Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Virker som om vi har to forskjellige forhandlere. De som forhandler kjøp, og de som forhandler salg. Vi får spillere inn til gode priser, men selger spillere(selv om det er med fortjeneste) på billigsalg i forhold til markedet.

 

Song var minst verdt £20 mill. Cesc var minst verdt £35 mill feks. Med bedre forhandlinger hadde vi altså kunnet sitte igjen med £10 mill mer enn vi nå gjør etter disse to salgene. Merkelig nok virker billigsalgene først og fremst å gå til Divelona. Er det rart man føler det som om vi skulle vært farmerklubben deres?

Vi selger veldig ofte billig ja, men det skyldes nok at spillerne selv på død og liv vil bort. Spørsmålet er hvorfor vil de bort. Igjen og igjen mister vi de beste, og Wenger selv sier at dette er frustrerende. At styret og Konka (crap Kinesisk elektronikk produsent som produserer nesten alle deler selv av elendig kvalitet) har fingre med i salgene er selvsagt,men ikke hvorfor spillere forlater oss så fort noen banker på døra.

Arsenal har utviklet seg til en farmerklubb til enhver annen klubb med ambisjoner og fri flyt av cash.

Link to comment
Share on other sites

Song var minst verdt £20 mill. Cesc var minst verdt £35 mill feks. Med bedre forhandlinger hadde vi altså kunnet sitte igjen med £10 mill mer enn vi nå gjør etter disse to salgene. Merkelig nok virker billigsalgene først og fremst å gå til Divelona. Er det rart man føler det som om vi skulle vært farmerklubben deres?

Cesc var vært mer ja, helt enig, men greia var at han ville bort og eneste klubben han ville bort til var Barcelona. Er ikke overgangssummen det spekuleres i for Song rundt 20 millioner da? 10, som du hinter til vil være helt elendig..

Link to comment
Share on other sites

Cesc var vært mer ja, helt enig, men greia var at han ville bort og eneste klubben han ville bort til var Barcelona. Er ikke overgangssummen det spekuleres i for Song rundt 20 millioner da? 10, som du hinter til vil være helt elendig..

Jeg tror du misforstår litt. Som Balsnes sier har det vært snakk om €20 mill. Men også £15 mill. Altså forskjellen er i Euro og Pund.

 

De £10 mill som jeg prater om her, er det vi kunne sittet igjen med av penger ekstra hvis vi hadde fått £5 mill mer for Cesc og £5 mill mer for Song. Jeg mener Cesc var verdt £35 mill(minst) da vi solgte ham, og at vi burde ha klart å presse mer penger ut av Divelona. Mener også at Song var verdt minst £5 mill mer enn det han ble solgt for.

Link to comment
Share on other sites

Jeg velger å sitere Sir Alex når det gjelder Wenger og hans evner i forhandlingssituasjoner, "han kunne vært instruktør på pokerskolen", og med det hyller altså selveste Sir Alex vår eminente manager når det gjelder hans evner til å tyne mest mulig ut av overgangssituasjonene han er oppe i.

Det er sikkert forskjellige meninger om hvor mye hver enkelt spiller er verdt, både Song, Fabregas og van Persie, videre også Cazorla, Giroud og Podolski, men sannheten er at Wenger og hans stab er kjent for å være knallharde å ha med å gjøre i disse situasjonene, han kjøper billig og selger dyrt, en praksis jeg liker veldig godt ;D

Link to comment
Share on other sites

Tja, selv om Ferguson mener Wenger fikk mye ut av Persie; så kan andre (Guardiola) ha sikkert helt andre opplevelser. Tipper han strøk seg forsiktig over halsen, mens han løftet en finger opp i været av glede etter Fabregas sin pris ;)

Det samme (muligens ikke Pep) tror jeg gjelder for Song sin del, men det blir kun synsing. Vi fikk enorm fortjeneste på disse, og det er det viktigste.

Link to comment
Share on other sites

Jeg velger å sitere Sir Alex når det gjelder Wenger og hans evner i forhandlingssituasjoner, "han kunne vært instruktør på pokerskolen", og med det hyller altså selveste Sir Alex vår eminente manager når det gjelder hans evner til å tyne mest mulig ut av overgangssituasjonene han er oppe i.

Det er sikkert forskjellige meninger om hvor mye hver enkelt spiller er verdt, både Song, Fabregas og van Persie, videre også Cazorla, Giroud og Podolski, men sannheten er at Wenger og hans stab er kjent for å være knallharde å ha med å gjøre i disse situasjonene, han kjøper billig og selger dyrt, en praksis jeg liker veldig godt ;D

Nå var det først og fremst spillerne som har gått til Barca jeg snakket om da. Er relativt fornøyd med de andre overgangene til feks City og ManU.

Synes det virker merkelig at det kan virke som om vi tyner mye ut av de andre lagene, men at vi lar spillere gå billigere/for mindre enn det vi kunne fått ut av et annet lag, til Barca...

