Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Savner disse Wenger diggerne (arshavin , chaz mv.), som hetset alle som var negative til Wenger for noen år siden, ja noen ble så til de grader hetset av oldtimerne at de forsvant fra forumet.

På toppen av det hele synes jeg å erindre at de var sjeleglad for at "renhårige" Kroenke var rådende og ikke skurken Usmanov.

 

Kanskje pipa har fått en annen låt...... ;D

Link to comment
Share on other sites

Dette er interessant lesning, spesielt Winterburn:

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/4696829/Nigel-Winterburn-We-cant-afford-to-buy.html

 

Fornuftige ord fra Petit:

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/4696799/Emmanuel-Petit-Who-wants-to-join-a-team-of-losers.html

 

Januarvinduet får bli Wengers siste greie. Klarer han ikke å gjøre noe da får det bli byebye etter sesongen mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

Er det ingen som har is i magen lenger? Jeg er nok ingen fullgod erstatter for arshavin, men jeg har ingen problemer med å tenke positive tanker rundt Arsenals fremtid, og jeg er full av beundring for vår eminente manager.

 

Da jeg vokste opp var vi gutta en gjeng løgnaktige tjuver. Det var ikke populært å lyve og stjele, men det var faktisk en viss aksept av og til. Derimot, dersom noen av oss prøvde oss med med sutring eller bitterhet, ble det raskt slått ned på av både jevnaldrende og voksne. Jeg har en sønn på 2 år. Jeg har en samboer. Jeg har noen ansatte. Jeg er så forbannet lei av sutring!

 

Mye av den klaginga jeg opplever på dette forumet er i mine øyne rein sutring. Som Arsenalsupporter har jeg selvfølgelig fått med meg at vi er inne i en litt tung periode, men jeg får meg bare ikke til å overdrive negativiteten.

 

Å antyde at Wenger med vilje kjører klubben i grøfta, er bare så hinsides feil, sutrete og overdrevet. At han gradvis har forverret laget vårt de siste årene faller jo på sin egen urimlighet. 2011/12 fikk vi vår beste tabellplassering på 8 år. Best i London!

 

For all del, skriv så mye negativt dere ønsker. Presenter deres 'enkle' løsninger som er mye bedre enn de løsningene som velges av klubbens ledelse. Få ut gruffet på de 'åpenbare' feilene som blir gjort. Det er viktig å få det ut, guttær.

 

I mellomtiden sitter jeg og humrer lett hånlig, mens jeg gleder meg til neste kamp med verdens beste klubb.

 

Go Gunners!

 

Amen og +1

 

Jeg er faktisk enig med deg, er møkk lei sutringen.

 

Mye av sutringen bærer preg av ren rutine. Snart kommer noen til å skrive noe sånt som at "hvorfor får ikke Arshavin spille"? "laget mangler en kreativ spiller sentralt", så kommer et halvt dusin debattanter til å slenge seg på den, IGJEN, og noen kommer helt sikkert til å skrive at "Wenger bruker han jo feil allikvel" (undertegnede husker fint når Arshavin funket godt som kant) og noen kommer sikkert med en fatalistisk "det er best for Arshavin at han går til en annen klubb, slik som han har blitt behandlet av Wenger"

.

Før neste kamp kommer sikkert en debattant til å skrive om hvordan han ønsker en ny formasjon, nye i førsteelleveren og mange spillere helst ut av hele klubben snarest! Hans ønsker kommer neppe til å bli oppfylt og han kommer til å sutre i flere innlegg før kamp, under kamp og lenge etter kamp.

Link to comment
Share on other sites

La oss heller legge ned hele driten her, så slipper man all suttringa. Det at ting blir gjentatt er en forferdelig skam og viser at folk ikke endrer mening - forferdelig.

 

Jeg derimot er stolt av laget som NESTEN klarte å beseire den engelske stolthet: Bradford. Hadde vi bare sendt Bradford i CL så hadde Barcelona, Bayern München og resten av amatørene gått kjørt seg!!

