Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

At Wenger drar er det verste som kan skje med klubben. Gary Lineker sa det greit på Twitter i går; resultatene til Wenger er mirakuløse.

 

I fjor var 3. plass intet annet enn mirakuløst, men denne sesongen så ligger vi dårligere ann enn i fjor etter like mange kamper spilt med en spillergruppe som generelt sett er hakket sterkere enn det den var i fjor. At Wenger ikke klarer å utnytte kvalitetene i laget bedre enn hva han gjør pdd. er litt skremmende syntes jeg. Pdd. så underpresterer Arsenal noe vanvittig og de styrkene vi så tidlig i sesongen som var raskt kontringsspill har Wenger sakte, men sikkert trent ut av laget og vi virker nå rett og slett tamme. Vi har knapt skapt sjanser de siste 4-5 kampene og til tross for dette evner ikke Wenger å ta grep.

 

Beklager, men Wenger også en del av problemet. Hvorvidt han er selve episenteret for problemene eller ikke vites ikke, men det er helt klart ting som skurrer i managerstolen for tiden også.

 

PS: Lineker er jo eks-Spurs spiller. Kan ikke ta den mannen seriøst. :P

Link to comment
Share on other sites

Enig at vi underpresterer ekstremt - det innrømmet Wenger i går også.

 

Det er mye nytt i laget i år. Cazorla, Podolski, Giroud. I tillegg har spillere som Sagna, Mertesacker, Gibbs, Wilshere, Diaby osv vært ute med langtidsskader og nesten aldri spilt sammen. Jeg håper og tror det bare trenger litt tid til å klikke.

 

Jeg tror ikke storspillet kommer før i januar.

Link to comment
Share on other sites

Joda han innrømmer det. Og det er jo et steg som er uvant for Wenger å ta, men spørsmålet er vel om han klarer å rette opp på det? Det er jeg derimot veldig usikker på.. det finner vi hvertfall fort ut i kveld. Spiller Podolski igjen på venstrekant og spillet fortsetter i samme grad så må man ærlig talt si at det er enkelte ting Wenger ikke helt virker å se som andre ser. Krysser dog fingrene for at han innser dette og gjør endringer.

 

Cazorla gikk sømløst inn i laget spør du meg. Allerede så er han lagets talisman og absolutt alt skal gå igjennom han fordi han er lagets klart beste spiller. Litt kjedelig da det kollektive i starten var bedre, men etterhvert så har lagkameratene sluttet å gjøre noe og overlater alt til den lille spanjolen. Podolski startet temmelig greit, men han er den spilleren av de nye som ikke virker å ha en formening om ha han skal gjøre og ikke gjøre. Tror mye av det har med plasseringen hans på banen å gjøre, men uansett så forventer man mer innsats og mer kvalitet av en spiller som Podolski.

 

Giroud hadde jeg store forventninger til, men ikke så store at jeg forventet 20+ mål i hans første sesong, men jeg forventet virkelig litt mer enn hva vi har fått så langt. En del kan unnskyldes med at spillet vårt ikke sitter og kantspillet og gode innlegg ikke er å finne, men teknikken hans generelt sett pluss avslutningsteknikken har vært laber så langt i mine øyne. Virker fortsatt å slite med tempoet og burde virkelig ikke vært vårt førstevalg som midtspiss pdd. Presset på Olivier ble dessverre veldig stort når van Persie forsvant og det faktum at han tilnærmet ikke hadde trent eller for den saks skyld spilt med førstelaget før en uke før sesongstarten bidro nok dessverre til at han fortsatt trenger tilvenningstid. Håper dog vi henter inn en ny midtspiss i januar.

 

At Sagna, Mertesacker, Gibbs, Wilshere og Diaby har vært ute en del stemmer, men både Mertesacker og Gibbs gikk sømløst inn i laget og ditto det samme med Sagna hver gang han har kommet tilbake fra sine skadeavbrekk. Diaby fikk også en hel preseason på seg til å integrere seg med laget og spilte hver eneste treningskamp og nesten hver kamp helt til han ble skadet mot Chelsea. Wilshere derimot trenger tid på seg for å bli samstemt med sine nye lagkamerater. Har jo først mot QPR fått lov til å spille med Mertesacker, Arteta, Cazorla, Podolski og Giroud i en offisiell kamp. Har fortsatt tilgode å få spille med Gervinho bla. i en ordentlig kamp annet enn preseason i fjor. :P

 

Jeg tror at storspillet er en del unna som deg, men jeg tror også kvaliteten i laget trenger en opptur og spillestilen må "raffineres". Om Wenger klarer å gjøre dette er jeg igjen skeptisk til. Han har hvertfall en helsikkes stor jobb foran seg.

Link to comment
Share on other sites

Par utdrag fra et intervju med Cesc:

 

"Wenger showed me a lot, but wouldn't say 'I want you to copy what I show you.' He let me find by myself the player I was meant to be."

 

 

"Now whenever I have the ball I look to gain yards. This sense of verticality, it's Wenger. He made me an attacking player.

 

"(Wenger) always said to me: 'Forward, Cesc, forward! Attack! Attack!' From a young age I heard him say that."

