Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

Synes Diaby var vår beste sammen med Vermaelen i dag. Punktum.

 

???? Deg om det..

Synes Diaby leverte ein frykteleg kamp, altfor lite glad i medspelarane sine!

 

Syntes at Diaby er litt for "ego". Sentrer ikke fra seg ballen ofte nok. Prøver altfor ofte å tråkle seg gjennom. Får det til av og til, men mister også ballen altfor ofte. Dette har jeg ofte sett i flere kamper. Gang på gang.

Syntes at han også var veldig uheldig med selvmålet sitt.

 

Vermalen var god, det er jeg enig i.

Uheldig? Han sto helt alene, det kaller jeg ikke uheldig, det heter udyktighet....

 

Brukte vel feil ord. Enig udyktighet passer vel bedre. Konsentrasjonssvikt var det vel også.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Å si at Diaby spilte en god kamp er å ta i, men han var ikke ekstremt dårlig heller. Jobber hardt det gjør han, og han prøver på mye bra men mangler evnen til å slippe ballen i riktig øyeblikk. Er ikke på bølgelengde med resten av laget og tråkler seg noen ganger frem, andre ganger fast.

 

Forøvrig helt enig med Ravenhogst at litt "hjelp" sikkert ikke hadde vært dumt for Diaby sin del, da han kobler helt ut til tider. Clichy kunne tatt følge. Det er et enormt press å være fotballspiller og det er ingen skam i å få hjelp til å holde hodet kaldt.

Link to comment
Share on other sites

Helt seriøst Ravenghost. Du sier at du forventer saklige svar og kaller deg en Arsenal-supporter, men å kalle egne spillere for idioter og for å "trenge ekstrem oppussing innvendig" syns jeg går over grenser. Hva godt kommer ut av at supporterne skal sitte og hetse sine egne spillere på denne måten?

 

Å være supporter handler om å støtte laget og spillerne i både motgang og medgang - ikke sitte å hetse spillerne på en slik måte.

 

Frank, jeg skjønner at det er mulig å formulere seg på en mer diplomatisk måte enn det Raveghost gjør, men essensen er jeg helt enig i.

 

Jeg har glemt å skrive om hvorfor jeg er skeptisk til Diaby og RvP, skal få gjort det i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Helt seriøst Ravenghost. Du sier at du forventer saklige svar og kaller deg en Arsenal-supporter, men å kalle egne spillere for idioter og for å "trenge ekstrem oppussing innvendig" syns jeg går over grenser. Hva godt kommer ut av at supporterne skal sitte og hetse sine egne spillere på denne måten?

 

Å være supporter handler om å støtte laget og spillerne i både motgang og medgang - ikke sitte å hetse spillerne på en slik måte.

Ikke start den gamle "jeg er en bedre supporter enn deg" diskusjonen igjen da :P

Alle her inne elsker Arsenal men vi reagerer forskjellig og har hver våre måter å støtte på.

Link to comment
Share on other sites

Synes Diaby var vår beste sammen med Vermaelen i dag. Punktum.

 

???? Deg om det..

Synes Diaby leverte ein frykteleg kamp, altfor lite glad i medspelarane sine!

En av de eneste som faktisk ikke rotet bort ballen. Flink til å bringe ballen fremover på banen, åpner rom for andre spillere, får frispark i farlige posisjoner. Han er uheldig på målet, og klart, jeg også lurer på hva han tenker med. Men jeg synes ikke den hendelsen reflekterer kampen til Diaby. Hvis kampen hadde endt 1-1, hadde sannsynligvis mange vært enig i at han hadde spilt en bra kamp.

 

Syns du oppsummerer det fint der Korsl. Diaby gjør en veldig god kamp i mine øye og skaper masse rom med løpene sine. Bringer ballen veldig raskt i lengderetningen og har noen nydelige dragninger. Det kan blir en for mye av og til, men når det lykkes er han veldig nære å bryte gjennom et forsvar helt alene. Han klarte det en gang mot United, men var nok litt for varm i hodet da han skulle avslutte. Skulle rette opp alt på en gang etter det utrolige selvmålet. Også veldig nære to ganger på slutten hvor han kjører rundt med Evra. Ble ikke godt nok desverre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes faktisk at denne kritikken mot Diaby absolutt ikke er på sin plass.

