Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

BBC går jo langt i å antyde at klubben og/eller Wenger har ønsket å selge RvP tiltross for at han åpnet for å bli værende.

 

It is understood Van Persie was encouraged by the arrivals of Germany forward Lukas Podolski, France striker Olivier Giroud and Spain midfielder Cazorla - to the point where he was open to the idea of staying with or without a new contract.

But Wenger pulled him aside shortly before Sunday's friendly victory over Cologne, told him he would be sold if a deal could be reached and informed the Dutchman he was no longer part of his plans.

Link to comment
Share on other sites

BBC går jo langt i å antyde at klubben og/eller Wenger har ønsket å selge RvP tiltross for at han åpnet for å bli værende.

 

It is understood Van Persie was encouraged by the arrivals of Germany forward Lukas Podolski, France striker Olivier Giroud and Spain midfielder Cazorla - to the point where he was open to the idea of staying with or without a new contract.

But Wenger pulled him aside shortly before Sunday's friendly victory over Cologne, told him he would be sold if a deal could be reached and informed the Dutchman he was no longer part of his plans.

Som Henry altså. Vi ble jo et bedre lag når Henry gikk til Barcelona, men prisen vi sannsynligvis fikk for de to kombinert er EN Carroll..

Link to comment
Share on other sites

BBC går jo langt i å antyde at klubben og/eller Wenger har ønsket å selge RvP tiltross for at han åpnet for å bli værende.

 

It is understood Van Persie was encouraged by the arrivals of Germany forward Lukas Podolski, France striker Olivier Giroud and Spain midfielder Cazorla - to the point where he was open to the idea of staying with or without a new contract.

But Wenger pulled him aside shortly before Sunday's friendly victory over Cologne, told him he would be sold if a deal could be reached and informed the Dutchman he was no longer part of his plans.

Hvis vP ville bli så hadde han blitt. Jeg tror ikke et sekund at Wenger har ønsket å selge ham. Dette er en beslutning som er tatt over hodet på Wenger, det er jeg helt sikker på.

Link to comment
Share on other sites

BBC har vel ingen interesse av å finne på et slikt rykte.. Hvis det stemmer at AW har sagt at RVP ikke lenger var en del av hans planer, så regner jeg med at det er et svar og en reaksjon på utspillet RVP hadde etter EM. AW tilgir nok ikke at en kaptein går offentlig ut med en slik ydmykelse og et ønske om å forlate klubben på den måten.. Erstatterne var også allerede kjøpt inn i form av Podolski og Giroud. Kanskje kan RVP takke seg selv sånn sett, men han smiler nok hele veien til banken uansett..

Link to comment
Share on other sites

Om BBCs sitat er korrekt så er det for min del det samme. Det som er skuffende i denne saken er ikke at vi har solgt Van Persie, det har jeg vært forberedt på i lange tider. Det som er motbydelig og som vi kommer til å bli minnet på dag etter dag er at han gikk til United.

 

Jeg tror Wenger har bedt om at Van Persie skal selges, fordi det er ikke greit at spillere kan vakle fram og tilbake. Slenge ut et utspill som han gjorde, for så å se at tilbudene ikke er spesielt imponerende, og deretter kunne ombestemme seg. Da er det ut, vekk, bort! Jeg er glad vi ikke har en spiller som heter Van Persie i klubben lenger. Men det kommer til å svi, når man ser guttunger i "ManU" med Van Persies navn, vårt produkt, vår spiller, vår diamant. Men når det flipper i hode på han, som det tydeligvis har gjort nå, så er det like greit å få han bort.

 

Wenger har for meg gjort en god jobb hittil, jeg er helt sikker på at destinasjonen i Van Persies overgang er bestemt økonomisk av de høye herrer.

Link to comment
Share on other sites

BBC har vel ingen interesse av å finne på et slikt rykte.. Hvis det stemmer at AW har sagt at RVP ikke lenger var en del av hans planer, så regner jeg med at det er et svar og en reaksjon på utspillet RVP hadde etter EM. AW tilgir nok ikke at en kaptein går offentlig ut med en slik ydmykelse og et ønske om å forlate klubben på den måten.. Erstatterne var også allerede kjøpt inn i form av Podolski og Giroud. Kanskje kan RVP takke seg selv sånn sett, men han smiler nok hele veien til banken uansett..

Erstattere? Ser ingen av disse to som erstattere,men hvis en av dem banker inn 30 mål denne sesongen så skal jeg spise capsen min og legge ut bildet her.

