Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tja med City... Inn med Wright? Inn med Sinclair når dei hadde Johnson? Det er ulike ting som avgjer kva ein kjøper og sel. Wenger fann ikkje spelarar som han meinte kunne forsterke midtbana vår tilgjengeleg. Eg meiner det var ingen som gjekk den siste veka av markedet som kunne vore viktige for oss, evt ein Sahin, men her meiner vel dei fleste at vi strekte oss langt nok?

Eg kunne og tenke meg ein spiss til, ein midtbane til og ein backup på høgreback. Vi kunne nok fått det, men det hadde nok kosta oss vel dyrt... Vi får akseptere at vi ikkje kan konkurrere med City, utd og chelsea om spelarar, så får vi sjå om vi likevel kan konkurre på bana eller om vi må fokusere å sloss med pool, scum og newcastle om ein 4 plass...

Link to comment
Share on other sites

Wright ble hentet inn kun fordi de mistet Taylor (som ikke var interessert i å ikke få spille i det hele tatt) og de trengte en ny home-grown spiller. Det samme med Sinclair (spilletid igjen på Johnson). Sinclair er forøvrig etter hva jeg mener en bedre spiller enn Adam Johnson.

 

Hvorfor skal man se på spillere som gikk? Ja Sahin hadde vært en god investering, men det var flere spillere som ble i klubbene sine fordi det ikke kom inn bud eller fordi budene ikke var høye nok. Syntes forøvrig at et kjøp av Dempsey eller van der Wiel ville vært solide investeringer for oss av de spillerene som skiftet klubb.

 

Det jeg ikke skjønner er hvorfor trenden de siste sesongene har blitt å vente til absolutt siste dag med å gjøre mange av de viktigste signeringene. En DM kunne og burde vært på plass omtrent likt som Giroud mtp. at de allerede da "visstnok" hadde slitt med Song situasjonen i tett opp mot et år. Høyreback problemet var klart siden oktober 2011 og det samme med spissplassen (hvor Chamakh, Bendtner og Park klart viste at de ikke var gode nok). Jo tidligere de blir hentet inn i vinduet jo billigere er de som regel (såfremt ikke spilleren har under et år igjen på kontrakten på deadline day eller prøver å presse frem en overgang på overtid) da de fleste klubbene kun selger for "a silly fee" når de ikke får erstattet spilleren siden det er så seint i vinduet.

 

Av spillere som jeg mener klart ville forsterket oss i sommer som ville endt opp hos oss hvis vi hadde lagt inn høye nok bud er M'Vila, Dempsey og van der Wiel. Dempsey og van der Wiel gikk for "småpenger", mens budene for M'Vila var for lave bortsett fra det ene budet til Zenit, men dit ville ikke M'Vila gå.

 

Er som sagt veldig skuffet over at vi solgte van Persie og Song så seint i vinduet og ikke prøvde å gjøre oss ferdig tidlig på sommeren. Det samme problemet hadde vi i fjor med Fabregas og Nasri pluss alle innkjøpene. Dette sørger for at spillerene trenger lengre tid på å integrere seg og får dårligere samspill med laget mtp. at de ikke får noen treningskamper uten press, men istedet må gjøre dette i en kamp hvor 3 poeng står på spill.

Link to comment
Share on other sites

Er ikkje einig i Dempsey. Van der Wiel ja, men trur ikkje vi har pengar til å kjøpe ein back up for den prisen, tenk også lønn. Det er desverre der vi er. Er heller ikkje sikker på om ein spelar som van de Wiel ser det som interessant å gå til Arsenal og risikere å vere andreval... M Vila kunne vi nok fått, men det virka som om at vi har mista interessa, samt at dei fleste andre klubbane har mista den og. Det ser ut som ein vil sjå han minst eit halvår til... Står fortsatt på at dette er til G+ i karakter, ikkje supert men betre enn i fjor og at vi totalt sett har eit spennande lag som eg trur skal bite frå seg!

Link to comment
Share on other sites

Dempsey syntes jeg er en fryktelig undervurdert spiller. 17 mål i ligaen og kan spille i samtlige posisjoner offensivt. For £6M er han enkelt og greit et røverkjøp i mine øyne. En utypisk Arsenal spiller, men det er ikke alltid dumt. Gregory van der Wiel har potensiale nok til å danke ut Sagna, men hvis gutten ikke har ambisjoner nok til å måtte kjempe til seg en plass på laget og utvikle seg så har han allerede tapt (derfor jeg ikke er en Chamakh fan). Lønningene hans er nok trolig ikke så ekstreme. De følger som regel i takt med overgangssum og mtp. at han kostet £4M så ville han nok tatt imot £50K.

