Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Blir ikke provosert selv Parlour, men jeg blir oppgitt.

 

Som du sier: Wenger setter ALLTID (som styret) prisen på en spiller så forbanna høyt. En spiller trenger ikke å koste £50-60M for å forsterke dette laget. Hva med Cazorla? Han forsterket laget betraktelig og kostet rundt £12M i overgangssum. Man får fortsatt spillere til fornuftige priser, men man må være villig til å innse at spillerene vi har pdd. ikke holder ønsket nivå og der har ikke Wenger evner til å se annet enn hva han selv ønsker å se.

 

En annen ting også: Dette laget ville hatt så sabla godt av å ha backups og bedre backups på "enkelte" områder (tenker da på keeperplass, venstreback, defensiv midtbane, offensiv midtbane, kantspillere og spiss) og såfremt jeg ikke bommer noe vanvittig nå, men jeg mener da at man kan få spillere som holder et høyere nivå enn Mannone/Fabianski, Santos, Coquelin, Frimpong, Ramsey, Chamberlain og Chamakh til en temmelig rimelig penge.

 

Greit da. Jeg blir kanskje bittelitt provosert av Wenger selv.. :P

Link to comment
Share on other sites

Med uttalt ambisjon om å vinne PL, 1 milliard i banken og stille med Santos på backen, Ramsey på kant og Mannone i mål i toppkamper så blir det jo direkte useriøst.

 

Ambisjonen er der før sesongen,men i løpet av sesongen så forandrer det seg til : Vi spiller alltid i Europa,vi har penger,utvikler egne spillere,har Europas fineste stadioen osv...Noen er fornøyd med dette,til dels jeg,men når det skal så bittelite til for å være med helt oppe i toppen der så kjenner jeg det koker inni meg til tider!

Link to comment
Share on other sites

 

Ambisjonen er der før sesongen,men i løpet av sesongen så forandrer det seg til : Vi spiller alltid i Europa,vi har penger,utvikler egne spillere,har Europas fineste stadioen osv...Noen er fornøyd med dette,til dels jeg,men når det skal så bittelite til for å være med helt oppe i toppen der så kjenner jeg det koker inni meg til tider!

Jeg er også forsåvidt fornøyd, og er stolt av måten klubben drives på. Som skrevet tidligere så forstår jeg at det er ett dilemma for styret og Wenger. De kan ikke si at vi ikke har noen mulighet til å kjempe. Innerst inne vet de vel dette selv. Det som IKKE er greit er at man blir servert rene løgner og bullshit. Det er det samme gang etter gang etter gang.Nå er ikke Emirates fullsatt lenger heller, det bør sørge for at varsel lampene blinker. De sliter jo voldsomt med å selge Club Level for eksempel.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også forsåvidt fornøyd, og er stolt av måten klubben drives på. Som skrevet tidligere så forstår jeg at det er ett dilemma for styret og Wenger. De kan ikke si at vi ikke har noen mulighet til å kjempe. Innerst inne vet de vel dette selv. Det som IKKE er greit er at man blir servert rene løgner og bullshit. Det er det samme gang etter gang etter gang.Nå er ikke Emirates fullsatt lenger heller, det bør sørge for at varsel lampene blinker. De sliter jo voldsomt med å selge Club Level for eksempel.

 

Det skjønner jeg godt,for Club Level er det største pisset jeg har vært med på. Gratis øl i pausen,som kjennes ut som er tappet dagen i forveien :) Forskjellen på Arsenal og foreks Man Utd er att Ferguson og styret gjør det nødvendige for å komplettere laget og for å være med i toppen. Wenger må innse att når han ikke kan lære av andre sine feil må han lære av sine egne! En annen forskjell vi kan se på er lagenes siste hjemmekamper. Vi leder 2-0 mot Fulham og holder på å rote det helt til,berger uavgjort. Man Utd ligger under og snur til 3-1. Jeg vet det er mange som ikke liker jeg bruker Man Utd og Ferguson som eksempel,men jeg innser vi må se opp til de å lære..

Link to comment
Share on other sites

[...] Nå er ikke Emirates fullsatt lenger heller, det bør sørge for at varsel lampene blinker. De sliter jo voldsomt med å selge Club Level for eksempel.