Jeg mener laget ikke er forsterket med tapet av RvP og eventuelt Song.

Link to comment
Share on other sites

Poenget mitt var at de ble kjøpt inn som erstattere, om de faktisk viser seg å være det er en annen sak selvfølgelig.. La oss nå fokusere på å beholde Walcott i det minste, hvis det stemmer at AW har sagt at Song kan forlate klubben også.. Isåfall håper jeg M'Vila eller Sahin erstatter Song!

Link to comment
Share on other sites

Erstattere? Ser ingen av disse to som erstattere,men hvis en av dem banker inn 30 mål denne sesongen så skal jeg spise capsen min og legge ut bildet her.

Jeg mener laget ikke er forsterket med tapet av RvP og eventuelt Song.

 

Tror vi skal se litt mer reflektert på det. Når vi henter inn Giroud, Podolski og Cazorla så er det Giroud som er den spilleren som er den klareste erstatteren for Van Persie. Podolski medfører mål både som backup på spissplassen, samt at han fint kan ta på seg en rolle på kantene, der Gervinho hadde scoringsfobi i fjor, vil Podolski kunne putte 10-15 mål fra denne posisjonen. Cazorla tilfører oss en ekstra dimensjon i det oppbyggende spillet. Når Van Persie måtte gjøre mye på egenhånd på grunn av en Ramsey som ikke tok muligheten når han fikk den, så vil Giroud, Walcott, Podolski, Gervinho og gjengen få en helt, helt annen service fra denne OMS posisjonen enn fjorårets angrepsrekke. Dette gjør at vi totalt sett er styrket.

 

Vi har nok ikke en spiss som putter 30 neste sesong. Men vi har en angrepsrekke i år som jeg er overbevist om at han putte flere mål totalt enn fjorårets angrepsrekke. Vi har erstattet mer enn godt nok, problemet er at vi har styrket United skummelt mye!

Link to comment
Share on other sites

Erstattere? Ser ingen av disse to som erstattere,men hvis en av dem banker inn 30 mål denne sesongen så skal jeg spise capsen min og legge ut bildet her.

Jeg mener laget ikke er forsterket med tapet av RvP og eventuelt Song.

Tror vi må tenke annerledes. En fordel for oss vile det være om vi skåret flere mål enn i fjor, fodelt på flere spillere. Vi vant ingenting i fjor, selv om vi hadde toppskåreren.

Link to comment
Share on other sites

Noen andre vil score de målene. Fabregas puttet 15 fra midtbanen sesongen etter Adebayor dro. Da Henry dro våknet den til da utskjelte Adebayor og scoret nærmere 30 på en sesong. Da Cesc Fabregas og Nasri dro ble plutselig Van Persie skadefri og scoret 30 mål. Vi mister en stor spiller og matchvinner, helt klart. Men jeg er ikke så altfor bekymret for at vi kommer til å bli så veldig mindre målfarlige, og jeg føler meg sikker på at noen vil ta et steg opp og levere bedre enn før. Walcott har det i seg, kan dette bli hans år?

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

Noen andre vil score de målene. Fabregas puttet 15 fra midtbanen sesongen etter Adebayor dro. Da Henry dro våknet den til da utskjelte Adebayor og scoret nærmere 30 på en sesong. Da Cesc Fabregas og Nasri dro ble plutselig Van Persie skadefri og scoret 30 mål. Vi mister en stor spiller og matchvinner, helt klart. Men jeg er ikke så altfor bekymret for at vi kommer til å bli så veldig mindre målfarlige, og jeg føler meg sikker på at noen vil ta et steg opp og levere bedre enn før. Walcott har det i seg, kan dette bli hans år?

Hadde satt pris på om du hadde overtalt Walcott til å signere ny kontrakt i så tilfelle.

Link to comment
Share on other sites

BBC har vel ingen interesse av å finne på et slikt rykte.. Hvis det stemmer at AW har sagt at RVP ikke lenger var en del av hans planer, så regner jeg med at det er et svar og en reaksjon på utspillet RVP hadde etter EM. AW tilgir nok ikke at en kaptein går offentlig ut med en slik ydmykelse og et ønske om å forlate klubben på den måten.. Erstatterne var også allerede kjøpt inn i form av Podolski og Giroud. Kanskje kan RVP takke seg selv sånn sett, men han smiler nok hele veien til banken uansett..

Hadde jo vært sensasjonelt om en journalist skaper et rykte, det har aldri skjedd før...