Link to comment
Share on other sites

Man må vel som supportere få lov å ha ambisjoner,uten ambisjoner kommer man seg ikke frem i livet,det har hvertfall ikke funket for min del og jeg har neppe hatt det jeg har i dag. Når i tillegg de som styrer klubben sesong på sesong forteller oss hva ambisjonene er og det viser seg att alt snakket er et spill for galleriet så skulle det bare mangle att vi sutrer..? Tottenham er igjen foran oss,slik de var mesteparten av sesongen i fjor,det var tilfeldigheter som gjorde att vi klarte 3 plassen og CL. Denne sesongen er det ikke sikkert vi er like heldige. Fortsetter det i samme sporet som vi er nå er det ikke lenge før vi er en middelshavsfarer. Noe må skje,enten det er med eller uten Wenger spiller liten rolle for min del,jeg vil se Arsenal spille Arsenal-fotball og gjøre spillerne og supporterne stolte..

Link to comment
Share on other sites

At han gradvis har forverret laget vårt de siste årene faller jo på sin egen urimlighet. 2011/12 fikk vi vår beste tabellplassering på 8 år. Best i London!

 

Hva ble gjort for å bygge videre på dette? Salget av to av våre aller viktigste spillere antyder at man har lært lite av de siste årene. Etter flyttingen til Ashburton er kanskje 07/08-sesongen den aller beste. Vi snublet på mållinjen, men alle kunne se at vi hadde noe på gang. Hva ble gjort? Jo, vi kvittet oss med tre midtbanespillere, og erstattet de med en (Ut: Gilberto, Flamini og Hleb. Inn: Nasri). I tillegg ble Diarra sendt på dør seks måneder tidligere. Resultatet trenger jeg ikke gjengi.

 

At han har forverret stallen gradvis er vel, som du sier, litt "over the top", men klubben og/eller Wenger har gitt seg selv gradvis dårligere forutsetninger hele veien siden avskjeden med Highbury. Gang å gang har de gitt slipp på gyldne muligheter til å ta opp kampen med lagene helt i toppen. Det er denne nærmest bevisste nedgraderingen som gjør folk rasende. De siste ukers resultater har bare fungert som en gnist. En gnist som har ført til full tenning blant supporterne, etter årevis med uforståelige valg fra klubben og/eller Wenger.

 

Hvem som skal ha mest skyld er umulig å vite. Men jeg tror nok den må fordeles på mange.

 

Kroenke: Vår amerikanske eier har tilsynelatende null interesse for det sportslige, og setter lite press på styre og manager, så lenge det profitteres på driften.

 

Styret: Hill-Wood og co er ikke akkurat ungdommer lenger, og mangelen på visjonære fotballfolk i styrerommet må betegnes som uheldig. I likhet med Kroenke virker det som styremedlemmene er mest opptatt av kroner i kassa. Det virker også som middelhavsfareri blir applaudert så lenge klubben driftes godt. Og derfor er kravene til manageren oppsiktsvekkende lave. Spørsmålet er hvem som styrer med pengesekken...

 

Gazidis, Fox etc: Poltikere, selgere, spin-doctors. Jeg vet ikke helt hva jeg mener om disse, men de har vel en viktig rolle i klubbens markedsstrategi. De kan vel ikke klandres nevneverdig for det sportslige, men de får urovekkende mye spalteplass etter min mening.

 

Wenger: Han har utrettet mirakler tidligere, men det kan virke som at miraklenes tid er over. Spillerne ser ut til å mangle motivasjon og tro på det de driver med, og det opereres med en spillestil som ikke får det beste ut av laget. Stallen er god nok til å kjempe om medalje, og jeg tror det finnes managere som kan gjøre en mye bedre jobb med dagens mannskap. Rett og slett.

 

Usmanov neste? Ikke vet jeg, men hoderulling må til. Over to you, Arsenal Football Club!

Link to comment
Share on other sites

Er det ingen som har is i magen lenger? Jeg er nok ingen fullgod erstatter for arshavin, men jeg har ingen problemer med å tenke positive tanker rundt Arsenals fremtid, og jeg er full av beundring for vår eminente manager.

