Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

Jeg så ikke kampen i går, men jeg har sett høydepunktene og vå juvel Diaby hadde følgende defensive bidrag.

1- heading (med skulderen faktisk) i egen tverrligger.

2- "ballwatching" da hans mann skyter utenfor fra svært kloss hold. Diaby er ikke i nærheten av mannen sin og det er en gedigen sjanse.

3- taper duellen med klar margin i forkant av målet.

 

Bortsett fra disse ovennevnte situasjonene spilte diaby helt sikkert en fantastisk kamp.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Jeg så ikke kampen i går, men jeg har sett høydepunktene og vå juvel Diaby hadde følgende defensive bidrag.

1- heading (med skulderen faktisk) i egen tverrligger.

2- "ballwatching" da hans mann skyter utenfor fra svært kloss hold. Diaby er ikke i nærheten av mannen sin og det er en gedigen sjanse.

3- taper duellen med klar margin i forkant av målet.

 

Bortsett fra disse ovennevnte situasjonene spilte diaby helt sikkert en fantastisk kamp.

 

BE

 

Tror du må se situasjon nr 1 på nytt,,for det er vel ikke så mye Diaby kan gjøre annerledes i den situasjonen?

De andre to er jeg forsåvidt enig i.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så ikke kampen i går, men jeg har sett høydepunktene og vå juvel Diaby hadde følgende defensive bidrag.

1- heading (med skulderen faktisk) i egen tverrligger.

2- "ballwatching" da hans mann skyter utenfor fra svært kloss hold. Diaby er ikke i nærheten av mannen sin og det er en gedigen sjanse.

3- taper duellen med klar margin i forkant av målet.

 

Bortsett fra disse ovennevnte situasjonene spilte diaby helt sikkert en fantastisk kamp.

 

BE

 

Å vips så hadde ben elfen funnet seg en ny huggestabbe.

 

Hvor blir det av kritikken til Fabregas for alle unødvendige balltapene og feilpasningene i går? Hvor blir det av kritikken mot van Persie for misbrukte sjanser i går?

Link to comment
Share on other sites

Å vips så hadde ben elfen funnet seg en ny huggestabbe.

 

Hvor blir det av kritikken til Fabregas for alle unødvendige balltapene og feilpasningene i går? Hvor blir det av kritikken mot van Persie for misbrukte sjanser i går?

 

Som tidligere nevnt Kim så fikk jeg ikke sett kampen.

av stort sett alt jeg har skrevet er det bare en ting jeg mener jeg har tatt feil i, og det er at VP ikke passer som midtspiss. Der har han klart å motbevise meg foreløpig, men det er fortsatt lenge igjen av sesongen (og jeg tror fortsatt en skadefri Eduardo passer bedre inn enn VP).

 

Apropos det å finne seg en ny hoggestabbe. Det viste seg jo at jeg hadde rett med forrige, så istedet for å konstant irritere deg over hva jeg skriver så kan du jo heller prøve å forstå.

 

Av frykt for å bli kastet ut av forumet for godt så har jeg valgt å slutte å kommentere keepere, men det sier jo litt når en keeper som antagelig ikke er blant de 250 beste keeperne i verden danker ut almunia (som så mange elsket på dette forumet). for meg beviser det ikke hvor bra Mannone er, for Mannone er ikke noe bra i det hele tatt. men det forteller meg en hel del om hvor pill råtten almunia er.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

...men det sier jo litt når en keeper som antagelig ikke er blant de 250 beste keeperne i verden danker ut almunia (som så mange elsket på dette forumet). for meg beviser det ikke hvor bra Mannone er, for Mannone er ikke noe bra i det hele tatt. men det forteller meg en hel del om hvor pill råtten almunia er.

 

BE

Det er ingen her på forumet som har sagt at de har elsket Almunia. Iallefall ikke sånn jeg har fått med meg.

Men er mange(meg inkludert) som har vært i mot en til tider usaklig kritikk mot en som har vært/er førstevalget på keeperplass. Der er virkelig to helt forskjellige ting. Vi har alle vært enige om at Almunia ikke er noen verdensklassekeeper, men når man skal poengtere det etter hver eneste kamp han spiller må du jo skjønne man begynner å gå litt lei?

 

Som sagt, én ting er saklig kritikk, mens en annen er å alltid komme med kritikk om hvor dårlig en spiller er. Også etter kamper hvor han til og med har vært en matchvinner for oss(ja, han har faktisk vært det også).