 

Hvor lett det er å selge Club Level-billetter aner jeg ikke, men Emirates har vært fullsatt hele sesongen. Nesten fullsatt mot Coventry til og med.

 

Tilskuertall finner man ved å klikke seg inn på hver enkelt kamp: http://www.arsenal.com/fixtures/fixtures-reports

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om du ser alle kampene eller ikke Zaldor, men de tallene der stemmer ikke med hvor mange tilskuere det faktisk sitter på tribunen..

 

Er mange ganger de melder at det sitter 60 tusen og ser på, men man ser lett at det kanskje ikke er mer enn 55,000.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke lagt merke til at det har vært tommere nå enn før, men det kan hende. At billettene er solgt når det er oppgitt regner jeg imidlertid med. Om det er alt som teller? Såklart ikke. Men jeg ser ingen stor grunn til bekymring på grunn av dette. Det skal ikke så mye til før tilskuerne svikter og det skal ikke så mye til før de er tilbake igjen heller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også forsåvidt fornøyd, og er stolt av måten klubben drives på. Som skrevet tidligere så forstår jeg at det er ett dilemma for styret og Wenger. De kan ikke si at vi ikke har noen mulighet til å kjempe. Innerst inne vet de vel dette selv. Det som IKKE er greit er at man blir servert rene løgner og bullshit. Det er det samme gang etter gang etter gang.Nå er ikke Emirates fullsatt lenger heller, det bør sørge for at varsel lampene blinker. De sliter jo voldsomt med å selge Club Level for eksempel.

 

Vi kan vel si at klubben drives "riktig" etter klubbens visjoner og målsetninger.. problemet er vel at den ikke drives godt nok utifra disse rammene?!

 

'We do it the right way, just not good enough..'

Edited by kellman
Link to comment
Share on other sites

 

Vi kan vel si at klubben drives "riktig" etter klubbens visjoner og målsetninger.. problemet er vel at den ikke drives godt nok utifra disse rammene?!

 

'We do it the right way, just not good enough..'

Tommel opp.

 

Uansett trenger vi en seier i dag og jeg gleder meg som en unge :)

Link to comment
Share on other sites

http://www.tv2.no/sp...re-3935593.html

 

Wenger tjener iallefall godt selv, selv om han ikke vil lønne toppspillerene våre mye. Hvor ble det av å være måteholden og vise forrakt mot lønn som går i taket?

Moyes som vi møter idag tjener 1/3 av Wenger, vi får se hvem som gjør seg tjent til sine penger rent taktisk ikveld

 

Edit: Dette er rene penger han tjener som manager. Om han får andre goder av styret pga god økonomi i klubben vites ikke, men ville heller ikke blitt reflektert på denne lista.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Noen som fortsatt at mener at Wenger er den rette mannen for Arsenal?

 

Syntes intensjonene til Wenger har kommet veldig frem de to siste kampene. "Safer" heller inn 2 poeng enn å gå for 6 til tross for at "it's there for the grabbing".

 

Nei. Skal Wenger fortsette som manager for Arsenal så er jeg redd for at vår nitriste fotball fortsetter samt at vi dropper ut av Champions League. Mitt juleønske er en ny manager innen nyttår.

Link to comment
Share on other sites

Det verste er at det i begynnelsen av sesongen snakkes om at vi skal være med å kjempe om gull!! Jeg er redd for hvor dette ender hen.. Ikke bare at vi hanker alt for få poeng, men vi spiller den verste fotballen på laaang tid. Er så lite som stemmer og vi får ikke maks ut av spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Så absolutt enig, Stefan. Helt poengmessig, så kunne jeg godt tatt i mot 4 poeng på de to kampene mot Aston Villa og Everton. Når vi forsøker å safe inn et poeng i Birmingham mener jeg vi må ofre mer for å vinne i dag. Tottenham, Manchester United og Manchester City tok 3 nye poeng i dag og reiser i fra, mens Chelsea spilte uavgjort mot Fulham. Uansett så synes jeg disse 4 lagene sammen med Everton virker som store favoritter til å komme foran oss på tabellen denne sesongen.