 

Da jeg vokste opp var vi gutta en gjeng løgnaktige tjuver. Det var ikke populært å lyve og stjele, men det var faktisk en viss aksept av og til. Derimot, dersom noen av oss prøvde oss med med sutring eller bitterhet, ble det raskt slått ned på av både jevnaldrende og voksne. Jeg har en sønn på 2 år. Jeg har en samboer. Jeg har noen ansatte. Jeg er så forbannet lei av sutring!

 

Mye av den klaginga jeg opplever på dette forumet er i mine øyne rein sutring. Som Arsenalsupporter har jeg selvfølgelig fått med meg at vi er inne i en litt tung periode, men jeg får meg bare ikke til å overdrive negativiteten.

 

Å antyde at Wenger med vilje kjører klubben i grøfta, er bare så hinsides feil, sutrete og overdrevet. At han gradvis har forverret laget vårt de siste årene faller jo på sin egen urimlighet. 2011/12 fikk vi vår beste tabellplassering på 8 år. Best i London!

 

For all del, skriv så mye negativt dere ønsker. Presenter deres 'enkle' løsninger som er mye bedre enn de løsningene som velges av klubbens ledelse. Få ut gruffet på de 'åpenbare' feilene som blir gjort. Det er viktig å få det ut, guttær.

 

I mellomtiden sitter jeg og humrer lett hånlig, mens jeg gleder meg til neste kamp med verdens beste klubb.

 

Go Gunners!

 

Jeg er kanskje en såkalt "sutrer", relativ fersk sådan, som sutrer altså. Gammel som fan, gammel nok til å være bestefar til de yngre her på forumet.

 

Jeg har i utgangspunktet sans for det du skriver her, men hvor går egentlig grensen for sutring? Er alt som kan tolkes negativt ovenfor Wenger & co å anse som sutring?

Som sagt så tar du opp noen viktige punkt, og noe av negativiten her på forumet har utvilsomt gått over i rene usaklige personangrep, jeg er ikke nødvendigvis enig i slike angrep men jeg forstår svært godt hvorfor slike angrep kommer.

 

Du nevner vår "forumkamerat" Arshavin og han har vært en mester i en overdreven geniforklaring (min subjektive mening) av Wenger, på samme måte så finnes det de som er den rake motsetning og knapt klarer å finne noe positivt å si om vår manager. Men det faktisk en del negative innlegg som synes ganske "seriøse" og som setter fingeren på problemer i klubben. Er dette sutring? Nei, ikke slik jeg ser det.

 

Jeg misliker enkle løsninger, og er tilhenger at at en fotballmanager skal få tid til å bygge opp ett lag. Jeg misliker klubber ala Chelski som gjerne sparker et par managere i året. Jeg har vært en tilhenger av flere av Wengers tanker som f.eks. ungdomsprosjektet og det å finne gode "litt mindre dyre" spillere.

Jeg er fremdeles en fan av den "unge" Wenger som bygde opp Arsenal som ett lag, men det er med beklagelse at jeg må si at min beundring av Wenger har avtatt de siste sesongene. Dette kommer ikke først og fremst på grunn av spillerkjøp/salg, men fordi jeg er av den mening at han har tapt seg når det gjelder det taktiske på banen og det som for meg synes å være en total motvilje til å ta til seg impulser fra miljøet rundt seg når det gjelder hvordan Arsenal skal spille.

Wegner har selvsagt ikke noe ønske om å kjøre klubben i grøfta, jeg er ikke i tvil om at Arsenal er i hans hjerte. Samtidig så virker det på meg at der han tidligere bygde opp klubb og spiller, så er virkningene av hans nåværende styre på mange måter slik at det kan virke mer nedbrytende enn oppbyggende.

Selvsagt er jeg ingen fotballekspert, jeg er kun en middelaldrende beundrer av verdens mest fantastiske sport, men slike som oss gjør også våre vurderinger om det som skjer.

