Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Man må jo spørre seg om pengesekken vår er så stor som alle skal ha det til. Wenger KAN ikke være så naiv at han mener den nåværende troppen er god nok.

Den er faktisk større en du skal ha det til. Den er stor nok til å betale ned all gjeld og fortsatt ha panger til overs

Link to comment
Share on other sites

Den er faktisk større en du skal ha det til. Den er stor nok til å betale ned all gjeld og fortsatt ha panger til overs

 

Var vel £135M nå ved tampen av sesongen hvis jeg husker riktig? Pluss at vi dro inn trolig rundt £10M+ på overganger nå i sommer samt sparer omtrent det samme i lønninger.

Link to comment
Share on other sites

 

Var vel £135M nå ved tampen av sesongen hvis jeg husker riktig? Pluss at vi dro inn trolig rundt £10M+ på overganger nå i sommer samt sparer omtrent det samme i lønninger.

Er en grunn til at CL spill ikke er noe som bekymrer styret. Vi klarer oss uten i mange mange år

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har sagt i noen år nå: Wenger virker for meg som en som har kjørt seg fast. Mer interessert i å vise "verden" hva han kan gjøre med begrensede midler og prøve seg frem i åresvis (nesten et tiår nå) uten å lykkes fremfor å bruke en sommer eller to på skikkelige forsterkninger og vinne noe.

 

Tror det stemmer veldig bra. Og når det år etter år ikke fungerer, så bare trigger det bare staheten ytterligere. "Hmh, det gikk ikke i år heller gitt.. Jaja, prøver

igjen neste år, da med enda værre forutsetninger # exciting !!

Link to comment
Share on other sites

Den er faktisk større en du skal ha det til. Den er stor nok til å betale ned all gjeld og fortsatt ha panger til overs

Jeg er også av den oppfatningen. Måten vi snur på hver og en krone i alt klubben foretar seg tilsier noe annet. OM økonomien er så bra som man skal ha det til, så er vel kanskje dette en god bidragsyter til det. Men nå synes jeg at vi har spart lenge nok. Vi hadde nok ikke kjørt klubben i grøfta om vi hadde handla for £30 i dag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også av den oppfatningen. Måten vi snur på hver og en krone i alt klubben foretar seg tilsier noe annet. OM økonomien er så bra som man skal ha det til, så er vel kanskje dette en god bidragsyter til det. Men nå synes jeg at vi har spart lenge nok. Vi hadde nok ikke kjørt klubben i grøfta om vi hadde handla for £30 i dag.

Den er så bra. Vi er bortimot overkvalifisert til FFP. Den er så bra at vi i 2014 burde vi bli diskvalifsiert fra CL fordi vi har for mye penger

Link to comment
Share on other sites

Ingen av oss kan vite hva som foregår bak kulissene i denne fotballklubben.

 

Er det Arsene Wenger sin feil at vi ikke hentet noen i kveld? Det kan ingen av oss svare på.

Skal vi slå oss til ro med det? Fordi vi ikke vet alle detaljene så er det ok? Wenger har fått tilbud fra noen av de beste klubbene i verden og takket nei. Hvis man tror det er fordi han gladelig lar seg binde på hender og føtter av styret så er man forholdsvis naiv

Link to comment
Share on other sites

Er en grunn til at CL spill ikke er noe som bekymrer styret. Vi klarer oss uten i mange mange år

 

Nei, det gjør vi ikke. CL er minst £30m i ren inntekt, i tillegg til kommersielle avtaler knyttet til CL-opptredener. Vi kan klare oss uten i en sesong eller to sikkert, men så vil det svi voldsomt - og det vil fortsatt være sell to buy sånn som nå.

 

Men ja, dette er en jævla bisarr situasjon. Vi utgir oss for å være en av de største klubbene i verden men har en overgangspolitikk som i realiteten betyr at vi ikke skal investere mer penger i stallen enn det vi tjener. Jeg tror det er mer sammensatt enn å bare skylde på en av Wenger, Gazidis, Kroenke eller styret. Det verste er at de ikke forteller oss en brøkdel av sannheten, annet enn det samme babblet rundt bærekraftig drift og andre økonomiske prinsipper. Skal vi investere penger i stallen? Ok, men forklar oss hvorfor ihvertfall! Det er kanskje "den rette måten" å drive en klubb på, men konkurransedyktig er det ihvertfall ikke.