 

Diaby har levert varene på en meget overbevisende måte i de kampene han har fått spille så langt denne sesongen. Han viser at han har tatt lærdom av tidligere sesongen, da han har blitt mye flinkere til å avlevere ballen på riktig tidspunkt. Han har blitt mye flinkere til å vite når han skal sentre og når han skal drive på fremover. Han jobber veldig bra både offensivt og deffensivt. Han viser også at han blitt sterkere i kroppen etter at han droppet sommerferien for å trene seg opp.

 

At man bruker selvmålet på lørdagen i så stor grad mot han synes jeg blir tåpelig. Hadde det vært f. eks. Fabregas som hadde gjort det samme, tenker jeg de fleste hadde betegnet det som ett uhell. Men det er jo ikke noe nytt her inne at vi bedriver forskjellsbehandling av egne spillere.

 

Jeg sier iallefall godt jobbet til Diaby, og jeg gleder meg virkelig til tiden fremover, da jeg tror Diaby kan bidra med mye positivt for oss Gooners.

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne prøver Diaby litt for hardt. Lørdagens kamp var et godt eksempel på dette. Han gjorde en veldig bra jobb uten ball, men med ball ble det som regel litt for mye av det gode. Jeg syns ikke han har blitt noe bedre på å avlevere ballen i riktig øyeblikk og han har fortsatt en tendens til å prøve og forsere en spiller for mye. Han vil, han vil, men får det ikke alltid til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns ikke han har blitt noe bedre på å avlevere ballen i riktig øyeblikk og han har fortsatt en tendens til å prøve og forsere en spiller for mye. Han vil, han vil, men får det ikke alltid til.

 

Her er jeg faktisk totalt uenig. Hvis du ser på Diaby så langt denne sesongen, og det han har prestert tidligere, så er det stor forskjell. Før rotet han nesten bestandig bort ballen. Nå er det kun noen få situasjoner. Og det klarer jeg faktisk å leve med, når jeg ser hva han kan utrette de gangene han lykkes med det han prøver på. Fabregas har slått en haug med feilpasninger i starten av sesongen. Han får ikke kritikk for dette. Rett og slett fordi vi er glade for at han tør å prøve, da vi vet hvor bra det blir når han treffer med pasningen.

 

Hvis Diaby får lov til spille i den posisjonen han spiller nå, og slipper å bli plassert ute på venstre eller høyre kant, så kommer vi til å få mange gleder fremover. For Diaby er som skapt for den posisjonen i ett 4-3-3 system.

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke helt kritikken mot Diaby etter denne kampen.

Bortsett fra 5 sekunders bevisstløshet var han god i denne kampen.

Er enig med Kim at Diaby uten tvil har utviklet seg som spiller denne sesongen.

Han er sterkere i kroppen,utviklet seg teknisk og er flinkere til å sentre ballen videre.

Link to comment
Share on other sites

Enig med de to forrige talerne. Jeg hadde en monolog til Diabys ære på lørdag, dog er det mulig at den kom før selvmålet. Innholdet i tiraden gikk uansett ut på at Diaby er mer effektiv i spillestilen i år enn tidligere. Ikke så mange driblinger som ender i nye driblinger, slik at rytmen blir ødelagt og ballen borte. Han er råsterk til å forsere en mann eller to, og løper i større grad mot målet enn før.

 

Jeg gleder meg til fortsettelsen, og plages litt over at ikke både Diaby og Fabregas kan til å spille offensiv midtbane samtidig. Vet ikke om dere andre ser for dere både Fab og Diaby i en startoppstilling? Blir raskt feil å kjøre Diaby på kanten igjen.

Link to comment
Share on other sites

Den beste midtbane-treeren er i min mening Song, Cesc og Denilson.

De kampene disse har spilt sammen har ting blitt gjort simpelt.