 

"All the players he's coached will tell you: the eyes must always look to the opponent's goal. he didn't really like..

 

"...spending training working on defensive strategies. What he loves is seeing his team take initiative & create chances."

 

"Wenger didn't really like it when we kept ball for long periods, he thought it counter-productive & sterile (1/2)

 

"...keeping the ball but not really doing anything with it (not attacking), he (Wenger) hated that." (2/2)

 

"What (Wenger) loves is goals. For example, if at 3-0 up we could still score two more, he'd push us to do so."

 

Så lurer på hva Wenger syntes om dagens fotball som laget hans spiller? Dette er jo selve definisjonen på steril fotball.

Link to comment
Share on other sites

Beklager ol' chap, men du burde virkelig gi deg mens ryktet ditt fortsatt er nogenlunde intakt.

 

Man snakker om en vinnervilje i laget, men den vinnerviljen skal vitterlig gå fra topp til tå i en klubb som dette. Vel se på benken. Hvor er Wenger som skriker kommander til laget sitt, gjør viktige (og riktige) bytter og generelt sett fyrer opp spillerene sine? Alt Wenger gjorde var å sitte i stolen sin og klage til fjerdedommeren. Og byttene (og startellveren) var i mine øyner svake. Ramsey inn for Coquelin var helt helt horribelt mens Chamberlain og Arshavin sine bytter kom altfor sent.

 

Man kan heller ikke skylde på spillermaterialet som er/var tilgjengelig da det er Wenger som også råder over dette. Nei slik jeg ser det så har Wenger gjort det han kan gjøre. Han kan fortsatt gjøre en helomvending og "innrømme" at han tok feil (tenker da altså på endringer i spillestil, spilleruttak, formasjon o.l.), men jeg har veldig liten tro på at han kommer til å gjøre det.

 

Fortsetter det i samme stil så kan vi vinke adjø til Champions League neste sesong og det er jo det eneste "troféet" Wenger har hatt å skryte av de siste 7-8 årene sammen med styret. Hva skjer så da? Kommer til å bli et "lite" opprør blant fansen for å si det slik.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det skulle føre til at Wenger gir seg er jeg i grunnen mer bekymret for hva som kommer til å skje da enn jeg er for hva som foregår nå. Det er plenty av gode managere å velge mellom, men det gjenstår å se hvem høvdingene i Arsenal ønsker å ansette. Brått drar de en Villa og ansetter en tilsvarende håpløs manager som Alec McLeish, eller enda verre og kanskje litt mer sannsynlig *grøss* Martin O'Neill.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel det som taler for Wenger. Hvem skal de erstatte han med? Folk prater om den og den manageren, men er det sikkert at de vil komme? Med Wenger ved roret vet vi hva vi kan forvente, tror styret også bør få sin del av kritikken, en gjeng gamle pamper.

Link to comment
Share on other sites

Vi får se det fra den lyse siden. Enda en uke uten arshavin på forumet :lol: :D

 

Sparke Wenger er ikke ett tema i styret, og jeg mener heller ikke det vil løse problemene per nå. Wenger blir så da får vi heller støtte han og laget og håpe det blir 4 plass i år også.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel det som taler for Wenger. Hvem skal de erstatte han med? Folk prater om den og den manageren, men er det sikkert at de vil komme? Med Wenger ved roret vet vi hva vi kan forvente, tror styret også bør få sin del av kritikken, en gjeng gamle pamper.

 

Det er jo dette som er litt skremmende. Wenger er Arsenal, ingen vil noengang se andre i denne rollen. Selv når det er åpenbart at dette går mot slutten. Det å bytte trener i hytt å pine er like galt som det vi driver med nå, klam holder i noe som er i ferd mot å gå mot slutten.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er jo dette som er litt skremmende. Wenger er Arsenal, ingen vil noengang se andre i denne rollen. Selv når det er åpenbart at dette går mot slutten. Det å bytte trener i hytt å pine er like galt som det vi driver med nå, klam holder i noe som er i ferd mot å gå mot slutten.

Helt enig i innlegget ditt men;

 

Hvilken trener mener du skal kunne levere bedre enn 4 plasser med de forutsetningene som er i klubben nå?

 

Jeg klarer ikke komme på noen. Problemet er at Wenger ikke er problemet. Det hadde vært så mye enklere hvis vi bare kunne byttet ut Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel det som taler for Wenger. Hvem skal de erstatte han med? Folk prater om den og den manageren, men er det sikkert at de vil komme? Med Wenger ved roret vet vi hva vi kan forvente, tror styret også bør få sin del av kritikken, en gjeng gamle pamper.

 

Tja.. En av verdens mest kjente klubber med fans over hele verden. Trenings fasiliteter i verdens klasse. En 60 000 + stadio. Dyktige speidere og en gjeng med suppehuer i ledelsen som kan så lite fotball at manageren får full frihet til å styre det meste! Han vil få en sports direktør som vil i timesvis forsvare alt han gjør. Den nye manageren vil nok også få godt betalt.

