Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

I det nye Goal-bladet er det voldsomt mye skryt av unge Arsenalspillere, og sidene 20-25 er dedikert til Young Guns. Senere i bladet har de en kåring av største talenter under fylte 22 år. Carlos Vela har de plassert på 29. plass, tidligere Arsenalspiller Arturo Lupoli på delt 26. plass, Theo Walcott på 21. plass, Armand Traoré på 17, plass, Nicklas Bendtner på 6. (!) plass, Francesc Fabregas på 3. plass og Abou Diaby på 2. (!) plass, bare bak Lionel Messi.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Det er herlig å se at Wenger når lankt med å satse på ungegutter :( Diaby er en av dem jeg har beundret mest :(

Link to comment
Share on other sites

Fortjener all skrytet han får. En jeg virkelig har tro på. Så jo at han var så smått i gang før den stygge skaden, og jeg synes vi begynner å se han igang igjen nå også .. endelig. Er som snytt ut av nesa til Vieria, bare med bedre teknikk. Også en spiller som setter fart fram med en gang han får ballen i beina, noe jeg virkelig savner. Har en stor fremtid foran seg er jeg sikker på

Link to comment
Share on other sites

Fortjener all skrytet han får. En jeg virkelig har tro på. Så jo at han var så smått i gang før den stygge skaden, og jeg synes vi begynner å se han igang igjen nå også .. endelig. Er som snytt ut av nesa til Vieria, bare med bedre teknikk. Også en spiller som setter fart fram med en gang han får ballen i beina, noe jeg virkelig savner. Har en stor fremtid foran seg er jeg sikker på

 

Kloke ord, fra en klok person.

 

Diaby blir bedre å bedre, og eg må si eg ble mektig imponert over det han gjorde i forkant av Rosicky sitt mål da han brøt spillet til City spilleren der.

 

Nå spilte vel han en litt offensiv "zidane" rolle mot City, men eg håper han blir en sånn Vieira type som arbeider deffensifvt og slår gjennombrudds pasninger slik vi husket Vieira gjorde.

 

Diaby og Cesc sentralt på midtbanen hadde konge om noen få år..

Link to comment
Share on other sites

I det nye Goal-bladet er det voldsomt mye skryt av unge Arsenalspillere, og sidene 20-25 er dedikert til Young Guns. Senere i bladet har de en kåring av største talenter under fylte 22 år. Carlos Vela har de plassert på 29. plass, tidligere Arsenalspiller Arturo Lupoli på delt 26. plass, Theo Walcott på 21. plass, Armand Traoré på 17, plass, Nicklas Bendtner på 6. (!) plass, Francesc Fabregas på 3. plass og Abou Diaby på 2. (!) plass, bare bak Lionel Messi.

 

Ok, men hvor i alle dager er Denilson? Kunne du postet hele listen? Uansett godt å se at vi er godt representert.

Link to comment
Share on other sites

Det er mulig jeg overså Denilson da jeg bare så fort gjennom lista, men de har plassert ham på "hot or not" lista på en positiv plass på sidene med smånyheter foran i bladet. Men det er forskjellige folk som lager de forskjellige delene av bladet, og da kan det gå slik.

 

Her er forøvrig den fullstendige listen, som Revelur etterspurte:

 

30. José Nuñez Motiel (-88), Udinese

29. Carlos Vela (-89), Salamanca

28. Micah Richards (-88), Manchester City

26. Giuseppe Rossi (-87) / Arturo Lupoli (-87) Parma / Derby County

25. Goran Slavkovski (-89), Inter

24. Giovanni dos Santos (-89), Barcelona

23. Fernando Forestieri (-90), Genoa

22. Ryan Babel (-86), Ajax

21. Theo Walcott (-89), Arsenal

20. Aaron Lennon (-87), Tottenham Hotspurs

19. Zdrako Kuzmanovic (-87), Fiorentina

18. Johann Gourcuff (-86), Milan

17. Armand Traoré (-89), Arsenal

16. Edilson Cavani (-87), Palermo

15. Fernando Gago (-86), Real Madrid

14. Vincent Kompany (-86), Hamburger SV

13. John Obi Mikel (-87), Chelsea

12. Gónzalo Higuain (-87), Real Madrid

11. Samir Nasri (-87), Olympique Marseille

10. Anthony Vanden Borre (-87), Anderlecht

9. Sergio Ramos (-87), Real Madrid

8. Matias Fernández (-86), Villareal

7. Sergio Aguëro (-88), Atlético de Madrid

6. Nicklas Bendtner (-88), Birmingham City

5. Valerij Bojinov (-86), Juventus

4. David Silva (-86), Valencia

3. Francesc Fabregas (-87), Arsenal

2. Abou Diaby (-86), Arsenal

1. Lionel Messi (-87), Barcelona

 

Av de ni som spiller i England som er representert på den listen er 6 Arsenals eiendom, Tottenham, Manchester City og Chelsea deler de tre siste. :(

Link to comment
Share on other sites

Må si det er fantastisk å¨klare å sette Diaby forann Cesc på den lista.