 

Song vinner duellen på midten.

Denilson plukker opp andreballen og gir den til Cesc.

Cesc gjør deretter som regel det riktige valget fremover på banen.

 

Cesc og Diaby finner ikke hverandre på banen, og derfor er jeg skeptisk til om de kan spille sammen.

Vi får hvertfall luksusproblemer da Nasri og Tom er tilbake.

 

Synes alle midtbanespillerne har vært knallgode i år,spesielt Song, men også Cesc (som forventet), Denilson, Ramsey (litt uventet bra) og Diaby.

Link to comment
Share on other sites

Den beste midtbane-treeren er i min mening Song, Cesc og Denilson.

De kampene disse har spilt sammen har ting blitt gjort simpelt.

 

Song vinner duellen på midten.

Denilson plukker opp andreballen og gir den til Cesc.

Cesc gjør deretter som regel det riktige valget fremover på banen.

 

Cesc og Diaby finner ikke hverandre på banen, og derfor er jeg skeptisk til om de kan spille sammen.

Vi får hvertfall luksusproblemer da Nasri og Tom er tilbake.

 

Synes alle midtbanespillerne har vært knallgode i år,spesielt Song, men også Cesc (som forventet), Denilson, Ramsey (litt uventet bra) og Diaby.

Diaby har imponert til tider, akkuratt som han gjorde ifjor. Men bunnivået hans er helt ræva. Og at han klare og heade den i eget mål mot manure er rett og slett katastrofe. Vi har ikke råd til at sånne ting kan skje. Viss ikke Diaby får et prestere på et gjevt høyere nivå enn det han har gjort til nå, så er det bare og selge han til høystbydene.

Link to comment
Share on other sites

Diaby har imponert til tider, akkuratt som han gjorde ifjor. Men bunnivået hans er helt ræva. Og at han klare og heade den i eget mål mot manure er rett og slett katastrofe. Vi har ikke råd til at sånne ting kan skje. Viss ikke Diaby får et prestere på et gjevt høyere nivå enn det han har gjort til nå, så er det bare og selge han til høystbydene.

 

Jeg er jaggu meg glad for at det er Wenger som er manager.

Link to comment
Share on other sites

Diaby uttaler seg om selvmålet

 

Det er riktignok the sun, men han sier her at Almunia ropte at han skulle la ballen gå, men instinktet slo

tydeligvis til. Håper han reiser seg og fortsetter fremgangen!

 

Ja, han sier så. Han ble tydligvis forvirret av at Almunia ikke kom for å plukke ballen, visste ikke om han hadde noen i ryggen, fikk panikk og så gikk alt i stå.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Litt interessant statistikk fra forrige kamp til Diaby kritikerne:

 

I need to pull out stats again to defend Diaby’s performances as well now? Okay this is from the game against Fulham, where apparently he had an awful match.

 

 

Those who say Diaby can’t pass – He made 1 unsuccesful pass out of 27 passes in total.

Those who say Diaby can’t tackle- He won 8 of his 14 tackles.

Those who say Diaby can’t read a game – He made 5 successful interceptions or alternatively, 100%.

Those who say Diaby can’t defend for the team- He made 3 successful clearances. Alternatively, 100%

 

http://gunnerstoday.wordpress.com/2009/09/...iaby-fully-fit/

Link to comment
Share on other sites

Vel vi har vel 3 seire på rad nå med Diaby på banen. Standard L,Wigan og Fulham. Og mot United var han en av vårs beste.

 

Vet ikke om jeg helt støtter denne alt Er diaby's feil greien som er her.

Fabregas har slitt adskillig mer i de siste kamper enn Diaby.

Link to comment
Share on other sites

Enig i mye av det du sier (Ver)mmaelan.

Det eneste jeg lurer litt på er om Diaby passer sammen med Fabregas sentralt. Sånn som Wenger gikk ut å sa for en måneds tid siden eller noe;

 

"Vieira og Cesc passet ikke

Cesc og Gilberto passet

Vieira og Gilberto passet"

 

Nå snakker jeg ikke om sammenligningen mellom Diaby og Vieira, men at de kanskje er to midtbanespillere som ikke passer med hverandre i en sentral treer.

