Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

But even if Arsenal come off second best at Liverpool, or against Manchester City and Chelsea later in the month, Wenger will not quit. He has a young squad who will be in their prime when the Fair Play rules kick in.

'It never crosses my mind,' he said. 'I go into a game looking to win. And the aim is to win the title. I'm the first to be disappointed if it doesn't happen. But we have a fantastic squad with fantastic quality and I think it'll work out.'

 

 

Uforståelig for meg hvorfor han går ut og sier dette. Hvorfor skape forventninger som ikke trengs å skapes? Skyter seg selv litt i foten

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

But even if Arsenal come off second best at Liverpool, or against Manchester City and Chelsea later in the month, Wenger will not quit. He has a young squad who will be in their prime when the Fair Play rules kick in.

'It never crosses my mind,' he said. 'I go into a game looking to win. And the aim is to win the title. I'm the first to be disappointed if it doesn't happen. But we have a fantastic squad with fantastic quality and I think it'll work out.'

 

 

Uforståelig for meg hvorfor han går ut og sier dette. Hvorfor skape forventninger som ikke trengs å skapes? Skyter seg selv litt i foten

Idrettspsykologisk er det ikke så dumt ser du. For å prestere så bør man gjerne legge lista litt høyt. Handler ikke om å skape forventninger, men om å skape troen på at man kan klare noe. Det er kanskje nettopp troen på at man kan vinne titler som gjør at laget presterer såpass jevnt selv om spiller etter spiller blir borte. Alle lo av Wenger når han sa han trodde han hadde et lag som kunne spille en hel sesong uten tap. I idretten så kan faktisk tro flytte fjell

Link to comment
Share on other sites

Idrettspsykologisk er det ikke så dumt ser du. For å prestere så bør man gjerne legge lista litt høyt. Handler ikke om å skape forventninger, men om å skape troen på at man kan klare noe. Det er kanskje nettopp troen på at man kan vinne titler som gjør at laget presterer såpass jevnt selv om spiller etter spiller blir borte. Alle lo av Wenger når han sa han trodde han hadde et lag som kunne spille en hel sesong uten tap. I idretten så kan faktisk tro flytte fjell

 

Nei det er jeg enig i, idrettspsykologisk er det ikke dumt. Men så er det det om man skal dele slike ambisjoner med media og til goonere over hele kloden etter at man har kvittet seg med fjorårets to beste spillere. Det er liksom ikke helt synonymt å hvert år kvitte seg med sine beste spillere og samtidig, hvert år, gå ut å si at vi går for å vinne tittelen.... Some things are better left unsaid.... Mulig han føler han si det, mer interessant er om han faktisk mener det. Det kan han da umulig gjøre?

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

 

Nei det er jeg enig i, idrettspsykologisk er det ikke dumt. Men så er det det om man skal dele slike ambisjoner med media og til goonere over hele kloden etter at man har kvittet seg med fjorårets to beste spillere. Det er liksom ikke helt synonymt å hvert år kvitte seg med sine beste spillere og samtidig, hvert år, gå ut å si at vi går for å vinne tittelen.... Some things are better left unsaid.... Mulig han føler han si det, mer interessant er om han faktisk mener det. Det kan han da umulig gjøre?

Jeg synes det er riktig å si at man sikter seg inn på tittelen. Han risikerer selvfølgelig litt tyn fra fans og media senere, men samtidig bygger han opp troen i laget. Det er jo heller ingen idikasjoner på at laget ikke skal kunne kjempe helt i toppen. Snarerer tvert imot. Vi har ikke sluppet inn mål og bli bare bedre og bedre i løpet av de 3 første. Tottenham hang jo lenge med forrige sesong. Ingen grunn til at ikke vi skal være med denne sesongen

Link to comment
Share on other sites

Ingen grunn til at ikke vi skal være med denne sesongen

 