 

Det er ikke bare deg dette gjelder(eller bare diskusjoner om Almunia for den saks skyld), så ikke ta det som et personlig angrep...

Link to comment
Share on other sites

Noe som irriterte meg noe veldig igår hva at Diaby nesten ikke klarte å vinne en eneste hodeduell siden han klarer ikke å time hoppene. Enten så hopper han for tidlig eller så hopper han for sent. Han ble jo hele tiden knust i hodeduellene på den ene midtstopperen til West Ham, mens det som var bra var at han løp ofte gode løp oppover i banen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da var skade nr 2 under landslagsrunden et faktum.. :D

 

"France have suffered another set-back in their preparations for their World Cup play-off second leg against the Republic of Ireland as Abou Diaby has left their Clairefontaine training base due to injury.

 

Already carrying a problem when he convened with les Bleus last week prior to their 1-0 Croke Park victory, the Arsenal man has returned to London due to a problem with his left calf, the FFF (French FA) have announced.

 

The Gunners were not happy about Diaby's initial inclusion in the squad, claiming that it will be the end of November before their player is fit."

 

Hentet fra Goal.com

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg ser at Diaby blir belønnet med bånnkarakterer blant de som gir poeng i poengtråden. Han blir også kritisert i kamptråden. Jeg kan umulig ha sett samme kamp.

 

Diaby var STOR i førsteomgangen mot Olympiakos. Han taklet i høyden og på bakken, snurret rundt med grekere over nesten hele banen, og tok med seg ball og sendte den videre så det var en fryd å se på. 29 vellykkede pasninger ga 'successful passes' på imponerende 89%. Verdensklasse!

 

Det er tydelig at han stortrives som indreløper hvor han blir mer involvert. I går var han vel også omtrent fri for taktiske feilvalg, noe han etter min mening har slitt med tidligere.

 

Jeg skulle ønske noen kunne stille meg spørsmålet "Hvilken av dagens Arsenalspillere kan bli kåret til Verdens Beste Spiller om et par år?"

 

Diaby har alt som trengs!

 

Tja. Siden jeg skrev dette, ble det 7 kamper på Diaby før han ble skadet igjen.

 

Blackburn (H) 6-2 Bra kamp av Diaby

Birmingham (H) 3-1 Veldig bra

AZ (:) 1-1 Ok

West Ham (:) 2-2 Dårlig

Tottenham (H) 3-0 Bra

AZ (H) 4-1 Veldig bra

Wolves 4-1 Byttet ut etter 24 min.

 

Spent på om han sitter på benken mot Liverpool på Søndag. Jeg tror fortsatt at han blir en viktig spiller for Arsenal. Allerede denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Syntes Diaby var god i dag, men førsteomgangen hans var ikke akkurat en veldig god omgang, dog var andreomgangen hans stor. Fortsatt så er problemet til Diaby at han på det beste er en fantastisk fotballspiller, mens han på det verste er en vandrende katastrofe.

 

Forhåpentligvis så kommer det mer stabilitet fra denne mannen etterhvert, og det vil være veldig veldig bra for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri vært noen fan av Diaby, rett og slett fordi jeg aldri har ment at han har vært god nok. Men jeg må si at kampen i dag var en meget bra kamp av Diaby. Fortsatt tar han mange gale valg underveis i kampen når det gjelder når han skal sentre og når han skal drible. Men kampen i dag var nok, etter min mening, Diabys beste kamp i år. (Ja, jeg har ikke glemt Portsmouth kampen)

Link to comment
Share on other sites

Han var god igår ja, viste at på en god dag kan han gjøre magi aleine, den magien jeg regnet med at Nasri og Arshavin ville skaffe i går, Arshavin skuffet meg og Nasri er ikke den magiske spilleren han var i fjor enda, satser på at han blir det når han kommer tilbake fra skade, spørsmålet er om Diaby er en bedre spiller uten Cesc ved siden av seg fordi han da får mer frihet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri vært noen fan av Diaby, rett og slett fordi jeg aldri har ment at han har vært god nok. Men jeg må si at kampen i dag var en meget bra kamp av Diaby. Fortsatt tar han mange gale valg underveis i kampen når det gjelder når han skal sentre og når han skal drible. Men kampen i dag var nok, etter min mening, Diabys beste kamp i år. (Ja, jeg har ikke glemt Portsmouth kampen)

 

 

Husker du Stoke kampen i Mai også? 2 Mål av Diaby og storspilte, men det som alltid skjer, Diaby blir alltid skadet og får tilbakeslag hver gang og Stuart Robson (eller var det Shovell?) i Arsenal TV mener han aldri får 15 kamper på rad før han blir skadet igjen, for han har utvilsomt kvaliteter som Arsenal trenger, det er eg helt enig i han med!

