Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

Diaby viste med pasningen han hadde til van Persie i går, at han absolutt har potensialet til å være en klassespiller. Pasningen til van Persie som resulterte i målet, var det faktisk Fabregasklasse over.

 

Diaby mangler rett og slett selvtillit, noe som gjelder hele laget. Diaby fullproppet av selvtillit, er faktisk en meget god spiller. Han har ett driv med ballen vi ikke har sett siden Vieira var i klubben.

 

Diabys største problem slik jeg ser det, er at han må bli flinkere til å vite når han skal drible, og når han skal slå pasning.

 

Jeg er iallefall overbevist om at Diaby kommer til å være en viktig del av fremtiden til Arsenal.

 

jeg mener tvert om. diaby har alt for MYE selvtillit. hadde han manglet selvtillit, ville han ikke prøvd seg på å drible 2-3 motspillere for hver gang han fikk ballen. ikke nok med at han bommer på et usansylig høyt antall pasninger, men de som faktisk kommer frem, er ofte bak medspillerne og bremser også opp farten og flyten i arsenals angrep.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Ny svak kamp av Diaby! Rett og slett pinlig. Treffer omtrent ikke med en eneste pasning. Setter ned fart på spillet og spiller på grensen til stygt.

 

Kanskje like greit at han får en pause?

 

Sant, men Denilson var pinadø like ille, minst.

 

Denilson var faktisk hakket dårligere, men jeg blir muggen når Diaby også denne kampen trår til med en mindre fin takling.

 

Diaby sklir i det han sette inn tacklingen. Uflaks at han treffer som han gjør.

 

Forøvrig så jeg kampen med 3 Liverpool og 2 Man U kompiser og de var begge mektig imponert over både Denilson og Diaby. De dominerte midten 100%. Så noen Scott Parker i det hele tatt¨?

Syns det er merkelig at disse to får refs i dag. I mine øyne var de begge gode og gjorde jobben de var satt til å gjøre.

 

omed at egne spillere blir skadet er helt forkastlig

 

Takk for noen fornuftens ord RP7, jeg syns også de klarte seg bra og da spesielt Diaby .

 

Helt enig der. De gjorde jobben sin godt. Eneste som var bedre i midtbaneleddet idag må vel være Eboue (Nasri er selvskreven...) Veldig synd at Eboue ble skadet, men det ga plass for Vela, som jeg håper får flere sjanser fremover.

Link to comment
Share on other sites

Jo guttene var bedre en Scott Parker, uten at det sier all verden. Det som skuffer mest er at utrolig mange pasninger går galt.

 

Ser selvsagt det problemet at de begge lider av å ikke ha f.eks. Fabregas ved siden av seg.

 

Synes Eboue var veldig positiv i dag. Håper han er raskt tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Jo guttene var bedre en Scott Parker, uten at det sier all verden. Det som skuffer mest er at utrolig mange pasninger går galt.

 

Ser selvsagt det problemet at de begge lider av å ikke ha f.eks. Fabregas ved siden av seg.

 

Synes Eboue var veldig positiv i dag. Håper han er raskt tilbake.

 

Når du setter dette i sammen med en ubevegelig og dårlig spiss i denne kampen (Adebayor), så skal det godt gjøres å treffe han med en passning, og der gjelder stort sett resten av laget, de lange sugende forløsende løpene finnes ikke, det er bare å stå stille og vifte med armene. Vis meg den spilleren som har 100% uttelling. Men det er vel sånn i vår supporterkrets at det er "deilig å ha noen å hate".....en liten strofe fra Raga Rockers. Men uansett så skjønner jeg ikke helt kritikken mot Diaby i denne kampen, og så ser jeg det er mange som klager på taklingene hans, vel hva skal man si? og dere hyller Patrick Vieira, vel da burde dere se litt av taklingene hans. Der er det mye tøffe taklinger av ymse karakter. Stå på Diaby, gi gass vi trenger en "grise" takler!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Siden Diaby er ute går jeg for

 

Eboué--Denilson--Nasri--Arshavin

 

selv om jeg er eboue sinn størtse kritikker så støttes deen der hvis diaby er ute..