 

M'Vila er det rart at vi ikke gikk for. Interessen har vært der i minst 3 år fra Arsenal sin side og vi la inn et bud på godt over £20M i fjor sommer som ble avslått av Rennes. Hva som har skjedd som gjør at vi har mistet interessen vet jeg rett og slett ikke.

 

Vi har et lag som kan bite fra seg helt klart, men vi er avhengige av så mange faktorer i år. F.eks. så må Szczesny, Sagna, Gibbs, Arteta, Diaby, Cazorla og Giroud holde seg tilnærmet skadefrie (30+ PL kamper). Samtidig er vi også avhengig av at Podolski, Giroud, Cazorla, Gervinho og Diaby enten skal tilpasse seg PL lynraskt og at samtlige spillere finner godformen på et et eller annet steg av sesongen.

 

Syntes det blir veldig mye hvis. :errr:

Link to comment
Share on other sites

Og det jeg er så veldig frustrert over er hvorfor? Hadde vi ikke hatt midler til det så ville jeg ikke klaget, men faktum er at vi har midler til spillerkjøp og vi virket ikke interessert i det hele tatt. Så hva er det som gjorde at vi ikke handlet?

 

Skulle gjerne bare sett noe informasjon fra klubben komme ut. Et par minutter med ærlighet..

Link to comment
Share on other sites

Og det jeg er så veldig frustrert over er hvorfor? Hadde vi ikke hatt midler til det så ville jeg ikke klaget, men faktum er at vi har midler til spillerkjøp og vi virket ikke interessert i det hele tatt. Så hva er det som gjorde at vi ikke handlet?

 

Skulle gjerne bare sett noe informasjon fra klubben komme ut. Et par minutter med ærlighet..

 

Kommer ingenting før etter pool-kampen. Vinner vi dem så kommer de til å rope høyt om kvaliteter bla bla bla. Taper vi så er det same old shit all over again

Link to comment
Share on other sites

Vi skal da vitterligen ikke sammenlikne oss med Spurs ? Det er en selvfølge at en manager i Arsenal holder oss over spurs - det er det aller aller minste jeg forventer.

 

Wenger? Henger i en sabla tynn tråd nå. Tap i morgen, og han har store forklaringsproblemer for avslutningen på overgangsvinduet.

Link to comment
Share on other sites

Eg trur at vi ikkje har så mykje meir å gå på økonomisk som ein gir utrykk for, og sidan vi ikkje blei kvitt så mange forpliktelsa ala Bendtner, Squi, Park, arshavin Chamak osv så trur eg ikkje det er så mykje å gå på i forhold til å gamble på så i forhold til å kjøpe spelarar. At vi sit att med desse spelarane med desse høge lønningane er sjølvsagt Wenger sin feil, men det får bli ein annan diskusjon. Eg trur at hadde nokre av dei over blitt selde, så hadde vi hatt meir å gå. Men så lenge vi framleis betalar lønn til mange av dei og dei resterande har kontraktar som er lange er nok utgiftene våre vel høge. Vi er tross alt blandt dei klubbane i verda med høgast lønnsutgifter, eit framleis enormt lån og dårlege sponsoravtalar...

Link to comment
Share on other sites

Vi skal da vitterligen ikke sammenlikne oss med Spurs ? Det er en selvfølge at en manager i Arsenal holder oss over spurs - det er det aller aller minste jeg forventer.

 

Wenger? Henger i en sabla tynn tråd nå. Tap i morgen, og han har store forklaringsproblemer for avslutningen på overgangsvinduet.

 

Helt uavhengig av resultatet i morgen har Wenger et forklaringsproblem.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Eg trur at vi ikkje har så mykje meir å gå på økonomisk som ein gir utrykk for, og sidan vi ikkje blei kvitt så mange forpliktelsa ala Bendtner, Squi, Park, arshavin Chamak osv så trur eg ikkje det er så mykje å gå på i forhold til å gamble på så i forhold til å kjøpe spelarar. At vi sit att med desse spelarane med desse høge lønningane er sjølvsagt Wenger sin feil, men det får bli ein annan diskusjon. Eg trur at hadde nokre av dei over blitt selde, så hadde vi hatt meir å gå. Men så lenge vi framleis betalar lønn til mange av dei og dei resterande har kontraktar som er lange er nok utgiftene våre vel høge. Vi er tross alt blandt dei klubbane i verda med høgast lønnsutgifter, eit framleis enormt lån og dårlege sponsoravtalar...

 

Og vi dundrer videre med høyt overskudd hvert jævla år.

 

Sårbare greier du...

