Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Flaut...

 

Det ekleste med hele greia er når journalisten sier dette:

 

"The point is they travel all the way here and pay a lot of money to do so. They gotta travel all the way back and I think that they deserve an answer."

 

Midt under setningen når journalisten kommer til "they gotta travel all the way back" så hører man Wenger bare si "mhm.. and?" og fremstår generelt sett bare som en ekkel fyr som ikke takler kritikk. At han får "you don't know what you're doing" tilrop når han bytter ut Giroud for Coquelin på tampen av en kamp mot Villa som går mot 0-0 så er det vel fortjent spør du meg uansett.

Link to comment
Share on other sites

Og det med god grunn. Det som dog uroer meg er hvordan Wenger nærmest ikke enser at det er han sin egen skyld at kritikken er såpass krass og istedet for å jobbe knallhardt for å utrette problemene så er det mer en "jeg står på mitt" vibe fra Wenger. Tipper vi mot Everton kommer til å stille med akkurat samme lag (minus Chamberlain for Walcott og Ramsey for Wilshere) og starte kampen i trolig akkurat det samme tempoet og med like lite innsats og guts som tilnærmet samtlige kamper vi har spilt denne sesongen..

 

En manager skal vel motivere spillerene sine hakket mer enn hva Wenger gjør, men hva vet vel vi? Wenger har jo 30 års erfaring på det der, men makter allikevel ikke å gjøre det.. :P

Link to comment
Share on other sites

Tror vi ser en reaksjon på masse press fra supporterne pluss at vi avgir i poeng i en kamp vi SKAL/BØR vinne. Er det noe Wenger hater så er det å tape, derfor tror jeg dette er hans siste sesong såfremt han ikke vinner noe denne sesongen. Tror han selv sier at nok er nok.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi ser en reaksjon på masse press fra supporterne pluss at vi avgir i poeng i en kamp vi SKAL/BØR vinne. Er det noe Wenger hater så er det å tape, derfor tror jeg dette er hans siste sesong såfremt han ikke vinner noe denne sesongen. Tror han selv sier at nok er nok.

 

Kontrakten hans går ut sommeren 2014. At han gir seg på eget initiativ før det har jeg ingen tro på.

Link to comment
Share on other sites

 

Kontrakten hans går ut sommeren 2014. At han gir seg på eget initiativ før det har jeg ingen tro på.

 

+1

 

Har absolutt ingen tro på at Wenger gir seg jeg heller. Han kommer til å se ut kontrakten sin såfremt han ikke får sparken, men det er vel enda mer usannsynlig for at det skjer enn at han selv sier opp.

Link to comment
Share on other sites

 

Kontrakten hans går ut sommeren 2014. At han gir seg på eget initiativ før det har jeg ingen tro på.

 

Det som hadde vært fordelen med å få inn en ny trener nå er at vi faktisk har en del spillere som er gode/veldig gode. Bare få til å vite hva som skal til for å vinne som mangler.

Hvilke spillere vi sitter igjen med om 2 år blir spennende å se.

Link to comment
Share on other sites

 

Det som hadde vært fordelen med å få inn en ny trener nå er at vi faktisk har en del spillere som er gode/veldig gode. Bare få til å vite hva som skal til for å vinne som mangler.

Hvilke spillere vi sitter igjen med om 2 år blir spennende å se.

 

Ja, jeg er enig. Etter min oppfatning er vi ikke så langt unna toppen som det kan se ut til. Dette er både til forsvar og ulempe for Wenger. På et vis er det jo nettopp det som er det tragiske.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg er enig. Etter min oppfatning er vi ikke så langt unna toppen som det kan se ut til. Dette er både til forsvar og ulempe for Wenger. På et vis er det jo nettopp det som er det tragiske.

 

Mtp. at det er Wenger som også har valgt ut, "produsert" og formet disse spillerene så er det hakket verre at han ikke er i stand til å finne et system hvor de få store spillerene vi har ikke virker å finne sin plass samt at han ikke klarer å få de til å yte sitt beste ute på banen i form av innsats som minstekrav.

 

Rett og slett ufattelig skuffet over hvordan dette laget fremstår som oftest. Vi underpresterer virkelig.

Link to comment
Share on other sites

Om man er kritisk til Wenger eller ikke syns jeg det er viktig å ha nyansene i bakhodet og ikke la seg rive med, sånn som mange gjør for tiden. Anbefaler dere å lese denne gode bloggposten!

 

So much anger shown towards Arsene Wenger from some supporters. So many questioning him in an unfair manner. I have no issue with fans that have a genuine gripe and want to put that gripe across, either in a few tweets, blog or even comments pages attached to national newspapers. and give their reasons. It’s more eye-opening than calling him a c**t or saying you wish the board would die in an air crash. What is the problem with these people?

 

It’s the crazies that annoy me. They feed of a media that are just looking for headlines and sensationalism. They listen to Talk Sport and think that Durham and Co have an idea what they are talking about. I stopped listening to that rubbish years ago. In turn these frustrated fans, I won’t call them supporters, feed off the new breed of journalists that suck the life out of football today. These journalists are not that interested in the game, it’s a job and most hardly give a decent match report, they hook onto one or two incidents and run with them and at the end you’ll find a paragraph about the match.

 

I think many of these fans take everything as a personal insult to them. If we don’t win, then their lives are ruined until we do win. The sort of people that are only too happy to spend years taking the piss out of Spurs fans but should the situation reverse they can’t take it. Even before the kick-off the amount of people saying “no more than a win is good enough” talk about heap pressure.

