene til Ramsey mente jeg ikke mot Olympiakos da han var på noe av det bedre han har gjort, men han har generelt for mange dårlige støttepasninger til å være en effektiv offensiv midtbanespiller (Noe Wenger bruker han som) etter min mening. Dette har helt klart en bra virkning mot lag som Manure der han har spilt meget bra, men fungerer ikke alltid like bra mot mindre lag.

 

Da trekker jeg meg ut av denne diskusjonen og håper dere får rett om Diaby, for en Diaby som hadde prestert som det vi vet han kan så hadde han vært en av verdens mest ettertraktede spillere i dag. Kan også legge til at jeg aldri hadde troen på at Song skulle klare å prestere på et så godt nivå som han gjør nå heller. Noe som er ulempen med å være kritisk.

 

Det er selvfølgelig helt greit å mene at Ramsey er ett større talent enn Diaby. Vi er alle ulike i våre oppfatninger. Det var heller ikke det faktum at du mener Ramsey er ett større talent vi reagerte på. Det som fikk oss til å tenne på alle plugger, var påstanden om at Diaby ikke treffer på en eneste pasning. For det første er denne påstanden fullstendig feil, og for det andre blir påstanden usaklig. Jeg regner med du ser den <_<

Link to comment
Share on other sites

Ah, hvordan kunne jeg skrive noe slikt? Det er bare det at Diaby sine pasninger og innvolveringer er dårlig i en del kamper. Han klarer jo som oftest å treffe, men når han ikke har dagen ser vi oftere at ballen kommer i knehøyde, vi så jo alle hvor gode pasninger han kunne ha mot Fenerbache ifjor.

Link to comment
Share on other sites

Pr nå er toppnivået til Diaby bedre enn Ramsey (min mening), men er enig at stabiliteten ikke er der helt ennå, det må endel skader og litt for lite spilletid ta skylden for. Nå får han en lengre periode med spill i og med at Denilson er ute, der tror jeg han benytter sjansen til å bevise at han fortjener en plass på midtbanen. Jeg har stor tro på at Diaby blir en klassespiller på midtbanen vår. Ramsey har tatt et steg i år ser det ut til, han har enda ikke fått prøve seg skikkelig over lengre tid, han er jo fortsatt meget ung.

Link to comment
Share on other sites

diaby er fantastisk på sitt beste, men har ofte mange dårlige kamper mellom hver gang han er på sitt beste..

synes dette har blitt litt bedre denne sesongen, man kan uansett ikke utelukke at diaby kommer til og få samme greien som flamini og song har hatt, der de plutselig har begynt og vise det de viste glimtvis tidligere, vise det stabilt i hver kamp og det er da diaby kommer til og bli helt sinnsyk..

 

men ynes vi har ventet på det en stund no, men han har hvert mye skadet, og vi suportere har drete oss ut og avskrevet spillere som wenger har hatt tro på mange ganger før..

 

men kan være frustrende og se på diaby synes jeg

Link to comment
Share on other sites

Diaby er noe for seg selv, men fader å glad man blir i sånne spillere.

Fantastisk god på sitt beste, men en spiller som kan provosere i perioder.

 

De siste to kampene synes jeg Diaby har vært en skuffelse, men kan likevel forsvares til dels.

Jeg tror Diaby savner en Denilson med 100% løpskapasitet i midtbaneleddet, for da kan han sleppe av mer i defensive leddet Han har god teknikk, godt driv, god hodestyrke, og fysikk.

Når jeg så Diaby de første gangene, trodde jeg det var en kopi av Vieira (Gud!) Forstod etterhvert at han hadde ikke de kvalitetene, men noen andre kvaliteter å spille på. Jeg synes denne 4-3-3 formasjonene er spennende med tanke på hvilke spillertyper vi har i laget, og jeg har stor tro på denne formasjonen. (selv om jeg har vært en forkjemper for 4-4-2 i sikkert 15år)

 

Diaby kan (desverre for ofte) ha en tendens til å føre ballen, og ikke sentre ballen til medspiller i rett tidspunkt. Det er dette Diaby som jeg ser det, har en stor svakhet. Han har enorme kvaliteter på drivet sitt, men blir for ofte for mye av det gode. Han må lære seg å spille enklere (sentre til medspiller) istedenfor å prøve å dra seg fri i pressa situasjoner.

