Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det er fortsatt så tett på øvre halvdel av tabellen at vi har mulighet til å klare CL. Alle tar poeng fra alle og det kommer til å bli uhyre jevnt hele veien inn. De to Manchesterlagene kommer til å kjempe om gullet

Hovedproblemet slik jeg opplever det som supporter er at vi fremstår som alt annet enn et lag, ingen har troen på det de driver med og det virker å være helt uten noe form eller system. Som Wenger bemerket etter kampen, han var mest bekymret over at vi skaper så få sjanser.

 

Vel, så gjør noe med det! Om det er nye spillere, spillere brukt i rett posisjon, ny spillestil, ny eierstruktur eller ny manager spiller ingen rolle. Folk må ha troen på det de driver med, hvis ikke hjelper ikke all verdens talent

 

Og dessverre minner våre 3-4 siste år om Wenger sine 2 siste år i Monaco

Edited by Espen
Link to comment
Share on other sites

Syns nesten det blir litt naivt å si at vi kommer til å slå tilbake. Hva tilsier at vi kommer til å slå tilbake om kort tid? Laget har spilt generelt ræva hele sesongen med få unntak.

Edited by MikL02
Link to comment
Share on other sites

Syns nesten det blir litt naivt å si at vi kommer til å slå tilbake. Hva tilsier at vi kommer til å slå tilbake om kort tid? Laget har spilt generelt ræva hele sesongen med få unntak.

 

+1

 

Sa det for et par sesonger siden: Virker som om Wenger setter sin egen fanatiske tankegang foran klubben og dens supportere. At en spiller er større enn klubben fungerer heller dårlig. Hva skjer når manageren er ti ganger verre? Wenger gjør som han vil og styret har ingen planer om å sparke han. Mannen kommer til å sitte til 2014 såfremt det ikke kommer såpass kraftige protester fra supporterne verden over at styret/Kroenke ikke har noe annet valg til slutt, men vil tippe at den protestmarsjen vil komme for sent og at skaden da allerede er permanent og vi står på kanten av stupet til virkelig middelmådighet...

Link to comment
Share on other sites

skaden da allerede er permanent og vi står på kanten av stupet til virkelig middelmådighet...

 

Første delen av innlegget ditt ja, men siste delen har jeg liten tro på, uansett hva som skjer de neste 1-2 årene (dersom Wenger blir sittende) så er vi fortsatt Arsenal, vi har sponsoravtalene, treningsanlegget og stadion, i tillegg til at vi sannsynligvis har en del penger i banken som Wenger har nektet å bruke. Det å ikke komme til CL vil tære på pengene, men det er kanskje å svartmale situasjonen vel mye å si at vi blir en virkelig middelmådighet.

 

Husk, selv liverpool og tottenham har klart å hente gode spillere over tid selv om de har vært utenfor det gode selskap

Link to comment
Share on other sites

Jeg støtter meg til Arseblog. Problemet kan meget vel være Arsene Wenger. Men for meg representerer han likevel fortsatt håpet blant dem som styrer Arsenal-skuta. Et Arsenal uten Wenger, men fortsatt med Kroenke, Gazidis og co? Jeg tviler sterkt på at dette er medisinen!

 

I can’t see Arsene Wenger walking away. For all the criticisms of him I don’t doubt his love for this club and his desire to do well. This will be hurting him, make no mistake, and he’ll want to put things right. At the same time I don’t think Stan Kroenke is interested enough, or knowledgeable enough, to have any kind of positive input.

--

I find the vitriol leveled at Arsene a bit hard to take. If you think it’s time for him to go, fine, but he’s not a clown or a cunt or any of those other hashtag inspired insults. He’s a man who has worked miracles for this club, but now the loaves are stale and fish are rotting.

--

Nor am I convinced that changing the manager is the great panacea when there are clearly issues with how the club is run from the very top. In short, I don’t really know what to think, other than our problems go deeper than the manager.

Link to comment
Share on other sites

Problema er meir enn Wenger ja, MEN laget har ikkje prestert sitt potensiale ut i frå dei spelarane vi har på lenge lenge. Vi heng ikkje mrd i dagens fotball, vi er alt for dårleg trent og ser ustrukturert ut både offensivt og defensivt. Vi klarer heller ikkje å fornye stallen sjølv om vi har større økonomiske musklar enn dei vi konkurrere med om ein fjerdeplass. Wenger har vore PL sin nest beste manager utan tvil, men dessverre; han har ikkje prestert på fleire år. Wenger out!