 

Jeg har i det meste av min supportertid vært "lojal" mot de som har styrt klubben og har til tider talt i mot de som kommer med negative tanker, men jeg klarer rett og slett ikke lenger å komme med motargumenter mot de som nå fremstår som "anti-Wenger", "anti-Kroenke", "anti-Gazidis" og "anti-styret".

 

Det er min ærlige overbevisning at vi nå bør nærme oss et nytt kapittel i klubbens historie, der vi får inn en ny manager som bør få tid og midler (ikke fantasibeløp) til å bygge opp morgendagens Arsenal.

 

Det er ingen tvil om at jeg ikke har noen enkle løsninger på problemene, men jeg får prøve (ikke lett det) å ha såpass tillit til de som styrer klubben at de klarer å finne en god langsiktig løsning på dagens problemer.

Link to comment
Share on other sites

 

Hva ble gjort for å bygge videre på dette? Salget av to av våre aller viktigste spillere antyder at man har lært lite av de siste årene. Etter flyttingen til Ashburton er kanskje 07/08-sesongen den aller beste. Vi snublet på mållinjen, men alle kunne se at vi hadde noe på gang. Hva ble gjort? Jo, vi kvittet oss med tre midtbanespillere, og erstattet de med en (Ut: Gilberto, Flamini og Hleb. Inn: Nasri). I tillegg ble Diarra sendt på dør seks måneder tidligere. Resultatet trenger jeg ikke gjengi.

 

At han har forverret stallen gradvis er vel, som du sier, litt "over the top", men klubben og/eller Wenger har gitt seg selv gradvis dårligere forutsetninger hele veien siden avskjeden med Highbury. Gang å gang har de gitt slipp på gyldne muligheter til å ta opp kampen med lagene helt i toppen. Det er denne nærmest bevisste nedgraderingen som gjør folk rasende. De siste ukers resultater har bare fungert som en gnist. En gnist som har ført til full tenning blant supporterne, etter årevis med uforståelige valg fra klubben og/eller Wenger.

 

Hvem som skal ha mest skyld er umulig å vite. Men jeg tror nok den må fordeles på mange.

 

Kroenke: Vår amerikanske eier har tilsynelatende null interesse for det sportslige, og setter lite press på styre og manager, så lenge det profitteres på driften.

 

Styret: Hill-Wood og co er ikke akkurat ungdommer lenger, og mangelen på visjonære fotballfolk i styrerommet må betegnes som uheldig. I likhet med Kroenke virker det som styremedlemmene er mest opptatt av kroner i kassa. Det virker også som middelhavsfareri blir applaudert så lenge klubben driftes godt. Og derfor er kravene til manageren oppsiktsvekkende lave. Spørsmålet er hvem som styrer med pengesekken...

 

Gazidis, Fox etc: Poltikere, selgere, spin-doctors. Jeg vet ikke helt hva jeg mener om disse, men de har vel en viktig rolle i klubbens markedsstrategi. De kan vel ikke klandres nevneverdig for det sportslige, men de får urovekkende mye spalteplass etter min mening.

 

Wenger: Han har utrettet mirakler tidligere, men det kan virke som at miraklenes tid er over. Spillerne ser ut til å mangle motivasjon og tro på det de driver med, og det opereres med en spillestil som ikke får det beste ut av laget. Stallen er god nok til å kjempe om medalje, og jeg tror det finnes managere som kan gjøre en mye bedre jobb med dagens mannskap. Rett og slett.

 

Usmanov neste? Ikke vet jeg, men hoderulling må til. Over to you, Arsenal Football Club!

 

 

Kroenke: Jeg hadde aldri store forventninger. Han har heldigvis ikke satt klubben over styr Glazier-style. Ennå. Ellers er det provoserende lite passion fra yankeen.

 

Styret: Jeg tror faktisk Arsenals styre på 2000-tallet vil gå inn i historien blant de aller viktigste og beste. Ken Friar som var visjonær nok til å få i stand ny stadion. Sammen med Danny Fitzman. Hvis jeg ikke husker feil var det Fitzman som finansierte Bergkampkjøpet en gang i tiden. Og hvis jeg ikke husker ennå mer feil så var det siste gang en aksjonær spytta inn eller tok utbytte fra Arsenal.