Tro det eller ei, så vil manageren få et lag med mange gode spillere, unge som noen rutinerte. Et lag som ikke trenger alt for mange signeringer..

 

Vil tro at det er mange som ønsker jobben i denne Champions League fareren kjent som 'The Arsenal'!!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Om det er smart eller rett og slett mulig å bytte trener midt i sesongen tviler jeg på. David Moyes og Everton er på en medgangsbølge som kan føre til noe stort dette året og som Moyes neppe vil slippe fra seg med en gang. Jürgen Klopp har en høy stjerne i Dortmund og kommer neppe til å forlate dem heller midt i sesongen. Av aktuelle kandidater så er vell Guardiola den eneste som ikke er knyttet til en fast jobb for tiden, og likevell ser jeg på det som urealistisk at han tar over en klubb midt i sesongen.

 

Når det er sagt så burde styret starte planleggingen så tidlig som mulig å bruke nettverket sitt til å kontakte aktuelle trenere rundt om i fotballverdenen og lufte tanker om en ledig stilling ved sesongslutt. Klarer et inkompetent styre å utføre den jobben? Neppe...

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare spillerne, det er ikke bare Wenger, det er ikke bare styret og det er heller ikke bare oljeklubbene. Problemstillingen er langt mer sammensatt enn som så.

Ikke vet jeg. Ansvaret er lett å plassere slik jeg ser det. Starter med Kroenke-Gazidis-Wenger.

De har mer eller mindre forringet kvaliteten sesong etter sesong og må ta ansvaret for det uføre

klubben er havna i.

Hvem som tok beslutningen at Diaby skulle ta over etter Song......fantastisk....

Spillemessig er det ikke mye som minner om underholdende Arsenal som sjarmererte

fotballverdenen....heller ikke mye som minner om solide Boring Arsenal.

Det er rett og slett deprimerende det laget presterer for tiden.

Mye kan sies om Dein.....engasjement det hadde han....det ser jeg lite hos de nevnte herrer

for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare spillerne, det er ikke bare Wenger, det er ikke bare styret og det er heller ikke bare oljeklubbene. Problemstillingen er langt mer sammensatt enn som så.

 

Der er jeg enig, men spillerene er en del av problemet (som jeg mener mesteparten har med Wenger å gjøre), styret er en del av problemet og Wenger er selvfølgelig en del av problemet.

 

Det største problemet jeg har med Wenger om dagen er at førstelaget vårt pdd. er godt nok eller mer enn godt nok til at vi burde ende opp på 4 plass. Problemet er bare at denne spillergruppen underpresterer til de grader og attpåtil så gjør manageren (i mine øyne) noen feilaktige vurderinger når det kommer til omrokkeringer av spillere, taktikk, uttak og bytter.

 

Jeg tror ikke på sikt at en manager med samme midler o.l. vil gjøre det noe stort bedre enn Wenger på det langsiktige plan såfremt ikke styret i klubben endrer fremgangsmåte, men akkurat nå pdd. så er jeg overbevist om at en annen manager ville fått mer ut av det spillermaterialet som er til rådighet enn Arséne Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Idag er professoren ute å klager over landslagspausene, hvordan det påvirker spillerne hans og at det er langt fra ideelt. Jeg syntes det er totalt ansvarsfrasktivelse da han allerede for mange mange måneder siden visste at slik kom det til å bli. Det er bare å ta teminlistene og legge de vedsiden av hverandre så ser man hva som nå skjer og ville skje. (forundrer meg ikke om han har det digital så han slipper gammle metoden også)

 

""There's a risk, as well, with the players who have played the last three games, they play another one, and another one, and after that they play against Montpellier, and at the moment we cannot rotate too much, so it's not ideal." - Dette er DITT ansvar Wenger, ingen andres. Mancini, Ferguson, Di Matteo osv må alle forholde seg til samme problem, men jeg hører ikke rødnesa fokusere på dette gang etter gang.

 

""I think on Saturday we had overall a good game for a team that has played Champions League on Tuesday night, but we were maybe caught a little bit in a lack of complete urgency when we were 2-0 up." - Manchester city var ute i uka og snudde kampen sin. United var ute i uka og snudde fra 2-0 borte og Chelsea var ute i uka og klarte å spille en god kamp mot Liverpool. Jeg kjøper ikke bulls**** til Wenger mer. Det er alltid fokus på andre ting enn hovedproblemet.

Link to comment
Share on other sites

Wenger - We can still compete for the title

 

Arsène Wenger believes Arsenal can still compete for the title - if they improve defensively

 

"I feel, yes, of course [we are in the title race]. Why not?" said Wenger.

 

Må nesten lure på hva denne mannen går på. Må være noe jævlig sterkt.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Må nesten lure på hva denne mannen går på. Må være noe jævlig sterkt.

 

he he, men det er jo riktig og viktig av Wenger å ha trua. Problemet er at han ikke klarer å overføre denne trua til mannskapet sitt, og det er utelukkende hans ansvar. I tillegg må vi vel konkludere med at trua per i dag er urealistisk, ikke først og fremst pga avstanden i antall poeng til toppen, men fordi mannskapet neppe er godt nok til å tette dette gapet.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...