Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

Jeg har faktisk full forståelse for at Diaby vurderer sine muligheter. Synes han har fått for lite spilletide denne sesongen. Så får man heller diskutere om det er riktig å gå ut i media med det.

 

Men jeg anser ikke uttalelsene hans som syting ala Bendtner. Han sier jo at han forstår at det er mange om beinet.

 

Blir synd å miste Diaby hvis det skulle ende med at han drar. Jeg rangerer han foran både Denilson, Flamini, Diarra og Song

 

Må jo si at eg og blir en smule irritert over uttalelsene

til både Diaby,Bendtner og Diarra om at de vil vekk får de ikke spilletid.

 

Har Diarra sutret over for lite spilletid??? Han er den siste som bør åpne kjeften sin. Han er helt ny. Har ennå ikke vist en dritt på banen, som tilsier at han skal være god nok for Arsenal. Han bør heller konsentrere seg om å holde seg beina. Lurer på om han mangler knotter :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Sånn er gamet. Wenger kjøper unge spillere som han kan få noe igjen for om de ikke slår til. Spesielt Diarra bør vel bli en økonomisk triumf om han forlater oss i nærmeste fremtid. Husker ikke hvor mye vi gav for Diaby.

 

Men det er en grunn til at vi ikke har engelske spillere på laget. 2,5 for Diarra, mens vi må ut med minst 15 for Agb.... i Villa?

 

;D

Link to comment
Share on other sites

Vi har for mange spillere på sentral midtbane og alle spiller meget bra....that's the facts...

 

Skal veldig mye til å holde alle sammen særlig fornøyd hvis 6-7 mann skal konkurrere om 2-3 plasser.

 

Men Diaby er ikke en spiller jeg vil vi skal selge. Enormt potensiale og har vist allerede at han er en svært god spiller.

Diarra minner meg litt om Makelele i måten å spille på. Typisk ballvinner og spiller på det enkle, men god teknikk. Men....vil han noen gang få sjansen? Det jo fullt opp på høyreback også nå.

Jeg tror likevel Diarra er nærmest nå til å danke ut Flamini som defensiv midtbane nå.

Denilson har jo skrevet ny kontrakt, men også han skal få slite med spilletid hvis Cesc og Flamini skal spille mesteparten av sesongen.

Song tror jeg er tapt på midtbanen, men virker som Wenger driller han mer på stopperplass nå. Selv om han har hatt et par bra kamper nå kanskje tror jeg han får slite mot de beste lagene.

Gilberto er jo eldst og en typisk salgsvare for Wenger tror jeg. Tipper han drar til sommer'n. Jeg mener vi trenger han et par år til, men tror han selges i sommer.

 

Uansett...jeg håper Diaby blir, men om han får mye mer spilletid er vanskelig å spå..

Link to comment
Share on other sites

Ber til gud om at Diaby blir :angry: Han har ett kjempepotensiale(!!) og blir helt klart en viktig spiller for oss bare han får litt tid.. Går han til en toppklubb i Italia eller Spania vil han garantert slå til om han får tillit(tror jeg) får håpe han blir :angry: Herlig spiller.. Ser store likheter med Vieira.. god ballkontroll, god til å lese spillet og med litt mer tid blir han nok en defensiv klippe også(forde om jeg er enig med fler av dere at like god som Viera DEFENSIVT er nesten umulig..) for der var han suveren!

Link to comment
Share on other sites

Diaby går.

 

Alle jeg kjøper hjemmedrakter med blir solgt og jeg har Diaby bak på årets drakt

Sliter med samme problemet :angry: Har Reyes og Henry drakt. Begge ble borte sesongen etter. Og var faktisk et hårstrå unna og kjøpe Diaby drakt for en uke siden. Tør ikke kjøpe cesc drakt :angry:

 

Får virkelig håpe dette bare er noe tull. Diaby kommer til og bli vannvittig god. Mener han er den beste vi har sentralt på midten etter Cesc. Komme foran både Denilson og Diarra. La han få spille neste kamp sentralt ihvertfall så er jeg sikker på at vi får se litt av det som bor i han. Nytter ikke å dytte han ut på kanten. La han spille sentralt eller som hengende spiss. Mener Diaby er en blanding av Gerrard, Kaka og Vieira. Herlig driv med ballen, god til å takle, god teknisk, godt skudd. Har vel egentlig det meste.

Link to comment
Share on other sites

Diaby går.

 

Alle jeg kjøper hjemmedrakter med blir solgt og jeg har Diaby bak på årets drakt

Sliter med samme problemet :D Har Reyes og Henry drakt. Begge ble borte sesongen etter. Og var faktisk et hårstrå unna og kjøpe Diaby drakt for en uke siden. Tør ikke kjøpe cesc drakt :angry:

 

Får virkelig håpe dette bare er noe tull. Diaby kommer til og bli vannvittig god. Mener han er den beste vi har sentralt på midten etter Cesc. Komme foran både Denilson og Diarra. La han få spille neste kamp sentralt ihvertfall så er jeg sikker på at vi får se litt av det som bor i han. Nytter ikke å dytte han ut på kanten. La han spille sentralt eller som hengende spiss. Mener Diaby er en blanding av Gerrard, Kaka og Vieira. Herlig driv med ballen, god til å takle, god teknisk, godt skudd. Har vel egentlig det meste.

