Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2015


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

Er det ingen her som ønsker en til Midstopper???

Ideelt sett så hadde det vært flott med en toppstopper som makker til Kos. Men jeg tror de fleste er ganske sikre på at det ikke er noen sjanse for at Wenger kjøper en slik spiller i dette vinduet og derfor ikke "Pusher" det ønsket frem.

 

Kos er førstevalget. Per merker nok alderen til en viss grad men er fremdeles god, selv om dette kanskje er siste sesongen som er førstevalg. Wenger synes å ha klokketro på potensialet til Gabriel, så han er et klart tredjevalg. Selv om Chambers ble nærmest usynlig utover i sesongen så viste han at i starten av sist sesong at han fungerte bra sammen med Kos, men av en eller annen merkelig grunn så snakker Wenger hele tiden om han som om at det er backen som er hans posisjon (noe jeg er fullstendig uenig i). I tillegg så kan Monreal og Debuchy dekke denne rollen.

 

Når alt det er sagt så er det ikke tvil om at mye står på at Kos holder seg skadefri og ut han som den ene i midtforsvaret så kan det bli litt mer usikkert, Så ja ideelt sett så kunne en midtstopper vært greit, men siden jeg har null tro på at Wenger mener det samme så har jeg ikke dette med i ønskelista mi.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ingen grunn til at vi skal kjøpe en ny midtstopper, med mindre en top top quality stopper brått skulle bli tilgjengelig. Jeg skjønner ikke den stadige smågnålingen på Mertesacker. Etter litt rusk som nybakt verdensmester, så har han vært jevn og god (unntak Monaco hjemme, men neste alle var elendige i den kampen). Frykt for at han kan miste tempo er totalt ubegrunnet, da han ikke har noen fart og logisk ikke har noe å miste!

 

Gabriel minner meg om Koscielny når han kom. Jeg forventer at han blir like god også!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke den stadige smågnålingen på Mertesacker. Etter litt rusk som nybakt verdensmester, så har han vært jevn og god (unntak Monaco hjemme, men neste alle var elendige i den kampen). Frykt for at han kan miste tempo er totalt ubegrunnet, da han ikke har noen fart og logisk ikke har noe å miste

Personlig mener jeg det er en stor fordel å kunne sette linja litt høyere fra avspark og det passer Per dårlig. Han var meget svak første halvdelen av sesongen, men etter Coquelin og Bellerin kom inn bedret det seg stort (Ja, Mertesacker er rutinert og kan lære Chambers mye, men å ha to temposvake spillere ved siden av hverandre i et høytstående forsvar blir tull).

 

Synes Chambers er best som stopper, men ville vært veldig "Wengersk" å sette han ut på backplassen for å lære.. Denne mannen har et vanvittig potensiale på stopperplassen og sier vel selv at han jobber hardt med å forbedre hurtigheten sin.

 

Gabriel er veldig lovende synes jeg, ikke like rask, teknisk god og offensiv som Koscielny og ikke like taktisk som Mertesacker, men ganske rask, smart i banespillet og gjør ting enkelt. Et godt tredjevalg tror jeg.

 

 

Pdd. mener jeg at spiss og DM er det meste prekære, tipper vi ender opp med en venstreback (Med Monreal tilbake til Spania) og en stjernesignering til. (Hvem det skulle være aner jeg ikke, har det bare på følelsen.. Reus/Lacazette/Benzema? I wish.)

 

Vidal, som sannsynligvis har en glitrende agent er visst nå på vei til Bayern, har vært "klar" for Arsenal og United før, ender nok opp med en laaang kontrakt i Juve med økt lønn.

Link to comment
Share on other sites

Så har det skjedd dom ikke skulle skje. Villa har stukket av med vår Hendrik Almastadt. Hvordan skal vi få erstattet han så kort før seriestart?

 

http://www.theguardian.com/football/2015/jul/15/aston-villa-appoint-arsenal-hendrik-almstadt-sporting-director

 

Ok, jeg får vel innrømme at jeg ikke aner hvem fyren er :-)

Link to comment
Share on other sites

Er et rivjern på midten så bør stå overst på listen! No har Wenger sett kondogbia og schneiderlin gått forbi, itillegg der det ut som Vidal ender opp i Bayern. Meget spent på hva som kommer, men har ikke store forhåpninger i det hele tatt

Link to comment
Share on other sites

Så har det skjedd dom ikke skulle skje. Villa har stukket av med vår Hendrik Almastadt. Hvordan skal vi få erstattet han så kort før seriestart?

