Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply
En viss man med navn Vieira hadde vel ikke direkte mange kamper for Milan da han kom til Arsenal heller.. 4års kontrakt sier litt om at dette er en spiller de har tro på..

34985[/snapback]

 

 

kan overhodet ikke sammenlignes. for det første er det en enorm kvalitetsforskjell på milan og auxerre. for det andre kunne milan benytte seg kun av tre utlendinger på den tiden, om jeg ikke husker helt feil.

34988[/snapback]

 

Dette kan nesten ligne på et forsvar av PV4, litt uvanlig fra deg :lol:

 

Men: Vieira var ingen stor stjerne i Milan og var langt bak i prioriteringsrekken. Han var nok kjøpt inn med tanke på fremtiden, men aksepterte ikke helt å sitte på benken. Han hadde i tillegg gått skadet en periode og var i en uheldig posisjon med tanke på utviklingsmulighetene. Vieira hadde i tillegg overbevist stort i 1 1/2 sesong i den franske ligaen før han gikk til Milan. Så jeg er enig med deg i at man ikke helt kan sammenligne de to signeringene.

 

Blir uansett spennende å følge denne karen. Fysikken skal være veldig bra i forhold til alder etter hva jeg har hørt. Så kan vekten være som den vil, det er måten man bruker kiloene på som betyr noe.

Selv har jeg aldri sett ham spille, men venner som kjenner fransk fotball mener han er det største talentet i sin posisjon i ligaen og at han er helt kompremissløs i sin spillestil- virker lovende.

 

Har noen hørt hvilken overgangssum man snakker om? Auxerre bruker ikke å selge billig..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er kjempefornøyd! Selvsagt! Er nettopp ferdig på jobb og går inn, bare for å sjekke... og der ja. En ny defensiv midtbanespiller som har fysiske forutsetninger til å være det jeg har savnet. Og så i tillegg noen ord om Cole som tar en "Henry". En stor dag for meg, dette her.

 

Av alle spillere på jorden (og Wenger og co har nok gjort jobben sin, ja), falt valget på denne 19-åringen. Jeg gleder meg!!!

 

God natt, og jeg skal sove godt :lol:

 

.... spilleren blir 20 år 11 mai

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Int.fodbo...1/12/214536.htm

 

... og har samme skuldrene som en viss annen vi kjenner! ;)

http://espoirsdufoot.com/

 

NR 4: http://images.google.no/imgres?imgurl=http...6lr%3D%26sa%3DN Forferdelig lang...

Link to comment
Share on other sites

Diaby har jeg aldri hørt om, men kan jo hende han er god.

En 19-åring er vel ikke akkurat typen som gir oss den nødvendige rutinen og erfaringen på midtbanen vi trenger akkurat nå.

Men..han er visst en fysisk sterk spiller, så får man bare håpe at fotballferdighetene er på plass også...

 

Blir det så han kommer, kunne jo Wenger lokket til seg V. Kompany med det samme.

Han er spådd en stor fremtid og virker interessant. Kunne vært greit med en stopper til.

Link to comment
Share on other sites

Guest engenman

Dette høres absolutt spennende ut!vet ingen ting om han,men stemmer det de sier at han er en vieirakopi virker det jo lovende!men er enig med de some mener at vi også må kjøpe en erfaren spiller,i alle ledd!torres,ballack og cordoba!(veldig usannsylig men...):lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Eeexcellent..

 

Tror kanskje nytt blod og en høy mann på midten kan gi oss litt sprut framover!

Og 4 års kontrakt sier jo en del om hva Wenger forventer av spilleren. Spennende!

Link to comment
Share on other sites

diaby kan sikkert bli god han; altså BLI. han blir 20 år i mai og har spilt 5 kamper for auxerre og jeg tviler sterkt på at vi har en ny vieira (slik det hevdes at han er) denne sesongen eller neste for den saks skyld.

 

som tidligere forfektet: vi trenger ikke en ny uerfaren kid, vi trenger en erfaren og fysisk sterk sjef som skremmer livet av motstanderne. det er ikke denne karen med det første.