 

Gazidis, Fox etc: Jeg tror at de gjør en førsteklasses jobb. Arsenalvaremerket har blitt mye større de siste 5-10 åra. Men skjønner de offside?

 

Wenger: Kanskje du har rett. Kanskje ny inspirasjon vil gjøre oss mange hakk bedre? Kanskje? Wenger har snudd nedgangstider før. Jeg håper de kan klare det igjen.

Link to comment
Share on other sites

Er det ingen som har is i magen lenger? Jeg er nok ingen fullgod erstatter for arshavin, men jeg har ingen problemer med å tenke positive tanker rundt Arsenals fremtid, og jeg er full av beundring for vår eminente manager.

 

Jeg satt med isposen lenge, men det viste seg at det ikke var blodansamlinger. Det var benbrudd.

 

Kudos til deg og dere som fortsatt klarer å være positive, det mener jeg helt oppriktig. Befinner meg selv helt i andre enden - har store problemer med å hente frem positive tanker rundt Arsenal om dagen. Det går på det som skjer på banen. Det går på mannen som styrer disse 11. Det går på de gamle grå i styrerommet. Jeg synes hele "greia" er forferdelig bekymrende.. Og derfor skriver jeg innlegg som reflekterer tankene mine.

 

Sutring? Nei. I want my Arsenal back. Krever ikke trofeer, krever ikke lysende angrepsspill - Jeg vil sitte med følelsen av at både styret og spillere virkelig gir sitt alt for at Arsenal skal være best mulig. Den følelsen har jeg ikke hatt på lenge.

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

 

Sutring? Nei. I want my Arsenal back. Krever ikke trofeer, krever ikke lysende angrepsspill - Jeg vil sitte med følelsen av at både styret og spillere virkelig gir sitt alt for at Arsenal skal være best mulig. Den følelsen har jeg ikke hatt på lenge.

Jeg krever forsåvidt trofeer, i allefall i ny og ne. Men jeg krever at vi har et lag som skal være godt nok til å være en seriøs utfordrere til trofeene.

Jeg krever forsåvidt et lysende angrepsspill, men ikke på bekostning av de andre lagdelene. Personlig så tror jeg at en god balanse i laget vil gi et "lysende" angrepsspill.

Men akkurat som deg så vil jeg først og fremst ha følelsen av at eier, styret, administrasjon, manager, trenere, spillere og forsåvidt også at (vi) fansen gir alt for at Arsenal skal være best mulig sportslig og ikke bare bli et varemerke i markedsføringsøyemed.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i utgangspunktet sans for det du skriver her, men hvor går egentlig grensen for sutring? Er alt som kan tolkes negativt ovenfor Wenger & co å anse som sutring?

 

Nei, overhodet ikke. Endel av kritikken som kommer er på sin plass og velformulert. Den trenger vi.

 

For meg går det over til sutring når det negative overdrives ut av proporsjoner. Når fakta ignoreres, Når alt pisset fra nye og gamle medier slukes rått.

 

Når enkelte får seg til å mene og skrive at Wenger bevisst gjør dårlige valg for å ødelegge klubben, er det ikke lenger sutring. Da tror jeg det er riktigere å skule til enkelte psykiatriske diagnoser.

Link to comment
Share on other sites

Wenger må vekk,det han gjorde i sommer da han solgte Persie til Manu er noe av det verste som er gjort i vår klubb noengang. Greit Persie ville ikke mere,men det å selge en slik spiller til Manu burde være totalt uaktuelt. Han skulle fått råtne en sesong på benken fremfor å velge en slik løsning. Året før gjorde Wenger like grove feil i oversangvinduet ved å ikke ha laget klart til sesongen.

