Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hadde et halvferdig innlegg om dette i går et par timer etter at van Persie nyheten kom ut, men la det litt på is og glemte det bort. Så tweeten til Darren og husket sånn halvveis hva jeg hadde skrevet i går. :P

 

Slik jeg ser det så er vi ikke så forferdelig langt unna sølvtøy. Er bare backene vi sliter litt med mtp. backup. Samt keeperplassen. Selvfølgelig skulle vi hatt et alternativ til Song også, men mtp. at vi har Diaby og Coquelin så burde det gå greit. Men, hvis vi mister Song så trenger vi en ny spiller der. Forhåpentligvis ender M'Vila og Sahin opp hos innen vinduet stenger.. begge to hvis Song forsvinner. Sistnevnte håper jeg på uansett. :P

 

Et gullkorn fra Twitter:

 

LadyArse

General feeling from the people tweeting me is that Arsenal should introduce a 'no Darren Dein' clause for all players at the club. Agree.

 

Det der hadde vært noe!

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

LadyArse

General feeling from the people tweeting me is that Arsenal should introduce a 'no Darren Dein' clause for all players at the club. Agree.

 

Det der hadde vært noe!

Det jeg ikke skjønner er at klubbene godtar at agenter tar en såpass stor del av kaka. Dette er jo penger som går rett ut av fotballen, samt at det nærmest oppfordrer agentene til å få sine klienter til å bytte klubb. Må da gå an å bli enig om et felles rammeverk for agentene. Det er jo alle tjent med (med unntak av agentene)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke han har en agenda utenom å skaffe klientene sine best mulig kontrakter hos de største og rikeste klubbene i verden. Vi er ikke helt der dessverre.

 

Vi må huske at det er spillerne som velger agentene sine, ikke motsatt. De som har hyrt inn Dein for å styre karrieren sin vet godt hva de gjør.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at mange nok er uenige i det jeg nå kommer til å skrive, men det får så være. Jeg mener vi er nødt til å selge Song og muligens Walcott, slik at vi kan komme oss videre og bygge opp noe nytt. Det er tydelig utifra de siste rapportene at Song har oppført seg på en måte som har fått klubbledelsen til å tenne på alle pluggene. Dersom dette medfører riktighet, mener jeg at et salg er eneste utvei. Klubben er nødt til å vise at de har baller, og nekter å la seg diktere av enkeltspillere. Walcott har vært mye frem og tilbake. En stund nektet han å signere før van Persie hadde signert. Så var han plutselig fornøyd med å være i klubben, og ønsket å diskutere ny kontrakt. Dersom han takker ja til en ny kontrakt basert på klubbens premisser, så er han velkommen til å fortsette i klubben. Dersom han har urealistiske krav i forhold til lønn osv, eller nekte å signere ny kontrakt, så mener jeg klubben er best tjent med å selge han.

 

Det er rett og slett på tide å kvitte seg med spillere som ønsker seg bort, og som skaper dårlig stemning i gruppen, og satse på de som faktisk ønsker å være i klubben

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at mange nok er uenige i det jeg nå kommer til å skrive, men det får så være. Jeg mener vi er nødt til å selge Song og muligens Walcott, slik at vi kan komme oss videre og bygge opp noe nytt. Det er tydelig utifra de siste rapportene at Song har oppført seg på en måte som har fått klubbledelsen til å tenne på alle pluggene. Dersom dette medfører riktighet, mener jeg at et salg er eneste utvei. Klubben er nødt til å vise at de har baller, og nekter å la seg diktere av enkeltspillere. Walcott har vært mye frem og tilbake. En stund nektet han å signere før van Persie hadde signert. Så var han plutselig fornøyd med å være i klubben, og ønsket å diskutere ny kontrakt. Dersom han takker ja til en ny kontrakt basert på klubbens premisser, så er han velkommen til å fortsette i klubben. Dersom han har urealistiske krav i forhold til lønn osv, eller nekte å signere ny kontrakt, så mener jeg klubben er best tjent med å selge han.

 

Det er rett og slett på tide å kvitte seg med spillere som ønsker seg bort, og som skaper dårlig stemning i gruppen, og satse på de som faktisk ønsker å være i klubben

Om premissene for dine konklusjoner er riktige så er jeg helt enig.

