Jump to content

Arsenals økonomiske status


Highbury Hero

Recommended Posts

Den lista du tenker på er denne som nettavisen har lagt ut som viser hvor mye de forskjellige lagene har tjent.

 

Topp 20:

(tallene er millioner euro)

1 Real Madrid 401.4

2 Barcelona 365.9

3 Manchester United 327.0

4 Bayern München 289.5

5 Arsenal 263.0

6 Chelsea 242.3

7 Liverpool 217.0

8 Juventus 203.2

9 Inter 196.5

10 AC Milan 196.5

11 Hamburg 146.7

12 Roma 146.4

13 Lyon 139.6

14 Marseille 133.2

15 Tottenham Hotspur 132.7

16 Schalke 124.5

17 Werder Bremen 114.7

18 Borussia Dortmund 103.5

19 Manchester City 102.2

20 Newcastle United 101.0

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 518
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Begge tabellene er identiske, men den du har er i pund og den Christian har er i Euro og dermed er summene ulike. Tror begge tabellene viser hvor mye klubbene har hatt i inntekt i 2009.

 

Uansett så går vi forbi Chelsea, hvilket vil si at vi genererte mer penger inn enn Chelsea i 2009. (Vet ikke om Roman sin lommebok er med i tallene til Chelski...)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Sikker på at ALL vår gjeld er slettet? EDIT: Bare på boligprosjektene ja, hvor mye er det? :)

Den lå vel på ca £120 mill i fjor. Tatt ut fra intervjuet med Gazidis som er linket til over...: "When I spoke to you last year we had about £120million of debt on Highbury Square and I remember a lot of the questions revolved around that and our property development activity," he said.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Stort sett tall fra ifjor, men fin oversikt fra The Guardian.

 

Det mest oppsiktsvekkende i mine øyne er Chelseas situasjon. Ryktene om at Roman casha ut all gjeld i klubben er vistnok en sannhet med modifikasjoner.

 

Klubbenes økonomiske tilstand:

 

Arsenal: Dei får skryt!

 

Liverpool: Appalling

 

Man U: Scandalous

 

Måtte bare sende en stikker til mine pool/manure-kollegaer :D

Link to comment
Share on other sites

Billionaire Nigerian Aliko Dangote set to bid for 16% stake in Arsenal

 

Jeg stiller meg positiv til dette. Lady Nina Bracewell-Smith er jo skjøvet ut i kulden og det er greit å få inn en person som tydeligvis er en sann fotballelsker. Hvis Aliko Dangote kjøper opp Ladyens andel så får vi tre særs kapitalsterke eiere (Dangote, Usmanov og Kroenke, tror ikke Fiszman når helt opp der) og det kan være sunt. Sjansen for at en enkelt person overtar hele klubben tror jeg vil bli mindre og fra mitt ståsted så syns jeg det er fint.

 

Det neste som må gjøres er at alle store aksjonærer får plass i styret. Jeg mener det er uheldig at vår nest største aksjonær ikke har plass der.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det har blitt nevnt i denne tråden da beklager jeg, men jeg lurer på hvor mye har vi gått ned i gjeld fra ifjor til nå?

 

Jeg ser at vi har gjeld i 265m pund, hvor lenge til vil det ta før hele gjelden blir borte. Hvis vi fortsetter den oppturen vi har hatt inntil nå.

Link to comment
Share on other sites

Sitter og leser bloggen til Lady Arse, og hennes "følelser" for klubben og dens fremtid stemmer godt overens med mine egne når det gjelder (den av og til svært store) kjøpelysten til enkelte av våre medlemmer kontra klubbens økonomi og fremtid. Et lite utdrag av hennes tanker:

 

Now think about your unreasonable demands. Buy now, pay later. Is it a cost you are willing to pay?

 

Not me. I will support Arsenal wherever they are, should that be at the top of the Premier League or the bottom of League Two or beyond, because, no matter what the future has in store, what Arsene Wenger and the current Arsenal board have put in place means that no matter what happens on the pitch, Arsenal will always be. They will exist. You might moan, you might be unhappy, but at least your club will still be around to anger you.

 

Would you rather it wasn't?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Leste denne artikkelen her:

http://www.sportspromedia.com/notes_and_in...cation_websites

 

Stemmer det at det de betaler er 8 millioner dollar årlig for stadionnavn, draktreklame og kanskje mer?

Det er ikke mer enn publikumsinntekter fra en tredjedels stadion i en enkelt kamp.

Kanskje har jeg misforstått eller er denne type inntekter så lave, selv om vi er en høyprofilert klubb.

Link to comment
Share on other sites

Leste denne artikkelen her:

http://www.sportspromedia.com/notes_and_in...cation_websites

 

Stemmer det at det de betaler er 8 millioner dollar årlig for stadionnavn, draktreklame og kanskje mer?

Det er ikke mer enn publikumsinntekter fra en tredjedels stadion i en enkelt kamp.

Kanskje har jeg misforstått eller er denne type inntekter så lave, selv om vi er en høyprofilert klubb.

 

Fra Wikipedia:

It was announced on 5 October 2004 that Emirates Airline had signed a 15-year deal for naming right of the stadium, worth £100m. This sum also includes payments for an eight-year shirt sponsorship by Emirates, starting in the 2006–07 season.[11]
Link to comment
Share on other sites

£100mill for 8år på trøya og 15 år på stadion er faktisk ganske lite. Liverpools nye draktsponsor betalte vel hele £80mill for bare 4 år.

 

Det var andre tider da. Vi var sterkt presset økonomisk og slet med å få finansiering av bankene for å bygge Emirates stadium. Avtalene med Nike og Emirates var relativt dårlige, men de betalte mye i forkant slik at finansiering ble mulig.

 

Husker jeg ikke feil så skal skjorteavtalen fornyes i 2014 og naming rights for stadion fornyes i 2019. Da snakker vi nok om helt andre beløp.

 

Vår økonomiske framtid er rosenrød, ikke en eneste liten sky i horisonten.

Link to comment
Share on other sites

£100mill for 8år på trøya og 15 år på stadion er faktisk ganske lite. Liverpools nye draktsponsor betalte vel hele £80mill for bare 4 år.

 

Da kontrakten ble underskrevet (2004?) var det den største i engelsk fotball. Det var også en viktig avtale for å finansiere stadion. Med den suksessen jeg forventer i årene som kommer vil jeg tro at nye sponsoravtaler vil ligge langt høyere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

×
×
  • Create New...