Hvis en journalist hadde hatt info om dette for 5 dager siden så hadde det vært smurt utover alle førstesider som finnes. Veldig greit å komme med slike ord i ettertid

Link to comment
Share on other sites

Hadde jo vært sensasjonelt om en journalist skaper et rykte, det har aldri skjedd før...

Hvis en journalist hadde hatt info om dette for 5 dager siden så hadde det vært smurt utover alle førstesider som finnes. Veldig greit å komme med slike ord i ettertid

 

Jeg lever foreløpig i troen om at BBC er en langt mer seriøse enn f.eks. The Sun etc.

Link to comment
Share on other sites

Hadde jo vært sensasjonelt om en journalist skaper et rykte, det har aldri skjedd før...

Hvis en journalist hadde hatt info om dette for 5 dager siden så hadde det vært smurt utover alle førstesider som finnes. Veldig greit å komme med slike ord i ettertid

Hehe...Sensasjon. Og nå sier the Mirror at Hernandez skal motsatt vei. Koselig.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg lever foreløpig i troen om at BBC er en langt mer seriøse enn f.eks. The Sun etc.

Å sammenligne Se og Hør med Dagbladet gjør ikke at Dagbladet har rett i alt. Selv om de er bedre enn de verste så skrives det fortsatt masse udokumentert der som andre steder

Link to comment
Share on other sites

Få ting er verre enn det å gjøre slik Arsenal gjorde i fjor, da de solgte vekk tre av de beste spillerne, for så riktignok å bøte noe på skadene med en transferbonanza siste dagen før vinduet stengte.

En av de få tingene som er verre, er når man kjøper inn voldsomme forsterkninger, og alt ser bra ut en halv måned før vinduet stenger, for så å totalt bryte sammen med salg av vPersie, ikke handel av Sahin, + evt salg av Walcott og Song.

Er det ikke mulig for Arsenal å kjøpe inn en eller to spillere, UTEN å selge?

Link to comment
Share on other sites

Få ting er verre enn det å gjøre slik Arsenal gjorde i fjor, da de solgte vekk tre av de beste spillerne, for så riktignok å bøte noe på skadene med en transferbonanza siste dagen før vinduet stengte.

En av de få tingene som er verre, er når man kjøper inn voldsomme forsterkninger, og alt ser bra ut en halv måned før vinduet stenger, for så å totalt bryte sammen med salg av vPersie, ikke handel av Sahin, + evt salg av Walcott og Song.

Er det ikke mulig for Arsenal å kjøpe inn en eller to spillere, UTEN å selge?

Er det et retorisk spørsmål eller spør du for å få svar? De siste 7 årene taler vel for seg selv?

Stakkars Wenger, han ser mer sliten og oppgitt ut for hver dag som går.

 

-Og fortsatt er det ikke kommet en kommentar eller en uttalelse på Arsenal.com. Strutsepolitikken har virket før, jeg vet ikke om den vil gjøre det denne gangen. Dette stikker nok langt dypere for de fleste av oss enn at Barca stadig henter våre spillere. United selger man ikke til, ferdig med det. Denne gangen har styret gått for langt. Jeg har takket nei til mine billetter til Liverpoolkampen og jeg har takket nei til mine billetter til Spurs. Kommer ikke til å dra over før noen tar ansvar for denne latterlige beslutningen.

Link to comment
Share on other sites

Er det et retorisk spørsmål eller spør du for å få svar? De siste 7 årene taler vel for seg selv?

Stakkars Wenger, han ser mer sliten og oppgitt ut for hver dag som går.

 

-Og fortsatt er det ikke kommet en kommentar eller en uttalelse på Arsenal.com. Strutsepolitikken har virket før, jeg vet ikke om den vil gjøre det denne gangen. Dette stikker nok langt dypere for de fleste av oss enn at Barca stadig henter våre spillere. United selger man ikke til, ferdig med det. Denne gangen har styret gått for langt. Jeg har takket nei til mine billetter til Liverpoolkampen og jeg har takket nei til mine billetter til Spurs. Kommer ikke til å dra over før noen tar ansvar for denne latterlige beslutningen.

 

Kommer nok ikke mer på arsenal.com, før Persie er offisiell. Tenk om han stryker på legesjekken, det hadde blitt et hel..... rabalder på en tragikomisk måte.

