Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2015


Polljen

Recommended Posts

Cech inn når vi allerede har en god keeper får meg til å tenke på da Lukic stod for oss. Han stod godt, men Graham valgte allikevel å kjøpe Seaman. Da var jeg misfornøyd, for Lukic var god, men Graham visste hva han gjorde og Seaman ble den beste Arsenalkeeperen i min levetid. Måtte Chech medføre en like stor oppgradering for oss som Seaman var i sin tid!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

Herlig start på overgangsvinduet. Håper dette er starten på opprustningen av sentrallinja i laget.
Igjen viser Wenger at han har vært instrumental for å lokke Cech til klubben:

"When Arsène Wenger spoke to me about his ambitions for this club, and how he saw me as part of this team, the decision was clear"

Link to comment
Share on other sites

Spennende signering. Cech er uten tvil en veldig god keeper. Blir spennende å se hva planen er med tanke på andrekeeper. Forsvinner Ospina slik som ryktene sier? Eller er det Szczesny som havner ut på et utlån?
Hvem andre er det Wenger jobber hardt med om dagen? Stemmer ryktene om Vidal? Eller er det noen helt "ukjente" som er på vei inn?

 

Silly Season lives on!

 

Men godt å se at vi fortsatt virker å være ute etter klasse og rutinerte spillere. Cech er jo en vinner av rang.

Link to comment
Share on other sites

Cech inn når vi allerede har en god keeper får meg til å tenke på da Lukic stod for oss. Han stod godt, men Graham valgte allikevel å kjøpe Seaman. Da var jeg misfornøyd, for Lukic var god, men Graham visste hva han gjorde og Seaman ble den beste Arsenalkeeperen i min levetid. Måtte Chech medføre en like stor oppgradering for oss som Seaman var i sin tid!

Jeg er noe ambivalent når det gjelder denne overgangen, rett og slett fordi jeg er relativt imponert over det Ospina har levert den tiden han fikk være vår førstemålvakt. Jeg har ingen negative følelser ovenfor Cech, men jeg er usikker på om vi har mistet "fremtiden" når Ospina nå forsvinner eller blir degradert.

 

Jeg forstår sammenligningen med Seaman/Lukic, men det skal også sies at Seaman kom i en alder av (nesten) 27 og Cech er 33. Men hvis Cech holder ut like lenge som toppkeeper som det Seaman gjorde (forlot oss i en alder av 40) så har vi mange gode år foran oss.

 

Som sagt noe ambivalente følelser, ikke p.g.a. det vi får men p.g.a. det vi kanskje mister.

Link to comment
Share on other sites

Cech inn når vi allerede har en god keeper får meg til å tenke på da Lukic stod for oss. Han stod godt, men Graham valgte allikevel å kjøpe Seaman. Da var jeg misfornøyd, for Lukic var god, men Graham visste hva han gjorde og Seaman ble den beste Arsenalkeeperen i min levetid. Måtte Chech medføre en like stor oppgradering for oss som Seaman var i sin tid!

 

Jepp. "I still think John (Lukic) is one of the top 5-6 goalkeepers in the country. But I still think Seaman is the best." Sa Graham den gang. Og situasjonen nå ligner.

 

Edwin van der Saar var et år eldre enn Cech er nå da han flyttet til Manchester. Hvis Cech kan ha noe i nærheten av samme innvirkning som nederlenderen, da blir det moro fremover!

Link to comment
Share on other sites

Dagens "Vidal-rykter" er at Wenger ikke er interessert og at ryktene skal skyldes "Twitter-troll"! Det ymtes også frempå at han eventuelt er ute etter et noe mer defensivt alternativ i William Carvalho. Rykter om sistnevnte har kommet med jevne mellomrom etter sesongslutt og er vel like mye løse rykter som det meste annet.

Link to comment
Share on other sites

Skjermbilde_2015_06_29_kl_16_48_21.jpg

 

Da var han på Arsenal.com også! :D

 

 

 

Der var du litt treg;p se 2 poster opp;D

 

Liker forsåvidt ryktene om at Carvalho inn også, han har vært fantastisk for Portugal i U21 ! Men Vidal gjør at jeg blir våt i....munnvikene for å si det mildt, har dog SVÆRT liten tro på at Vidal kommer inn portene, desverre.