Beundrer optimismen, I really do. Skulle ønske jeg hadde den samme. Selv tenker jeg som så at vi havnet 19 poeng bak ifjor og så kvittet oss med spillere som sto for over 60 % av målene hva gjelder mål og assist. Ja, vi har tatt steg defensivt og Cazorla er fantastisk, men hva skjer når vi får skader og må hvile spillere? Der er vi sårbare. Kanskje ikke "antallmessig", men kvalitetsmessig. I alle ledd, men kanskje spesielt på topp. City har Aguero, Tevez, Balotelli og Dzeko. United har RvSviker, Rooney, Erten og Welbeck mens vi har to ferske i Giroud og Podolski samt Chamakh.... Også har jeg mine tvil til om vi klarer å holde ut hvis vi skulle befinne oss i toppen mot avslutningen. Denne klubben har de seneste årene hatt en lei tendens til å falle sammen som et korthus når det virkelig gjelder... :/

Link to comment
Share on other sites

@Bergkamp88:

 

Vi har ikke like god dekning på topp som de andre topplagene, men jeg mener vi har ganske god dekning både på midten og i forsvar. Selvfølgelig, skulle vi miste tre-fire nøkkelspillere samtidig(bank i bordet) vil vi nok slite. Men det vil også de andre topplagene, kanskje med unntak av City.

 

På stopperplass har vi Per, Verm og Kos. Per mener jeg har fått en del ufortjent tyn. Ja, han er treig, men han er kanskje vår beste midtstopper en mot en. Og så lenge vi forsvarer oss som et lag, slik vi har klart så langt, vil ikke han bli utfordret altfor mye på farten. Verm har noen merkelige utspring innimellom, men har vist så langt at han takler kapteinsrollen ganske bra. Forhåpentligvis vokser han enda mer med jobben etterhvert. Kos mener jeg er vår beste individuelle stopper pr dags dato. Både fart, blitt bedre på posisjonering og duellstyrke. Altså tre gode stoppere her. Bak dem har vi en Djourou, som pleier å gjøre det bra på stopperplass(ikke like bra på backen). I tillegg en Squillaci som jeg ikke er veldig fan av, men som jeg tror kan gjøre en grei jobb om han skulle måtte kastes ut i det i en kamp eller to med en av de bedre stopperne ved sin side(med unntak av Djourou kanskje?). Ganske bra dekning på stopperplass etter min mening altså.

 

Spørsmålstegna våre ligger mest hos backup i backene. Når Sagna kommer tilbake har vi nok PLs beste høyreback(om ikke Maicon plutselig stråler like mye for sin nye klubb som han har gjort i italia).

På venstrebacken har vi en Gibbs som virker å nyte godt av bedre organisering bakover og at han har en Poldi som jobber knallhardt hjemover.

Back disse to virker det litt tynt. Men Santos er veldig god én mot én, og vil nok få litt mer disiplin etterhvert han også. Yennaris har gjort det greit de gangene han har fått prøve seg på høyrebacken og Jenkinson virker å utvikle seg i riktig retning. Le Coq kan også ta over begge backene om det skulle trengs. Ikke så ille her likevel. Hva slags dekning har feks Manu på sine backer om Evra blir skadet? Rafael er veldig mye "armer og bein" og er veldig udisiplinert. De har Jones, Smalling, til nød Valencia på høyrebacken og nyinnkjøpte Büttner på venstrebacken. Jones den beste og den med størst potensiale av disse til å spille på backene. Büttner er enormt uprøvd på dette nivået.

 

På midten har vi Arteta(vår beste defensive pr dags dato), Diaby, Ramsey(som virker å være på vei oppover igjen etter skaden), Wilshere(snart tilbake fra skade), Le Coq, Frimpong og Rosicky(Også på vei tilbake fra skade). Disse er de som kan ta på seg en litt mer defensiv rolle, noe også visstnok Cazorla kan til nød.

 

Offensivt på midten har vi Caz, Rosicky(Hadde en veldig god sesongavslutning i denne rollen i fjor), Arshavin(muligens hans beste posisjon), Diaby, Wilshere(kanskje med tiden?), Poldi.

 

Ox kan også gå inn og bekle både en defensiv og offensiv rolle her etterhvert.

 

På vingene har vi Gervinho, Poldi, Walcott, Rosicky, Arshavin, Cazorla, Ramsey(ikke så god i denne posisjonen) og Ox.

 

På topp har vi som du skriver Giroud, Poldi og Chamakh som kan bekle den enslige spissrollen. Ox og Walcott kan kanskje til nød også bekle denne.

