Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2015


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

Ligger vi 6p bak Liverpool til mandag har vi prestert kunststykket og starte ennå værre enn tidligere år, til tross for "grei" serieåpning. Om ikke det betyr vi har for svak tropp vet jeg ikke hva jeg skal tro.

 

Dog er jeg veldig rolig føre den kampen og trygg på at vi skal kunne sette skapet på plass iår også. Det betyr ikke at jeg ikke tar imot forsterkninger. Coq er vel ett gult fra suspensjon og jeg grøsser med tanken på Arteta 90 min på midten flere kamper etterhverandre.

Link to comment
Share on other sites

Minns det er regler på Max 3 gule første 5 kamper. Han har fått 2. Mulig jeg tar feil men var noen som skrev det. Man får vel 2 kamper ved oppsamling av for mange gule.

 

Edit: tok feil ifølge offisiell info. 5 kort må til innen 31dec for å bli straffet.

Link to comment
Share on other sites

Minns det er regler på Max 3 gule første 5 kamper. Han har fått 2. Mulig jeg tar feil men var noen som skrev det. Man får vel 2 kamper ved oppsamling av for mange gule.

 

Edit: tok feil ifølge offisiell info. 5 kort må til innen 31dec for å bli straffet.

Teller det gule kortet mot Chelsea i Community Shields? Jeg tviler på det og i så tillfeller så har han kun ett gult kort.

 

Ifølge FA sin Fair Play Table så har det blitt delt ut to gule kort til Arsenal. Ett til Coq og ett til Monreal.

Link to comment
Share on other sites

Noen som husker hvordan det var på ryktebørsen det året Øzil kom på DD? Var det like stille som nå? Syns det er merkelig stille rundt klubben vår. Wenger må jo tenke et eller annet da han ser alle andre topp4-klubber forsterker. Blir tøft å ta City hvis de får Debruyne,noe det ser ut til at de får.

Link to comment
Share on other sites

Ser dessverre ut som om ambisjonene til Wenger og klubben igjen bare er å ende opp innenfor topp 4. Kan dog ikke skjønne at spillere som Özil og Sanchez ser seg fornøyde med det.

 

Ufattelig synd at dette er det samme år etter år, men sånn er det bare når Wenger er manager.

Link to comment
Share on other sites

Noen som husker hvordan det var på ryktebørsen det året Øzil kom på DD? Var det like stille som nå? Syns det er merkelig stille rundt klubben vår. Wenger må jo tenke et eller annet da han ser alle andre topp4-klubber forsterker. Blir tøft å ta City hvis de får Debruyne,noe det ser ut til at de får.

Mener å huske at det var noen vage rykter de siste 24-72 timene (husker ikke nøyaktig) og det ble spekulert i at Tottenham ville trenere overgangen til Bale så lenge som mulig for å "ødelegge" Özils overgang. Noe som de også prøvde på, men misslykkes i. Det var vel ekstra spesielt med tanke på at Özil var på et landslagsoppdrag akkurat da og den medisinske testen ble vel tatt der det tyske landslaget oppholdt seg (håper at husken min er sånn noenlunde)

 

 

 

 

Ufattelig synd at dette er det samme år etter år, men sånn er det bare når Wenger er manager.

 

Jepp!!!

Det er mulig at det er pessimisten i meg som taler, men det virker som det viktige er å få inn en spiller som kan gi en optimisme men at det å se på lagets flaskehalser ikke er så viktig. Özil var en slik spiller, Sanchez var en slik spiller og tydeligvis er Cech årets spiller i den kategorien. Selv om jeg tror at Cech vil vise seg som et godt kjøp så er jeg ikke sikker på at optimismen varer så lenge hvis det ikke blir en bedre "flyt" offensivt relativt raskt.

Link to comment
Share on other sites

spelarar har gått ut og uttalt i sumar, at for å bli tittelutfordrarar så må vi investere på spissplassen. Dette har blant anna Cazorla gått ut og sagt, eg vet ikkje korleis dette påverkar miljøet innad da han nesten direkte seier at Giroud ikkje er god nok. Og etter min meining har rett i. Giroud er god for all del, men vi trenger ein som banker inn 25+ mål pr sesong. Giroud er pr dags dato berre ein spelar som kan gi oss ein ekstra dimensjon i angrepsspelet.

Dette kan slite på motivasjonen til spelarar som f.eks Sanchez som gir absolutt alt i alle kamper, og sende miksede signaler utad om at vi aldri får på plass eit komplett lag.