 

Det henger ikke sammen med billettprisene og imaget til klubben forøvrig. Wenger sier han skal definitivt hente ny midtbanespiller og kjempe om ligagullet, men gjør ikke det og starter nok en sesong med en stall som er 2-3 spillere unna å konkurrere om noe stort. Det er vanskelig å forstå seg på. Man sparer seg til fant er jeg redd for.

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

Ingen av oss kan vite hva som foregår bak kulissene i denne fotballklubben.

 

Er det Arsene Wenger sin feil at vi ikke hentet noen i kveld? Det kan ingen av oss svare på.

 

Alt vi vet er at klubben burde ha handlet inn noen spillere for å være konkurransedyktige. Dette skjedde ikke og igjen så blir det et nesten år.

 

Det er ikke som om vi forlanger et kjøp av Falcao, Messi, Fabregas eller lignende, men noen oppgraderinger og forsterkninger. Som sagt så ville vi kommet langt langt på vei mot å være tittelutfordere med £30-35M ekstra på spillerkjøp i sommer. Istedet så gikk vi trolig £20M+ i overskudd mtp. spillersalg, lånesummer og lønningskutt.

Link to comment
Share on other sites

 

Nei, det gjør vi ikke. CL er minst £30m i ren inntekt, i tillegg til kommersielle avtaler knyttet til CL-opptredener. Vi kan klare oss uten i en sesong eller to sikkert, men så vil det svi voldsomt - og det vil fortsatt være sell to buy sånn som nå.

Swiss Ramble kom vel frem til at vi i løpet av en sesong uten CL vil slite med å nå FFP. (Som dog er en vits)

Link to comment
Share on other sites

 

Nei, det gjør vi ikke. CL er minst £30m i ren inntekt, i tillegg til kommersielle avtaler knyttet til CL-opptredener. Vi kan klare oss uten i en sesong eller to sikkert, men så vil det svi voldsomt - og det vil fortsatt være sell to buy sånn som nå.

Sell to sell er vel en bedre beskrivelse

Link to comment
Share on other sites

 

Alt vi vet er at klubben burde ha handlet inn noen spillere for å være konkurransedyktige. Dette skjedde ikke og igjen så blir det et nesten år.

 

Det er ikke som om vi forlanger et kjøp av Falcao, Messi, Fabregas eller lignende, men noen oppgraderinger og forsterkninger. Som sagt så ville vi kommet langt langt på vei mot å være tittelutfordere med £30-35M ekstra på spillerkjøp i sommer. Istedet så gikk vi trolig £20M+ i overskudd mtp. spillersalg, lånesummer og lønningskutt.

Er redd vi ikke kommer til "nesten" en gang i år. La oss si Podolski og Cazorla blir skadd......Stallen er stor, men fylt med "fyll".

Link to comment
Share on other sites

Er redd vi ikke kommer til "nesten" en gang i år. La oss si Podolski og Cazorla blir skadd......Stallen er stor, men fylt med "fyll".

 

Dessverre så er troppen veldig tynn ja. 1-2 spillere inn som hadde gått rett inn på førstelaget (DM og kantspiller) samt en backup spiss, keeper, anvendelig forsvarsspiller så hadde vi vært helt der oppe og kjempet i toppen.

 

Forøvrig har AST regnet seg til at Wenger hadde et overgangsbudsjett på nærmere £50M etter salgene av van Persie og Song. Så pengene stod det jammen ikke på.

 

Liker innlegget på Le Grove.

So apparently there were no super class players out there and that’s why we signed no-one.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi slå oss til ro med det? Fordi vi ikke vet alle detaljene så er det ok? Wenger har fått tilbud fra noen av de beste klubbene i verden og takket nei. Hvis man tror det er fordi han gladelig lar seg binde på hender og føtter av styret så er man forholdsvis naiv

 

Enig. Styret sier jo også at det er penger tilgjengelig. Tror rett og slett han har kjørt seg fast på flere området. Som så mange av oss har sagt i mange år.