 

Cech er i mine øyner en veldig god signering, håper virkelig det er WS som ryker ut på et lån(Mener fortsatt han ha en god framtid i Arsenal) så et lån hadde vært bra tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner med at cech går inn som førstekeeper. Blir spennende å se hva som skjer med ospina/szczesny, jeg tipper ospina blir solgt. Og de som mener alder en en hindring, tja, kanskje. Men se feks på på van der Sar som dro til United som 35-åring... Eller Buffon. Ja, lista meg gode keepere oppi åra er egentlig ganske lang.

Link to comment
Share on other sites

Liker forsåvidt ryktene om at Carvalho inn også, han har vært fantastisk for Portugal i U21 ! Men Vidal gjør at jeg blir våt i....munnvikene for å si det mildt, har dog SVÆRT liten tro på at Vidal kommer inn portene, desverre.

 

Synes ikke det Carvalho har vist i de kampene jeg har sett har vært veldig bra. Han spiller litt som Carrick hvor han bare dekker rom og avskjærer pasningsmuligheter. Setter nesten ikke noen taklinger slik som Coq gjør. Og han har på langt nær like god pasningsfot som Carrick så blir litt midt mellom to båter for meg. Håper vi går for noe annet, men selvfølgelig er han ung og kan bli bra om et par år :)

Link to comment
Share on other sites

Heller ikke imponert over carvalho i EM, i tillegg har han ett helt ufattelig dårlig tempo, rystende å se på.

Syns han er en bra spiller, minner meg mye om John Obi Mikel som tross alt har hatt en rolle i et meget suksessfullt Chelsealag i omlag ti år.

Men med vår spillestil trenger vi en DM med god forflytningsevne, jeg tror mange poeng har vært avverget etter jul fordi Coquelin kunne sprinte ned og ta posisjonen til backen ved kontringer f.eks.

 

Personlig vet jeg ikke helt hvem jeg ønsker meg i DM-posisjonen nå, men er ingen tvil om at det er en backup der og å få inn en som kan skape litt på egenhånd i angrepet som bør være prioritet. (Lacazette hadde vært en ENORM signering her, lite trolig at han drar før etter EM dog.)

 

Tror forresten at Carvahlo kunne dominert og vært en av de beste spillerne i Serie A der spillet ofte går litt saktere.

Link to comment
Share on other sites

Det var en pangstart på sommerens overgangsvindu, men hva nå? Ryktene rundt Vidal dabbet av når samtlige tabloider kunne bekrefte vår signering av Cech. Ryktene rundt Carvalho virker veldig halvhjertet. Alexis skal visstnok personlig ha anbefalt Wenger å signere Eduardo Vargas. Han noterte seg vel for fire mål i sin tid i QPR. Sesongen sparkes tidligere i gang i år, så eventuelle overganger bør være klar før vi skal denge Chelsea på Webley den 2.august.

Link to comment
Share on other sites

De fleste av oss har vel fått med oss at Arteta fikk tilbud om en nye ett-årskontrakt, og jeg var sikker på at alt var klart i så henseende. Nå leser jeg "rykter" om at det ikke er så enkelt. Han skal ha fått en kontrakt fra Arsenal, men det viser seg at han ennå ikke har skrevet under, om dette skyldes at det må til "småjusteringer" i kontrakten eller om han vegrer seg for å forsette vet jeg ikke.

Så rent formelt så er vel ikke Arteta "Arsenalspiller" pr 1. juli? Hva som skjer får vi vel vite i løpet av vinduet.

Link to comment
Share on other sites

Så rent formelt så er vel ikke Arteta "Arsenalspiller" pr 1. juli? Hva som skjer får vi vel vite i løpet av vinduet.

Var helt sikker på at den gikk ut neste sommer.

Siden det er lite å gjøre på jobb gjorde jeg litt research og står ingenting om at han har fått noe mer enn 4-årskontrakten han signerte på i '11.