 

Nå står Walcott i døren,det skal bli spennende å se hvem han selger til. Det kan bli en ny skandale. Wenger har totalt ødelagt sitt renome, han var på vei til å bli en legende for vår klubb,det kan han aldri bli etter det som nå har skjedd. De siste 7 årene har knust det bildet,de siste 2 pisset på restene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg krever forsåvidt trofeer, i allefall i ny og ne. Men jeg krever at vi har et lag som skal være godt nok til å være en seriøs utfordrere til trofeene.

Jeg krever forsåvidt et lysende angrepsspill, men ikke på bekostning av de andre lagdelene. Personlig så tror jeg at en god balanse i laget vil gi et "lysende" angrepsspill.

Men akkurat som deg så vil jeg først og fremst ha følelsen av at eier, styret, administrasjon, manager, trenere, spillere og forsåvidt også at (vi) fansen gir alt for at Arsenal skal være best mulig sportslig og ikke bare bli et varemerke i markedsføringsøyemed.

 

............................

Arsenal er et varemerke nå,men det kommer til å forsvinne som dugg for solen om man ikke klarer å opprettholde en sportslig suksess. Iallefall på verdensbasis. Uten CL kan fallet bli brutalt for oss. Derfor må grep taes,jeg mener vi har en spillerstall som man kan få mye mere ut av en det som er tilfellet idag. Men Wenger er sta som pokker og skal fortsette med det han har bedrevet i 7 år,og som han ikke har lykkes med.

Link to comment
Share on other sites

Årets lag er betre enn fjorårets, men manglar spelaren som skårar på alt, og litt til. Han spelar for Manchester United og avgjør kampane for dei slik at dei tronar øverst på tabellen. Mange klubbar har liknande spelarar sjølv om dei er eit stykke under nivået til spelaren me solgte til ein rival. Me snakkar her om ein spelar som er like under Messi, Ronaldo, det vil sei på nivå med Zlatan.

 

Skal me heve oss etter nyttår må Wenger forstå at han bør prøve å få fat i ein spelar som Falcao eller liknande, reknar ikkje med at City vil selge Aguero. Torres kan vere på veg oppover igjen, men er for usikkert kort.

 

Uansett, det kostar litt.

Link to comment
Share on other sites

Aguero hadde aldri komt til oss, Ikke Torres heller.

Falcao tror jeg kunne vurdert det iallefall.

Falcao i nåværende form kan velge og vrake fra øverste hylle. Han burde i alle fall ikke ha noe hastverk med å signere for oss. I min øyne en helt urealistisk signering

Link to comment
Share on other sites

Ingen av spillerene dere nevner er realistiske i det hele tatt. Ikke nødvendigvis for vi ikke har penger til å betale en høy overgangssum (sannsynligheten for at Wenger gjør det derimot er lav), men alt faller i grus når det kommer til lønnskravene.

 

En spiller av høy klasse krever høy lønn. Arsenal tilbyr ikke klassespillere spesielt høy lønn.

 

Hadde det derimot vært snakk om et ungt talent eller en middelmådig spiller uten ambisjoner så er det ikke tvil om at vi hadde hatt en stor sjanse da vi som regel gir disse spillerene tett opp mot hva vi tilbyr våre beste spillere.

Link to comment
Share on other sites

Er jo paradoksalt at vi er så gjerrige på overgangsmarkedet når vi pøser ut lønninger i hytt og pine. AW er best betalt i England. Utrolig hva han hever i lønn. Mer en selveste SAF

 

mobil.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/naa-faar-mancini-hoeyere-loenn-enn-ferguson-3824330.html

Link to comment
Share on other sites

Next Arsenal coach will show you the weaknesses of Wenger

 

 

Mike McDonald :There are clues

 

Myles,

 

Thanks for posting 'The Possibility of Pep.'

 

Here are a few more thoughts....

 

I believe that if we step away from concerning ourself with the main AFC headline of the day, and dig deeper, there are clues as to what is really going on and why!

 

My thought is that for many years Arsene Wenger has systematically attempted to hide his great insecurities and weaknesses.

 

Here are a few stories that reveal the character of Arsene Wenger....