Helt besatt av tanken på å overbevise verden, alle kritikerene, og vinne med et lag som ingen andre enn han har troa på. Men selv Wenger kan ikke ha troa på at dette laget skal kjempe i toppen. Og grunnen til at "ting er blitt som de er blitt" tror jeg kanskje har en sammenheng med finanskrisa som har herjet i europa en del år. Økonom som han er, har han nok veldig god innsikt og kunnskap om hva som skjer og har jo snakket en god del om krisa på arsenal.com. Venter han på at krisa skal komme og bite fotballen også i ræva? Er det derfor han simpelten nekter å bruke mer enn han selger for? Jeg bare gjetter, men tror ikke det er usannsynlig at han har blitt enda mer varsom pga krisen. Som jo isolert sett er rikitg, men dette er too much og kan fort bite han i ræva ved at vi ikke kvaller til CL eller ikke får så bra sponsoravtaler som vi ville fått hadde vi vært et topplag.

 

Og det som er ganske så fantastisk ironisk med styret og Wenger, som lenge har fått ros for å være smarte økonomiske, er jo hvordan de nesten hver bidige sommer lar våre nøkkelspillere "styre showet" ved å la dem gå inn i sitt siste år uten å ha fornyet kontrakten deres, og dermed får en sum godt under markedsverdien. Og dette godtar de også med de som ikke er inne i sitt siste år. Henry, Fab, Song, etc. Rett og slett utrolig. Vi kan ikke gi 1 mill pund ekstra for Alonso, men vi kan gi Song til Barca for flere mill pund under det han er verdt........

 

http://le-grove.co.u...e-signed-no-one (edit: så ikke det samme var linket ovenfor)

 

En ganske "krasst" innlegg, men jeg er enig i det aller meste, slutten også :

 

"....I want my club back. For those of you who don’t, have another great season, I know I won’t. Have a nice day Grovers, I am so, so disappointed this morning"

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Ikkje at eg er spesielt nøgd med at vi ikkje fekk inn ein ny mann på midten, men eg meiner at det ikkje var noken aktuelle toppspelarar ledig. Eg spør som eg gjorde i går, kven har skifta klubb som virkeleg kunne vere aktuelle for oss? Spelarar som går til City, Utd, Real, Barca og PSG er ikkje aktuelle for oss. Vi er ikkje i den ligaen der, enda... Vidare er vi heller ikkje der vi kan bruke X antall mill pund på ein spelar som skal vere backup. Eg ser på ingen måte at ein Dempsey skulle forsterke oss og heller ikkje at vi kunne bruke 15 mill på ein Dembele. Eg trur markedet er som det er; få klubbar med pengar, og dei fleste sparar og prøver å behalde dei spelarane dei har, eller få mest mogleg for dei. Mest skuffa over at vi ikkje har fått kvitta oss med fleire av dei med realtivt høge lønningar, og det er nok Wenger også. Eg trur difor også Wenger er meir forsiktig på markedet enn han var før. Ein gjennomsnittleg PL spelar krever 50 000 + i lønn. Om han da ikkje slår igjennom er det vanskeleg å bli kvitt dei med dagens marked. Klubbar som Juve og Milan har jo faktisk ikkje råd til å kjøpe Bendtner...

 

Eg gir Wenger G+ eg for året sommar. Vi var tidleg ute og har satt troppen. Eg er spent på kva dei nye kan få til. Av våre reelle konkurrentar om topp 4 er det ingen som er vanvittig styrka, men Chelsea ser bedre ut enn fiaskoen sesongen i fjor. Dette blir moro, og blir det krise står vi igjen med pund på bok i januar, da kan det vere at fleire av dei europeiske klubbane er i ein situasjon der dei MÅ selge....

Link to comment
Share on other sites

 

Enig. Styret sier jo også at det er penger tilgjengelig. Tror rett og slett han har kjørt seg fast på flere området. Som så mange av oss har sagt i mange år.