They media try to make news. They troll managers and players looking to get them out, force a story. Then the new manager comes in, hey presto, two lots of news made. Take AVB, welcomed like the new “special one” and the slaughtered at Chelsea and outed. Then he joins Spurs and there they are circling like vultures to make his job so much harder.

 

The media have been trying for years to rid Arsenal of Wenger. How many reported over the years this is the year Arsenal will drop out of the top four, yet each season Arsene takes us to top four. Yes like many of you reading this, I want to win things, who wants to go years with no trophies? Don’t think for one minute most of the journalists give a Gareth Bale about Arsenal winning, they don’t, it’s just a story to them.

 

God lesning!

 

http://itsallaboutthearsenal.com/2012/11/25/show-some-bloody-respect-to-arsene-wenger/

Link to comment
Share on other sites

Det verste er at vi ikke spiller "The Arsenal Way" eller det man tidligere betegnet som Wengerfotball.

Det er tristere enn trofeene som ikke kommer.

Savner hastighet og bevegelse.

Konstante oppspill på markert spiller med påfølgened tilbakespill er ikke en gang to skritt frem og ett tilbake. Det er stillstand.

Og med fare for brudd i mot.

Link to comment
Share on other sites

Om man er kritisk til Wenger eller ikke syns jeg det er viktig å ha nyansene i bakhodet og ikke la seg rive med, sånn som mange gjør for tiden.

 

jo da, vi kan kritisere de usaklige og de som bruker et stygt språk. Og det er alltid viktig å nyansere. MEN selv om vi ser bort fra dette, realitetene i Arsenal i dag bør bekymre alle som har et forhold til klubben. Wenger bør ha vår største respekt, og vi er ham evig takknemlig for det han har gjort for Arsenal. Men ALT HAR SIN TID, og hvis vi er ærlige mot oss selv og mot klubben, er det vanskelig å trekke noen annen konklusjon enn at Wenger er i ferd med å miste grepet og gå tom for ideer. Utviklingen ser ut til å ha løpt fra ham, og han ser ut til å ha låst seg fast i en modell som rett og slett ikke fungerer i dagens fotball. Fotball er så enkelt og så vanskelig at det er resultatene som til syvende og sist bestemmer. Og "alle" ser det samme, det som Wenger ikke ser, eventuelt ikke VIL se (?), nemlig at de løsninger Wenger forsøker på ikke er bra nok - lenger. Både spillet som vises og resultatene forteller samme historie. Og det skyldes ikke først og fremst spillermaterialet. Det har heller mer med hvordan materialet forvaltes å gjøre. Taktisk er Arsenal naive, og har vært det i flere år. Men aller mest synes det som om det er noe fundamentalt galt mentalt, spillerne varierer for mye i individuelle prestasjoner, og de ser ikke ut til å HELT tro på det de driver med. Wenger synes ikke å klare å motivere spillerne lenger. Og en manager som kommer dit har egentlig tapt, uansett hvor dyktig han ellers måtte være. Og selv om Wenger er en levende legende i Arsenal, fotballen lever i nuet, og peker inn i fremtiden. Det er dit vi må se. Sånn som det er i dag står Wenger i veien for en nødvendig fornyelse av klubben, og det som er aller tristest er at han ikke ser det selv.

Link to comment
Share on other sites

 

jo da, vi kan kritisere de usaklige og de som bruker et stygt språk. Og det er alltid viktig å nyansere. MEN selv om vi ser bort fra dette, realitetene i Arsenal i dag bør bekymre alle som har et forhold til klubben. Wenger bør ha vår største respekt, og vi er ham evig takknemlig for det han har gjort for Arsenal. Men ALT HAR SIN TID, og hvis vi er ærlige mot oss selv og mot klubben, er det vanskelig å trekke noen annen konklusjon enn at Wenger er i ferd med å miste grepet og gå tom for ideer. Utviklingen ser ut til å ha løpt fra ham, og han ser ut til å ha låst seg fast i en modell som rett og slett ikke fungerer i dagens fotball. Fotball er så enkelt og så vanskelig at det er resultatene som til syvende og sist bestemmer. Og "alle" ser det samme, det som Wenger ikke ser, eventuelt ikke VIL se (?), nemlig at de løsninger Wenger forsøker på ikke er bra nok - lenger. Både spillet som vises og resultatene forteller samme historie. Og det skyldes ikke først og fremst spillermaterialet. Det har heller mer med hvordan materialet forvaltes å gjøre. Taktisk er Arsenal naive, og har vært det i flere år. Men aller mest synes det som om det er noe fundamentalt galt mentalt, spillerne varierer for mye i individuelle prestasjoner, og de ser ikke ut til å HELT tro på det de driver med. Wenger synes ikke å klare å motivere spillerne lenger. Og en manager som kommer dit har egentlig tapt, uansett hvor dyktig han ellers måtte være. Og selv om Wenger er en levende legende i Arsenal, fotballen lever i nuet, og peker inn i fremtiden. Det er dit vi må se. Sånn som det er i dag står Wenger i veien for en nødvendig fornyelse av klubben, og det som er aller tristest er at han ikke ser det selv.

 

Amen to that, pluss at jeg vil legge til at de har vært en smule taktisk naive også utenfor kampsituasjon i form av at de er på god vei til å spare seg til fant. Hvem sitt ansvar det er kan man diskutere i det vide og det brede, men disponering av midler til lønnstuktur og transfermarked, disponering av personell på treningsfelt og i kamp, taktiske disposisjoner og til syvende og sist det en ser med sine egne øyne er ikke en dritt å diskutere. Alt som materialiserer seg her har kun en ansvarlig og for si det rett ut Arsene Wenger, that don't impress me much!!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...