Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

I følgje truverdige The Sun brukte vi 1 mill pund i lønn meir enn Spurs i veka på lønn i fjor, Dvs 52 mill pund! Da kan vi på ingen måte kunne sei at det fordi vi ikkje kan konkurrere økonomisk...

Lønnsstrukturen i Arsenal er fullstendig feilslått. En slags sosialistisk, alle er like mye verdt plattform har gått som det måtte. Det er vel få grupper som er mer materialistiske enn fotballspillere. Lønningsposen avgjør på mange måter hvor god man er.

Link to comment
Share on other sites

Hva har skjedd de siste 3 ukene, egentlig?

 

- Unbeaten siste 5 kamper.

- Kvalifisert til siste-16 i CL

- Signert kanonavtale med Emirates

- Knust Tottene i NLD

 

Krise???

På ingen måte noen krise, men det er bekymringsverdig at vi ikke makter å skape sjanser mot lag som legger seg bakpå. Villa kampen var vår tredje 0-0 kamp denne sesongen. Det virker nesten som frykten for å tape er større en ønsket om å vinne

Link to comment
Share on other sites

Hva har skjedd de siste 3 ukene, egentlig?

 

- Unbeaten siste 5 kamper.

- Kvalifisert til siste-16 i CL

- Signert kanonavtale med Emirates

- Knust Tottene i NLD

 

Krise???

 

å kalle situasjonen en krise er nok å overdrive, men at disse begivenhetene du her refererer til har skjedd innenfor et kort tidsrom er jo litt "tilfeldig", og det farlige er jo å bruke slike ting som et "sannhetsbevis" på at alt er på stell i klubben. Det vil være å lure seg selv. Mye er bra, og klubben har et stort potensial, men det hjelper lite dersom det ikke reflekterer det som skjer ute på banen - i det lange løpet.

Link to comment
Share on other sites

For meg er det ikke krise for jeg er i utgangspunktet inneforstått med at vi ikke konkurrerer mot de 3 store. Man kan allikevel ikke benekte at man aldri har hatt færre poeng på denne tiden av sesongen med Wenger som manager. Jeg tror vi klarer 4 plass og CL i år igjen, men for mange betalende fans så er ikke dette godt nok. Det blir krise når Emirates ikke fylles opp lenger. Det blir stadig flere røde og hvite seter synlig i kampene. De føler ikke at de får det de betaler for.

 

Jeg får fantastisk underholdning for 249,- måneden til TV2 samt en årlig tur over. Uten at det betyr all verdens

Edited by Parlour
Link to comment
Share on other sites

Wenger er ikke inneforstått med at vi ikke konkurerer om top3. Han mener vi er kapable til å vinne serien tross hva som har skjedd siste uker. Samme mann sa tidlig i september at de kommende ukene ville definere sesongen vår, og vi så alle hvordan disse ukene fortonet seg.

Det store problemet jeg har, er at jeg ser en manager som har så enorm stolthet at han ikke lar seg pelle på nesa av noen. Virker nesten som han lar sin stolthet gå forran sunn fornuft.

Ta feks lørdagen: Vi visste alle at det ikke kom noe bytte før ca 70min. (Så sant ikke vi får en skade). Vi visste at det ble podolski og at gerv kom inn.

Dette er i en fase av spillet der vi virkelig trenger mer kreativ kraft, og hvordan han tenker vi skal utrette noe mer med en rusten gerv. på kanten er helt utrulig.

Link to comment
Share on other sites

- Unbeaten siste 5 kamper.

Schalke 2-2 Arsenal Two nil and you fucked it up.

Arsenal 3-3 Fulham Two nil and you fucked it up.

Arsenal 5-2 Tottenham Adebayor to the rescue.

Arsenal 2-0 Montpellier Sikret andreplassen mot den desiderte gruppejumboen.

Aston Villa 0-0 Arsenal Ett skudd på mål, første avsluttning etter 20 minutter, siste etter 75 minutter.

 

- Kvalifisert til siste-16 i CL

Yes, we are!!

 

- Signert kanonavtale med Emirates

En avtale som faktisk kan stå i fare for å bli spist opp av bortfall av CL-inntekter. 20 poeng på 13 kamper er ingen god søknad.

 

- Knust Tottene i NLD

Slik ble det, men før MoM tok saken i egne knotter var vi ett mål bak og på randen av kaos.

 

Krise er det kanskje ikke, men noe å slå seg på brystet for er det definitivt heller ikke.

Link to comment
Share on other sites

+2

 

Vi kan bare takke Ade for at han er dum som et spett. Kampen mot Everton blir vital, og spiller vi på vårt beste har vi alle muligheter. Jeg frykter dog Fellaini, han kunne jeg virkelig tenkt meg i Arsenal.

 

Legger også til denne: http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/aston-villa-0-0-arsenal-arsene-1456407

Edited by MikL02
Link to comment
Share on other sites

Satt og leste litt nyheter som dukket opp på NewsNow og poppet innom Le-Grove. Er som oftest ikke enig i fyren, men det er noen ganger han har gode poenger. Litt som dette:

 

Onto Arsenal news…

 

So Jack Wilshere sat out the game at the weekend?