 

Henry dro like etter jeg kjøpte drakt med navnet hans bakpå, får bare ikke håpe det samme skjer med Cesc :P ;) For kjøpte drakt med Cesc for ett par mnd siden... :angry: heheh

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Diaby reiser ikke.

 

Arsenal.com: - Diaby signs new long term deal at Arsenal

 

Diaby med ny kontrakt, som binder ham til klubben til 2012.

 

Herlig å få kontrakt for Diaby nå. Han fortjener det virkelig, og hadde en meget god kamp i går. En mann for fremtiden, som kan tre inn i en rolle som veldig viktig for dette Arsenallaget i årene som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Gledelig at Diaby får en ny og såpass lang kontrakt med klubben!

Han er en veldig god spiller og har bevist det flere ganger, men når faller utenfor laget innimellom og ikke spiller så mye bestandig så faller jo formkurven og da tar det ofte litt tid før man finner den tilbake. Formen er han i hvertfall i ferd med å finne tilbake til nå og det blir spennende å følge han fremover.

 

Tror også det vil åpne seg flere sjanser for han sentralt på midtbanen, ettersom Diarra ble solgt. Denilson er jo skadet, og Gilberto har ikke imponert nevneverdig, så tror nok Diaby får flere sjanser i den posisjonen. :)

Link to comment
Share on other sites

Veldig positivt. Diaby gjør det bedre for hver kamp som går nå. Mange fine crossere mot Newcastle. Fra før av vet vi at han har en vannvittig styrke og et nydelig driv. Et tungt skudd har han også. Eneste som jeg synes manglet mot Diaby var litt mer tempo på det han gjør. Spillet stopper noen ganger litt opp når ballen går gjennom han, i motsetning til Fab der tempoet som regel økes. Skal vi tippe at Diaby feirer den nye kontrakten med et mål mot City? ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Sitter med en magefølelse at Wenger velger en 4-5-1 formasjon i morgen og spørsmålet eg har stilt meg da er om Wenger bruker Vela eller Diaby i en hengende spiss rolle og når eg sjekket litt på hva Diaby har prestert på mål froten, så ble eg litt overrasket, sjekk dette her:

 

Arsenal vs Steaua Bucuresti, Diaby scorer etter 8 minutter (07-08 sesongen)

Arsenal vs Aston Villa, Diaby scorer etter 9 minutter (06-07 sesongen)

Blackburn vs Arsenal, Diaby scorer etter 5 minutter (07-08 sesongen)

Arsenal vs Derby, Diaby scorer etter 10 minutter (07-08 sesongen)

Liverpool vs Arsenal, Diaby scorer etter 13 minutter (07-08 sesongen)

Fenerbahce vs Arsenal, Diaby scorer etter 21 minutter (08-09 sesongen)

 

 

Kanskje det er Diaby som skal sende oss i føringen på Ashburton i morgen, hvem vet, men eg fikk litt troen på han nå...

 

Kommentarer??

Link to comment
Share on other sites

Sitter med en magefølelse at Wenger velger en 4-5-1 formasjon i morgen og spørsmålet eg har stilt meg da er om Wenger bruker Vela eller Diaby i en hengende spiss rolle og når eg sjekket litt på hva Diaby har prestert på mål froten, så ble eg litt overrasket, sjekk dette her:

 

Arsenal vs Steaua Bucuresti, Diaby scorer etter 8 minutter (07-08 sesongen)

Arsenal vs Aston Villa, Diaby scorer etter 9 minutter (06-07 sesongen)

Blackburn vs Arsenal, Diaby scorer etter 5 minutter (07-08 sesongen)

Arsenal vs Derby, Diaby scorer etter 10 minutter (07-08 sesongen)

Liverpool vs Arsenal, Diaby scorer etter 13 minutter (07-08 sesongen)

Fenerbahce vs Arsenal, Diaby scorer etter 21 minutter (08-09 sesongen)

 

 

Kanskje det er Diaby som skal sende oss i føringen på Ashburton i morgen, hvem vet, men eg fikk litt troen på han nå...

 

Kommentarer??

Diaby er blandt mine yndlingsspillere fordi han kan gjøre fantastiske ting! Ekstremt slepen teknikk og et utrolig skudd, ganske god med venstre og. Han kan godt være den som scorer og med en hel sesong uten skader kan han bli nok så god :lol: - spørr du meg ;)

Link to comment
Share on other sites

Igjen beviste Diaby at det er sentralt han hører hjemme. Det beviser han gang på gang på gang. Forstår virkelig ikke hvorfor Wenger setter han på kanten. Diaby har et veldig bra driv og veldig god teknikk. Så jo at han dro av en mann eller 2 gang ofte mot United. Vil faktisk se han oftere i den hengende spiss/offensiv midtbane rollen. Og heller Diaby i den rollen en Adebayor i den formen han viser for tiden.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Diaby er en kjempespiller, men ett problem jeg ser ved han er at han holder ballen litt for lenge. Han kan jo komme seg ut av de verste situasjoner, men når det er på tide å sende ballen videre vil han gjerne dra av en eller to spillere til, dette funker sjelden og han mister ballen, hadde han spilt ballen litt tidligere hadde han vært konge. Men, jeg ser gjerne at han får spille mer framover og kan klare å etablere seg. Han er nok mest en offensiv midtbane så inntil videre trenger han en ved siden av seg som kan takle og være et defensivt anker på midtbanen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...