Han må lære seg å få et overblikk for medspillere et par sekunder før, enn det han gjør nå. Likevel, Diaby har store kvaliteter i/for laget. En spiller med teknikk, taklingstyrke, løpskapasitet, driv, og hodestyrke, er en viktig brikke i laget i et 4-3-3 formasjon.

 

Jeg tror likevel at midbtaneledd med Song (defensiv anker) Fabregas (skaperen), og en Denilson (som løper å løper, og stresser motstanderen) mens offensivt med Persie, Walcott, Nasri/Rosicky er det beste i denne formasjonen vi spiller nå. Da kombinerer vi kvaliteter, og skaper et nytt lag med så mange forskjellige kvaliteter på det offensive planet. Vi har mange spennede spillere i bakhånd som kan ta steget og erstatte spillere (og ta over), men tiden vil vise.

 

Diaby har ikke visst sitt beste av seg selv, det er jeg trygg på- Spørsmålet er om han er trygg nok til å holde et stabilt nivå over tid for å etablere seg som fast i laget. Jeg er usikker, men han er en veldig verdifull spiller med sine kvaliteter i stallen. Er dette nok for en spiller med så mange kvaliteter, eller stikker han om et et par år?

Jeg håper Diaby vokser videre, for han har enorme grunnferdigheter som spiller. Når det taktiske fungerer, ja da er han en klassespiller på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Artig debatt!

 

Først av alt vil si at jeg syns det er merkelig å sammenligne Ramsey og Diaby. I mine øyne er det to vidt forskjellige spillertyper, om vi skal sammenligne Ramsey med noen i dagens tropp må det være Rosicky eller Fabregas. Han er ikke en spiller med et vanvittig driv offensivt som det Diaby har, han spiller på helt andre styrker noe som kan gjøre at han virker mer stabil. For av en god Diaby forventer vi gode løp med ball hvor han avleverer ballen i akkurat rett tid, og deretter fortsetter løpene sine enda han ikke kommer til å få ballen. Om vi da kombinerer dette med sterk defensiv jobbing som har Diaby fått bestått. Virker det ihvertfall som på dette forumet, husk på en ting folkens det er en sinnsyk jobb å dra fullt ut. Fabregas har jo et smalt lite område å konsentrere seg om i forhold. Han trenger jo bare å tenke offensivt, derfor mener jeg at vi må være forberedt på at Diaby ikke alltid klarer å prestere på øverste nivå.

 

En annen ting er at Diaby er en spillestil som kan bli veldig svak når han møter de forsvarstypene som veit hvordan de skal ta han. Fabregas har en spillestil som gjør at han omtrent alltid unngår harde dueller, og han spiller omtrent alltid ballen før han kommer inn i farlige områder. Når vi drar sammenligningen her, så får Diaby en langt hardere kamp enn det Fabregas gjør. Når han i tillegg må se bakover på banen også, så er det faktisk veldig sterkt å spille gode kamper!

 

Jeg vil også si at jeg syns Diabys ustabilitet har gjevnet seg ut mer og mer i år. De gode kampene kommer oftere, og jeg syns han kommer mer og mer inn i laget. Dette er jeg sikker på at har noe med 4-3-3 formasjonen vi spiller. Diaby kommer til å bli en stor spiller, Ramsey kommer til å bli spilleren som skal utfordre Rosicky/Nasri og Fabregas. Jeg ser ihvertfall på Ramsey som arvtageren når Fabregas reiser. (Ja, jeg sier når Fabregas reiser!)

 

Vær så snill å ikke plukk ut Diaby til den store hoggstabben! Jeg skjønner det at Eboue har hatt litt for få dårlige kamper i år, kombinert med at Almunia ikke spiller og Cygan er borte kan gi trang på å finne en til! :P

Link to comment
Share on other sites

Fortsetter Diaby denne gode trenden så skal jeg med største glede trekke tilbake all kritikk jeg har kommet med mot han.