Link to comment
Share on other sites

Problema er meir enn Wenger ja, MEN laget har ikkje prestert sitt potensiale ut i frå dei spelarane vi har på lenge lenge. Vi heng ikkje mrd i dagens fotball, vi er alt for dårleg trent og ser ustrukturert ut både offensivt og defensivt. Vi klarer heller ikkje å fornye stallen sjølv om vi har større økonomiske musklar enn dei vi konkurrere med om ein fjerdeplass. Wenger har vore PL sin nest beste manager utan tvil, men dessverre; han har ikkje prestert på fleire år. Wenger out!

 

Dette med at vi ikke er godt nok trent er noe jeg også har lagt merke til. Kan det ha noe med at vi har en ball besittende spillestil så til de grader ? Man skal ikke løpe mye,men ballen skal hele tiden gå mellom spillerne. Problemet er at motstander kjenner taktikken inn og ut,de vet at det bare er å legge press så kommer feilpasningene på løpende bånd. Moderne fotball der hver spiller i PL er topp fysisk form gjør at de kan ligge lavt og forsvare seg,løpe mye på egen halvdel og ta kontringer. Noe som gjør det ekstremt vanskelig å spille seg igjennom med pasninger alene som er Arsenal sin plan A, og andre har vi ikke.

Link to comment
Share on other sites

Veit ikkje årsaka. Barca er vel av dei best trente også fysisk. Tempoet er mykje høgre enn vårt både når dei har ballen, men enormt mykje betre når motstandar har ballen. Vi er mest aldri i press på ballførar da vi ikkje klarer å flytte beina fort nok...

Link to comment
Share on other sites

I can’t see Arsene Wenger walking away. For all the criticisms of him I don’t doubt his love for this club and his desire to do well. This will be hurting him, make no mistake, and he’ll want to put things right.

 

Rart da at Wenger ikke virker å gjøre noe tiltak i det hele tatt. Alt fra laguttak, formasjon, bytter og taktikk generelt sett virker å være tatt ut av det blå. Spillestilen er begredelig, kjedelig og planløs. Det eneste jeg ser som stemmer har angående Wenger er at han elsker klubben og ikke kommer til å forsvinne frivillig. Hans "desire" (spirit?) kan også legges under lupen. Under kamper så er det mye sitting på rumpa og veldig lite iver på å motivere spillerene sine og gjøre endringer underveis.

 

Dagene til Wenger som manager for Arsenal burde være talte. Mange av idéene hans er fortsatt moderne, men bortsett fra at han klarer å finne gode spillere til en billig penge i ny og ne så syntes jeg han nå feiler på veldig mye. Jobben hans er å bygge opp et best mulig lag og utnytte ressurssene på best mulig måte. Man kan argumentere for at Wenger med så lite penger har gjort en knalljobb, men samtidig så er dette også en mann som har latt lønningene gå over til et absurd nivå, men istedet for å gi toppspillerene sine skyhøye lønninger har Wenger bestemt seg for å gi middelmådige spillere og talenter 2/3 (eller mer) av den lønna toppspillerene i klubben tjener noe som fører til at vi spyr ut vanvittig mye av disse pengeressursene til middelmådigheter som ikke bidrar med en dritt og gir fullstendig faen i om de spiller fotball eller ikke.

 

At Wenger har gjort veldig mye bra for klubben er helt klart, men "har" er riktig ord syntes jeg. Wenger lever på meritter fra snart et tiår siden og blir mer og mer "the nutty professor" med rare utsagn, valg og meninger for hvert år som går og han burde virkelig tenke på seg selv og si opp posisjonen sin før ting virkelig går skeis og ryktet hans likedan.

 

I find the vitriol leveled at Arsene a bit hard to take. If you think it’s time for him to go, fine, but he’s not a clown or a cunt or any of those other hashtag inspired insults. He’s a man who has worked miracles for this club, but now the loaves are stale and fish are rotting.

 

Kan skjønne frustrasjonen med skjellsordene o.l. da Wenger virker å være for sta til å innse at sitt "reign" er over og at han virker å ikke ville gi seg før han virkelig har dratt klubben så langt ned i gjørma som det er mulig å gjøre før han faktisk må dra, men jeg syntes det blir veldig feil å kalle han cunt o.l.

 

Vår største manager siden Chapman, men som dessverre er i ferd med å ødelegge sitt omdømme.