Men jeg er usikker på om spillerne har oppført seg på noen spesiell måte. Dessuten det meste av det vi leser er spekulasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg er usikker på - er om vi noen gang kommer til å ha fornøyde spillere så lenge vi lønner spillerne så forskjellig fra andre klubber. Som noen har skrevet tidligere så kan man forstå Walcott med sin liste over kamper for England og Arsenal, at han vil tjene like mye som f.eks. Parker, Valencia og Young - samtidig som han ser at Bendtner, Squillaci og Djourou tjener like mye som han.

 

Så derfor tror jeg å selge f.eks. Walcott fordi han ikke er 100% enig ikke vil gjøre noe bedre i det hele tatt. Det som vil gjøre ting bedre er å endre lønnspolitikken, og lønne de beste bedre, og de dårligste dårligere. Det er latterlig at spillere som Djourou (som er 4 valg midtstopper) tjener like mye som Walcott, som er 1. valg på høyre ving.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må ærlig talt si, som en ivrig kritiker av Wenger tidligere, at denne sommeren har vært veldig oppløftende og har styrket troen på den godeste Wenger. Han handler kvalitet tidlig. Klapper RvP på skuldra og sier han ikke er med i hans framtidsplaner. Kaster ut Song når han surmuler. Det var sannelig på tide at han slutter å være snill onkel for overbetalte primadonnaer og heller inntar en strengere rolle. Med Song ut døra så er vi vel kvitt mesteparten av dessertgenerasjonen som trodde de kom til dekket bord etter 2004.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må ærlig talt si, som en ivrig kritiker av Wenger tidligere, at denne sommeren har vært veldig oppløftende og har styrket troen på den godeste Wenger. Han handler kvalitet tidlig. Klapper RvP på skuldra og sier han ikke er med i hans framtidsplaner. Kaster ut Song når han surmuler. Det var sannelig på tide at han slutter å være snill onkel for overbetalte primadonnaer og heller inntar en strengere rolle. Med Song ut døra så er vi vel kvitt mesteparten av dessertgenerasjonen som trodde de kom til dekket bord etter 2004.

 

Det er håp i hengende snøre. Jeg håper det samme. Some balls finally?

Link to comment
Share on other sites

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/9483755/Arsenals-Arsene-Wenger-calls-for-financial-reality-check-after-Robin-van-Persies-exit.html

 

Mange gode poeng fra Wenger her, selv om dette vil høres ut som syting for mange. Wenger liker en "moan" hvis han sjansen. Sier ikke at sjefen er ufeilbar, for han kan kritiseres for mye, men syns han forklarer seg godt. Overrasket over ærligheten ovenfor Van Persie og fjorårssesongen også.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har tillatt Song å gå med tre år igjen på kontrakten så har du feilet. Herregud for en klubb

 

Er Song umotivert og en skikkelig kødd så kan jeg skjønne at han forsvinner. Det er bare et par problemer: 1) Salget av en nøkkelspiller burde skje tidlig. 2) Erstattere burde allerede være klare før man selger. 3) Man selger ikke en nøkkelspiller som Song med 3 år igjen på kontrakten til £15M når andre langt langt mindre talentfulle spillere går for bortimot £20M.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Er Song umotivert og en skikkelig kødd så kan jeg skjønne at han forsvinner. Det er bare et par problemer: 1) Salget av en nøkkelspiller burde skje tidlig. 2) Erstattere burde allerede være klare før man selger. 3) Man selger ikke en nøkkelspiller som Song med 3 år igjen på kontrakten til £15M når andre langt langt mindre talentfulle spillere går for bortimot £20M.

Latterlig, patetisk og uten ryggrad. Skal man vise ambisjoner så er man knallhard, ikke ettergivende og myk. Dette er katastrofe, dette er falitt og enden på visen for min del

Link to comment
Share on other sites

Latterlig, patetisk og uten ryggrad. Skal man vise ambisjoner så er man knallhard, ikke ettergivende og myk. Dette er katastrofe, dette er falitt og enden på visen for min del

 

Hvordan vet du om Wenger var ettergivende og myk eller knallhard? Som sagt så sitter jeg med følelsen av at Wenger satt hardt mot hardt og ga Song et ultimatum. Enten så signerer du ny kontrakt og er trofast mot Arsenal. Eller så forsvinner du.

