Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Lurer på hvordan ratingen til Wenger er i spillergruppa. Utad får vi høre at han er en av verdens beste managere, men så lenge en spiller er i klubben kan man jo ikke forvente noe annet. Og de store talentene som Wenger har snappet opp og utviklet er jo selvsagt Wenger evig takknemlig for at de nå tjener 2 mill i uka... JEg tenker mer på at nå har Wenger vært 16 år i England og er jo ikke akkurat ung og ny i tankegangen lenger, er han nå bare en gammel gubbe som gjør det samme år etter år eller er det noe fornyelse også fra han? På meg virker det ikke som det er noen utvikling hos Wenger (i positiv retning) på hvordan han vil at laget hans skal spille. Jeg er klar over at formasjon osv har forandret seg, men det har nesten virket som press utenfra for at det skulle skje...

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til den dagen Wenger skal skrive bok

 

Da er vi 2!!

Tror vi da sitter igjen med en(mer) stolthet over mannen, men også tristhet over hvordan det endte.

Tror uansett hvordan den boken blir, at konklusjonen er at hadde han hatt mer kompetanse/press rundt seg så hadde historien blitt noe annerledes..

Tror også en bok ville blitt "spikeren i kista" på flere i klubb ledelsen.

Edited by kellman
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes vi har en veldig klok manager. http://www.arsenal.com/news/news-archive/-football-is-about-more-than-splashing-out-

 

“I have big respect for the passion about the game in England,” Wenger said. “But football is more than just splashing out. It's much deeper, much bigger than that.

 

“It's about sweat, thinking, working hard. You have a big tradition of that in England. I believe the pride of this country historically is built on that. It's what makes this football strong and interesting.

 

“I am scared that all these qualities today have less importance in the game.”

Link to comment
Share on other sites

“I am scared that all these qualities today have less importance in the game.”

 

jo da kloke ord, og man kan godt være enig i at det er grunn til å være litt skremt over den utviklingen fotballen har vært gjennom siden dannelsen av PL for tjue år siden, en utvikling som har aksellerert de senere årene. Men man må likevel forholde seg til denne utviklingen, som jo skyldes forhold utenfor Wengers og alle oss andre sitt herredømme.Enten følger man med og gjør nødvendige grep for å møte utviklingen, eller så må man innse at man blir hengende etter. Så enkelt og så vanskelig er det. Man kan ikke bruke denne utviklingen som en unnskyldning for at man har mislykkes, og å forsøke å kjempe mot strømmen her er jo et prosjekt som er dømt til å mislykkes. Og selv om penger er blitt viktigere, dette handler ikke BARE om penger, og at Wenger burde ha brukt mer penger på nye spillere. For det første har jo klubben sløst bort mye penger på en dårlig lønnsstruktur. For det andre kan man kompensere for pengebruk med å være dyktigere på mange områder; alt fra spillerutvikling, via fysisk grunntrening (skadeforebygging), måten man setter sammen laget på (balanse mellom rutine og ungdommelighet), taktikk, fleksibilitet. Man sitter jo med et inntrykk av at Wenger har sittet og sett på at toget kjørte fra ham, og at han ikke i tilstrekkelig grad har evnet å addressere de momentene som nevnes ovenfor.

Link to comment
Share on other sites

 

jo da kloke ord, og man kan godt være enig i at det er grunn til å være litt skremt over den utviklingen fotballen har vært gjennom siden dannelsen av PL for tjue år siden, en utvikling som har aksellerert de senere årene. Men man må likevel forholde seg til denne utviklingen, som jo skyldes forhold utenfor Wengers og alle oss andre sitt herredømme.Enten følger man med og gjør nødvendige grep for å møte utviklingen, eller så må man innse at man blir hengende etter. Så enkelt og så vanskelig er det. Man kan ikke bruke denne utviklingen som en unnskyldning for at man har mislykkes, og å forsøke å kjempe mot strømmen her er jo et prosjekt som er dømt til å mislykkes. Og selv om penger er blitt viktigere, dette handler ikke BARE om penger, og at Wenger burde ha brukt mer penger på nye spillere. For det første har jo klubben sløst bort mye penger på en dårlig lønnsstruktur. For det andre kan man kompensere for pengebruk med å være dyktigere på mange områder; alt fra spillerutvikling, via fysisk grunntrening (skadeforebygging), måten man setter sammen laget på (balanse mellom rutine og ungdommelighet), taktikk, fleksibilitet. Man sitter jo med et inntrykk av at Wenger har sittet og sett på at toget kjørte fra ham, og at han ikke i tilstrekkelig grad har evnet å addressere de momentene som nevnes ovenfor.

enkelt og greit oppsummert.