Link to comment
Share on other sites

Meget, meget stille på ryktebørsen. Virker som om ingenting skjer! Er det noen gode spisser ledige på markedet? Håper vi kjøper en ny spiss, en som er hakket vasser enn giroud. Begynner virkelig å bli skeptisk til at det skjer, men er vel typisk Arsenal at det er helt stille og plutselig er Cavani presentert på Arsenal.com

Link to comment
Share on other sites

Det ryktes om en Kokorin (forøvrig ALDRI hørt om før) og Pato (tidligere Milan spiller). Kanskje en av de er Wengers store gamble? Isåfall faller han hardt og vondt når de ikke lykkes, ikke fordi han overbetaler men fordi han nok engang vil feile.

 

Pato er nesten like skadet som Diaby, mens kokko har man aldri hørt om før. Spiller visst på Dynamo Moskva.

Link to comment
Share on other sites

Ender det med at Kokorin signerer, blir det tiårets skuffelse.

Det blir i utgangspunktet en stor (umiddelbar) skuffelse når man tenker på alternativet vi hadde håp om.

 

Samtidig så vil jeg si at hvis valget står mellom Kokorin eller ingen ny spiller inn på topp så er mitt svar ja takk! Selv om vi da ikke får inn en spiller som vil være et umiddelbart førstevalg så trenger vi et alternativ til de to vi ha pr dato, og Kokorin kan selvsagt overraske.

 

Men hvis vi går glipp av et nytt (såkalt) førstevalg i overgangsvinduet og det vi får bare blir en backup, så er det også et spørsmål om Arsenal var for raske med utlånet av Akpom.

Link to comment
Share on other sites

Seriøst, da kan vi vel like godt satse på Sanogo eller Akpom? Eller Campbell for den sags skyld.

Nå må man slutte å kjøre middelmådigheter og ta steget videre. Tar heller ingen inn enn noe halvveis.

Seriøst? ja for såvidt er det seriøst.

 

Men som jeg antydet (men, kanskje litt vagt) i siste linje i mitt innlegg så er også jeg enig i at Akpom kunne vært et minst like godt alternativ. Når det gjelder Sanogo så har jeg SÅ liten tro på han at det meste ville være en oppgradering i forhold til han.

 

For å være litt mer "klar". Jeg vil ha inn klasse når det gjelder ny spiss. Får vi ikke inn "klasse" så mener jeg at vi uansett bør få inn en spiller til som er spiss. Om dette er Kokorin eller "whoever" så får jeg ta til takke så lenge det er en spiller som er merkbart bedre enn Sanogo. Kokorin er sannsynligvis det du kaller en middelmådighet og det er ikke ønskelig, men som en aller siste utvei så må jeg bare godta et slikt kjøp.

 

Jeg vet at enkelte da vil framheve Sanchez som et alternativ på topp, men der er jeg uenig, rett og slett fordi han er mye bedre i den rollen han nå har i laget.

 

Jeg VIL også ha klasse og ikke middelmådighet, men spørsmålet er om alternativet til "klasse" er "Nada" eller .......?

 

PS!! hadde det vært mulig å tilbakekalle Akpom så ja takk! Men der er det vel gjort avtale om et sesonglangt utlån.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har uttalt seg på arsenal.com om overgangsvinduet og så får vi se om det bringer "frukter".

 

Det er også verdt å merke seg at overgangsvinduet denne gang (i England) stenger 1. september kl 18:00 BST (19:00 norsk tid).

At det er åpent nesten ett døgn lenger enn i flere andre europeiske land skyldes at mandag 31. august er "Bank Holiday" i England.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har uttalt seg på arsenal.com om overgangsvinduet og så får vi se om det bringer "frukter".

 

Det er også verdt å merke seg at overgangsvinduet denne gang (i England) stenger 1. september kl 18:00 BST (19:00 norsk tid).

At det er åpent nesten ett døgn lenger enn i flere andre europeiske land skyldes at mandag 31. august er "Bank Holiday" i England.

 

Synd at det ikke stenger ved midnatt så man kan følge sendingen hele kvelden. Det er alltid artig.