Ser faktisk ikke noe værre å selge til Utd enn City og Chelsea for den saks skyld. Baserer man det på kvalitet, så er det nesten hipp som happ. Baserer man det på den rivaliserende følelsene i vår tid mot Utd; så skjønner jeg at det er noe helt annet.

Men; vi må fokusere på vårt, og det er slik det skal være. Jeg tror ikke (som mange tror), at dette gir Utd pokalen. Langt derifra, for jeg tror fortsatt at BÅDE City og Chelsea er bedre pr.d.d, enn Utd med en Persie.

 

Skulle vi selge til en av våre rivaler basert på kvalitet, så tror jeg faktisk at Utd var det laget som passer oss best; OM vi skal ha et håp om en pokal i ligaen. Og; ca £24mill nå er så mye bedre, enn gratis til samme klubb om et års tid........

 

Om Wenger mener at erstatterene er klare, så er det ikke noen bombe. To spillere har ankommet, som begge kan bekle Persie sin posisjon i laget. Om det gir like bra resultater individuelt, er det få som tror. Men; det kan gi bedre resultater på det lagmessige, for bredden er bedre med 3 (inkludert Cazorla) kontra 1.

 

Men; det er nok ikke lett å være Wenger heller. Her har man en kaptein som tydeligvis har vært en "gooner" siden barndommen, og det er dette som skjer? Mannen tjener £100 000 i uka, får spille fast, spiller på et lag som er i "toppen", har fått masse hjelp og tillitt fra klubben etter mange vanskelige år med skader, spillet legges opp til han selv, og så er det dette som skjer?

Det er jo helt utrolig. En sviker, og ikke noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Kommer nok ikke mer på arsenal.com, før Persie er offisiell. Tenk om han stryker på legesjekken, det hadde blitt et hel..... rabalder på en tragikomisk måte.

Ser faktisk ikke noe værre å selge til Utd enn City og Chelsea for den saks skyld. Baserer man det på kvalitet, så er det nesten hipp som happ. Baserer man det på den rivaliserende følelsene i vår tid mot Utd; så skjønner jeg at det er noe helt annet.

Men; vi må fokusere på vårt, og det er slik det skal være. Jeg tror ikke (som mange tror), at dette gir Utd pokalen. Langt derifra, for jeg tror fortsatt at BÅDE City og Chelsea er bedre pr.d.d, enn Utd med en Persie.

 

Skulle vi selge til en av våre rivaler basert på kvalitet, så tror jeg faktisk at Utd var det laget som passer oss best; OM vi skal ha et håp om en pokal i ligaen. Og; ca £24mill nå er så mye bedre, enn gratis til samme klubb om et års tid........

 

Om Wenger mener at erstatterene er klare, så er det ikke noen bombe. To spillere har ankommet, som begge kan bekle Persie sin posisjon i laget. Om det gir like bra resultater individuelt, er det få som tror. Men; det kan gi bedre resultater på det lagmessige, for bredden er bedre med 3 (inkludert Cazorla) kontra 1.

 

Men; det er nok ikke lett å være Wenger heller. Her har man en kaptein som tydeligvis har vært en "gooner" siden barndommen, og det er dette som skjer? Mannen tjener £100 000 i uka, får spille fast, spiller på et lag som er i "toppen", har fått masse hjelp og tillitt fra klubben etter mange vanskelige år med skader, spillet legges opp til han selv, og så er det dette som skjer?

Det er jo helt utrolig. En sviker, og ikke noe annet.

Wenger pratet ganske så fritt på TF1 i går kveld. At klubben ikke kan stå frem å si noe når de aller fleste supportere verden over reagerer med sinne og irritasjon er nok et bevis på feighet og manglende ryggrad. Når skal vår eier faktisk forklare hva han ønsker med klubben? Når skal han fortelle supporterne om sin tankegang eller visjon? At vP som person velger å gå har jeg forståelse for. Hvis Song går så skjønner jeg det også. Hvis spillerne får like lite svar og trygghet som supporterne så er det like greit å forlate skuta.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt; jeg tror det er dumt å si at elgen er skutt, om man ikke har hatt den i sikte.

Først må Persie bestå legesjekken, og så må papirene skrives under. Først da bør og SKAL klubben gi sine ord. Nå er KUN overgangsummen avtalt, men det har skjedd tidligere at ting ikke har gått som planlagt i neste ledd.

Så, jeg synes det er klokt å vente med å si for mye før alt er klart.

 

Men; det er klart klubben ta noen valg. De kan ikke havne opp i kaos hver eneste sommer, der vi mister våre profiler til den ene og den andre.

