Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det har kommet til et stadium at han ikke kan si noe som helst uten at noen tar det ille opp. Akkurat dette utsagnet ser jeg ikke noe galt med. Det ville vært verre om han hadde gitt opp allerede i full offentlighet.

Her er jeg helt enig. Wenger har som prinsipp å ikke ta ting offentlig, men privat bak lukkede dører. Det beste ville vel vært å fått in Dein som presset gjennom overganger som Bergkamp, Vieira osv. En slik person trengs.

Link to comment
Share on other sites

Her er jeg helt enig. Wenger har som prinsipp å ikke ta ting offentlig, men privat bak lukkede dører. Det beste ville vel vært å fått in Dein som presset gjennom overganger som Bergkamp, Vieira osv. En slik person trengs.

Gazidis er jo en kløpper til å presse gjennom overganger. Fabregas, Nasri, RvP....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lest litt av de gamle inleggene her på forumet, allerede i 2006 satt vi å ventet på at Diaby skulle slå til, og nå i 2012 snart 2013 faktisk, sitter vi fortsatt å venter på Diaby. Ikke akkurat et kvalitetstegn for klubbens ambisjoner.

 

Wenger driver fortsatt på som han gjorde i 2006, vi har ikke beveget oss en meter forover siden da, snarere tvert i mot. All ære til Wenger for det han har gjort med klubben, men siden vi ikke makter å videreutvikle oss videre i forhold til det som ble startet 2006, er det vel kanskje på tide å dra ut pluggen??

Takk for alt Arsene Wenger, men nå er det kanskje på tide å gå videre!

Link to comment
Share on other sites

Wenger har spilt ganske høyt.

Hadde kjempesuksess oig laget en knalltid for oss.

Så skulle han gjøre oss like god som de andre uten penger, og kun gjennom egen fortreffelighet.

En blanding hadde trolig vært å foretrekke.

Jeg setter veldig pris på Wenger, men er nå klar for at det er smart å gå litt videre.

Vi trenger også mer slagkraft i styret. Virker gammeldags og uten ambisjoner.

Edited by ben lakris
Link to comment
Share on other sites

 

Tidenes beste og viktigste manager for Arsenal, uten tvil!! Riktig mann for jobben 2012?..

 

Litt av et spørsmål det ja. Han kan få ut 2012 for min del, men i 2013 vil jeg dessverre se et nytt ansikt i managerstolen på Emirates.

 

Kampen i går endte godt til slutt, men før utvisningen så var det Tottenham som var klart best. Adebayor ga virkelig Wenger et "get-out-of-jail-free-card" med den taklingen på Cazorla.

 

At det ble overkjøring etter det forventer man. Særlig når vi teknisk sett hadde de beste spillerene ute på banen. Og ut førsteomgang så hadde vi helt desidert full kontroll. Andreomgang derimot så startet vi ufattelig sakte. Akkurat som vi gjorde mot Schalke og ga Tottenham en vei inn i kampen igjen. Villas-Boas gjorde to bytter i Walker/Dawson og Naughton/Dempsey. Ikke akkurat noe som i utgangspunktet ville gjøre Tottenham til et mer dominerende lag, men Wenger/Arsenal hadde tydeligvis andre planer og som vi har sett så ofte så kom det et Arsenal lag ut på banen som trenger 15-20 minutter før de egentlig begynner å spille fotball og lot Tottenham få komme inn i kampen igjen og få litt selvtillit.

 

Heldigvis så fikk vi en 4-1 scoring via Cazorla (et herlig mål forøvrig), men istedet for å presse på hardere når Tottenham var helt ute å kjøre så roet vi helt ned igjen og lot de komme tilbake i kampen igjen. Et helt unødvendig mål som følge av latterlig dårlig press fra midtbanen samt en Sagna som ikke klarte å holde følge med Bale. Ved avsparket gjorde også Wenger jobben til Tottenham enda enklere ved å ta av Wilshere (gutten måtte av da han var tydelig sliten) og sette innpå Ramsey. Nå skal jeg ikke gjøre Ramsey til hoggestabbe her atter en gang, men han hadde ikke et godt innhopp og er tydeligvis i en formslump. Allikevel så er han nesten uansett involvert det første byttet Wenger foretar seg nesten uansett hva faen som skjer. Ikke Ramsey sin skyld det altså, men i mine øyne burde virkelig Coquelin eller Chamberlain ha kommet inn.

 

Få minutter senere så blir det igjen dårlig press på midtbanen/forsvaret/generelt svakt av laget og Bale fyker igjennom enda en gang og sneier stolpen og det er få cm som skal til før det blir 4-3 og skikkelig tenning i Spurs laget. Heldigvis så klarer vi å ro oss ut, men Wenger har tydeligvis planer om å gi oss supportere hjertet i halsen og tar ut Podolski for Santos (fortsatt ingen Arshavin eller Chamberlain mtp. at vi da burde satset på ballbesittelse fremfor å legge oss bakpå og forsvare oss). Heldigvis så oppstår det sjeldent store sjanser etter dette og til slutt ror vi oss trygt på grunn med et Walcott mål rett før full tid.