“He had a little bit of inflammation of scar tissue (in the ankle) but it’s nothing. It’s very minor.

 

 

 

“The rest (against Villa) will help him get rid of it. Apart from that, he has done very well.

 

“He has not played for 17 months. People forget what that mean. Seventeen months in a career is massive.

People do forget Arsene. You included. If Jack has been out for 17 months and he’s an injury risk, which lets be honest… we knew was the case, why was the back up plan to this Abou Diaby? Who is also an injury disaster.

 

Wenger spends the whole summer talking about returning players as the reason we can’t sign new ones, then when these guys come back, he talks about how we shouldn’t expect too much of them.

 

Arsene, these are our first team players. We’re dropping points because they’re not back to match fitness. We do every year. It’s a joke. Our success is dependent on far too many players who aren’t dependable. They say you don’t win trophies with kids, you could debate that one, you can’t debate the fact that you don’t win trophies with a squad decimated by injuries every year. It’s an all too familiar issue. It’s also further compounded by the injuries always assigning themselves to the first team players.

 

Som jeg også har sagt flere ganger: Jeg vil heller ha en spiller som spiller på et høyt nivå og er involvert i 90% av kampene enn en som spiller på et meget nivå og kun er involvert i 40% (eller mindre i våre tilfeller som regel) av kampene.

 

Diaby, Rosicky og Gibbs er spillere som alle har meget store kvaliteter, men som dessverre er mye skadet. Særlig de to førstnevnte er uhyre skadeplaget og jeg mener tiden for de begge to burde vært omme for lengst. Sistnevnte er fortsatt ung og har vært fantastisk denne sesongen, men det er utvilsomt at vi trenger en back som er på omtrent samme nivå da Gibbs ofte har en tendens til å være skadet i mer enn halvparten av kampene i løpet av en sesong.

 

At Wenger og styret har spart seg til fant syntes jeg er temmelig åpenbart. At de har driti på draget med lønnsstrukturen er også omtrent like åpenlyst, men tragiske av alt er i mine øyne denne "snillheten" til å fostre spillere som enten er ekstremt skadeplaget eller alle "talentene" våre som får bli i klubben på tross av at de har stagnert eller har hatt tilbakegang og ikke klart å ta steget videre.

 

Håper dette blir rettet opp etterhvert, men det er en stor jobb å bli kvitt alle spillerene som ikke bidrar nok og alle talentene som ikke er gode nok som vi ser tilfeller av med Chamakh, Park, Bendtner, Diaby, Rosicky og Denilson. Talentene er ikke like urovekkende mtp. at de ikke har like høy lønn, men det går også en god del penger ut av kassa der.

 

Det blir hvertfall en helvetes jobb for klubben å få ordnet opp i disse problemene, men det blir enda tøffere om vi faller ut av Champions League og FFP heller ikke går seg til som klubben har satt 100% av sin tillit på at vil fikse det enorme pengebruket dusinvis med klubber driver med nå.

 

Er stygt redd som Kellman sa en gang tidligere at vi blir en "amerikanisert" klubb under Kroenke som havner på midttabellen og har halvfulle tribuner av turister med suvenirer fra The Armory..

Link to comment
Share on other sites

Wenger holdt et forelesning ved London College of Communication i ettermiddag og deler av det har kommet ut på twitter.

 

LCC Student to Arsene: How has football, on the pitch and off changed since you arrived in England?

 

 

Arsene: "When I arrived clubs were owned by people who loved the club. Now it’s a business model". #arsenal

 

Arsene: "We have moved to a ‘media' society, from a rational to an emotinal society, opinions spread quickly..."

 

Arsene: "Society has changed much deeper than we notice. You have to be stronger today. To swim against the stream is harder"

https://twitter.com/LCCLondon

 

Man kan spekulere i hva han mener, men det ligger vel liten tvil om at vi tolke det til at han snakker om Arsenal og ståa i dag.

Link to comment
Share on other sites

At Wenger og styret har spart seg til fant syntes jeg er temmelig åpenbart. At de har driti på draget med lønnsstrukturen er også omtrent like åpenlyst, men tragiske av alt er i mine øyne denne "snillheten" til å fostre spillere som enten er ekstremt skadeplaget eller alle "talentene" våre som får bli i klubben på tross av at de har stagnert eller har hatt tilbakegang og ikke klart å ta steget videre.

 

hva som er verst eller hvilken faktor som veier tyngst kan man alltids diskutere, men alle de momentene du her nevner har naturligvis bidratt til at ståa i klubben er som den er. Dette er et delt ansvar mellom Wenger og ledelsen for øvrig.

Link to comment
Share on other sites

 

hva som er verst eller hvilken faktor som veier tyngst kan man alltids diskutere, men alle de momentene du her nevner har naturligvis bidratt til at ståa i klubben er som den er. Dette er et delt ansvar mellom Wenger og ledelsen for øvrig.

