Jump to content

Arsenals økonomiske status


Highbury Hero

Recommended Posts

Financial Fair Play er jo det som hele tiden blir trukket frem. Spørsmålet er hva som skjer den dagen man innser at dette sannsynligvis ikke er mulig å gjennomføre.

Jeg er på ingen måte tilhenger av at vi skal bli ett Chelsea eller Man City, men jeg forventer ærlighet. Sånn situasjonen er nå så kan jeg delvis si meg enig i at 4 plass er ett trofe. Vi er best av de klubbene som er bak de dopede. (Minus Man Utd, de har jo tjent pengene sine ved å vinne)

Det er ett dilemma. Styret kan ikke si at de ikke vil vinne heller, men de innser vel at det er utrolig vanskelig i dagens situasjon.

 

En annen ting, det er sikkert riktig at det ligger 700 millioner i banken som kan brukes på spillerkjøp, men er det gitt at spillere som koster 250 millioner pluss passer inn i klubbens lønnsystem? Kan dette være en årsak til at disse spillerkjøpene uteblir? 80 000£ i uken er jo ingenting sammenlignet med de City, Chelsea, Barcelona, Untd PSG, osv

Edited by Parlour
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 518
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

så dette på Facebook, usikker kilde. Noen som vet noe?

 

Arsenal's majority shareholder Stan Kroenke's ranch acquisition has heightened speculation by insiders that it's only a matter of time before Uzbek billionaire Alisher Usmanov buys the Club. (Daily Mail)

 

Usmanov has reportedly bought Arsenal (via fox news) .

 

Do you think that we can buy players whith that BILLIONAIRE :D

 

BE

Link to comment
Share on other sites

så dette på Facebook, usikker kilde. Noen som vet noe?

 

 

 

BE

Hvem vet? Tviler på at et Ranch-kjøp skal være den utløsende faktor her, og fox news er ikke den mest troverdige nyhetskanalen etter min erfaring. Men som sagt, hvem vet? det er mye som kan skje!

 

PS!! Jeg finner artikkelen på Daily Mail, men jeg finner ikke noe på Fox News om den angivelige handelen.

Link to comment
Share on other sites

så dette på Facebook, usikker kilde. Noen som vet noe?

 

 

 

BE

 

Jeg aner ikke. Mest sannsynlig lite hold i kilden.

 

Uansett synes jeg det er litt morsomt med Usmanov. I denne tråden http://gunners.ipbhost.com/index.php?/topic/2995-stan-kroenke/page__st__120 var det vel kun du og jeg som var mer positiv til tjukken enn til yankeen.

 

Hvis Usmanov er en lidenskapelig Arsenalfan, og har lyst til å bruke rubler på klubben er han velkommen for min del. Silent Stan har ikke smeltet hjertet mitt.

 

Usmanov kan, hvis han ønsker (og er gal nok) gjøre oss langt mer konkurransedyktige, selv innenfor FFP:

 

- Han kan slette stadiongjelden (sparer klubben for 10-15 MGBP pr år i renter)

- Arsenal har et sponsorpotensiale som ikke er på langt nær oppfylt. Her kan Gazprom sponse oss mye, selv innenfor regelverket.

- Arsenal har et 'fremførbart overskudd' på overganger siden FFP ble innført. Det vil si at vi kan handle spillere for noen titalls mill pund, uten å overskride regelverket.

 

Timingen for et salg fra Stan til Usmanov er ganske fin, synes jeg. Fansen er litt urolig. Spillersalgene de siste årene kan sende oss ut av CL. Stan vil tjene rundt 50% på sin investering i løpet av 3 år (er det nok for en grisk amerikaner med rævva full av penger?). Litt nytt engasjement kan hele klubben trenge nå. Heia Usmanov!

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg aner ikke. Mest sannsynlig lite hold i kilden.

 

Uansett synes jeg det er litt morsomt med Usmanov. I denne tråden http://gunners.ipbho...e/page__st__120 var det vel kun du og jeg som var mer positiv til tjukken enn til yankeen.

 

Hvis Usmanov er en lidenskapelig Arsenalfan, og har lyst til å bruke rubler på klubben er han velkommen for min del. Silent Stan har ikke smeltet hjertet mitt.

 

Usmanov kan, hvis han ønsker (og er gal nok) gjøre oss langt mer konkurransedyktige, selv innenfor FFP:

 

- Han kan slette stadiongjelden (sparer klubben for 10-15 MGBP pr år i renter)

- Arsenal har et sponsorpotensiale som ikke er på langt nær oppfylt. Her kan Gazprom sponse oss mye, selv innenfor regelverket.

- Arsenal har et 'fremførbart overskudd' på overganger siden FFP ble innført. Det vil si at vi kan handle spillere for noen titalls mill pund, uten å overskride regelverket.

 

Timingen for et salg fra Stan til Usmanov er ganske fin, synes jeg. Fansen er litt urolig. Spillersalgene de siste årene kan sende oss ut av CL. Stan vil tjene rundt 50% på sin investering i løpet av 3 år (er det nok for en grisk amerikaner med rævva full av penger?). Litt nytt engasjement kan hele klubben trenge nå. Heia Usmanov!

Stemmer at jeg har vært mer positiv til tjukken en bartulf.

La oss håpe på et skifte snart.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Vi er visstnok i ferd med å inngå en ny skjorteavtale med Nike som vil være en kjempeboost økonomisk.