 

Men, dette er bare spekulasjoner. Til syvende og sist så er jeg meget meget skuffet over at Song forsvinner. Desidert min favorittspiller i laget vårt, men som jeg nå kommer til å syntes ser skikkelig ekkel ut i Barcelona drakt.

Link to comment
Share on other sites

Fant en quote som jeg tipper treffer mange av hatersa inni her midt i trynet:

 

"The lack of credit that Arsene Wenger gets is quite criminal and I think he will only be fully appreciated in hindsight when he is long gone and we are mid-table."

 

Hentet fra kommentarer til http://blog.emirates.../archives/24356

 

Artig lesning, setter ting i litt mer perspektiv enn nesetippen til mange av dere (ja, du ja).

 

In Arsene we trust!

Arsenal <3

 

 

Ingen som helst tvil om at du har helt rett i det du sier her, 100% støtte fra meg.

Når det gjelder Song er jeg veldig glad for at Wenger setter hardt mot hardt og sender ham på huet og ræva ut av klubben, jeg er drittlei spillere som ikke ønsker å spille i Arsenal, nå handler det om å få inn en topp internasjonal spiller i erstatning i løpet av den kommende uken.

Cazorla viser seg å være sommerens beste spillerkjøp, dette blir en stor sesong.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Hvordan vet du om Wenger var ettergivende og myk eller knallhard? Som sagt så sitter jeg med følelsen av at Wenger satt hardt mot hardt og ga Song et ultimatum. Enten så signerer du ny kontrakt og er trofast mot Arsenal. Eller så forsvinner du.

 

Men, dette er bare spekulasjoner. Til syvende og sist så er jeg meget meget skuffet over at Song forsvinner. Desidert min favorittspiller i laget vårt, men som jeg nå kommer til å syntes ser skikkelig ekkel ut i Barcelona drakt.

Song trengte ikke signere noe som helst, han har kontrakt til 2015. Styret trengte ikke selge ham, men de valgte å gjøre det

Link to comment
Share on other sites

Song trengte ikke signere noe som helst, han har kontrakt til 2015. Styret trengte ikke selge ham, men de valgte å gjøre det

 

Var Jamie Sanderson som påstod at dette var noe Wenger hadde fortalt Song. Særlig grunnet at han mente han fortjente mer i lønn.

 

Forøvrig:

 

AFCAMDEN

Alex Song is gone, good. The man has been a poison around the training ground lately. Stevie Bould nearly took his head off in Cologne.

 

Eneste mannen på twitter som faktisk er troverdig. Har ikke bommet med en dritt hittil i sommer.

Link to comment
Share on other sites

 

Var Jamie Sanderson som påstod at dette var noe Wenger hadde fortalt Song. Særlig grunnet at han mente han fortjente mer i lønn.

 

Forøvrig:

 

AFCAMDEN

Alex Song is gone, good. The man has been a poison around the training ground lately. Stevie Bould nearly took his head off in Cologne.

 

Eneste mannen på twitter som faktisk er troverdig. Har ikke bommet med en dritt hittil i sommer.

 

 

Jeg har også inntrykk av at Song har driti seg ut internt i klubben den siste tiden, og at Wenger egentlig til slutt ønsket ham ut, nå er poenget å få inn erstatteren i løpet av neste uke.

Artig at når en såpass utskjelt spiller som Song blir solgt, så er det en katastrofe for de samme utskjellerne :D

Link to comment
Share on other sites

Virker som om vi har to forskjellige forhandlere. De som forhandler kjøp, og de som forhandler salg. Vi får spillere inn til gode priser, men selger spillere(selv om det er med fortjeneste) på billigsalg i forhold til markedet.

 

Song var minst verdt £20 mill. Cesc var minst verdt £35 mill feks. Med bedre forhandlinger hadde vi altså kunnet sitte igjen med £10 mill mer enn vi nå gjør etter disse to salgene. Merkelig nok virker billigsalgene først og fremst å gå til Divelona. Er det rart man føler det som om vi skulle vært farmerklubben deres?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...