Link to comment
Share on other sites

Mener å ha lest noe om at Arsenal ønsker pengene med en gang, ikke som med Fabregas og Henry hvor pengene kom på avbetaling. Tror fortsatt vi ikke har motatt alle pengene vi har krav på(?). Hvis det med Song sine holdninger stemmer er jeg fornøyd med hvordan Wenger opptrer, er man ikke i Arsenal for å gjøre en innsats kan man bare ryke og reise. Vi har jo trossalt gitt han tillit en gang i karrieren som førte til at han er der han er idag. Dette gjentar seg flere ganger i historien med Wenger ved roret.

Link to comment
Share on other sites

Mener å ha lest noe om at Arsenal ønsker pengene med en gang, ikke som med Fabregas og Henry hvor pengene kom på avbetaling. Tror fortsatt vi ikke har motatt alle pengene vi har krav på(?). Hvis det med Song sine holdninger stemmer er jeg fornøyd med hvordan Wenger opptrer, er man ikke i Arsenal for å gjøre en innsats kan man bare ryke og reise. Vi har jo trossalt gitt han tillit en gang i karrieren som førte til at han er der han er idag. Dette gjentar seg flere ganger i historien med Wenger ved roret.

De fleste klubber kjøper spillere på avbetaling fordi man ikke har likviditet nok til å betale hele summen. En av grunnene til at vi gjerne får spillere til en ok pris tror jeg er fordi vi kan faktisk betale "cash up front"

Link to comment
Share on other sites

Riktignok tabloid, men allikevel: http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/arsenal-dumped-alex-song-on-barcelona-1269692

Dette stemmer med det jeg har hørt. Så kanskje prisen gjenspeiler at vi faktisk har ønsket å bli kvitt han og interessant det som står at han mangler defensiv disiplin noe som mange av oss har ment lenge, men igjen kanskje trodd at han har blitt instruert til å spille slik.

Link to comment
Share on other sites

De fleste klubber kjøper spillere på avbetaling fordi man ikke har likviditet nok til å betale hele summen. En av grunnene til at vi gjerne får spillere til en ok pris tror jeg er fordi vi kan faktisk betale "cash up front"

Er selvfølgelig klar over dette. Men mente at det kan være noe av grunnen til en lavere overgangssum.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig burde vel ike Barcelona fått lov til å kjøpe noen spillere siden de skylder massive beløp til klubber for tidligere kjøp, har stor gjeld i spanske banker og skylder masse skattepenger. Samme er vel tilfelle med RM, men UEFA kommer ikke til å gjøre noe med dette siden de er helt avhengige av disse klubbene ifm marketing av CL.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig burde vel ike Barcelona fått lov til å kjøpe noen spillere siden de skylder massive beløp til klubber for tidligere kjøp, har stor gjeld i spanske banker og skylder masse skattepenger. Samme er vel tilfelle med RM, men UEFA kommer ikke til å gjøre noe med dette siden de er helt avhengige av disse klubbene ifm marketing av CL.

Det er langt mer komplisert enn som så. De to klubbene drives og beskyttes delvis av byene/kommunene. Skattedelen er visstnok lovlig, men ekstremt vanskelig å forstå. Det er mange som har prøvd å sette seg inn i hvordan dette fungerer, men gitt opp på veien. Man får visst aldri innsyn i det aller helligste.

Å skylde penger er ikke ulovlig så lenge du forholder deg til nedbetalingsplan og overholder avtalene. Om andre klubber har tillatt nedbetalingsordning på kjøpene så er det ikke noe galt i det. Størrelsen på lån er også uten betydning så lenge inntekter dekker de løpende utgifter.

Link to comment
Share on other sites

Enig, det er tross alt overgangsmarkedet som betyr noe - ikke det som skjer på banen.

 

Kødder mann. Men, jeg er ikke overbevist om fyren lenger. Han klarer å ta oss til CL med minimale kostnader, men han klarer aldri å ta oss over streken.

 

For å være ærlig så begynner jeg å bli møkkalei av at klubben vår heller skal gjøre profitt på overgangsmarkedet og bygge opp en feitere og feitere pengebinge. Enda verre er at billettprisene er så vanvittig høye at ved å se på de alene så burde de tilsi at vi vant PL og CL annethvert år.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Dette er i mine øyner siste sesongen jeg har tillit til denne karen her. Klarer han ikke å få til noe "ufattelig magisk" utifra stallen han har atm, så kan han like greit bare gå.

 

For dette er helt på trynet.

Link to comment
Share on other sites

Man må jo spørre seg om pengesekken vår er så stor som alle skal ha det til. Wenger KAN ikke være så naiv at han mener den nåværende troppen er god nok.

 

Styret og Gazidis sier midlene er tilgjengelig hvis Wenger ønsker det. Økonomien til Arsenal tilsier at vi har penger til det. Pengene vi har på bok bekrefter det.

 

Som jeg har sagt i noen år nå: Wenger virker for meg som en som har kjørt seg fast. Mer interessert i å vise "verden" hva han kan gjøre med begrensede midler og prøve seg frem i åresvis (nesten et tiår nå) uten å lykkes fremfor å bruke en sommer eller to på skikkelige forsterkninger og vinne noe.

 

For meg så virker det som om Wenger er større enn klubben pdd.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...