 

Nor am I convinced that changing the manager is the great panacea when there are clearly issues with how the club is run from the very top. In short, I don’t really know what to think, other than our problems go deeper than the manager.

 

Det er problemer fra a til å, men Wenger er desidert et problem som må utredes dessverre. Mannen styrer mesteparten i klubben og har en finger med i praktisk talt alt. Hvordan folk kan mene at han er en "scapegoat" skjønner jeg rett og slett ikke.

Link to comment
Share on other sites

wenger: "You have to keep the focus, the desire and the ambition, and turn it on. That’s how it works in the season. You cannot always jump to definitive conclusions from one game.”

 

Hoppe til konklusjoner etter en kamp? Hvor får han det fra? Det er da mange kamper supporterene nå viser frustrasjon over!

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med Safe Hans og Arseblog jeg, selv om troen svekkes litt. Et bytte nå vil uansett ikke føre noe godt med seg, med mindre det blir helt krise. Evaluer etter sesongen, støtt laget nå. Vi er fortsatt bare 5 poeng bak 3. plassen og det er så tett og jevnt i år at det kan skje store endringer kjapt. En ting kan alle enes om uansett - prestasjonene må opp.

Link to comment
Share on other sites

Wenger: No crisis at Arsenal

 

"You should look a little bit at the statistics and not only read the newspapers. I only have one pressure and that is to win the next football game and to play the football I love. All the rest, I don't think that affects me at all. You would be surprised,"

 

Jeg gjorde det. 5 seiere på 15 kamper i ligaen kjære Wenger.

 

"Nothing really happened (after Swansea). That the players are not happy after the game, do you want them to do a dance after we lost? This group of players is very strong, very highly motivated, has a very good spirit and they want to win. If they don't win, of course they are upset.

 

Rart at vi ikke ser en dritt av denne motivasjonen, "spiriten" og vinnerinstinktet i så fall.. som sagt: 5 seiere på 15 kamper. 6 uavgjort og 4 tap.

 

 

"I am more worried if I see players who laugh in the shower after a game that we lost. We are in a job where the next game is the only important thing, that is how you can show how good you are."

 

Nå vet jeg ikke hva de gjør i dusjen, men har jo sett flere av spillerene smile, tulle og le etter både uavgjort og tap. Vitner ikke akkurat om en stor vinnerkultur gjør det vel?

 

Heldigvis så er de fleste lagene som kjemper om topp 4 ganske jevne og pdd. så ligger vi "bare" 5 poeng bak. Derimot hvis vi taper mot WBA kommende helg så ligger vi plutselig 8 poeng bak (hvis enten Tottenham eller Chelsea vinner også selvfølgelig). Noe som ikke akkurat er uvirkelig mtp. at vi som regel har slitt med WBA og i år er de langt sterkere enn de andre sesongene og vi er langt svakere.

 

Før jeg ser noen endringer i holdningene til Wenger når det kommer til taktikk generelt sett og motivasjonen til spillerene hans så er jeg langt ifra overbevist. Har ikke følt at Wenger har vært rette mann for jobben på mange år nå for å være ærlig, men jeg har aldri ønsket han ut noe særlig sterkt før det siste året..

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke alltid like lett å følge Wengers logikk:

 

Efter 9 serierunder lå vi på 4.plass, 7 poeng bak serieleder Chelsea. Vi hadde akkurat slått QPR. Hadde vi tapt den kampen, hadde vi ligget på 9.plass, 10 poeng bak serieleder og 3 poeng bak fjerdeplass. Den gang sa Wenger: A draw would have been a big disappointment, but if we had lost today it would have been a crisis.

 

Efter 15 serierunder ligger vi på 10.plass, 15 poeng bak serieleder United, 5 poeng bak fjerdeplass: Arsene Wenger rejects accusations Arsenal are in crisis.

Edited by Safe Hands
Link to comment
Share on other sites

Han endrer jo forklaring hele veien. Sa jo tidligere i høst at de kommende ukene ville definere sesongen. Og når det gikk rett til h.... så ble han sur når noen konfronterte han med det. Men men, mannen er i ferd med å miste grepet, men jeg heller mer og mer mot det flere andre her sier: La oss vente til sesongen er over, og ta standpunkt da. Hvis ny manager skal inn, bør han inn før sesongstart så han kan sette sitt eget preg, og ikke ta over i panikk.