 

3 poeng og seier over lillebror. Usannsynlig deilig hvordan man vrir og vender på det, men jeg er fortsatt ikke imponert over hvordan Wenger fremstår som motivatør, taktiker og generelt sett manager om dagen. Går rykter om at vi "ser på Dortmund". Hvorvidt det er spillere eller ikke har det ikke vært rykter om ennå, men for Arsenal sin del så håper jeg det er Klopp som er i kikkerten. Tviler dog noe vanvittig på det da jeg nesten er bombesikker på at Wenger selv bestemmer hvor lenge han sitter på tronen..

Link to comment
Share on other sites

Syns du er altfor streng. Vi vinner 5-2 - og utvisning eller ei - så var det fullt fortjent. Hvordan det ville blitt hvis det hadde vært 11 mot 11 vites ikke, og det blir meningsløst å spekulere.

 

Det er ikke snakk om friskmelde laget og Wenger eller noe sånt, men jeg har ikke noe annet enn ros til han og laget for hvordan de fremsto i går og de syns jeg de fortjener. Credit where credits due.

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt i kamptråden så er det mye positivt å hente fra kampen, spesiellt i første omgang. Det som gjenstår å se er om de bygger videre på den prestasjonen, eller om det blir tilbake til "gamle" takter som vi så i andre omgang..

Edited by kellman
Link to comment
Share on other sites

Som nevnt i kamptråden så er det mye positivt å hente fra kampen, spesiellt i første omgang. Det som gjenstår å se er om de bygger videre på den prestasjonen, eller om det blir tilbake til "gamle" takter som vi så i andre omgang..

 

Mye positivt såklart, men jeg syntes det er skremmende måten laget bare legger seg bakpå og inviterer til kamp igjen.. Særlig i et North London Derby.

Link to comment
Share on other sites

Var en som hadde et genialt utsagn her på kampen..Eller et spørsmål.

 

Hadde The invinicbles virkelig sluppet Arsenals ergeste rival så tett innpå? Lagt seg bakpå? Nei, det tror jeg ikke, de hadde kjørt på for å gjøre Tottenham mest mulig ukomfortable!

 

Så er litt enig med det Stefan sier. Vi vinner, men starten på andre omgang er rett å slett for dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Hadde The invinicbles virkelig sluppet Arsenals ergeste rival så tett innpå? Lagt seg bakpå? Nei, det tror jeg ikke, de hadde kjørt på for å gjøre Tottenham mest mulig ukomfortable!

Svaret på begge spørsmålene dine er ja. Er bare å se på kampene the Invincibles spilte mot Tottenham, var ikke alltid særlig overbevisende. Spesielt ikke på WHL.

Link to comment
Share on other sites

Er bare å se på kampene the Invincibles spilte mot Tottenham, var ikke alltid særlig overbevisende. Spesielt ikke på WHL.

 

hukommelsen er selektiv. Naturligvis spilte ikke Arsenal alltid like overbevisende i storhetstiden under Hnery & co. Og det var mange kamper der man nærmest sluttet å spille fotball, og gikk over til balltrilling og five-a-side for å sikre seieren med minst mulig anstrengelse så fort man fikk en klar ledelse (altså minst to mål), istedenfor å kjøre på. Dette var jo en medvirkende årsak til at statistikken ikke ble enda mer imponerende enn den ble. For laget var jo i realiteten enda mer suverent enn tallene skulle tilsi. Men selv om også datidens lag kunne finne på å slutte å spille fotball, er det likevel fundamentale forskjeller på dagens lag og laget den gang. For den gangen klarte man som regel å holde på ledelsen. De klarte å drepe kampene. Det gjør ikke dagens lag. Og den gangen lot ikke laget seg stresse selv om motstanderen skulle klare å redusere. Man skrudde opp tempoet og scoret et mål til. Laget den gangen kunne med andre ord tillate seg en slik tilnærming både fordi de var gode nok til å gjøre det, og fordi de hadde troen på at de kunne mestre dette. Dette er ikke dagens lag i nærheten av. Og nettopp derfor er den eneste farbare veien for dagens lag er å holde trykket oppe hele kampen, og ikke tillate seg å hvile et eneste sekund. Beinhard jobbing er eneste måten å kompensere for manglende ferdigheter fysisk og psykisk. Den lærdommen burde Arsenal nå snart ta etter årevis med det samme mønsteret.

Edited by piscator
Link to comment
Share on other sites

Det er jeg helt enig med deg i. Også under Invincibles-tiden levde kampene mot Tottenham sitt eget liv (selv om vi ofte vant). Når det er sagt, så tror jeg ikke det gamle Arsenal ville gitt fra seg tomålssledelser hjemme mot Fulham f eks.