 

 

Godt å se Diaby spille så godt som han gjorde i går og håper bare ikke han får en ny skade snart, slik at de kan få samkjørt seg litt! Villa er neste motstander og vi husker hvordan han på Vieira vis brillierte til tider i den kampen og scoret dette fantastiske målet i sammarbeid med Eboue for nøyaktig 1 år siden i 2-2 kampen mot Villa der vi ledet 2-0 på Villa Park.

Link to comment
Share on other sites

Husker du Stoke kampen i Mai også? 2 Mål av Diaby og storspilte, men det som alltid skjer, Diaby blir alltid skadet og får tilbakeslag hver gang og Stuart Robson (eller var det Shovell?) i Arsenal TV mener han aldri får 15 kamper på rad før han blir skadet igjen, for han har utvilsomt kvaliteter som Arsenal trenger, det er eg helt enig i han med!

Godt å se Diaby spille så godt som han gjorde i går og håper bare ikke han får en ny skade snart, slik at de kan få samkjørt seg litt! Villa er neste motstander og vi husker hvordan han på Vieira vis brillierte til tider i den kampen og scoret dette fantastiske målet i sammarbeid med Eboue for nøyaktig 1 år siden i 2-2 kampen mot Villa der vi ledet 2-0 på Villa Park.

 

Husker den kampen ja. Diaby storsspilte som du sa. Det jeg mente var beste kampen denne sesongen, bare en aldri så liten skriveleif fra min side. :P

Link to comment
Share on other sites

Kom nettopp på den herlige bortekampen mot Fenerbache fra ifjor også som Diaby storspilte i! Usikker vedgående Diaby, såpass mye skader at han sjelden rekker å bli i form igjen, men hvis vi slipper han blir han stor i en annen klubb..

 

Håper han får hvertfall 2 sesonger til å bevise seg på, etter denne.

Link to comment
Share on other sites

Diaby er særdeles god på sitt beste og har et stort potensiale, men er ofte skadet og har vært preget av det. Mot Hull var han man of the match og spilte sånn som vi ønsker og forventer av han. La pasningene i riktig tidspunkt og driblet ikke for mye. Bare så synd det skjer kanskje i 2 av 10 kamper og det må nevnet at det også har vært mye svakt spill fra den kanten.

 

Men spiller han som mot Hull blir det svært vanskelig å ta han ut av laget. Derimot må han bli mer stabil for å spille seg til noenlunde fast plass. Han er klart bedre enn Denilson....når spillet hans sitter.

Link to comment
Share on other sites

Han har ikke akkurat bare hatt oppturer, likevel slår han tilbake og virker å være bedre enn noen gang. Mener det vitner om bra mentalitet og at han fort kan vise seg å bli en nøkkelspiller for oss denne sesongen og i fremtiden.

 

Wenger sa for en tid siden at det fine med Diaby var at visst du ba ham om å gjøre noe så kunne du være sikker på at han hadde gjort det, pluss mere til. Han er tydeligvis lærevillig :)

Link to comment
Share on other sites

Diaby gjorde akkurat det jeg ikke forventet - Leverte NOK en praktkamp !

 

I tillegg til det gode spillet synes jeg han viser en instilling jeg ikke har sett før. Virker som han er veldig målbevisst på "å komme en vei" ! Han trente hardt i sommerferien, og viljen og energien han nå viser får meg til å tenke at han ikke vil si seg fornøyd med å være en squad-player, verken på Arsenal og kanskje ikke minst i VM 2010 !

Link to comment
Share on other sites

Diaby er, til tross for sin unge alder, ein spelar man har høyrt om og snakka om stort utviklingspotensial i fleire år allereie. Diverre ein stygg skade nokre år tilbake, samt andre skadeavbrekk har gjort at han aldri har fått vist over tid sitt potensial. Håpar han no klarar å holde seg skadefri og sakte men sikkert spele seg opp på eit stabilt toppnivå. Vi vet kva han har i seg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...