Link to comment
Share on other sites

Kopierer en kommentar som ble lagt på den siden du posta BL.

 

 

I am sorry but no,

If he wants that new contract he has to earn it. He is sat there cash rich and yet wont strengthen the squad significantly enough to genuinely challenge for top honours. The last 7 years are proof of that. I know the Northern and Southern chavs have changed the game somewhat with their financial might, but they can't buy everyone and the players are still out there within our price range to improve the starting 11 and squad to close that gap.

I am all up for Arsene staying but he has to change his ways and the club have to structure themselves differently to ensure that his stubbornness does not prevent us from going the extra mile to secure players. Remember this is the man that implemented the flat wage structure that now prevents us from getting the likes of Bendtner, Chamakh, Park, Squillaci, Denilson, Fabianski, Manonne off our books permanently. Every manager makes mistakes but one like that from someone who has an Economics degree quite simply smacks of gross incompetence.

I want him to stay and I want him to change, but if he wont, then it is time to change the regime, its getting stale.

Link to comment
Share on other sites

Fortjener han en ny kontrakt? Det vil de neste to sesongene vise. Min mening er at han ikke har gjort noe som tilsier at han ikke fortjener ny kontrakt - enda. Selv om Arsenal kan bli bedre, selvfølgelig. Og de kan bli mye verre. Jeg syns uansett det blir absurd å ta denne diskusjonen på bakgrunn av overgangsvinduet, det er tross alt resultatene som betyr noe.

Link to comment
Share on other sites

Endelig er vinduet stengt, på tide å fokusere på fotball og de spillerne vi har igjen. Det har faktisk utviklet seg til å bli skikkelig sirkus Arnardo å følge disse innspurtene på overgangshysteriet hver sesong. Og oppfatningen av Wenger og klubbens muligheter forandrer seg etterhvert som spillere blir linket hit og dit, fra sjeldent positiv stemning tidlig på sommeren, til dommedag på slutten av vinduet. Jeg har også kjent på noe av de samme følelsene og ønsket meg intenst en DM før det stengte, men ser i ettertid at Wenger har vurdert våre spillere som bedre eller like god som de som var tilgjengelige, og vi kan vel ikke se bort fra at Wilshere, Diaby og Arteta kan bli kanonbra denne sesongen, jeg mener også at Coq er et talent helt utenom det vanlige og kanskje har Wenger ryddet vei for ham nå?? Uansett synes jeg det blir riv ruskende galt å se på dagens kamp mot Pool som et "være eller ikke være", både for våre sjanser denne sesongen og Wengers fremtid i klubben han elsker, når det er sagt tror jeg vi har en relativt god sjanse også i dag.

Link to comment
Share on other sites

[...] Jeg syns uansett det blir absurd å ta denne diskusjonen på bakgrunn av overgangsvinduet, det er tross alt resultatene som betyr noe.

 

Ja og nei. Det er absurd å tro at man vet bedre enn Wenger. Ikke fordi man ikke skal kunne stille spørsmål, eller fordi Wenger automatisk er bedre enn alle i alt, men fordi det er svært begrenset informasjon vi baserer våre meninger på, mens Wenger nøye følger opp hver enkelt spiller hver eneste dag.

 

Dette er forsåvidt ikke noe nytt, men det er ikke fordi det er resultatene som betyr noe at det er absurd å diskutere det. Jeg skal ikke påstå at det er det å spille "pent" eller lignende som teller, men måten resultatene frembringes på teller med tanke på hvem vi bør gi skyld eller ære for dem til. I mine øyne vant Arsenal Premier League i 07-08-sesongen, men ble helt konsekvent dømt vekk poeng i kamp etter kamp etter Birmingham-kampen Eduardo ble skadet i (også denne kampen skulle vi ha vunnet ettersom straffesparket Birmingham fikk og scorte på helt på slutten var feildømt (kampen endte 2-2)). Dette er ytre forhold som hadde innvirkning på resultatene våre og Wenger kan ikke ta noe som helst skyld for det. Nå vet jeg at det er mange her som oppriktig mener at et lag kun kan skylde på seg selv når det taper poeng på grunn av dommerfeil - og ja, det er nok en forventning til at vi skal vinne mange hjemmekamper med minst 3 mål - men logikken er allikevel fullstendig bak mål. Hvert eneste poeng teller og de 4 små poengene vi lå bak ManU etter 07-08-sesongen kan ikke rettferdiggjøres med at vi skulle ha vært enda bedre for å ha vunnet. Vi var det beste laget og vi tapte gullinnspurten på tull og tøys utenfor vår kontroll. Wenger skal ha all mulig ære for den sesongen og det er ikke bare resultatene som teller, nei.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...