 

Etter mitt syn var det tre spillere som utmerket seg spesielt positivt i siste kamp, Eboue, Song og Diaby.

Link to comment
Share on other sites

Diaby imponerte ikke meg nevneverdig i går. En grei kamp ikke noe mer. Fortsatt holder han ofte for lenge på ballen og han dribler i forsvar. Pluss for en fin avslutning på målet

 

Kanskje du skulle gi han et lite pluss for at han kommer på løp inn i motstanderens sekstenmeter og gjør det vanskelig for B.hams forsvar å markere ut våre spillere? Det bidrar til tellefeil og usikkerhet hos motstanderen.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje du skulle gi han et lite pluss for at han kommer på løp inn i motstanderens sekstenmeter og gjør det vanskelig for B.hams forsvar å markere ut våre spillere? Det bidrar til tellefeil og usikkerhet hos motstanderen.

 

Ett meget godt poeng Tapapa. Dette var noe Ljungberg også gjorde ofte uten å få ros for det. Litt av problemet med fotballsupportere generelt, er at vi har en alt for stor tendens til å kun gi ros til de som fysisk er involvert i ett angrep. Altså de som er borti ballen. Vi evner ikke å se spillere som gjør ting uten ball som er med på å skape mulighetene for de som faktisk er borti ballen.

Link to comment
Share on other sites

Ett meget godt poeng Tapapa. Dette var noe Ljungberg også gjorde ofte uten å få ros for det. Litt av problemet med fotballsupportere generelt, er at vi har en alt for stor tendens til å kun gi ros til de som fysisk er involvert i ett angrep. Altså de som er borti ballen. Vi evner ikke å se spillere som gjør ting uten ball som er med på å skape mulighetene for de som faktisk er borti ballen.

Mulig du ikke evner å se spillere som er med på å skape mulighetene for de som faktisk er borti ballen Kim. Jeg evner det.

ang diaby så er han inne i feltet ved flere anledninger og det er bra, men det er vel også å forvente av mannen?

 

Hans klarering i forkant av målet i mot står til stryk karakter. Elendig heading som skaper vanskeligheter, i dette tilfellet mål i mot.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Mulig du ikke evner å se spillere som er med på å skape mulighetene for de som faktisk er borti ballen Kim. Jeg evner det.

ang diaby så er han inne i feltet ved flere anledninger og det er bra, men det er vel også å forvente av mannen?

 

Hans klarering i forkant av målet i mot står til stryk karakter. Elendig heading som skaper vanskeligheter, i dette tilfellet mål i mot.

 

BE

 

Det var en dårlig heading ja, men keeper burde enkelt plukket ned ballen. Elendig keeperspill av Mannone der.

Link to comment
Share on other sites

Ett meget godt poeng Tapapa. Dette var noe Ljungberg også gjorde ofte uten å få ros for det. Litt av problemet med fotballsupportere generelt, er at vi har en alt for stor tendens til å kun gi ros til de som fysisk er involvert i ett angrep. Altså de som er borti ballen. Vi evner ikke å se spillere som gjør ting uten ball som er med på å skape mulighetene for de som faktisk er borti ballen.

Jepp! Hadde ikke Perry Groves tatt løpet sitt på Anfield og stukket opp forsvaret deres, så hadde Michael Thomas aldri i verden scoret på overtid.

Link to comment
Share on other sites

Synes diaby sliter litt med det samme som Ronaldo gjorde de første sesongene hos United,nemelig å vite nårtid man skal passe og nårtid det er greit å drible..nå fant jo Ronaldo til slutt ut av det,,og vist Diaby gjør det samme, så tror jeg han kan bli en meget god spiller.Det begynner desverre å haste for han er ikke å regne som et talent lengre,,så håper han klarer å ta det siste steget denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje du skulle gi han et lite pluss for at han kommer på løp inn i motstanderens sekstenmeter og gjør det vanskelig for B.hams forsvar å markere ut våre spillere? Det bidrar til tellefeil og usikkerhet hos motstanderen.

Han bør også ha et stort pluss for den deffensive jobben han gjorde! Han gjorde jo store deler av Gibbs' defensive oppgaver.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...