 

den komplette spillerprofilen hans (på fransk, men forståelig):

http://www.lequipe.fr/Football/FootballFicheJoueur21225.html

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
En viss man med navn Vieira hadde vel ikke direkte mange kamper for Milan da han kom til Arsenal heller.. 4års kontrakt sier litt om at dette er en spiller de har tro på..

34985[/snapback]

 

 

kan overhodet ikke sammenlignes. for det første er det en enorm kvalitetsforskjell på milan og auxerre. for det andre kunne milan benytte seg kun av tre utlendinger på den tiden, om jeg ikke husker helt feil.

34988[/snapback]

 

Dette kan nesten ligne på et forsvar av PV4, litt uvanlig fra deg :lol:

 

Men: Vieira var ingen stor stjerne i Milan og var langt bak i prioriteringsrekken. Han var nok kjøpt inn med tanke på fremtiden, men aksepterte ikke helt å sitte på benken. Han hadde i tillegg gått skadet en periode og var i en uheldig posisjon med tanke på utviklingsmulighetene. Vieira hadde i tillegg overbevist stort i 1 1/2 sesong i den franske ligaen før han gikk til Milan. Så jeg er enig med deg i at man ikke helt kan sammenligne de to signeringene.

 

Blir uansett spennende å følge denne karen. Fysikken skal være veldig bra i forhold til alder etter hva jeg har hørt. Så kan vekten være som den vil, det er måten man bruker kiloene på som betyr noe.

Selv har jeg aldri sett ham spille, men venner som kjenner fransk fotball mener han er det største talentet i sin posisjon i ligaen og at han er helt kompremissløs i sin spillestil- virker lovende.

 

Har noen hørt hvilken overgangssum man snakker om? Auxerre bruker ikke å selge billig..

34993[/snapback]

 

hehe.

 

vieira var en fantastisk fotballspiller i storhetstiden, men skuffet enormt sist sesong. etter 2002/2003 gikk det nedover og fjoråret var direkte elendig. synd, men sant.

Link to comment
Share on other sites

Diaby og for den saks skyld Walcott er spennende signeringer (ingenting er offisiellt ennå da).

 

MEN jeg hadde nå ønsket meg mere rutine og ferdig utviklet talent da.

Uten at jeg vet noe særlig om de nevnte herrer så vil jeg anta at de ikke vil bidra nevneverdig allerede denne sesongen.

 

Allikevel er det positivt at noe skjer og vi har fått bekrefet at det er vilje til å handle.

 

Håper fortsatt på en fullmoden midtbanesjef i kategorien Gravesen etc... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Vieira var heller ingen veldig erfaren mann når han kom til klubben, så regner med at Diaby er rimelig god siden Wenger kjøper han. Håper det i alle fall :lol: Har aldri sett han spille, så blir spennende å se hva som skjer fremover - hvis det stemmer at han kommer til oss.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det forresten at Song kun er på utlån med oppsjon på kjøp? Da vil jeg tro hans dager i Arsenal er talte ved ett kjøp av Diaby. Song har vel heller ikke overbevist voldsomt de gangne jeg har sett han. Litt vimsete og arrogant i spillestilen kanskje!?

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det forresten at Song kun er på utlån med oppsjon på kjøp? Da vil jeg tro hans dager i Arsenal er talte ved ett kjøp av Diaby. Song har vel heller ikke overbevist voldsomt de gangne jeg har sett han. Litt vimsete og arrogant i spillestilen kanskje!?

35026[/snapback]

 

Song er på lån med opsjon, ja. ut sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det forresten at Song kun er på utlån med oppsjon på kjøp? Da vil jeg tro hans dager i Arsenal er talte ved ett kjøp av Diaby. Song har vel heller ikke overbevist voldsomt de gangne jeg har sett han. Litt vimsete og arrogant i spillestilen kanskje!?

35026[/snapback]

 

 

Etter det jeg kan huske så stemmer dette. Bare opsjon på kjøp. Synes han langt fra har overbevist, så vil nok tro han er ute. Ikke verdt å bruke £££ på ham.