 

http://www.theguardian.com/football/2015/jul/15/aston-villa-appoint-arsenal-hendrik-almstadt-sporting-director

 

Ok, jeg får vel innrømme at jeg ikke aner hvem fyren er :-)

"With Arsenal Almstadt worked on technical scouting, data analytics, financial budgeting and contract management."'

Kanskje han gikk i protest mot at Diaby måtte gå :P

Link to comment
Share on other sites

Iflg Daily Mail (joda jeg vet man ikke skal tro på alt de engelske blekkene skriver) så sliter Arteta fremdeles med skaden han pådro seg sist sesong og er ennå ikke kampklar. Han er delvis med på treningene og han er med på Singapore-touren fordi Wenger mener han har en viktig rolle i laget i garderoben og utenfor banen.

 

Hvis dette stemmer så er det en fare for at han nå er såpass sårbar at det bare bekrefter behovet for å få inn en ekstra spiller som kan dekke den defensive rollen på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Benzema-ryktene er jo selvfølgelig spennende. Franskmannen passer oss bra, er fysisk, lur og vil i så fall bli vår fjerde marqee signing på tre år. Det siste er meget viktig, om så bare for å sementere bildet av Arsenal som en toppklubb der de beste spillerne drar til.

 

Om han er noen direkte oppgradering til Giroud er jeg derimot usikker på. Benzema er en større stjerne og har et større talent enn Giroud. Han ble god og kjent veldig tidlig og passet slikt sett godt inn i Reals galacticos-politikk da han ble hentet i 2009, kun 22 år gammel. Dette var på tiden da Giroud, ett år eldre, spilte for Tours i Liege 2. Likevel har vår franskmann bygd seg opp sesong for sesong for sesong, og har nå matchet scoringsstatistikken til Benzema i to sesonger. Han har også mer å tilby enn Benzema defensivt.

 

I motsetning til Giroud virker det kort sagt som om Benzema har flyti litt vel lenge på talentet sitt, som er stort, men som ikke har forhindret ham i å stagnere hardt de siste to sesongene. Spørsmålet da er om Wenger kan inspirere ham igang igjen, i den grad at han blir et naturlig førstevalg alene på topp eller i en duo med Giroud/Welbeck. Skal Benzema hentes tror jeg det blir helt nødvendig. På den ene siden vil han fort surne som benkesliter i Arsenal, mens det gagner ingen om han starter på topp, uke etter uke i en uinspirert tilstand. Til det har Giroud tatt for mange små steg.

Link to comment
Share on other sites

Statistisk sett er Benzema en betraktelig bedre dribler enn Giroud, han har bedre skudd, pasningsfot (Flere nøkkelpasninger og høyere treffprosent)

Benzema er en av få spisser i verden som kan skape selv og gi plass til andre og variere mellom å møte og gå i bakrom.

 

En glitrende spiss og pdd. langt fortsatt langt bedre enn Giroud IMO. Giroud er en fin spiller og et godt alternativ, men en stund hadde vi faktisk Henry, Bergkamp, Wiltord og Kanu å velge mellom (Og da gikk det jo veldig bra)

Man ser kanskje en enda bedre Benzema for Frankrike, i Real Madrid er jobben hans mer å skape rom for Cristiano..

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil helst ha inn erfaring samtidig som de har noen år igjen på banen. En 32 åring har kanskje bare en sesong til i seg på virkelig toppnivå, og slike mener jeg det blir bare dumt å bruke penger på. Det perfekte er selvsagt 26-28 år gamle spillere med tonnevis erfaring samt flere gode sesonger igjen. Billige er de selvsagt ikke, men det er en mer langsiktig løsning kontra brannslukking og samme problemet neste sesong.

Det tar også tid for alle spillere å tilpasse seg laget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil helst ha inn erfaring samtidig som de har noen år igjen på banen. En 32 åring har kanskje bare en sesong til i seg på virkelig toppnivå, og slike mener jeg det blir bare dumt å bruke penger på. Det perfekte er selvsagt 26-28 år gamle spillere med tonnevis erfaring samt flere gode sesonger igjen. Billige er de selvsagt ikke, men det er en mer langsiktig løsning kontra brannslukking og samme problemet neste sesong.

Det tar også tid for alle spillere å tilpasse seg laget.