 

1) Why do famous people delete tweets?

 

Possible legal ramifications, burning bridges, or because they are TRUE.

 

The other day Ian Wright suggested that Dennis Bergkamp could not get a role at Arsenal due to his popularity. At other clubs it would be a no-brainer. I suggest that AW knows that DB has the potential to expose his flaws and his popularity would lead to fans wanting DB at the helm?

 

Ian Wright may be an outspoken, off-the-cuff guy but at the same time I believe that he has Dennis' cell phone number!

 

Why is Vieira at City? Same. A secure person surrounds themselves with others that compliment their weak spots, to improve the final product. An insecure person dictates as they are afraid of 'their truth' being uncovered!

 

2) Why do big personalities vanish and few are employed?

 

Gallas, RVP, Vieira, Henry,etc... Now, I'm not saying that there aren't other reasons why these players left but...

 

I put to you that Arsene Wenger does not have natural leaders at the club because when they become big personalities they find themselves in a position where they can question him!

 

He needs them more than they need him and they realize this. RVP found himself in this position. As soon as he found himself as the captain and star he spoke out. Insecure Arsene let him go as he was getting to close to 'Arsene's truth.'

 

3) Arsene Wenger does not like conflict.

 

What does a person who doesn't like conflict do? Rewards those wanting to leave rather than appointing the right man as captain, I'd suggest!

 

NEVER will he put on the right sub when there is a more experienced player/player that will kick up a stink sitting on the bench.

 

Same when he is selecting a player to come off.

 

No wonder we have seen AOC, Theo, Coquelin etc.. looking ticked off when they are playing well but get subbed.

 

Coquelin was the only player playing to his potential vs Bradford. He was subbed as Wenger does not want the conflict of subbing a big name player.

 

People who don't like conflict give false reasons.

 

Nasri, Arshavin, Fabregas, etc... all talked about the freedom of playing under Wenger (one of the reasons why players DO love playing for him). It's like when I found out that my daughter's favorite teacher is the one who lets the class do whatever they want. Rather than telling these guys that they need to play with more discipline and not crowd the central area, he gives them 'freedom' You'll see. When Diaby returns, Cazorla will go wide left, but with 'freedom'

 

4) Why does Wenger change a player's position?

 

Now, I give credit to the Henry, Petit, Toure changes and there are many others. AW shows his strength in this area.

 

But, it is my belief that he has become addicted to this.

 

Why? When you lack in other areas you have to deflect.

 

Addiction?? Strong word! Yes it is but consider this...

 

It used to work but he now is playing Gervinho at CF. His heading is the standard of a beginner and his finishing is poor at best. Why would you ask the guy at your club who has the poorest final product to play centre forward? Why did he want Vertongen to play central midfield? Go buy a guy that plays in this position!!

 

Had you thought that if Theo wouldn't have spent the last 3 years publicly declaring that he is a CF, he would have been given the chance?

 

He will never play for AFC in this position, because it wasn't Arsene's idea!

 

Theo would get the credit. An 'I told you so' kind of credit. That would really bother an insecure coach

 

5) Tactics... I don't think it is a coincidence that Wenger loves stats to the point that he pre-plans substitutions.

 

If you were insecure tactically you would do this and hide behind the stats that prove that the Ox (for example) was in risk of injury vs Man U rather than rely on your eyes and tactical skills.

 

If any of you are in doubt as to whether Myles Palmer and Stewart Robson have an agenda or are wrong consider this... The biggest clue of all.

 

Arsene's teams make the same mistakes over and over and over and over... This is either insanity or because he does not know how to fix it! Added to the fact that he won't let anyone else take the credit and be allowed to fix it.

 

Overpassing rather than relying on individualism .

 

1 goal per 53 corner kicks.

 

Lack of pro-active movement in the box .

 

Backwards and sideways passing that slows down counter attacks.

 

And on. And on. Those AFC fans that say, "but, who would we bring in?"

 

When the next coach comes in you will then realise the weaknesses of Arsene Wenger.

 

My support will not change, but I wish my coach would.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...