 

Toget for at Wenger gjør drastiske endringer i januarvinduet har gått for flere år siden, og da må det nytt blod og inspirasjon inn i spillerstallen for at guttene skal klare å få ut potensialet sitt. Det er vondt og si det, men håper Wenger har vært med i gamet lenge nok til å se at hans tid er over før han ødelegger alle sine gode øyeblikk i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Fremdeles ingen som finner det en smule provoserende at Wenger ikke kan love noen kjøp i januar fordi det sannsynligvis ikke er noen der ute som kan heve kvaliteten i dagens tropp?

 

Wenger loser oss inn til 3-4 plass i år også, det føler jeg meg ganske trygg på, men det begynner å bli vel spennende. Føler ikke man kan kritisere Wenger så mye for laguttak og bytter i dag. Kunne muligens tatt ut Cazorla, satt Ramsey (som hadde en bra kamp) sentralt og Ox på kanten.

Link to comment
Share on other sites

Fremdeles ingen som finner det en smule provoserende at Wenger ikke kan love noen kjøp i januar fordi det sannsynligvis ikke er noen der ute som kan heve kvaliteten i dagens tropp?

 

Wenger loser oss inn til 3-4 plass i år også, det føler jeg meg ganske trygg på, men det begynner å bli vel spennende. Føler ikke man kan kritisere Wenger så mye for laguttak og bytter i dag. Kunne muligens tatt ut Cazorla, satt Ramsey (som hadde en bra kamp) sentralt og Ox på kanten.

 

Enig i mye, men at Ramsey hadde en bra kamp er så ufattelig feil at jeg har ikke ord.

Greit, han hadde en målgivende. Men en spiller med så mye balltap,feilpasninger og lite fremdrift med ball har jeg sjeldent sett. Fyren har et potensial, men er ikke i nærheten av det nå.

Link to comment
Share on other sites

 

Enig i mye, men at Ramsey hadde en bra kamp er så ufattelig feil at jeg har ikke ord.

Greit, han hadde en målgivende. Men en spiller med så mye balltap,feilpasninger og lite fremdrift med ball har jeg sjeldent sett. Fyren har et potensial, men er ikke i nærheten av det nå.

 

Helt enig. Ramsey hadde en helt hinsides elendig kamp totalt sett. Var i perioder grei, men herregud som han og Cazorla sinket spillet vårt. Beste eksemplet var når Wilshere fikk snappet opp ballen og passerte et par spillere før han sentret til Ramsey som roet ned og ødela kontringen totalt. Endte til slutt opp med at Ramsey selv mistet ballen over sidelinjen..

 

Det ropes på et managerskifte, men er det egentlig noen som er i stand til å ta over og faktisk gjøre en bedre jobb? Jeg er nemlig litt usikker på akkurat det. Er selvfølgelig ikke fornøyd med tingenes tilstand, men fortsatt.

 

Er temmelig sikker på det selv. Syntes spillerene ikke viser noe iver over å spille for Wenger lenger og måten Wenger legger opp taktikk i forkant og underveis er så svakt at det nesten ikke finnes ord.

 

Pdd. så føler jeg at Wenger hemmer laget. Ikke klarer han å motivere, ikke velger han spillere utifra form, ikke endrer han formasjon når det er klart at enkelte spillere ikke passer like godt inn som andre, ikke evner han å rotere på laget slik at våre beste spillere ikke blir totalt utslitt and the list goes on and on..

 

Wenger sin største styrke er økonomi og speiding. Sportsdirektør Wenger hadde vært perfekt, men som manager har jeg mistet absolutt all tillit til mannen.

 

Drømmer om Jürgen Klopp eller Pep.

Link to comment
Share on other sites

Det verste er at det i begynnelsen av sesongen snakkes om at vi skal være med å kjempe om gull!! Jeg er redd for hvor dette ender hen.. Ikke bare at vi hanker alt for få poeng, men vi spiller den verste fotballen på laaang tid. Er så lite som stemmer og vi får ikke maks ut av spillerne.

 

Potensialet er der mener Wenger ved starten av sesongen. Det kan man kanskje være enig i når vi ser på stallen vår. Jeg er enig med deg i det du skriver - langt fra Arsenal-fotball og spillerne blomstrer ikke.

Men det kan etter mine oppfatninger bare bli bedre. Wengers jobb er å få ut potensialet.

Han kan starte med å bytte litt mer.