 

Lønnstruktur for spillerene er ikke et delt ansvar, det er heller ikke hvem som er og ikke er i stallen. Det er Wengers med hud og hår.

Link to comment
Share on other sites

Man kan spekulere i hva han mener, men det ligger vel liten tvil om at vi tolke det til at han snakker om Arsenal og ståa i dag.

 

Og naturligvis er hans beskrivelse av utviklingen av fotballen i løpet av de siste 15-20 årene riktig. Problemet er at Wenger ikke har tilpasset seg disse endringene, enten fordi han ikke klarer det eller fordi han ikke vil. Og hvis det primært er fordi han ikke vil, så er det faktisk verre enn om han ikke klarer det. Å tilpasse seg de forutsetninger som til enhver tid gjelder er første bud, uansett hvilken bransje man snakker om. Man må gjerne FORSØKE å endre på ting man er uenig i, men i nuet må man akseptere fakta, og tilpasse seg dem. Hvis ikke har man tapt allerede i utgangspunktet. Selv om Wenger aldri så mye har "rett" i sine vurderinger, er det derfor destruktivt å overfokusere på dette, og det er bare ham selv og klubben som taper på dette.

Link to comment
Share on other sites

 

nå er vel ledelsen også med når kontraktsforslag (herunder lønn) skal utarbeides, eller hva?

 

Nei. De setter kun de overliggende rammene. Hvor mye som er til disposisjon for manageren. Hvordan midlene fordeles og disponeres er kun Wengers bord. Dette i følge Nina Bracewell Smith.

 

Spørsmål om lønnstrukturen:

James Burn@JamesBurn89

@ninabracewell with your Arsenal experience who would be the leading role in this activity, Kroenke or Wenger?

 

Svaret:

Nina Bracewell-Smith@NinaBracewell

@JamesBurn1 Wenger of course. He is the manager after all. The boards job is to provide him with adequate funds.

Edited by Sir J
Link to comment
Share on other sites

Det er klart man skjønner at: Van persie, Clichy, Nasri og Fabregas gjorde som de gjorde. De fant ut at de jobbet for en sta manager som ikke ser lengere enn nesetuppen sin når det gjelder utvikling i moderne fotball. Teoriene hans fungere tidligere år, og han skal takke seg godt for at han traff på tidlige spillerkjøp som Arsenal manager, ellers tror jeg historien er en helt annen. For meg personlig har han utspillt sin rolle, og burde innse det selv snart.

 

Under sist pressekonferanse der han angrep journalistene (som selvsagt lukter blod), med helt useriøse angrep sier sitt. Lurer på hva bookmakere har som odds på at podolski byttes ut +/- 70 min i kampen mot everton. Manuset er skrevet lenge før kampen spilles, og kun skader kan endre på planen hans virker det som!

Link to comment
Share on other sites

Sorry skrev i feil tråd først...

 

http://www.teamtalk.com/news/2483/8289898/Wenger-I-won-t-waste-cash

 

Isolert sett kanskje fornuftige utsagn, men i dagens situasjon er dette å fyre opp under de som kritiserer.

 

Kjenner faktisk at jeg blir ganske provosert selv, og jeg er en av de som forsvarer Wenger.

 

Jobber i fransk firma og har hatt fransk sjef, dette minne mye om. De fleste av de dyktige sa opp i løpet av noen få år....

Link to comment
Share on other sites

Sorry skrev i feil tråd først...

 

http://www.teamtalk....on-t-waste-cash

 

Isolert sett kanskje fornuftige utsagn, men i dagens situasjon er dette å fyre opp under de som kritiserer.

 

Kjenner faktisk at jeg blir ganske provosert selv, og jeg er en av de som forsvarer Wenger.

 

Jobber i fransk firma og har hatt fransk sjef, dette minne mye om. De fleste av de dyktige sa opp i løpet av noen få år....

Jeg svarte i feil tråd, men jeg sliter fortsatt med å finne noe provoserende i artikkelen.

 

Er det denne, kanskje?

"My job is to give full commitment to this club, with integrity. That's what I always do without expecting any return," he said.

"I don't want to comment on that (the chants). I just make sure that I do my job properly, that's what I do."

Link to comment
Share on other sites

Er vel relativt provoserende når man har banken full av penger og sier at det ikke er spesielt sannsynlig at man handler i januar fordi man ikke finner noen som tilbyr "added value" to the group... Det er også provoserende å si at top quality nå koster 5-600 millioner nok og ikke 300 millioner. Hele Europa er jo i krise. Ikke kan vi lønne de heller fordi vi har så "tight" lønnsbudsjett på 500 millioner mer i året enn Tottenham.

 

Hvor lenge har vi ikke ventet på nye sponsoravtaler for å kunne konkurrere med de store klubbene.

 

Nå venter vi på FFP, hva skjer når man innser at det ikke kommer til å fungere?

 

Mulig jeg bare er nærtagende grunnet influensa?

Edited by Parlour
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...