Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2015


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

Wenger legger et unødvendig høyt press på seg selv og laget nå. Det eneste laget i de 5 største ligaene som ikke har signert en eneste utespiller. Jeg også skjønner at det ikke bare er som å gå på Kiwi og handle, men jeg har vanskelig for å tro at det ikke var en eneste tilgjengelig spiller som kunne forsterket oss....

Link to comment
Share on other sites

Ikke en eneste ny utespiller? Rare greier, Arsene!

 

Cavani? Benzema? Zlatan? Tja. Egentlig håpet jeg ikke noe særlig på noen av dem. For 3-4-5 år siden hadde de vært fine signeringer. Men nå? Nei. Jeg ville heller hatt en yngre, up and coming-figur, formodentlig med mer sult enn disse herrer - uten at jeg kan peke på ett konkret navn. Kanskje var det Depay som var sommerens store ønske? Wenger hintet om noe der i gata tidligere i sommer.

 

På midtbaneplass skulle jeg gjerne sett en annen type i tillegg til dem vi har. Men når Arteta får ny kontrakt og beholder kapteinsbindet, samtidig som han blir sittende på benken, så forteller det kanskje noe om Wengers syn på saken: Her er det nok folk.

Men om det fantes en ny Vieira eller Yaya Toure-type der ute, en svær jævel, så er jeg overbevist om at det ville vært nøyaktig hva vi hadde trengt.

 

Make or break-sesong for: Walcott, Wellbeck, Coquelin. Kanskje også Øzil, Wilshere, Giroud og Ox.

Link to comment
Share on other sites

Nå håper jeg han vet hva han gjør, godeste Wenger.

 

Enten bør han få rett i at dette laget er god nok til å vinne PL ved å vinne/være med til the bitter end - Eller så

burde han gjort mer for at vi skulle hatt et bedre utgangspunkt. Noe de fleste ville foretrukket, og noe styret har

uttalt vi utmerket godt har kunnet med de midlene vi har til rådighet.

 

Spent.

Link to comment
Share on other sites

Når det ikke kom noen rykter i går kveld, fryktet jeg at også dagen i dag skulle gå, uten at Wenger brukte penger. Er realist, men hadde virkelig både tro og håp om at det skulle komme inn minst en forsterkning. Helst to. Nå er vinduet stengt, og Wenger har nok en gang klart å forsterke den allerede store skuffelsen som ligastarten har vært. Sitter nå å prøver å forstå hva som foregår i hodet på Wenger. Ingen. Absolutt ingen må komme å fortelle meg at det ikke finnes minst 20 spillere som ville forsterket laget til Arsenal. Og minst 5 av de har nylig byttet klubb. Uten at Arsenal har gjort nevneverdig forsøk på å hente noen av de. Jeg gjentok det gang på gang når det gjaldt Denilson. Wenger har alt for stor tiltro til en del av spillerne sine. Hva er det som får han til å tro at vi skal se Arsenal gå gjennom en sesong uten minst ett par langtidsskader? Eller at Walcott plutselig skal bli en goalgetter? Eller At Giroud plutselig skal begynne å score oftere enn på hver 30. 100%-sjanse? Dette var bare trist. Nok en sesong der det må kjempes for å komme på 3-4. Håper jeg tar feil. Men City er for gode, og ikke mange har bunnivå like lavt som Arsenal. Drit og dra!

Link to comment
Share on other sites

 

Make or break-sesong for: Walcott, Wellbeck, Coquelin. Kanskje også Øzil, Wilshere, Giroud og Ox.

Egentlig så bør dette først og fremst være en make og break sesong også for sjefen sjøl, Arsene Wenger.

 

Jeg tenker ikke først og fremst på ligatittelen, men hvis ikke dette laget gjør fremgang både i liga og europa så mener jeg virkelig at Wenger har feilet fullstendig.

Han har nå de nødvendige økonomiske musklene som var savnet i årene under og rett etter byggingen av nytt stadion og når han nå tilsynelatende mener at det ikke er behov for å styrke stallen så mener jeg at hans framtid i klubben bør avgjøres av det som skjer denne sesongen. En ny FA-tittel er ikke godt nok til å frede Wenger, etter min mening så må vi være nærmere toppen i ligaen poengmessig (og gjerne plasseringsmessig) og vi må komme lenger i CL for at han skal få godkjent. Eventuelle skader kan ikke anses som formildende hvis det skjærer seg, siden han nå hadde muligheten til å gjøre noe med "flaskehalsene" i stallen.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig så bør dette først og fremst være en make og break sesong også for sjefen sjøl, Arsene Wenger.

 

Jeg tenker ikke først og fremst på ligatittelen, men hvis ikke dette laget gjør fremgang både i liga og europa så mener jeg virkelig at Wenger har feilet fullstendig.

Han har nå de nødvendige økonomiske musklene som var savnet i årene under og rett etter byggingen av nytt stadion og når han nå tilsynelatende mener at det ikke er behov for å styrke stallen så mener jeg at hans framtid i klubben bør avgjøres av det som skjer denne sesongen. En ny FA-tittel er ikke godt nok til å frede Wenger, etter min mening så må vi være nærmere toppen i ligaen poengmessig (og gjerne plasseringsmessig) og vi må komme lenger i CL for at han skal få godkjent. Eventuelle skader kan ikke anses som formildende hvis det skjærer seg, siden han nå hadde muligheten til å gjøre noe med "flaskehalsene" i stallen.

 

Her er jeg helt enig. Har vel sagt dette hver høst siden 2008/2009 eller der omkring, men det har vært noen formildende omstendigheter, blant annet at vi har hatt litt stram økonomi pga ny stadion. Nå skal ikke dette være noe hinder lenger og vi har masse penger på bok.

Link to comment
Share on other sites

Vinduet er stengt, men det er vel fortsatt mulig å hente de dom står uten kontrakt. Med en eneste spiss i troppen de neste tre månedene, hadde det ikke gjort noe å hatt den gamle ringreven Pizarro i stallen. Bor nok like mange mål i den kroppen som det gjør i Giroud. Synd men sant.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...