Link to comment
Share on other sites

Det ropes på et managerskifte, men er det egentlig noen som er i stand til å ta over og faktisk gjøre en bedre jobb? Jeg er nemlig litt usikker på akkurat det. Er selvfølgelig ikke fornøyd med tingenes tilstand, men fortsatt.

 

Er det mulig å bli mer navlebeskuende? Wenger er desverre utgatt på dato og det har han bevist over flere år nå. Vi trenger nytenkning og en sjef som har bedre taktisk forståelse.

Hvorfor har vi ingen trofeer å vise til på åtte år?

Hvorfor forsvinner våre beste spillere hver eneste sommer?

Hvorfor kjøper han ikke verdige erstattere for de som forsvinner? (til tross for at styret sier midlene er til rådighet)

Hvorfor sitter Wenger stille i flere år å ser på at vi har en keeper som åpenbart ikke holder mål?

Hvorfor gjør Wenger bytter i kamper som for alle andre enn han selv virker håpløse?

Hvorfor spiller vi kjedeligere fotball for hver sesong som går.

 

Dette er poenger jeg kommer på i forbifarten, det er sikkert mange fler. Det jeg er 100 % sikker på er at flere managere på internasjonalt nivå kunne gjort en bedre jobb. Uansett, hva har vi å tape på å prøve? Champions League plassen vår? Glem det! Det er ett tidsspørsmål før den ryker allikevel... Takk for alt Wenger. Det var morsomt de første sju/åtte årene men alt har sin tid. Definitivt også Wenger.

Edited by Daddy Cool
Link to comment
Share on other sites

 

Er det mulig å bli mer navlebeskuende? Wenger er desverre utgatt på dato og det har han bevist over flere år nå. Vi trenger nytenkning og en sjef som har bedre taktisk forståelse.

Hvorfor har vi ingen trofeer å vise til på åtte år?

Hvorfor forsvinner våre beste spillere hver eneste sommer?

Hvorfor kjøper han ikke verdige erstattere for de som forsvinner? (til tross for at styret sier midlene er til rådighet)

Hvorfor sitter Wenger stille i flere år å ser på at vi har en keeper som åpenbart ikke holder mål?

Hvorfor gjør Wenger bytter i kamper som for alle andre enn han selv virker håpløse?

Hvorfor spiller vi kjedeligere fotball for hver sesong som går.

 

Dette er poenger jeg kommer på i forbifarten, det er sikkert mange fler. Det jeg er 100 % sikker på er at flere managere på internasjonalt nivå kunne gjort en bedre jobb. Uansett, hva har vi å tape på å prøve? Champions League plassen vår? Glem det! Det er ett tidsspørsmål før den ryker allikevel... Takk for alt Wenger. Det var morsomt de første sju/åtte årene men alt har sin tid. Definitivt også Wenger.

Er langt ifra uenig at et managerskifte kunne vært positivt, men tror helt ærlig at vi er en klubb som ikke klarer å trekke de store navnene på manager-siden heller. Ja, Jürgen Klopp hadde vært meget bra, men hvorfor skal han være interessert? Samme med Guardiola. Til sommeren vasser han i tilbud, og da er det lite trolig at det er oss han vil til. Tror det er veldig få som vil ta jobben utifra hvilke rammebetingelser jeg ser for meg at styret setter.

Link to comment
Share on other sites

Helst ville jeg hatt en manager som etter de siste ukers spill, IKKE kommer med følgende utsagn etter gårsdagen (se under). Er det sånn at vi er fantastiske hver gang vi er heldige med ett resultat? Sett i betraktning til spillet som er vist på banen siste uker, er det rart han ikke er mer måteholden i uttalelsene sine. Virker som han ønsker å helle bensin på bålet.

Arsène Wenger believes his side showed “something special spirit-wise” in their 1-1 draw at Everton on Wednesday night.

Link to comment
Share on other sites

Rammebetingelsene styret setter er bedre enn for de aller fleste klubber. I alle fall topp 10 i europa.

Det er mye mulig, jeg har langt ifra full oversikt. Tviler på at "Salg av minimum en stjernespiller hver sommer" lokker veldig mange managere. Tipper de har mer lyst til å bygge lag, ikke nødvendigvis gå flere 100 millioner i pluss hver sesong

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...