 

Uansett har Wenger nå gjort det eneste riktige: Hvile flere av våre beste og sentrale spillere ved å la dem slippe Athen turen. Resultatet ikveld har ikke så mye å si til eller fra. Det er til helgen vi må virkelig reise oss. WBA hjemme skal slås uansett form eller formasjon.

Link to comment
Share on other sites

Men men, mannen er i ferd med å miste grepet, men jeg heller mer og mer mot det flere andre her sier: La oss vente til sesongen er over, og ta standpunkt da. Hvis ny manager skal inn, bør han inn før sesongstart så han kan sette sitt eget preg, og ikke ta over i panikk.

Da blir spørsmålet:

Er det da riktig å la Wenger svi av flere hundre millioner i januar på nye spillere, eller bør de pengene settes av til en ev. ny manager...?

Link to comment
Share on other sites

Nå svir normalt sett ikke Wenger av penger i det hele tatt. Så har veldig liten tro på at det skulle skje nå heller.

Men skulle det mot formodning skje, så har Arsenal så bra apparat på speiding ect, at det bør normalt være gode kjøp.

 

Hadde vi bare handlet kvalitet over hele linja, og ikke støttet oss på skadede spillere eller stjerner som ikke vil mer hadde ting sett så anderlednes ut.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Men skulle det mot formodning skje, så har Arsenal så bra apparat på speiding ect, at det bør normalt være gode kjøp.

 

med et par unntak er det ikke kjøpene som sådan som har vært Wengers problem, ei heller hans egenskaper som spillerutvikler (der er han blant de beste). Problemet er mer hvordan han har klart å forvalte spillerne sine, formasjonsmessig, taktisk etc. Og jeg er mer bekymret for salgene! ;) Derfor er ikke jeg så bekymret om Wenger blir sittende til sommeren, og at han bruker penger i januar. Sesongen er i praksis "ødelagt" uansett (i forhold til ligaen), selv om man har en god sjanse på 3-4. plass, og derfor er det om å gjøre å redde stumpene, dvs gjøre det så bra som MULIG. Og da er det viktig å hente inn noen nye spillere i Januar.Og en eventuell ny manager til sommeren vil uansett overta en god tropp, som forhåpentligvis blir enda bedre etter januar-vinduet.

Link to comment
Share on other sites

Nå tviler jeg vel på om Wenger kommer til svi av hundretalls millioner sånn uten videre i januar så jeg er ikke så redd for akkurat det, og kjøper han samme type kvalitet som i de siste vinduene (uten å selge 1.lagsspillere) så vil vi vel uansett være forsterket så lenge dette er spillere i posisjoner der vi i dag ikke er overbefolket med kvalitet.

 

 

med et par unntak er det ikke kjøpene som sådan som har vært Wengers problem

 

I alle fall ikke kjøpene som har kostet mer enn 5 mill GBP, der har han med noen unntak (Jeffers, R. Wright anyone...) stort sett truffet bra eller solgt videre uten store tap.

Så forøvrig at Jeffers uttalte i et intervju her i høst at han må har vært helt idiot selv som trodde han skulle klare å spille seg inn i det arsenal-laget

 

Selv forumets første store huggestabbe Wiltord leverte jo varene på banen når man oppsumerer historien i antall mål og assists.

Reyes (Takk neville brothers for at dere sparket shiten ut av spilleren :angry: ) er jo en historie for seg selv (inkl hjemlengsel) og var vel aldri Wenger som gjorde at han ikke slo til, hele hans karriere etter AFC har vært en nedtur. Så han senest som kaptein på et tapende Sevilla i går.

 

Det er selvfølgelig flere andre kjøp som aldri har slått til, men det er vel like mye fordi spillerene aldri har vært brukt i rett posisjon eller andre faktorer

 

Problemet har vært alle småkjøpene til opp mot 2 mill GBP som utgjør en ikke ubetydelig sum når man tar med lønnskostandene siden mange av disse har vært gitt veldig mange år for å bevise/motbevise at de fortjener en plass i AFC

Link to comment
Share on other sites

Problemet har vært alle småkjøpene til opp mot 2 mill GBP som utgjør en ikke ubetydelig sum når man tar med lønnskostandene siden mange av disse har vært gitt veldig mange år for å bevise/motbevise at de fortjener en plass i AFC

 

Helt enig i dette. Feilslått politikk som jeg mistenker henger igjen fra ungdomsprosjektet hans der man kunne forsvart ett såkalt flatt lønnssystem.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...