 

Sinnsykt herlig mål av Diaby! Vil vel tro at det er done deal siden Auxerre går ut med det?

Link to comment
Share on other sites

Diaby og for den saks skyld Walcott er spennende signeringer (ingenting er offisiellt ennå da).

 

MEN jeg hadde nå ønsket meg mere rutine og ferdig utviklet talent da.

Uten at jeg vet noe særlig om de nevnte herrer så vil jeg anta at de ikke vil bidra nevneverdig allerede denne sesongen.

 

Allikevel er det positivt at noe skjer og vi har fått bekrefet at det er vilje til å handle.

 

Håper fortsatt på en fullmoden midtbanesjef i kategorien Gravesen etc... :P

35023[/snapback]

 

Det kommer garantert aldri til å skje! Og takk og lov for det :D

Link to comment
Share on other sites

Hvem av oss var vel i taket over signingen av Cesc? Greit, man kan kanskje ikke forvente at alle 16-åringer er så gode som Cesc, er noe helt spesielt med ham...men Diaby er 19, og kan kanskje være et noenlunde like godt kjøp? Jeg synes det viser potensialet Wenger ofte ser i spillere, og som gjør ham i stand til å hente ut det i dem. Jeg synes dette er spennende.

 

Gravesen eller andre "etablerte" midtbanespillere (altså over 25år) kan kanskje ha en positiv effekt ut sesongen, men jeg synes det er positivt at vi satser ungt. Når disse slår ut i blomst samtidig har vi et nytt gullag, som holder flere år!

Link to comment
Share on other sites

Da er det offisielt, www.arsenal.com har annonsert Diaby som ny Arsenal spiller idag:

French midfielder Abou Diaby signs for Arsenal

 

Jeg bare krysser fingrende for at legesjekken allerede er utført og at vi ikke får noen overraskelser om et par dager :-)

 

Arsene Wenger om Diaby:

“We’re delighted to welcome Abou to the Club. He is a strong midfielder and has shown huge potential during his time at Auxerre. He will be a tremendous addition to our squad.”

 

Abou Diaby om overgangen:

“I am so happy to have signed for Arsenal. The Club has great history and a squad which is full of high quality players. This is a very exciting time for me and I’m looking forward to a successful career here.”

 

Samme artikkel informerer også om at Diaby har fått draktnummer 2.

Link to comment
Share on other sites

Da er det offisielt, www.arsenal.com har annonsert Diaby som ny Arsenal spiller idag:

French midfielder Abou Diaby signs for Arsenal

 

Jeg bare krysser fingrende for at legesjekken allerede er utført og at vi ikke får noen overraskelser om et par dager :-)

 

Arsene Wenger om Diaby:

“We’re delighted to welcome Abou to the Club. He is a strong midfielder and has shown huge potential during his time at Auxerre. He will be a tremendous addition to our squad.”

 

Abou Diaby om overgangen:

“I am so happy to have signed for Arsenal.  The Club has great history and a squad which is full of high quality players. This is a very exciting time for me and I’m looking forward to a successful career here.”

 

Samme artikkel informerer også om at Diaby har fått draktnummer 2.

35060[/snapback]

 

Noen kilo lettere nå. Veldig godt å få det bekreftet. Arsenal har signet en ny spiller!!! Dette er en stor sjelden dag, folkens! :D

Link to comment
Share on other sites

Kjekt å få det bekrefta, og veldig positivt at han velger oss istedenfor ch£lski. Ser han får drakt nr.2. Var det Dixon som hadde den sist ? Kan ikkje komme på andre i farten ...

35061[/snapback]

 

 

Lee Dixon var mannen som bar det stolt gjennom uttallige sesonger! :D

 

Vil benytte anledningen til å uttrykke min glede over at endelig Wenger har åpnet pungen, vet ikke om det er spilleren jeg ønsker meg, men det viser iallefall at Wenger ønsker konkurranse på midtbaneplass, det trenger vi sårt!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...