Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2015


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

Vil ikke tro vi får se noen signeringer før etter Copa America. Kanskje Wenger lurer rundt etter en ny Alexis :)

Hvis aktuelle signeringer kommer rett etter Copa (finale 4. juli) så har jeg ingen problemer med å vente. Hvis vi (som vanlig) må vente til kalenderen viser august måned, og kanskje i tillegg har startet ligaen, før vi får signeringen da blir jeg skuffet.

Link to comment
Share on other sites

Cech virker mer og mer sansynlig. Gledelig det. Ellers syntes jeg det er stille :/ Håper på en DM og spiss i tillegg. Virkelig klasse på disse og troen øker!

 

Det spekuleres mye rundt Jackson Martinez. Jeg har ikke helt troen på disse ryktene, men en klassespiss er han. Jeg tror Wenger anser Giroud, Welbeck og Walcott som godt nok.

 

Videre har ryktene rundt Schneiderlin og Kondogbia stilnet. Her er jeg meget usikker på hva Wenger tenker. Wilshere spilte en glimrende kamp for England i en dypere rolle, men Wenger har selv avskrevet Wilshere for denne rollen. Vurderer han Ramsey som god nok? Er Arteta ansett som god nok back up? Det er mange spørsmålstegn rundt disse to plassen så det blir spennende å se hvordan Wengerselv vurderer det når vi skriver 1.september.

Link to comment
Share on other sites

Sunderland have agreed a deal to bring Arsenal right-back Carl Jenkinson to the Stadium of Light on a season-long loan, reports the Mirror.

 

Virker sansynlig all den tid han står bak både Debuchy og Bellerin i rekka.

Link to comment
Share on other sites

Videre har ryktene rundt Schneiderlin og Kondogbia stilnet.

En del (Mindre seriøse) kilder melder at vi har startet å forhandle med Kondogbia i dag. Han og Cech inn, så er mye gjort.. Mener fortsatt vi trenger et nytt offensivt alternativ i tillegg til disse, men de to ville gjort oss til tittelkandidater igjen.

Link to comment
Share on other sites

En del (Mindre seriøse) kilder melder at vi har startet å forhandle med Kondogbia i dag. Han og Cech inn, så er mye gjort.. Mener fortsatt vi trenger et nytt offensivt alternativ i tillegg til disse, men de to ville gjort oss til tittelkandidater igjen.

Ja jeg så det på news now. Gazidiz skal visstnok også ha bekreftet at forhandlingene om Cech er i gang. Spennende tider vi går i møte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var litt usikker på kontraktslengden til Flamini, der jeg trodde den gikk ut denne sommeren. Siden det er stille på den fronten og han ikke er oppført blant de som er "released" så antar jeg at kontrakten varer til sommeren 2016. Pessimisten i meg tolker dette som at en ny DM er usannsynlig og at vår backup for Coq blir Arteta og Flamini i kommende sesong.

 

Ja jeg så det på news now. Gazidiz skal visstnok også ha bekreftet at forhandlingene om Cech er i gang. Spennende tider vi går i møte.

Da er det vel en målvakt på vei ut, blir det polakken? det er vel mest sannsynlig tror jeg.

 

Mourinho skal vi ha forlangt OX til Chelsea i forhandlingene, men det er blitt avslått (iflg ryktene)

Link to comment
Share on other sites

Om vi beholder Arteta (vår kaptein), er det da gitt at Wenger ikke tenker på Coq som 2.valg? I mitt hode er det helt galt, men man vet jaggu ikke hva som skjer i hans...

Med lille Arteta på midten tror jeg vi fort kan se grusomme enkeltkamper igjen, noe som heldigvis var fraværende sist sesong.

Link to comment
Share on other sites

Om vi beholder Arteta (vår kaptein), er det da gitt at Wenger ikke tenker på Coq som 2.valg? I mitt hode er det helt galt, men man vet jaggu ikke hva som skjer i hans...

Med lille Arteta på midten tror jeg vi fort kan se grusomme enkeltkamper igjen, noe som heldigvis var fraværende sist sesong.

Jeg nekter å tro, etter det Coq har levert denne vårsesongen at Arteta skal starte den nye sesongen som et førstevalg. Men til tross for alt det gode Wenger til tider leverer, så kommer det av og til noen "taktiske grep" (spillermessig) som jeg hverken da eller fremdeles nå har forstått grunnen til.