Hva vil de? Hvorfor lærer de aldri? Hva vil bli gjort annerledes i fremtiden?

Link to comment
Share on other sites

Dette er rett og slett så trist at jeg sliter med å få utløp for frustrasjonen min. Er det virkelig mulig å selge rvp til Utd? Jeg blir så forbanna. Styret er like pengegriske som persie selv. Skulle bare benka han et helt år, bare for å statuere et eksempel ovenfor rivaler og egne supportere. Hvordan kan vi ta Arsenal seriøst når de hver sommer selger unna de beste spillerne sine til bitre konkurrenter?

Link to comment
Share on other sites

Som lederen for vår supporterklubb sier : Hva skal en si..?

 

Jeg er så uendelig skuffet. At United i det hele tatt er et alternativ for RVP.... Hvor i helvete er respekten

til supporterne, til klubben. En klubb som har gitt deg sjanse på sjanse når skadehelvetet pågikk i mange år. CUNT !

 

Men det som er DESIDERT værst for min del er at styret lar det skje. De kan pakke sakene og komme seg til helvete vekk.

Det har jeg ingen problemer med å si. Og hvis Wenger hadde hatt NOEN som helst ambisjoner om å vinne tittelen så burde han satt seg på bakbeina så inn i grønnskauen. For en gjeng... Sier de vil vinne titler og så selger de RVP til United

 

“For me, Van Persie is one of the best strikers in the world, if not the best, and my desire is to keep him at the Club.” he told Arsenal Player.

 

“As for the rest I will do what is in the best interests of Arsenal Football Moneymaker Club.

 

 

Dette tas jævlig tungt og blir litt av en fordøyingsprosess

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Fant en quote som jeg tipper treffer mange av hatersa inni her midt i trynet:

 

"The lack of credit that Arsene Wenger gets is quite criminal and I think he will only be fully appreciated in hindsight when he is long gone and we are mid-table."

 

Hentet fra kommentarer til http://blog.emiratesstadium.info/archives/24356

 

Artig lesning, setter ting i litt mer perspektiv enn nesetippen til mange av dere (ja, du ja).

 

In Arsene we trust!

Arsenal <3

Link to comment
Share on other sites

Fant en quote som jeg tipper treffer mange av hatersa inni her midt i trynet:

 

"The lack of credit that Arsene Wenger gets is quite criminal and I think he will only be fully appreciated in hindsight when he is long gone and we are mid-table."

 

Hentet fra kommentarer til http://blog.emirates.../archives/24356

 

Artig lesning, setter ting i litt mer perspektiv enn nesetippen til mange av dere (ja, du ja).

 

In Arsene we trust!

Arsenal <3

Wenger er nok det viktigste som har skjedd Arsenal noen gang etter 1886, mener jeg.

Og jeg frykter mer tiden etter Wenger enn kommende sesong eller hva jeg gjorde før forrige sesong.

Jeg har vært glad i denne klubben lenge, men maken til Wengerfotballen har jeg ikke opplevd.

Som mange har satt på spissen; det er viktigere med Wengerball enn trofeer.

Tiden med Wenger har gitt oss mange trofeer og mye godt spill.

La oss håpe vi vinner kommende sesong.

Edited by ben lakris
Link to comment
Share on other sites

Så hvis vi nå mister Song. Da har vi egentlig mistet mye av kjernen de siste par sesongene.

 

Tenker da på Cesc, Nasri, Clichy, Song, van Persie o.l.

 

Istedet har vi fått inn Arteta, Gervinho, Giroud, Podolski, Mertesacker og Cazorla. Alle spillerene har forholdsvis grei erfaring med å vinne noe og i motsetning til de fleste av de andre her på lista så er de i sin beste alder og viktigst av alt: De har ikke en negativ holdning ovenfor laget etter mange år med nederlag eller nesten. Er Wenger i ferd med å bygge opp et vinnerlag igjen?

 

Muligens.. syntes hvertfall det ikke ser så ille ut hvis han henter inn en skikkelig erstatter for Song + Sahin. Hvis vi også får inn Angel Rangel fra Swansea som har blitt litt løst linket til oss i kveld så hadde jeg vært storfornøyd. Da ville jeg faktisk ha troen på et trofé kommende sesong eller neste i motsetning til hva jeg har trodd de siste 6 sesongene.

 

Alt som gjenstår å se er hva som skjer med Song og om vi forsterker de svakere leddene i laget. Håper virkelig det skjer.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...