 

Når det gjelder hva Wenger forsøker å få tak i så er jeg ganske sikker på at han har forsøkt å hente topp kvalitet på spissplassen. I følge flere "forståsegpåere" har Wenger hatt personlige møter med Benzema, men de vil ikke selge. Hvofor skulle de det? De har ingen alternativer i troppen, og det er meget vanskelig å få tak i habile målscorere om dagen. De har også råd til å blokkere en overgang. Aubameyang og Dortmund var i samme posision. De har råd til å beholde han og det er mangel på alternativer. Samme regla med Cavani og PSG. Det er forbanna vanskelig å hente spillere fra klubber som ikke må selge. Det er selgers marked.

 

Så er da spørsmålet, skal man bruke £15-20 mill på en ny Welbeck, eller skal man ha is i magen og legge de pengene i madrassen til neste overgangsvindu?

Det er en meget vanskelig problemstilling, spesielt når fans, media og øvrige stakeholders krever det umulige, å hente kvalitetsspissen ingen vil selge.

Link to comment
Share on other sites

 

Så er da spørsmålet, skal man bruke £15-20 mill på en ny Welbeck, eller skal man ha is i magen og legge de pengene i madrassen til neste overgangsvindu?

Det er en meget vanskelig problemstilling, spesielt når fans, media og øvrige stakeholders krever det umulige, å hente kvalitetsspissen ingen vil selge.

Du har helt rett i dette og jeg må faktisk gå litt i meg selv når det gjelder dagens kommentarer om at "middelmådighet" inn kanskje er bedre enn "Nada" inn.

 

Grunnen til at jeg må gå i meg selv er sannsynligvis et innslag av "Alz" :dozing: siden jeg faktisk helt og holdent hadde glemt at Welbeck tross alt er på vei tilbake. Jeg har sett for meg at vi ville gå gjennom høsten med bare to alternativer i Giroud og Walcott, noe jeg mente ble for tynt fremme.

Jeg mener fremdeles at vi trenger en ny spiss, men nå er jeg helt og holdent på bølgelengde med Marius- i at en eventuell spiss inn skal være av type "klasse" ;D

Link to comment
Share on other sites

Du har helt rett i dette og jeg må faktisk gå litt i meg selv når det gjelder dagens kommentarer om at "middelmådighet" inn kanskje er bedre enn "Nada" inn.

 

Grunnen til at jeg må gå i meg selv er sannsynligvis et innslag av "Alz" :dozing: siden jeg faktisk helt og holdent hadde glemt at Welbeck tross alt er på vei tilbake. Jeg har sett for meg at vi ville gå gjennom høsten med bare to alternativer i Giroud og Walcott, noe jeg mente ble for tynt fremme.

Jeg mener fremdeles at vi trenger en ny spiss, men nå er jeg helt og holdent på bølgelengde med Marius- i at en eventuell spiss inn skal være av type "klasse" ;D

Nå er jo både Welbeck og Walcott porøse herremenn, men når det kjempes om en plass skal det holde med tre mann. Derfor deler jeg deres oppfatning om at en ny spiss bør være bedre en de vi allerede har.

 

Så er det denne DM posisjonen da. Jeg anser den plassen som viktigere da vi kun har et reelt alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Så er det denne DM posisjonen da. Jeg anser den plassen som viktigere da vi kun har et reelt alternativ.

Fullstendig enig. Etter min mening så trenger vi to spillere inn, på DM og i angrep, men jeg har hele tiden vært klar på at DM er den viktigste posisjonen å forsterke.

 

Jeg ser likevel noen nyanser når det gjelder hva som er "akseptabelt" i de to posisjonene. På spissplassen er vel de fleste enige om (inkludert meg selv etter å ha tenkt meg om) at kun "klasse" er akseptabelt.

Selvsagt skal en ny spiller som kan bekle DM også være av kvalitet, men jeg har såpass tiltro til Coq (selv etter kampene mot WH og CP) at jeg ikke "krever" at en ny DM skal komme inn som et førstevalg i posisjonen. Det jeg ønsker her er en god spiller som i forhold til Coq er en "god" erstatter, er vedkommende enda bedre er det et pluss men ikke et krav (fra min side). Kravet mitt til en ny DM er at vedkommende har gode "defensive gener" og er et bedre backupalternativ enn Arteta og Flamini.

Link to comment
Share on other sites

Ja da er vi enige :)

 

DM er en annen verden, her kobles en Grzegorz Krychowiak inn. På denne plassen er vi så dårlig besatt at jeg gjerne tar imot det som anses godt nok. Men det får jaggu meg være en skikkelig DM, og ikke en dverg eller sytråd.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...