 

Og til tross for at jeg til tider er vel pessimistisk når det gjelder det som skjer i Arsenal, så er denne muligheten egentlig utenkelig til og med for meg.

Link to comment
Share on other sites

Virker som om Benitez er ute etter Icardi, tviler på at argentineren er ønsket som tredjevalg, kanskje dette åpner opp for en Benzema-overgang?

 

 

Kondogbia, Cech og Benzema = Drømmesommeren (Men er egentlig veldig fornøyd om vi får inn EN av de 3.)

 

 

Angående Flamini: Med hans fighting spirit må det være mulig å selge han videre til et annet lag i PL, virker ikke som om han nyter samme tillit hos Wenger mer og laget blir tydelig mer usikkert når han spiller - Stemmer at han har kontrakt til 2016 forøvrig.

Elsker måten han spiller med hjertet utenpå drakta og kaster seg inn i hver duell, men det samme gjør Ramsey og Coquelin. Sistnevnte har også evnen til å spille langt mer disiplinert og treffer bedre på taklingene sine.

 

Angående Arteta:

Arteta er ingen dårlig backup, han leser spillet bra og kan være en viktig del av laget som en backup-mann neste sesong, pasningsfoten hans kan bli viktig for å roe ned spillet og hjelpe oss å "kvele" kamper. Langt mer disiplinert enn Wilshere, Ramsey og Cazorla så et meget fint alternativ når vi skal ro i land et resultat.

Alene i ankerrollen vil jeg ikke ha han dog, fungert greit med Ramsey, men mangler litt fart, styrke og i intensitet for den rollen IMO.

 

Angående transfers inn:

Cech virker veldig nær, håper vi ikke har gått med på noe idiotisk som å sende Ox i bytte, en ny keeper vil være en klasseoppgradering, men han er gammel og slipper vi Ox så er vi tynne på vingplassen.

 

Kondogbia ville vært glitrende, rask, sterk, leser spillet bra og er et ordentlig rivjern, mangler litt i posisjoneringen og pasningsspillet fra det jeg har sett han, men utvilsomt et meget stort talent.

 

Benzema - Er Benzema - Glitrende spiss, som kanskje ikke er den mest kliniske, men scorer bra med mål og er lur nok i spillet til å gi lagkameratene mye rom også.

Fysisk sterk og rask, lur og scorer mål, ville vært absolutt perfekt.. Desverre tviler jeg på at Real Madrid er villig til å slippe spillere til oss på en stund, da de nok er klubben i verden som er MINST keen på å virke som noens farmerklubb..

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder ryktene om Cech så er det i følge de "nyeste" ryktene Ospina som kommer til å forlate Arsenal til fordel for Fenerbache. I et (eller flere?) av disse ryktene så sies det også at Cech tar med seg sin keepertrener fra Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

Virker for meg usannsynlig at Ospina forlater, vært meget god for oss. Verdensklasse på streken. Synes han fortjener å starte som nr.1 neste sesong. Og med tiden blir språket hans bedre og dermed kan kommunisere bedre med forsvaret, og deretter bli enda bedre i feltet.

Link to comment
Share on other sites

Virker for meg usannsynlig at Ospina forlater, vært meget god for oss. Verdensklasse på streken. Synes han fortjener å starte som nr.1 neste sesong. Og med tiden blir språket hans bedre og dermed kan kommunisere bedre med forsvaret, og deretter bli enda bedre i feltet.

 

Hvorfor i alle dager skulle Ospina selges? Han er jo langt bedre enn WS per dags dato.

 

Jeg er helt enig med dere, men slik jeg tolker ryktene så sitter Wenger fremdeles med en "forkjærlighet" for WS og skal tilsynelatende ha valgt han som sitt andrevalg. Uansett hva vi måtte mene om Ospina og WS, så er det ikke tvil om at hvis Cech kommer så er det som et førstevalg. Etter sin gode oppvisning som vår "burvokter" så er det heller ikke sikkert at Ospina vil være tilfreds med å bli degradert til et andrevalg.

I denne sammenheng så er det ikke nok å bare vurdere hvem som er best av Ospina og WS, men man må ta med i vurderingen at den som blir vil være vår andrevalg i minst en sesong fremover (sannsynligvis i mer enn en sesong)..