Link to comment
Share on other sites

Wenger må ha gitt klare beskjeder før WBA kampen. Om fremdrift, avslutninger og det å gi jernet.

Håper og tror at Swansea-kampen var en wake-up call for alle involvert i klubben. Det var på tide at de våknet, i så fall, for det har vært flust av wake-up calls tidligere denne sesongen. Spillerne skuffet meg mest forrige lørdag, det var ingen som tok duellene, eller som ville vinne i det hele tatt. Hverken Wenger eller fansen fortjener en slik opptreden. Det er tross alt folk som tjener en million i uka, det minste de kan gjøre er å løpe etter ballen og trå litt til i duellene.

 

I går så vi forbedring - til en viss grad. Men ingen er overbevist ennå. Neste mandag er det tur til Reading, og nåde spillerne om de møter opp med den arrogante "a stroll in the park"-holdningen de har vist ved for mange anledninger i år. Er relativt pessimistisk foran den kampen, uansett hvor dårlige Reading er.

Link to comment
Share on other sites

Er relativt pessimistisk foran den kampen, uansett hvor dårlige Reading er.

 

Når de scorte på 3 dødballer mot United er jeg meget engstelig for hvordan det vil bli mot oss. Et under at ikke vi har sluppet inn mer enn det vi

har gjort fra faste situasjoner. Den sonemarkeringen vi driver med er i mine øyne idioti.

Link to comment
Share on other sites

Håper og tror at Swansea-kampen var en wake-up call for alle involvert i klubben. Det var på tide at de våknet, i så fall, for det har vært flust av wake-up calls tidligere denne sesongen. Spillerne skuffet meg mest forrige lørdag, det var ingen som tok duellene, eller som ville vinne i det hele tatt. Hverken Wenger eller fansen fortjener en slik opptreden. Det er tross alt folk som tjener en million i uka, det minste de kan gjøre er å løpe etter ballen og trå litt til i duellene.

 

I går så vi forbedring - til en viss grad. Men ingen er overbevist ennå. Neste mandag er det tur til Reading, og nåde spillerne om de møter opp med den arrogante "a stroll in the park"-holdningen de har vist ved for mange anledninger i år. Er relativt pessimistisk foran den kampen, uansett hvor dårlige Reading er.

 

 

.............................................

Spillere som ikke yter må vekk,det er bare å sette de på sidelinjen for lengre perioder. Forklare hvorfor man gjør det,og at karrieren deres står på spill om de ikke endrer holdningene. Dette hadde aldri gått i Manu under Ferguson.

Men jeg så helt klare forbedringer mot WBA,vi vinner duellene ja. Men en annen ting jeg ser er at det går mye raskere i lengderetningen i denne kampen. Pasningantallet ble nesten halvert i forhold til mange av kampene vi spiller.

 

Wenger må jo se at det er dette som fungerer. Ferguson har vært dønn lojal mot sin spillestil. På vårt beste før 2005 var dette Arsenal sitt varemerke, Vi overgikk Manu på dette området. Manu er jo ikke noe bedre lag enn City. Vi så i kampen søndag hvordan de kontret i lengderetning, De forsvarte seg godt og klarerte alle farlige baller bakover til pokkerivold vekk fra egen mål gård. Enkelt og greit med gode spillere blir alltid knall. Så får vi se om Wenger tar dette omenet,og legger om for godt. Tviler faktisk på at stabukken gjør det.

Så kan jeg bare ikke tilgi det Wenger gjorde i sommer,det gjør at han aldri blir noen legende i mine øyne. Det å selge Persie til Manu ble akkurat det marerittet vi hadde sett for oss. Bare en idiot av en franskmann kunne finne på noe slikt. Pokker ta deg WENGER.

Link to comment
Share on other sites

 

Når de scorte på 3 dødballer mot United er jeg meget engstelig for hvordan det vil bli mot oss. Et under at ikke vi har sluppet inn mer enn det vi

har gjort fra faste situasjoner. Den sonemarkeringen vi driver med er i mine øyne idioti.

 

Her må vi få første målet,legge forsvare oss godt og så kontre de i senk. Ikke stanse før de er knekt. Innsats og fart det er dette som skal til. VI er mere en god nok om dette gjøres riktig. Så får vi se om spillerne tar tak,Wenger organiserer dette riktig da ryker Reading.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...