 

men mener jeg leste det var håp for at han ble klar, i så tilfelle ville jeg godt for:

 

eboue- denilson-diaby- arshavin

 

nasri

 

RVP

 

eller ut med klovnen og nasri på kant og bentdner in

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at alle vet det, og at alle er veeeeldig frustrert over det, men må bare si det:

 

Hvorfor er du så ustabil, Vassiriki? Du er jo så sinnsyk når du først er god. Spesielt en detalj mot WBA i går gjorde at jeg fikk flashbacks til det aller beste vi så av Vieira (da han rolig og kontrollert tok ned en vanskelig ball på brystet, så rolig ned på foten selv om det var flust av WBA-folk rundt han).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Må si at dette var veldig deilig å høre. Han har tydeligvis bestemt seg for å satse skikkelig på en plass i laget, og han har uten tvil potensialet. Spørsmålet er bare hvor motivert han er, virker iallfall som om Wenger har fortalt han at han må skaffe mer muskler og bli en bedre takler for å kunne utfordrere på en plass i laget.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Jun 21 2009, 04:58 PM) 170346[/snapback]

Må si at dette var veldig deilig å høre. Han har tydeligvis bestemt seg for å satse skikkelig på en plass i laget, og han har uten tvil potensialet. Spørsmålet er bare hvor motivert han er, virker iallfall som om Wenger har fortalt han at han må skaffe mer muskler og bli en bedre takler for å kunne utfordrere på en plass i laget.

 

Ja positivt dette. Får håpe han jobber litt med mentaliteten også. Han har en tendens til å miste fokus i en del kamper, og det er farlig sentralt på midten. Har nok ikke troa på at han blir god nok til fast plass. Håper han motbeviser!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Stor sjanse for at Diaby starter mot Celtic i morgen, og det synes jeg er spennende. Håper han kan få vist seg frem som indreløper i 4-3-3, noe som garantert passer ham bedre enn kantspiller i 4-4-2.

 

Han har et fantastisk potensiale, men har aldri klart å vise stabilt god form. Ikke lett når du er så mye skadet. I krystallkulen ser jeg en kanonkamp av 23-åringen i morgen. :)

Link to comment
Share on other sites

Diaby har alltid hatt potensialet. Evnene hans er det ingen ting i vegen med, noko han har synt fleire gongar, men diverre ikkje over tid. Diabys problem har vore å avgjere når det passar med ekstraordinære ting, eller når ting må gjerast enkelt. Om han klarar å bli flinkare på dette, vil han prestere stabilt over tid og nytte evnene sine mykje betre.

 

Tar ikkje av etter ein god kamp, for det har han hatt før. Trur også at indreløpar er det som passar han best, framføre ving, eller som en av to sentrale.

Link to comment
Share on other sites

I kveld Vassiriki Abou Diaby! I kveld er det på tide å vise at du kan prestere i mer enn en kamp av gangen!

GO FOR IT!

 

det har vel ikke skjedd for at han har spilt bra i flere kamper paa rad.. flamini blomstret i en alder av 23 saa er lov og haape at diaby tar en flamini

Link to comment
Share on other sites

Absolutt! Håper inderlig at Abou blir en av årets overaskelser i PL. Han har hvertfall gjort så godt han kan i sommer og ved de anledningene han har fått i år.

Har alltid vist puttet noen mål i ny og ne Diaby, og da ofte flere i samme kamp, slik som i helgen. Håper han blir mer stabil og klare og få et høyere bunnpunkt viss vi kan kalle det de. For når han er dårlig så er han ræva! Men håper såklart han får en kjempe sesong med mange mål og at han klare og holde seg skadefri.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...