 

Det kommer isåfall som en stor overraskelse for min del. Har jo vært så mye snakk om at vi skulle bytte til Adidas.

Link to comment
Share on other sites

 

Det kommer isåfall som en stor overraskelse for min del. Har jo vært så mye snakk om at vi skulle bytte til Adidas.

Nike har visstnok kommet med et kanontilbud i ellevte time som skal være veldig lukrativt for oss. Det er dog bare et rykte ennå :)

Edited by Castor
Link to comment
Share on other sites

Nike har visstnok kommet med et kanontilbud i ellevte time som skal være veldig lukrativt for oss. Det er dog bare et rykte ennå :)

 

Da får vi håpe det er sannhet i ryktet, da jeg synes draktene til Nike er mye finere enn draktene til Adidas

Link to comment
Share on other sites

 

Da får vi håpe det er sannhet i ryktet, da jeg synes draktene til Nike er mye finere enn draktene til Adidas

 

Samme her.

 

Adidas kunne hatt meget flotte drakter hvis de ikke ødela alt med de jævla stripene sine og at de er litt vel glade i tettsittende drakter..

Link to comment
Share on other sites

 

 

Samme her.

 

Adidas kunne hatt meget flotte drakter hvis de ikke ødela alt med de jævla stripene sine og at de er litt vel glade i tettsittende drakter..

Hehe, alt bortsett fra fargen er med andre ord stygt på Adidas sine drakter:-)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, alt bortsett fra fargen er med andre ord stygt på Adidas sine drakter:-)

 

Neida. Fargene og mange av tingene er kule de, men de ødelegger de med å dra striper gjennom dette i etterkant. Virker som om de har et design ferdig også bare fargelegger de på disse stripene i etterkant :P

 

Tettsittende drakter tror jeg ikke vi hadde endt opp med uansett :P

Link to comment
Share on other sites

 

 

Neida. Fargene og mange av tingene er kule de, men de ødelegger de med å dra striper gjennom dette i etterkant. Virker som om de har et design ferdig også bare fargelegger de på disse stripene i etterkant :P

 

Tettsittende drakter tror jeg ikke vi hadde endt opp med uansett :P

Håper vi fortsetter med samme stil og samme fasong på draktene. Liker de siste utgavene veldig godt. Min favoritt i design og fasong er jubileumsdrakten i purpur fra 2006. Den i rødt og hvitt hadde vært helt vanvittig vakkert. Den hvite! 3. drakten fra 2007 er også veldig gjennomført

Link to comment
Share on other sites

Håper vi fortsetter med samme stil og samme fasong på draktene. Liker de siste utgavene veldig godt. Min favoritt i design og fasong er jubileumsdrakten i purpur fra 2006. Den i rødt og hvitt hadde vært helt vanvittig vakkert. Den hvite! 3. drakten fra 2007 er også veldig gjennomført

 

Helt enig med deg RP7. Begge av de nevnte draktene henger i skapet mitt her og er virkelig mine to favoritter også. Syntes også at 06/08 hjemmedrakten var veldig fin. 2010/11 drakten som jeg også syntes var veldig flott minnet også veldig om denne. Drakten vi har nå er også flott, men de to stripene er jeg ikke så veldig fan av. Dog fortsatt en flott drakt.

Link to comment
Share on other sites

"Adidas are to offer arsenal an improved offer on shirts

 

I then expect nike to come back with another.

 

Arsenal very clever here and could make a very tidy sum from this.

 

20-25m on table already. Plus a they get percentage of shirt sales."

Link to comment
Share on other sites

Innbiller meg at den er på 5 millioner pund i året. Med den nye draktavtalen og avtalen med Emirates så tror jeg vi snakker en økning i inntekter på 30-40 millioner pund i året

 

La oss håpe vi ikke roter bort mesteparten av det ved ikke å kvalifisere oss til Champions League neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

"Adidas are to offer arsenal an improved offer on shirts

I then expect nike to come back with another.

Arsenal very clever here and could make a very tidy sum from this.

20-25m on table already. Plus a they get percentage of shirt sales."

 

Blir spennende å se hvor de lander. Innbiller meg at Ivan er litt i støtet.

 

 

Mestselgende drakter (per år) fra 2007 - 2012:

 

1. Manchester United - 1 400 000

1. Real Madrid - 1 400 000

3. Barcelona - 1 150 000

4. Chelsea - 910 000

5. Bayern München - 880 000

6. Liverpool - 810 000

7. Arsenal - 800 000

8. Juventus - 480 000

9. Inter - 425 000

10. AC Milan - 350 000

 

Største draktsponsoravtaler i internasjonal fotball:

 

1. Real Madrid (Adidas) - 281 millioner

2. Barcelona (Nike) - 244 millioner

3. Manchester United (Nike) - 233 millioner

4. Liverpool (Warrior) - 229 millioner

5. Chelsea (Adidas) - 184 millioner

6. Bayern München (Adidas) - 148 millioner

7. Inter - (Nike) 134 millioner

8. Manchester City (Nike) - 110 millioner

8. AC Milan (Adidas) - 110 millioner

10. Juventus (Nike) - 97 millioner

 

Største klesprodusenter målt i omsetning av fotballtrøyer (forventet salg 2012):

 

1. Adidas

2. Nike

3. Puma

4. Umbra

5. Andre aktører

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...