Jeg forstår din tankegang. Mitt resonnement er basert på at Le Coq forblir førstevalget.

 

Videre så skal sladrespalter ha det til at Real nærmer seg Lorentz. Åpner det for en mulig Benzema-overgang?

Link to comment
Share on other sites

http://www.dailystar.co.uk/sport/football/454689/Arsenal-transfer-news-Mathieu-Flamini-Galatasaray-agree-deal

 

Om det stemmer at Flamini er på vei ut, så må vel det tyde på at det kommer ett nytt ansikt inn?

Ikke nødvendigvis. Sist sesong startet vi med Arteta og Flamini, vi avsluttet med Coq og Flamini. Nå har vi Coq og Arteta, kanskje det er godt nok for Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Vi har nylig blitt linker til PSGs Thiago Motta. 32-åringen har ett år igjen av kontrakten sin. Blir nok ikke altfor dyr, og har tonnevis med erfaring og har vunnet en rekke trofeer. Jeg tror det kunne vært en fornuftig løsning.

Ville vært en glitrende løsning. Har 2-3 gode sesonger igjen og har plenty av erfaring i andre storklubber.

 

Å hente inn enda en seiersvant, rutinert bra spiller kan vel heller ikke skade.

Link to comment
Share on other sites

Etter signeringen av Cech har det vært meget stille på ryktefronten. Det har bekymret enkelte, undertegnede inkludert. Vi vet jo alle at Wenger liker å holde kortene tett til brystet. En uke før vi signerte Özil, avfeide han ryktene. Den ikke fullt så reliable avisen Metro leker i dag med en teori om hvorfor det har vært så stille på ryktefronten, og fundamentet er lønninger.

Diaby og Podolski har forlatt klubben for godt, mens lønnsslippene til Sanogo og Jenkinson sendes til henholdsvis Ajax og West Ham. Metro skal ha det til at dette har frigjort £200.000 i uka. Flamini og Campbell ryktes bort fra klubben. Det ligger også i kortene at en keeper forlater Emirates i sommer. Dersom WS, Campbell og Flamini forlater oss vil det visstnok frigjøre ytterligere £150.000 i uka, i følge Metro. Dersom disse bitene faller på plass har klubben frigjort £350.000 i ukentlige lønninger, noe som skulle være nok til å drifte ett par kvalitetssigneringer til.

Om dette bare er løse spekulasjoner vites selvfølgelig ikke, men mtp at Arsenal ligger i toppen av lønnstabellen så syns jeg ressonementet gir mening. Overgangsvinduet er ikke over før 1.september!

 

http://metro.co.uk/2015/07/20/three-sales-will-leave-arsenal-perfectly-placed-in-the-transfer-window-5304166/?

Link to comment
Share on other sites

Linkes sterkt til Sergi Samper om dagen. Kjenner ikke for mye til han, men er kaptein og spiller Bosquets-rollen på Barca-B. Har utkjøpsklausul på 8,5m £, kjenner ikke for mye til han men han virker å være akkurat en slik signering jeg kunne ønsket meg. Kjempe potensiale, god pasningsfot og greit tempo. Litt understudy av Coq så kan han bli en klasse DM.

 

Ellers skrives det jo om Draxler som alltid. Tiden burde jo egentlig være inne for å hente han hvis Wenger fremdeles er interessert mtp at det er svært lite/null dekning bak Alexis hvis man ser på Theo og Ox som høyrevinger. Med mindre Gnabry/Campbell skal slå voldsomt igjennom denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Det skjer så lite konkret på overgangsmarkedet (med unntak av manure og pool) at avisene ikke vet hva de skal skrive om. Kolo Toures frykt for hunder var jo en overskrift på mandag. Derfor klarer jeg ikke ta rykter rundt klubben seriøst akkurat nå.

 

Når der er sagt så høres jo Samper ut som en klassisk Wenger-signering. Stemmer riktignok ikke helt overens med Wenger jakt på "only top quality".

Link to comment
Share on other sites

Syns Samper ser veldig spennende ut, brukbar defensivt, men ser litt mer ut som en dyptliggende playmaker á la Xabi i mine øyne.

Ellers ser jeg at WS er i ferd med å forlate oss, 1 000 000£ for lånet og klausul på kjøp for 5 000 000£. Syns det er synd det er med en utkjøpsklausul, skulle ønske han hadde blitt og lært av Petr en sesong. (Men er vel EM-plassen som skal sikres for WS da kanskje?)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...