Link to comment
Share on other sites

Virker for meg usannsynlig at Ospina forlater, vært meget god for oss. Verdensklasse på streken. Synes han fortjener å starte som nr.1 neste sesong. Og med tiden blir språket hans bedre og dermed kan kommunisere bedre med forsvaret, og deretter bli enda bedre i feltet.

 

 

Eg må sei meg ueinig med deg der, men kun med forbehald om at dei etterkvart så sterke ryktene om at Cech er på veg inn på Emirates. Eg rangerer Cech framfor Ospina sjølv om han skulle vert bakfull, og det er ikkje for å seie noko stygt om Ospina, men Cech er verdsklasse. Ospina har "bare" vært dritgod.

 

Hvorfor i alle dager skulle Ospina selges? Han er jo langt bedre enn WS per dags dato.

 

Den einaste grunnen er i mine auge at han ikkje vil spele annenrangs fiolin og blir dermed solgt for å gi #1 til Cech. Schechsnedsncny fortsetter på benken. Det er det einaste scenarioet eg ser for meg kan vere grunnen.

Link to comment
Share on other sites

Den einaste grunnen er i mine auge at han ikkje vil spele annenrangs fiolin og blir dermed solgt for å gi #1 til Cech. Schechsnedsncny fortsetter på benken. Det er det einaste scenarioet eg ser for meg kan vere grunnen.

Enig i dette, må være Ospina som ønsker å være førstevalg og WS som ønsker å bli for å kjempe for plassen.

Endelig ser det ut til at vi får inn enern bak og forhåpentligvis kan han lære WS mye.

Denne signeringen har vi skreket etter siden WS tok keeperhanskene og selv om den burde skjedd for 2-3 år siden er WS fortsatt ung og kan lære mye.

 

Damian Martinez er vel på vei vekk på utlån også, så virker som vi skal satse på Øst-Europeerne i buret kommende sesong.

 

 

Virker jo også som om Tony Roberts (Keepertrener) stikker til Swansea pga. hans gode forhold til Fabianski og at vi får inn Lollichon som har vært Cechs keepertrener siden før Cech kom til England, en overgang som dekker "alle hull" sånn sett.

Link to comment
Share on other sites

Ian Gazidis møtte fredag diverse av Arsenals supporterklubber og arseblog.com har et lenger utdrag av spørsmål og svar fra den seansen.

 

Selvsagt så blir det begrenset med konkret informasjon om overganger på en slik tilstelninger, men følgende sitat skulle vel til si at eventuelle kjøp denne sesongen blir for å "toppe" kvaliteten i troppen og ikke så mye på å kjøpe kvantitet: "........ The challenge for us, and what a great challenge to have, is how you improve that. You’re right, we have to do that but it’s actually not very easy when you’ve got a very good squad........."

 

Selvsagt så blir mye så vagt at det kan tolkes flere veier, men hvis det blir kjøp så synes det at det blir for å skape en reell forsterkning av laget. Det sannsynlige kjøpet av Cech er vel et eksempel på det.

Link to comment
Share on other sites

Virker som Roman og Cech er såpass gode venner at han har lovet han frie tøyler ang klubbvalg. Dessuten leste jeg at Cech selv trives veldig godt i London, så da er vel valget rimelig greit? Skeptisk til at vi skal beholde polakken og hive Ospina på dør, men samtidig er det noe med "homegrown" osv.

 

Desverre er det få andre rykter, de få useriøse man leser om handler ofte om sentrale midtbanespillere... Er det en plass vi har nok folk så er det her. Om Cech kommer inn, så hadde en backup i midtforsvaret, en virkelig DM og en verdensklasse av en spiss holdt i lange baner til å utfordre på flere fronter neste år.

 

Som altid er jeg veldig skeptisk til at jeg får det som jeg vil :) Desverre tror jeg det at vi ikke får noen ny toppspiss på endel år til. Heldigvis har vi Coq på DM, ellers ville det vært krise med en gambling på Arteta der neste sesong også.

 

Hva med kapteinsbindet? Når skal vi endelig peke ut en bauta av en kaptein som spiller flesteparten av kampene og er en lojal og solid spiller? Det er jaggu på tide snart.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...