 

I såfall mener jeg at vi kan la være å fornye kapteinens kontrakt, kan være en nyttig squad-spiller, men får vi han og Flamini ut frigjør vi penger på budsjettet til å signere en bedre spiller enn de to er og mtp. at vi har ny kontrakt på Rosicky og mange alternativer på midten samt en tropp som begynner å bli rutinert så er det kanskje greit å slippe Mikel på free transfer så han kan vende tilbake til Spania der tempoet er litt annerledes.

Link to comment
Share on other sites

Selv om han er over toppen så må vi ikke glemme hvor fatal han var for oss, spesielt de 2 første sesongene. I følge spillerne er han også den mest hjelpsomme og den lederskikkelsen han skal være. Vil ha han som squad player, uten tvil. Med Coq ved siden av seg så blir han ikke like alene med absolutt alt det defensive ansvaret, som han hadde i lange perioder. Og da tror jeg han kan være veldig god. Flamini må dra, overraskende at Rosicky ikke har dratt, var ekstremt lite brukt denne sesongen ettersom vi har så ufattelig mange offensive midtbanespillere.

Link to comment
Share on other sites

Var helt sikker på at den gikk ut neste sommer.

Siden det er lite å gjøre på jobb gjorde jeg litt research og står ingenting om at han har fått noe mer enn 4-årskontrakten han signerte på i '11.

 

I såfall mener jeg at vi kan la være å fornye kapteinens kontrakt, kan være en nyttig squad-spiller, men får vi han og Flamini ut frigjør vi penger på budsjettet til å signere en bedre spiller enn de to er og mtp. at vi har ny kontrakt på Rosicky og mange alternativer på midten samt en tropp som begynner å bli rutinert så er det kanskje greit å slippe Mikel på free transfer så han kan vende tilbake til Spania der tempoet er litt annerledes.

Fireårskontrakten gikk ut nå 1. juli, men det var mye snakk i høst/vinter om at han ville få en ett årig forlengelse av den og jeg så vidt jeg vet så er forlengelsen klar fra Arsenals side. Hadde Arsenal ikke ønsket å forlenge kontrakten så hadde han vært på samme liste som Diaby over "frigitte" spillere. Jeg tror Arsenal står ved forslaget om forlengelse og at det er Arteta det står på.

Personlig så har jeg ikke noe i mot at Arteta skulle ønske å avslutte sin karriere i en "hjemlig" klubb. Og så var det tradisjonen om at vår kaptein forlater oss i sommervinduet :P

Link to comment
Share on other sites

var han fatal for oss de 2 første sesongene???

Fatalt for motstanderne? Regner med at P7 mente VITAL :)

 

I følge spillerne er han også den mest hjelpsomme og den lederskikkelsen han skal være. Vil ha han som squad player, uten tvil.

I intervjuet jeg så hvor de kåret mest hjelpsomme vant mannen som har hatt bindet denne sesongen og "vår egentlige leder" Mertesacker.

Link to comment
Share on other sites

Ble han ikke kåret til turneringens beste spiller?

Det ble også Marcus Berg, Royston Drenthe og Gilardino uten at noen av de kunne forsterket oss på noe som helst tidspunkt. Carvalho er bra, men litt for temposvak IMO.

Edit: Bare for å ha nevnt det: Cech, Huntelaar, Mata og Thiago har også vært U21s beste spiller så tydelig at enkelte tar nivået.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner altfor lite til Carvalho, men regner han som et stort talent på defensiv midtbane. Vi HAR et stort talent på defensiv midtbane i Coqelin, så det er ikke en slik type vi trenger. Jeg ønsker en etablert og erfaren verdensklassespiller som kan erstatte de erfarne vi har (Arteta - som egentlig ikke er en def midtbane, Flamini - som er over the top) og som kan avlaste/rullere den plassen sammen med Coq, mener vi er sårbare hvis Coq blir skadet. Hvem denne spilleren er er jeg mer usikker på. Er ikke flust av slike rundt om i fotballverdenen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...