Diaby kommer til å bli en viktig spiller for Arsenal neste sesong.

Men Cesc er allerede Arsenal sin viktigste spiller og han er vell et år yngre en Diaby. Det må jeg si var litt av ein brøler...

 

Men jeg ser fram te neste sesong når Diaby virkelig skal vise seg fram!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

En ny Vieira,han vil bli mye bedre..

 

Jasså?

Ja,jeg tror ikke jeg er den eneste som syntes han er en Vieira type.

 

Vi er nok alle enige om likhetene mellom Vieira og Diaby. Det Sindre lurer på, tror jeg, er hvordan du kan vite at Diaby blir bedre enn Vieira. Relativt store sko å skulle fylle, for å si det mildt.

Link to comment
Share on other sites

Det diaby må jobbe på i sommer er slutt produktet "end product"...

Han pleier å vinne ballen, ha et fint driv å drible seg av to tre spillere... men når han kommer te 16 m så vet han ikkje va han skal gjøre.

Blir som regel en feilpasning..

Men han er et kjempe talent, å kommer nok te å bli en dominerende spiller om et par år..

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Velger ikke å legge så mye i dette. Tror hans tid vil komme. Det vet han muligens selv også. Forstår dog at gutten vil ha spilletid, men det er litt for tidlig å begynne vingling ala Vieira.

 

Se på Flamini. Mye av det samme ble skrevet og sagt om han. I dag er han helt sjef på midtbanen!

Link to comment
Share on other sites

Diaby vil få mer spilletid utover sesongen. Skader, suspensjoner vil gi han mange muligheter. Vi må ihvertfall for all del ikke selge denne spilleren, han har et voldsomt driv og teknikk til å være så høy.

 

Men det er synd han nesten aldri får spille sentralt, kun på venstrekanten. Kanskje i neste kamp når Cesc soner karantene? Det håper jeg, fordi en midtbane med både Gilberto og Flamini blir lite kreativ, dårligere pasningskvalitet også. Diaby er vel foran Denilson? Litt av en dekning vi har sentralt på midten igrunn!

 

Jeg har i hvertfall planer om å nr.2 Diaby på min neste drakt, håper han blir i mange år...

Link to comment
Share on other sites

Det måtte jo skje. Vi har jo fått ett skikkelig luksusproblem. Syns vel Diaby trenger ett år til eller to for å kunne spille fast for de fire store i england. Diaby burde vel være mer fornøyd med at han har fått spille så mye han har gjort til tross for hans unge alder. Selvfølgelig ser jeg talentet han har og potensiale, men syns han kan stille seg på linje med Denilson, Bendtner, Walcott, (Djorou), Diarra i køen:)

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har i hvertfall planer om å nr.2 Diaby på min neste drakt, håper han blir i mange år...

 

samme her, personlig liker jeg denne mannen/gutten og håper for all del at han ikke forlater oss i sommer. Håper han hvertfall blir en sessong til, for jeg tror neste sessong kan være Diaby sin tur :D

Jeg syns litt synd på Wenger som har så mange gode spillere, det må være ganske vanskelig å velge de ellve som skal starte på banen vær gang :D

Link to comment
Share on other sites

Må jo si at eg og blir en smule irritert over uttalelsene

til både Diaby,Bendtner og Diarra om at de vil vekk får de ikke spilletid.

Savner litt av mentaliteten DB hadde,Gilberto har.

Her har disse mye å lære.

 

Et tap skulle Diaby gå...men men...

Link to comment
Share on other sites

"Storm" i et vannglass.

Ingen ung spiller av Diabys kaliber bør være fornøyd med å sitte på benken. Og han aksepterer jo også at han sitter der, og påpeker selv at han bare må være tålmodig og at de som spiller har gjort det meget bra.

Såpass takhøyde må man ha i en klubb.

 

Om situasjonen ikke forandrer seg over lang tid sier det seg selv at man begynner å tenke seg om.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...