Link to comment
Share on other sites

Kritikken kan jeg forstå til tider. Men når vi får høre hver kamp han spiller. Med mindre han scorer 2 mål, sånn som mot Portsmouth. Da får han være i fred.

Diaby er den spilleren som kan ta ballen, og dra seg forbi 2-3 spillere. Vi trenger en sterk og stor spiller som han som kan finne på ting ut av ingenting. Tror heller ikke det er uten grunn at Wenger har fortsatt med han på laget uke inn og uke ut.

Wenger knows, jeg tror Diaby blir stor i år!

Link to comment
Share on other sites

Enig i mye av det du sier (Ver)mmaelan.

Det eneste jeg lurer litt på er om Diaby passer sammen med Fabregas sentralt. Sånn som Wenger gikk ut å sa for en måneds tid siden eller noe;

 

"Vieira og Cesc passet ikke

Cesc og Gilberto passet

Vieira og Gilberto passet"

 

Nå snakker jeg ikke om sammenligningen mellom Diaby og Vieira, men at de kanskje er to midtbanespillere som ikke passer med hverandre i en sentral treer.

 

Dette er riktig det, men du må også huske at dette er en av grunnene til at Wenger nå har konvertert til en 4-3-3 fra 4-4-2. Han har nok også sett at spillere som Eboue, Diaby, Denilson og Nasri kommer mer til sin rett som indreløpere enn som rene sentrale eller rene kantspillere. Ved å legge om får han ut det beste av flere spillere, samtidig som det frigjør vingene for noe av det defensive arbeidet. Syns derfor ikke at sammenligningen din helt holder mål.

 

 

Mmaelan: Dette er vel en grei indikasjon på at hylekoret igjen har funnet sin hoggestabbe helt uten grunn..

Link to comment
Share on other sites

Å forsvare Diabys start på denne sesongen er det samme som å forsvare Songs start på forrige sesong. Ja, Song er i ferd med å slå til, men Wenger "ofret" forrige sesongs tittelmuligheter ved å gi han sjanse på sjanse da han pinlig tydelig ikke var god nok. Dette kan for så vidt også sies om Denilson.

Er det riktig å ofre nok en sesong ved å bruke spillere som trenger flere måneder på å bli gode nok?? Man kan sitte å skryte Abou oppi skyene om han slår til og blir en klassespiller på vårparten, men hva hjelper vel det om vi allerede hektet av i tittelkampen??

For sannheten er den at Diaby for øyeblikket er langt unna det nivået som kreves for å spille fast på midtbanen hos et lag som skal utfordre Chelsea og United.

 

Arshavin og Vermaelen er allerede store publikumsfavoritter etter at Wenger KJØPTE dem i henholdsvis januar og juli. Begge har blitt kåret til månedens spiller og har hatt meget stor innflytelse på de sportslige resultatene. Hva har professoren lært av det?? Tydeligvis svært, svært lite. Det illustreres best ved den stadige bruken av Diaby som med enkelthet kunne blitt erstattet med en bedre spiller i sommer. Ifølge klubben har vi plenty med cash to splash. Og det er dyrere å falle utenfor topp 4 enn å kjøpe et par klassespillere som kan heve laget NÅ. Er ikke det viktigste å vinne??

 

Avslutningsvis vil jeg si at det maset om at vi alle er ute etter hakkekyllinger er sterkt overdrevet. Grunnen til at Diaby får massiv kritikk nå er fordi han har spilt svakt og aldri egentlig har bevist nok til å forsvare en plass på laget. Akkurat som Song og Denilson ble hakket på i fjor. De var heller ikke gode nok da. Wenger er imidlertid den som bør få høre det. Det er han som tar ut laget....

 

Ps. Mmaelaen: Den statistikken du viser til må enten være riv ruskende gal eller så må ølen på puben ha vært av det sterke slaget. Bare 1 feilpasning??

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...