 

Poenget mitt er at vi har veldig mange spillere som kan bekle forskjellige posisjoner med ganske bra resultat. Litt rotete innlegg, men tror jeg har fått med de fleste.

 

Selvfølgelig skal man ta med at vi har slitt veldig med skader de siste årene, men det er første gang på lenge jeg kan si vi har rimelig grei dekning på de fleste plasser. Om "andrefiolinene" er gode nok/klarer å prestere bra nok i sine bedre medspilleres posisjoner er derimot et spørsmålstegn alle klubber sliter med.

 

Positivt er det også at vi virker å ha forbedret det defensive kraftig i løpet av sommeren, og spillerne jobber mer(og hardere) som et lag for å unngå baklengs.

Noe vi så mot Pool var i tillegg at vi ikke var like interessert i å prøve å styre spillet på samme måte som føregående sesonger, men var mer interesserte i å ligge litt mer bakpå og kontre. Dette var jo også veldig mye av Wengers vinnertaktikk tidligere sesonger hvor vi faktisk har vunnet pokaler. Dette mener jeg vi viste både mot S'Land og Stoke også, selv om vi ble nødt til å føre kampene litt mer der. Når vi først mistet ballen jobbet laget veldig godt tilbake og stengte rom for motspillerne. Når vi da vant ballen tilbake så de fleste spillerne våre muligheter for å legge ballen på bakken og prøve å kontre. Flere spillere inne i boksen enn vi så mange ganger i fjor er iallefall et langt steg i riktig retning. Hvor mange ganger så vi feks kun én spiller inne i boksen da vi hadde mulighet på innlegg? Ofte var ikke det midtspissen vår en gang, siden han hadde "driftet" ut på kant eller dypere i banen for å være spillbar.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Tror Wenger har klart å snudd litt nå, med Steve Bould sin hjelp defensivt! Klarer vi å stenge igjen bak, så trenger vi tross alt bare 1 mål for!

Er dette sesongen vi har venta på?

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvordan stiller man seg til dette da...?

 

Personlig synes jeg det er vanskelig å komme fram til en mening. Til det er det altfor mange ubesvarte spørsmål.

 

Disse intervjuene til Gazidis gir ihvertfall ikke meg noen svar, heller motsatt. "For meg er vi verdens mest ambisiøse klubb" - Jaha ?

Mildt sagt et merkelig utsagn. Dette kom ingen nærmere forklaring på det. Det nærmeste jeg kommer er at vi visstnok er desperate etter å vinne et trofee. Hvilket får meg til å sitere Le Grove :

 

"If we did push the manager out the back door, does anyone have faith that Ivan and Stan could pick a suitable manager to take Arsenal forward? I’m not so sure…"

 

Noe må skje innad i styret, det er helt sikkert. Vi har åpnet greit og jeg er veldig, veldig tilhenger av at Wenger nå henter mer etablerte spillere.Dette er et skritt i riktig retning. Det er også det faktum at Wenger virker å la Bouldy jobbe godt med forsvaret. Men la oss si vi gjør en god sesong. At vi korter inn avstanden til tetlagene. - Hva skjer sommeren 2013? Bygger man da på dette laget og sikter inn på virkelig utfordre toppen, eller skjer det som har skjedd hver bidige sommer - at vi kvitter oss med sentrale spillere?

 

Hvilken rolle har Wenger hatt rundt disse salgene? Min magefølelse sier at Wenger styrer mye i klubben vår.

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

 

Hva skjer hvis Kroenke, Gazidis og styret er problemet og ikke Wenger? Da tror jeg virkelig det blir som et mageplask fra 25 meter hvis vi mister Wenger.

Dette jeg tror er årsaken. BE og en del andre her sitter mer på at det er Wenger sin feil og det er helt ok, vi får ikke vite noe om dette på en god stund uansett så lenge Wenger og styret er proffesjonelle.

Link to comment
Share on other sites

 

Hva skjer hvis Kroenke, Gazidis og styret er problemet og ikke Wenger? Da tror jeg virkelig det blir som et mageplask fra 25 meter hvis vi mister Wenger.

Wenger er ikke problemet.

Jeg frykter for et Arsenal uten Wenger.

Viktigste person i klubbens historie, sammen med Chapman og gutta fra 1886.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...