Edited by Wilshere
Link to comment
Share on other sites

Det blir litt drøyt å spekulere i hva Arsenal for snart 10 år siden ville gjort i dag i enkeltkamper, og i mine øyne er det meningsløst å på død og liv skal sammenligne dagens Arsenal med Invincibles-laget i alskens sammenhenger. Etterhvert som tiden har gått har minnene av laget fra den tiden blitt enda mer rosenrøde og hukommelsen blitt enda mer selektiv. Det er kvaliteter det laget hadde som Arsenal mangler i dag, helt klart, men Arsenal hadde plenty av dårlige kamper igjennom de mer suksessrike årene under Wenger også.

Link to comment
Share on other sites

Det blir litt drøyt å spekulere i hva Arsenal for snart 10 år siden ville gjort i dag i enkeltkamper, og i mine øyne er det meningsløst å på død og liv skal sammenligne dagens Arsenal med Invincibles-laget i alskens sammenhenger. Etterhvert som tiden har gått har minnene av laget fra den tiden blitt enda mer rosenrøde og hukommelsen blitt enda mer selektiv. Det er kvaliteter det laget hadde som Arsenal mangler i dag, helt klart, men Arsenal hadde plenty av dårlige kamper igjennom de mer suksessrike årene under Wenger også.

 

ja, enkeltklamper blir det meningsløst å sammenlikne. Men at dagens lag jevnt over er dårligere (relativt sett) og er mentalt sett mye skjørere er jeg overhodet ikke i tvil om. Og det siste illustreres ikke minst ved at man den gangen fikk flere poeng også på dårlige dager. Og hvor viktig og avgjørende det kan være å beholde troen også når spillet ikke fungerer er jo ManU stjerneeksempelet på. Det ligger jo tjukt utapå dagens Arsenal-lag at de ikke helt tror på det de driver med, særlig når de begynner å slite. Det skal ingenting for å få dem ut av rytmen. Og det vet motstanderne. Vi så jo hvor vaklende Arsenal ble da Bale reduserte til 2-4. Da var det noen minutter hvor de så rimelig paralyserte ut. En slik transe og handlingslammelse gikk aldri invincibles-laget inn i.

Link to comment
Share on other sites

 

Det ligger jo tjukt utapå dagens Arsenal-lag at de ikke helt tror på det de driver med, særlig når de begynner å slite.

 

Forrige sesong kapret Arsenal 19 poeng (eller ble det 21 til slutt?) etter å ha ligget under. Ingen andre lag var i nærheten av noe lignende. Denne sesongen har vi også fått mange poeng etter å ha ligget under. For meg ser det ut som laget vårt trenger å slite litt, før de virkelig får trua - og får opp dampen.

Link to comment
Share on other sites

Etterhvert som tiden har gått har minnene av laget fra den tiden blitt enda mer rosenrøde og hukommelsen blitt enda mer selektiv. Det er kvaliteter det laget hadde som Arsenal mangler i dag, helt klart, men Arsenal hadde plenty av dårlige kamper igjennom de mer suksessrike årene under Wenger også.

 

Helt enig. I sesongen 2005/06 var det disse spillerne som spilte mest:

 

Lehmann

Lauren

Campbell

Toure

Cole

Flamini

Gilberto

Pires

Ljungberg

Fabregas

Bergkamp

Henry

Reyes

RvP

 

Vår gjeng klarte å skrape sammen 67 poeng i PL - 3 færre enn vi klarte forrige sesong.

Link to comment
Share on other sites

Men så må vi heller ikke glemme at en del av disse var på tampen av sine karrierer. Hva om f.eks Flamini og Cole hadde blitt med videre, og hva om Bergkamp, Pires og Ljungberg var blitt erstattet av kvalitetspillere. Som sagt en del av disse var på hell i sine karrierer.

Og ja denne gamle årgangen hadde plenty dårlige kamper de også, men det varte ikke i 7 sesonger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Edited by joppe
Link to comment
Share on other sites

 

Forrige sesong kapret Arsenal 19 poeng (eller ble det 21 til slutt?) etter å ha ligget under. Ingen andre lag var i nærheten av noe lignende. Denne sesongen har vi også fått mange poeng etter å ha ligget under. For meg ser det ut som laget vårt trenger å slite litt, før de virkelig får trua - og får opp dampen.

 

og samtidig roter de bort alt for mange poeng i kamper de leder. Det ser ut til at laget hver gang trenger et spark i ræva, eller en eller annen form for øyneåpner før de kan klare å ta seg sammen. I seg selv en svakhet. Men når de først klarer å skjerpe gjør de jo mye bra. ligacupkampen mot Reading, begge hjemmekampene mot spurs i år er alle kamper der laget har fått vist seg både fra sin beste og verste side. Det er for stor forskjell mellom topp og bunnivå, det er for lett å få laget ut av balanse, og topprestasjonene sitter for langt inne.

Link to comment
Share on other sites

Svaret på begge spørsmålene dine er ja. Er bare å se på kampene the Invincibles spilte mot Tottenham, var ikke alltid særlig overbevisende. Spesielt ikke på WHL.

2004/2005 sesongen vant vi vel 5-4 på WHL. NLD lever alltid sitt eget liv, så det er en vanskelig kamp å bruke som ett mål på hvor gode vi er.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...