Helt besatt av tanken på å overbevise verden, alle kritikerene, og vinne med et lag som ingen andre enn han har troa på. Men selv Wenger kan ikke ha troa på at dette laget skal kjempe i toppen. Og grunnen til at "ting er blitt som de er blitt" tror jeg kanskje har en sammenheng med finanskrisa som har herjet i europa en del år. Økonom som han er, har han nok veldig god innsikt og kunnskap om hva som skjer og har jo snakket en god del om krisa på arsenal.com. Venter han på at krisa skal komme og bite fotballen også i ræva? Er det derfor han simpelten nekter å bruke mer enn han selger for? Jeg bare gjetter, men tror ikke det er usannsynlig at han har blitt enda mer varsom pga krisen. Som jo isolert sett er rikitg, men dette er too much og kan fort bite han i ræva ved at vi ikke kvaller til CL eller ikke får så bra sponsoravtaler som vi ville fått hadde vi vært et topplag.

 

Og det som er ganske så fantastisk ironisk med styret og Wenger, som lenge har fått ros for å være smarte økonomiske, er jo hvordan de nesten hver bidige sommer lar våre nøkkelspillere "styre showet" ved å la dem gå inn i sitt siste år uten å ha fornyet kontrakten deres, og dermed får en sum godt under markedsverdien. Og dette godtar de også med de som ikke er inne i sitt siste år. Henry, Fab, Song, etc. Rett og slett utrolig. Vi kan ikke gi 1 mill pund ekstra for Alonso, men vi kan gi Song til Barca for flere mill pund under det han er verdt........

 

http://le-grove.co.u...e-signed-no-one

 

En ganske "krasst" innlegg, men jeg er enig i det aller meste, slutten også :

 

"....I want my club back. For those of you who don’t, have another great season, I know I won’t. Have a nice day Grovers, I am so, so disappointed this morning"

Le-Grove var "hyggelig" lesing i dag. Det må være tusener der ute som tenker i de samme baner. Stakkars Cazorla; En dypt skuffet mann som funderer på hva i svarte han har gjort nå....

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om dette er funnet på eller ei, men det høres ut som noe AW kan ha sagt

 

 

The Frenchmen has now come out in support of his current squad, claiming he didn't need to spend a fortune to improve his current Arsenal squad.

 

"We have bought already - Lukas Podolski, Santi Cazorla, Olivier Giroud," he said in The Daily Star.

 

"But when you listen to people, you always have to buy more.

 

"Spending in itself is not a quality. Buying better players than we have - that is a quality."

 

The Gunners boss went on to say that once the likes of Tomas Rosicky, Jack Wilshere and Bacary Sagna return he believes he will have a squad capable of competing with the Premier League's top sides.

Link to comment
Share on other sites

Dummeste sitatet jeg har lest på lenge i så fall. Nå er jo Wenger nesten kongen av selvmotsigelser så det skulle ikke forundre meg..

 

"Spending in itself is not a quality. Buying better players than we have - that is a quality."

 

Hvem er det som går ut og kjøper dårligere spillere enn hva man allerede har hvis man er ute etter forsterkninger?

Link to comment
Share on other sites

City og QPR?

Du gidder ikke ta deg en forumpause? Er så slitsomt å lese den plutselig supernegativiteten din og det før sesongen er ordentlig i gang.

 

QPR og City har ikke kjøpt spillere som har svekket de? QPR har kjøpt mye og mange av spillerene de har kjøpt er kjøpt inn for å forsterke laget i bredden. Ditto det samme med City.

 

F.eks. hvis man har en dårlig høyreback så kjøper man ikke inn en dårligere høyreback. Da kjøper man helst en bedre back enn hva man tidligere hadde. Har man en god back (som vi har), men har dårlig dekning, så kjøper man ikke en spiller som er dårligere hva man allerede har.

 

Nei jeg gidder ikke det. Er også slitsomt når du bevisst prøver å kverrulere bare for å kverrulere. Forøvrig: Supernegativ er jeg ikke. Oppgitt og temmelig irritert er jeg..

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...